Kämppä lähtee alta remonttiin, mistä uusi kun luottotiedot menneet? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa pulassa

Vieras
Eli nykyinen vuokra-asunto menee täysremonttiin, ja saimme tiedon irtisanomisesta. Nyt vaan ihmetellään, että mistä uusi, kun luottotiedot on persiillään, vaikkakaan yhtäkään merkintää ei ole tullut maksamattomista vuokrista. Apua...? Perheessä siis minä, mies, 1vee lapsi ja toinen tulossa kesällä.

Sossuun vaan hattu kourassa ruikuttamaan. Jos ootte riittävän surkeita tapauksia niin ne auttaa. Onhan se lastensuojelu asia jos ei vanhemmilla oo kämppää. Mut luottotiedot menny maksamattomien vuokrien vuoksi on tosi vaikee yhtälö (ja hölmöt antaa asioiden mennä tolle tolalle) .

siis meillä ei tosiaan ole koskaan jäänyt vuokria maksamatta, suoraveloituksella menee vuokra maksuun, luottotiedot menneet ihan muista syistä. Yksityisen omistamassa kämpässä asutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis meillä ei tosiaan ole koskaan jäänyt vuokria maksamatta, suoraveloituksella menee vuokra maksuun, luottotiedot menneet ihan muista syistä. Yksityisen omistamassa kämpässä asutaan.

Sori lukihäiriö iski ja luin et vuokria maksamatta :) kysy sun vuokrananatajalta voiko antaa suosituksia et ootte aina maksanu vuokrat, se vois auttaa ja isompi vuokravakuus voi myös auttaa. Mut luottohäiriö on okeesti hankala kun nykyään ne tarkastetaan aina ja varsinki jos asuu paikkakunnalla missä on pulaa kämpista niin se on tosi hankala yhtälö.

kannattaa ainakin kysyä. Sitten on vvo ja sato, joissa käsittääkseni asutaan myös sosiaalisin perustein. Vuokratakuu rauhoittaa yleensä vuokranantajan mieltä, koska nehän saa sen pitää jos vuokria jää maksamatta. Toivottavasti luottotietomerkintäkin poistuu jo lähivuosina.

Jos teiltä menee kämppä alta,.niin saatte kyllä toisen asunnon.Ei teitä voida jättää asunnottomikis kun teillä on lapsi.
Niin minulle täällä ainkin sanottiin,kun jouduin edellisestä asunnosta muuttamaan.Sain ensin tilapäisen asunnon (kaupungilla pitäisi niitä olla),ja sitten parin kk päästä pääsin muuttamaan omana uuteen kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kunnalta:
kannattaa ainakin kysyä. Sitten on vvo ja sato, joissa käsittääkseni asutaan myös sosiaalisin perustein. Vuokratakuu rauhoittaa yleensä vuokranantajan mieltä, koska nehän saa sen pitää jos vuokria jää maksamatta. Toivottavasti luottotietomerkintäkin poistuu jo lähivuosina.

Täällä yksi luottotiedoton jota on VVO:lta kohdeltu kuin paskaa. Siitäkin huolimatta että heidän asunnoissaan oon asunut ongelmitta, yhdessä kaupungissa kun aikoinaan mua kohdeltiin lähes kuin ihmistä, vaikkakin vaadittin 2kk takuu.
Jyväskylään kun muutin niin VVO:n ämmä oli ihan kamala mua kohtaan, huusi ja ilkeili puhelimessa. Ja muissa kaupungeissa, mitä oon muuttamaan joutunut, mun hakemuksia ei ole noteerattu mitenkään. Yks hyvä työpaikka jäi sen takia jopa saamatta, kun ei asuntoa saanut ajoissa.

Minä sain yksityiseltä.. ihan vaan ilmotusta lehteen.. eivät ne kaikki niitä kysele!
Ja todella hyvän asunnon sain, parempaa ei vois vuokran ja asunnon koon suhteen ynnä muuta etujen lisäksi olla :)

Yhteistyössä