Kannattaako mennä kihloihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riia

Vieras
Jos siis ei ole aikomusta mennä naimisiin koskaan.Me ollaan oltu 3v yhdessä ja mies ei halua mennä naimisiin koskaan kun taas minä haluaisin,nyt kun taas aiheesta puhuimme niin mies tuumasi että olen silti vaimoke vaikka ilman sormustakin mutta jos haluan sormuksen niin voihan sitä ostaa mutta ei hän meinaan silti naimisiin koskaan mennä.Eli onko mitään mieltä mennä kihloihin kun itsellä ainakin se merkitsee sitä että joskus mennään myös naimisiin.Tosin mun kummitäti on ollut aina vain miehensä kanssa kihloissa ja ne nyt on olleet kuitenkin sellaiset 30v jo yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Riia:
Jos siis ei ole aikomusta mennä naimisiin koskaan.Me ollaan oltu 3v yhdessä ja mies ei halua mennä naimisiin koskaan kun taas minä haluaisin,nyt kun taas aiheesta puhuimme niin mies tuumasi että olen silti vaimoke vaikka ilman sormustakin mutta jos haluan sormuksen niin voihan sitä ostaa mutta ei hän meinaan silti naimisiin koskaan mennä.Eli onko mitään mieltä mennä kihloihin kun itsellä ainakin se merkitsee sitä että joskus mennään myös naimisiin.Tosin mun kummitäti on ollut aina vain miehensä kanssa kihloissa ja ne nyt on olleet kuitenkin sellaiset 30v jo yhdessä.
Miksi mennä kihloihin, jos ei aio naimisiin?
Kihlaus on lupaus avioliitosta. Jos avioliittoa ei tarvitse mihinkään, niin mihin ihmeeseen sitä sitten kihlasormusta tarvitsee? Eihän se sitten merkitse mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Me mennää huomenna kihloihin ja siis ollaa oltu huomenna 8vuotta yhdessä ja lapsiakin on 3kpl=)
Mennää naimisiinkin,mutta ei vielä ainakaan pariin vuoteen=)

aiotko sä kosia kun tiedät, että menette huomenna kihloihin?

Samaa mietin että miksi mennä kihloihin jos ei ole aikomustakaan mennä naimisiin... Suurempi kysymys on kyllä tuossa teidän tilanteessanne että miten voitte olla noin eri linjoilla? Tyydytkö sä vaan niihin kihloihin etkä tule menemään naimisiin?

Täh? Siis kihlaushan tarkoittaa nimenomaan sopimusta avioitumisesta, ja se aika siinä kosinnan ja vihkimisen välillä on se joka ollaan kihloissa.. oli sormuksia tai ei..!
Ette te sormusten vaihdolla kihloihin joudu, jos ette naimisiinmenosta samalla sovi. Ne on sitten ihan vaan sormuksia.

Me oltu kihloissa puoli vuotta ja puolen vuoden päästä häät, eli en mä tosiaan ymmärrä mitä järkeä mennä kihloihin jos sit naimisiin ei kuitenkaan. Kihlaus on lupaus avioliitosta. Mulle kihlaus ei ainakaan ole mikään pikkujuttu vaan aivan harkittu päätös ottaa askel yhteiseen loppuelämään toisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Me mennää huomenna kihloihin ja siis ollaa oltu huomenna 8vuotta yhdessä ja lapsiakin on 3kpl=)

Ei, kun ne menee teinikihloihin. Se tapahtuu niin, että toinen kysyy "Mennäänkö kihloihin?" :D :D :D

Ja siis oikeestihan ne on jo kihloissa, jos ne kerran on päättäny mennä naimisiin parin vuoden päästä tai joskus.

en aio,vaan mun mies kosi sunnuntaina ja huomenna mennään ostamaan kihlat=)Kun 8vuotis päivä=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täh? Siis kihlaushan tarkoittaa nimenomaan sopimusta avioitumisesta, ja se aika siinä kosinnan ja vihkimisen välillä on se joka ollaan kihloissa.. oli sormuksia tai ei..!
Ette te sormusten vaihdolla kihloihin joudu, jos ette naimisiinmenosta samalla sovi. Ne on sitten ihan vaan sormuksia.

Juuri näin. Suurin osa ihmisistä vaan oikeesti menee kihloihin niin, että toinen kysyy "Mennäänkö kihloihin rakkaani?" tms. :D Ja sitten on näitä, jotka kattelee kalenteria, että kato miten kiva päivämäärä toi 11.11.2011 että mentäiskö sillon kihloihin ja sitten ne ostaa sormukset joskus pari viikkoo aikasemmin ja laittaa ne sormiinsa 11.11.2011 ja on sitten ihquu ku ollaan menty kihloihin hienona päivämääränä. : D

Alkuperäinen kirjoittaja :

en aio,vaan mun mies kosi sunnuntaina ja huomenna mennään ostamaan kihlat=)Kun 8vuotis päivä=)

No sittenhän mun käsittääkseni menitte kihloihin sunnuntaina... Sori nyt jos oon pilkunnussija mut näin mun mielestä.

Mun kaveri oli kihlautunu tässä vähän aikaa sitten, ja edelleen ihmettelen ensinnäkin sitä tapaa millä "kosinta" oli tullut ja sit kun kysyin, et millos on häät, niin vastaus oli, ettei kuulemma vielä moneen vuoteen... Et en ihan ymmärrä näitä. Joillekkin kosinta taitaa sit olla joku pikkujuttu ja jokaisen poikakaverin kanssa oltu kihloissa yms.

No kannattaako ja kannattaako. Mä en elä elämääni ajatellen mikä on kannattavaa ja mikä ei.
En itse menisi kihloihin jos tietäisin että se ei johda avioliittoon, en ymmärrä kihlauksen pointtia jos ei aio mennä naimisiin.

No sittenhän mun käsittääkseni menitte kihloihin sunnuntaina... Sori nyt jos oon pilkunnussija mut näin mun mielestä.

periaatteessa joo,mut mun kihlasormuksessa lukee 8.7.2010 ja launantaina on kihlajaiskahvit ystävien ja sukulaisten kanssa=)Pitopalvelusta varattu kakut ja muut syötävät=)

periaatteessa joo,mut mun kihlasormuksessa lukee 8.7.2010 ja launantaina on kihlajaiskahvit ystävien ja sukulaisten kanssa=)Pitopalvelusta varattu kakut ja muut syötävät=)

OK. No mut onneksi olkoon teille, rakkaus on hieno asia :)

Meille se sormus oli merkki siitä että ollaan yhdessä, vaikkei missään vaiheessa aiota mennä naimisiin. Eli joku ei varmaankaan nimittäisi sitä kihlautumiseksi, mutta itse käytettiin paremman puutteessa sitä nimitystä kun ei muutakaan jaksettu keksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
Meille se sormus oli merkki siitä että ollaan yhdessä, vaikkei missään vaiheessa aiota mennä naimisiin. Eli joku ei varmaankaan nimittäisi sitä kihlautumiseksi, mutta itse käytettiin paremman puutteessa sitä nimitystä kun ei muutakaan jaksettu keksiä.

Ihanaa kun on joitakin muitakin samalla linjalla.

Jaksettu keksiä? Okei.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Jaksettu keksiä? Okei.

Mitä?

Sitoisko se meidät paremmin yhteen jos me oltais nimetty se joksikin muuksi kuin kihlaukseksi? Ja eipä olla vissiin ainoita jotka ei "ole jaksanut" koskapa tällaiselle sormuksien vaihdolle joka on tehty ei-naimisiinmenotarkoituksessa ei olla vielä keksitty yleisesti nimeä.... Tuskin se meistä parempaa paria tekee jos meidän sormuksilla on joku nimitys...

Yhteistyössä