kanan koipien maustenesteestä kastike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annnas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

annnas

Aktiivinen jäsen
03.12.2006
2 453
0
36
Siis kun mulla on kanan koivet tuolla uunissa tulossa (vitsit mikä sotku! |O :kieh: ) Niin en laittanut sitä kastiketta sinne, raavin kaikki ylimääräiset pois. Nyt kun sitä jäi monta desiä, niin miten siitä voisi tehdä kastikkeen? vai voiko ollenkaan? ehdotuksia :flower: :)

Okei! Teenpä sitten niin :) Mie en ole mikään super kokki niin piti kysästä ja hyvä että kysyin :)

Mut antakaapas ohje kanakastikkeelle sitten, äiti tekee sellasta keltasta kastiketta kanalle ja se on hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja annnas:
Okei! Teenpä sitten niin :) Mie en ole mikään super kokki niin piti kysästä ja hyvä että kysyin :)

Mut antakaapas ohje kanakastikkeelle sitten, äiti tekee sellasta keltasta kastiketta kanalle ja se on hyvää.

itse teen aina kermaviilistä kastikkeen... siihen appelsiinituoremehua, currya, suolaa ja sokeria...

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Jauhot ja voi ruskistetaan.Mukaan se kanasta valunu marinaadi,kermaa,vettä ja kanaliemikuutio ja lopuks currya.Nam! :p

Eiks sitä marinadia voi heittää niitten koipien päälle viel,jos ne on uunissa?

Öö ai tuo rasva mikä lilluu tuolla pellillä?

Niin ja sitä marinaadia en sinne laita sotkee vaan enemmän. Ja kun meillä mies tykkää että nahka on kunolla rapea, se on kuulemma paras osa kanaa. Ite en voi sitä sietää :x

ota sitä nestettä hieman, vaikka desi, lisää kylmää vettä vaikka 4dl ja 2rkl vehnäjauhoja, sekoita voimakkaasti ja kiehauta, mausta currylla ja lisää kermaa.

No en tiä miten alkuperäisessä tilanteessa tekisin, mutta joskus kun ostan suikaleita kastikkeessa, lisään ruskistuksen jälkeen margariinia ja jauhoja ja ruskistan niitä ja sitte muutama desi vettä. hyvä kanakastike...

Ja tuosta keltaisesta kastikkeesta. Minä olen aina tehny currykastikkeen knorrin jauheella. aika bueno. Samoin se tillikastike lohen kanssa niin johan maistuu riisikin hyvältä kalan kanssa eikä tarvii alkaa pottuja kuorimaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:

itse teen aina kermaviilistä kastikkeen... siihen appelsiinituoremehua, currya, suolaa ja sokeria...

Tämä kuulostaa hyvältä! voisitko antaa tarkemmin ohjetta, olis just sopivasti yksi kermaviili menossa vanhaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:

Tämä kuulostaa hyvältä! voisitko antaa tarkemmin ohjetta, olis just sopivasti yksi kermaviili menossa vanhaksi.

maun mukaan... tarkkoja määriä ei ole... kunhan sitä mehua ei hulauta kamalasti, ettei tule lirua...

Mie tykkään tehä samalla riisiä uunissa, eli kippaan sen sinne riisien sekaan sen kastikkeen - voi että tulee namia! Joskus ukko viritteli kanat ja riisit uniin niin, että kanankoivet oli ritilällä (rapsakoituu ihanasti) ja vuoka missä vettä, riisiä + marinadi oli sen alla. Niistä kanoista tippui vielä nestettä sinne riisiin, se ei mitään laihdutusruokaa kyllä ollut :D Mutta siitä riisistä tulee niin hyvää *kuolaa ajatukselle*.

Yhteistyössä