Olisin. Äidilleni oltiin sitä ehdotettu. Hän päätti antaa minun syntyä koska Jumala oli luvannut hänelle pojanJos aikoinaan sut olisi abortoitu, niin olisitko nyt tyytyväinen?
Kuka ehdotti? Siis parisuhteessa olevalle naiselle, kolmas lapsi tulossa ja olisi pitänyt tehdä abortti? Kuulostaa vähän siltä, että joku on ylitulkinnut asiaa.Olisin. Äidilleni oltiin sitä ehdotettu. Hän päätti antaa minun syntyä koska Jumala oli luvannut hänelle pojan
Kolmas tyttö tuli.
Isä,sisareni mummini ja tätini. Oltiin hyvin köyhiä. Asuttiin huoneen ja keittiön talossa ilman mukavuuksia.Kuka ehdotti? Siis parisuhteessa olevalle naiselle, kolmas lapsi tulossa ja olisi pitänyt tehdä abortti? Kuulostaa vähän siltä, että joku on ylitulkinnut asiaa.
Ja kummatkin vanhemmat mt-potilaita.Isä,sisareni mummini ja tätini. Oltiin hyvin köyhiä. Asuttiin huoneen ja keittiön talossa ilman mukavuuksia.
Siis uskovaiset ihmiset ehdottaa aborttia. Tuskin nyt sentään.Isä,sisareni mummini ja tätini. Oltiin hyvin köyhiä. Asuttiin huoneen ja keittiön talossa ilman mukavuuksia.
Olihan he pitkään työttöminäkin.Ja kummatkin vanhemmat mt-potilaita.
Ei sisareni, tätini tai mummoni olleet uskovaisia.Siis uskovaiset ihmiset ehdottaa aborttia. Tuskin nyt sentään.
Olivat he silloin jo 12v ja 13v. Kaikki asuivat pienessä 50 neliön mökissä. Ei ollut pahemmin ruokaa. Vesi oli kaivossa , ulkohuussi yms. Ymmärrän täysin, ettei siihen köyhyyteen lisää lapsia haluttu.Sinun sisaresi olivat 10 v sinua vanhempia ja he siis ehdottivat aborttia. Ja sinun äitisi olisi pitänyt tehdä, kuin noin 10 v penskat sanoo.
Nyt kyllä nämä sinun juttusi menee yli hilseen ja kunnolla.
Onko sinulla mitään käsitystä siitä, kuin monet suomalaiset ovat eläneet tuollaisissa oloissa vielä 50v sitten?Olivat he silloin jo 12v ja 13v. Kaikki asuivat pienessä 50 neliön mökissä. Ei ollut pahemmin ruokaa. Vesi oli kaivossa , ulkohuussi yms. Ymmärrän täysin, ettei siihen köyhyyteen lisää lapsia haluttu.
En mä ole kokenut tätä pahana asiana. Ymmärrän oikein hyvin ettei se ympäristö ollut hyväksi lapsille ja että abortti olisi ollut paras ratkaisu.Typerintä mitä vanhemmat voivat lapsellensa tehdä on sanoa, että sinä et ollut toivottu, väärää sukupuolta tai silkka vahinko. Pieni lapsi muistaa ja kärsii läpi koko elämänsä asiasta, joka vaikuttaa haitallisesti ihmisen itsetuntoon.
Vanhemmat ikäänkuin sysäävät omat tekemänsä virheet lapsen niskoille, joka on täysin syytön syntymäänsä.
Niin, no pienessä kunnassa aika harva asui noin silloin kun itse kävin koulussa. Sisaret sitten lähtivät toki heti 15v kotoa pois.Onko sinulla mitään käsitystä siitä, kuin monet suomalaiset ovat eläneet tuollaisissa oloissa vielä 50v sitten?
Joo, en asunut. Olin siihen aikaan kyllä alipainoinen. Vanhemmillani oli vähän kaikenlaista velkaa.No, ethän sinä asunut kuin 2-3 vuotta saman katon alla siskojesi kanssa. Ruokaa siis riitti sinulle ihan hyvin.
Minusta kärsit masennuksesta ja ok jos itse kuvittelet pärjääväsi mutta olen huolissani pojastasi, joka ei ole tyhmä vaan vaistoaa ja kärsii siitä, että äiti ei voi hyvin. Sinuna tekisin asialle jotain. Varaa aika lääkärille ja kerro miten paha olo sinulla on koko ajan niin saat apua.Olisin. Äidilleni oltiin sitä ehdotettu. Hän päätti antaa minun syntyä koska Jumala oli luvannut hänelle pojan
Kolmas tyttö tuli.
Mitä ihmettä?äitini tuon isäni kanssa aikanaan minulle kertoi. Tätini vahvisti sen myös.Minusta kärsit masennuksesta ja ok jos itse kuvittelet pärjääväsi mutta olen huolissani pojastasi, joka ei ole tyhmä vaan vaistoaa ja kärsii siitä, että äiti ei voi hyvin. Sinuna tekisin asialle jotain. Varaa aika lääkärille ja kerro miten paha olo sinulla on koko ajan niin saat apua.
So what? Lopeta tuo vanhojen asioiden märehtiminen ja ala rakentaa itsellesi positiivista tulevaisuutta. Kun kerran joka tapauksessa elät, niin voit tehdä sen vähän mukavamminkin kuin valittamalla joka päivä samoista asioista.Mitä ihmettä?äitini tuon isäni kanssa aikanaan minulle kertoi. Tätini vahvisti sen myös.
No tämä piti olla ihan normaali aborttikeskustelu mutta tämä vääntyi tällaiseksi.So what? Lopeta tuo vanhojen asioiden märehtiminen ja ala rakentaa itsellesi positiivista tulevaisuutta. Kun kerran joka tapauksessa elät, niin voit tehdä sen vähän mukavamminkin kuin valittamalla joka päivä samoista asioista.
Katsos kun tänne kirjoittavat osaavat lukea sinne sinun aloitusten taakse, että mistä kenkä puristaa milloinkin.No tämä piti olla ihan normaali aborttikeskustelu mutta tämä vääntyi tällaiseksi.
Kaupallinen yhteistyö: Semper
Voiko lapselle tarjota mausteista ruokaa? Testaa tietämyksesi ja voita Scoot & Ride -potkupyörä!