Kannattaako lapsen kanssa mennä ylipäätään huvipuistoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Kun tänään juttelin hänelle puistosta ja laitteista. Ja ehdotin, että mennäänkö yhteen kivaan laitteeseen missä olet jo aiemminkin ollut, niin vastaus oli että en halua mennä.

Juuri juu, ja minä en kyllä hyvää tykkäisi siitä, että penska + mies menisivät omiin mukaviin laitteisiinsa ja minä en pääsisi yhtään mihinkään. Koska minä juoksen tenavan perässä ja en tietenkään mene ns. pikku lasten laitteisiin. Silloin siis joudun venaamaan jossakin laitteen lähelle ja odottelemaan tenavaa mihin hän mahtaa seuraavaksi juosta.

En tiedä uskaltaisiko lapsen päästää johonkin omaan kivaan laitteseen ja minä kävisin jossain laitteessa sillä välin. Kertoisin lapselle, että nähdään siellä, kun ajelut on kummaltakin ohitse.

Tai sitten toinen (huonompi) vaihtoehto, olisi ottaa vaikka "pikku pakolla" lapsi omaan laitteeseen mukaan. Näin ainakaan lapsi ei livistäisi omille teilleen. Ja kun laite on sellainen, ettei se kuitenkaan liian hurja lapselle ole. Kunhan lapsi nyt haluaa vain sanoa vastaan. Aikanaankin kyseisessä laitteessa kävimme ja lapsesta meno oli ihan mukavaa.

( Toisaalta tuntuu, että lapselle kun tulee ikää lisää, niin hän on alkanut muuttumaan kumman arkajalaksi huvipuistolaitteiden suhteen.)

No jos mun pitäis mennä huvipuistossa lapsen ehdoilla, niin en tod. lähtis. Ei sillä saa olla hauskempaa kuin mulla. Ei lapset edes nauti huvipuistoista niinkuin aikuiset.

isoäiti, no antaisitko sinä sitten melkein 7v:n mennä itsekseen sellaisiin laitteisiin mihin hän uskaltaa mennä ja itse menisit omiin laitteisiisi minne sinä uskallat mennä?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24281881:
isoäiti, no antaisitko sinä sitten melkein 7v:n mennä itsekseen sellaisiin laitteisiin mihin hän uskaltaa mennä ja itse menisit omiin laitteisiisi minne sinä uskallat mennä?

antaisin, jos hän oli sellainen, että kuuntelis neuvoja, eli voisin luottaa siihen, että odottaa sitten siinä sovitussa paikassa.

[QUOTE="kopkop";24281814]No jos mun pitäis mennä huvipuistossa lapsen ehdoilla, niin en tod. lähtis. Ei sillä saa olla hauskempaa kuin mulla. Ei lapset edes nauti huvipuistoista niinkuin aikuiset.[/QUOTE] Päteekö tämmöinen periaate muutenkin sinulla? Eka kertaa ikinä kuulen tuollaisen ajatuksen.

Mä en kyllä edes oleta että pääsisin mihinkään kunnon laitteisiin jos lasten kanssa mennään. Jos taas haluan itse ajella niin lähden ilman lapsia. Silloin kun on lasten hauskanpitopäivä niin mennään lapsen ehdoilla. Ja pakottamaan en ainakaan lähtisi, suostettulua voisin yrittää mutta jos lapsi ei vaan johonkin laitteeseen halua niin sitten ei mene.

Meidän lapsilla pää ei vain kestä kieputuslaitteita, vanhimmat ovat 8 ja 7 -vuotiaita. Onneksi on ollut Keskisen ilmainen miljoonativoli, jossa on voitu testata joka vuosi lasten kestävyys ja muutamaan laitteeseen se on jäänyt. Kyllä 7-vuotias jo minusta tietää, haluaako hän mennä johonkin laitteeseen vai ei.

penska ja mies, sinä ja tenava 7v ??? Tipuin ihan kärryiltä tarinassa.

Olen ollut siinä luulossa, että aikuisten viihtyvyys on huvipuistossa ihan sama, kunhan lapsilla on kivaa.

Kyllä minä menen ihan lasten ehdoilla huvipuistossa, jos lapset mukaan otan. Tosiaan, joko jätät lapsen kotiin ja menet ihan itseksesi tai otat mukaan jonkun toisen aikuisen, joka voi sitten olla lapsen kanssa (tai mennä lapsen kanssa laitteisiin) sillä aikaa kun sinä olet omissa laitteissasi.

Meillä on yleensä iso porukka reissussa, joten aina löytyy seuralaisia kaikille..

Asetelma on teillä jo jokseenkin ihmeellinen. Kaikilla pitää olla tasan yhtä hauskaa? Just saman verran lystiä, laitteita ja molemmat vanhemmat saa olla laitteissa saman verran. Lapsellista. Jaatteko te jäätelönkin millimetriviivottimella? Kannattais varmaan, että ei tulis sanomista ja pahaa mieltä.

Lapsen ilo ja riemu on mulle pääasia. Nautin siitä, kun lapsi nauttii ja uskaltaa jonnekin, joka aluksi arveluttaa. JA jos ei uskalla, niin nauttikoot täysillä niistä laitteista, joissa viihtyy.

Nyt voitte tehä tästä vaikka ls-ilmoituksen, mutta olen yhden ainoan kerran käynyt isojen lasten kanssa kiertävässä tivolissa. Missään huvipuistossa ei olla käyty yhtään kertaa.

He ovat nyt siis 19, 17 ja 15, eivätkä enää edes huoli minua mukaansa, jos menisivät johonkin huvipuistoon. Mutta nykyään he menevät minne sattuu, mutta harvemmin huvipuistoihin.

Elättelen toivoa, että kun menee pari vuotta, niin nämä isommat veisivät sitten pienemmät lapsemme (melkein4 ja puolitoista vuotta) jonakin päivänä johonkin huvipuistoon.

Eli en osaaa neuvoa muuta kuin että lapset kyllä voivat kasvaa ihan järjellisen oloisiksi nuoriksi vaikka et veisikään heitä huvipuistoihin.

Oonkohan jotenkin outo, kun itse menen lasten kanssa lasten vuoksi sinne huvipuistoon ja nautin suunnattomasti lasten ilosta? :D Otan yleensä pari aikuista + useampia lapsia mukaan, jolloin jokainen pääsee haluamiinsa laitteisiin. Syödään hattaraa, huvitellaan laitteissa jne.
Ja ps. meillä menivät 6- ja 7-vuotiaat ihan itsenäisesti laitteissa kuten tahtoivat, välillä käytiin yhdessä sellaisissa joihin eivät olisi päässeet ilman minua.

Yhteistyössä