Kanga rengasliina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikku2

Uusi jäsen
20.04.2006
11
0
1
Hei,

mitä kokemuksia käyttäjillä? Onko parempi kuin rintareppu? Tai millanen verrattuna muihin kantoliinoihin?

Ittellä on rintareppu, mut mietin pitäskö tota tulevaa kakkosta varten hankkia myös kantoliina..

Kokemusta ei vielä ole, mutta sain kyseisen liinan lainaksi. Sovimme, että ostan liinan omaksi, jos sopii meille ja tulee tarpeeseen. Saisitko itsekin jostain liinaa kokeiltavaksi ennen, kuin ostat? Ovat kuitenkin aika kallis investointi.

Minulla on myös rintareppu, jonka ostin esikoista varten. Ensinnäkään rintarepussahan ei saisi ihan vastasyntynyttä edes kantaa, olikohan ihan 3kk:n ikärajoitus (?). Johtuen ehkä tästäkin, ei meillä ollut tarvetta koko rintarepulle. Ehkä kaksi tai kolme kertaa sitä käytimme, kaupungilla pyöriessä. Eikä poika kovin hyvin rintarepussa viihtynytkään, ei tietenkään ollut tottunut, kun käytön sai aloittaa niin myöhään.

meillä oli lapsen ollessa vauva sekä kantoreppu että kanga rengasliina. reppua käytettiin aika paljo, rengasliina on ollu tasan kerran käytös ja se tuntui tosi hankalalta sen kans oleminen... en tiiä oliko mussa sitte jotain vikaa mut se ei ollut ollenkaan mun juttu. :/

Huuto.netistä voit löytää käytettynä halvalla, jos et halua uutta ostaa. Meillä on Kanga, mutta ei se ainakaan vuoden ikäisen melko painavan kanssa mulla toiminut. Hankin sen vasta kun lapsi oli jo niin iso. Jos sitten tuleva pikkukakkonen sitä käyttäisi enemmän. Tavallinen sidottava liina toimi mulla paremmin kuin Kanga ja nyt meillä on käytössä myös Patapum-kantoreppu ja se on tosi kätevä taaperoikäisen kanssa. Ihan pientä vauvaa siihen ei voi laittaa. Ikäsuositus taitaa olla 5-6 kk eli vauvan pitää itse pystyä kannattelemaan itseään. Patapumia luultavasti käytämme myös nuoremmalla ahkerasti sitten kun se aika koittaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 12:48 mimmuli kirjoitti:
Minulla on myös rintareppu, jonka ostin esikoista varten. Ensinnäkään rintarepussahan ei saisi ihan vastasyntynyttä edes kantaa, olikohan ihan 3kk:n ikärajoitus

Ainaskin Baby Björnin rintareppua saa ruveta käyttämään jo ihan muutaman viikon ikäisenä, minimipaino 3,5kg. Rintarepun kanssa ei missään nimessä saa odottaa useaa kuukautta käyttöönottoa koska vauva ei sitten niin hyvin siihen enää totu, mitä aikaisemmin aloittaa sitä parempi. Aloittaa vaan pienissä pätkissä kantamisen.
Ja tää on ammattilaiselta kuultua, ja ammattilaisella en tarkoita myyjiä.

Rintareppu vauvalle ergonomisesti huonompi kuin kantoliinat (lonkkien asento). Ja itse asiassa myös kantajalle, liinassa jaksaa kantaa monta kertaa pidempään, repussa olkapäät väsyy pian.

Yhteistyössä