kamelin hinta

"vieras"
Mä olen jo kauan haaveillut pentukamelista (vai onko ne poikasia, vai vasoja, vai varsoja, vai mitä?!). Mies lupasi sellaisen mulle elokuussa -01 hankkia, muttei oo näkyny :(
No siinähän näkee taas nuo miehet, lupaillaan kaikenlaista mutta heti kun pääsee naimisiin niin hups vaan, unohtuu lupaukset :D (vrt. tuo hiustenvärjäysketju...).
 
suleiman
Kyllähän ne pärjää, mutta tykkäävät kyttyrää Suomen talvesta. Kaksikyttyräinen on parempi koska voi istua kyttyröiden välissä eikä sen päällä. Hinnat on kamelin ja kyttyröiden koosta riippuen 500-3000 euron välillä. Talvella kamelilla pitää olla nasta- tai kitkakengät.
 
"vieras"
Kyllähän ne pärjää, mutta tykkäävät kyttyrää Suomen talvesta. Kaksikyttyräinen on parempi koska voi istua kyttyröiden välissä eikä sen päällä. Hinnat on kamelin ja kyttyröiden koosta riippuen 500-3000 euron välillä. Talvella kamelilla pitää olla nasta- tai kitkakengät.
Juu, kameleita on kahta eri lajia. Yksikyttyräinen eli dromedaari ei talvesta tykkäisi, mutta sitä kaksikyttyräistä laatuahan mongolian paimentolaiset pitävät kotieläimenä. Siellä on kyllä ihan hiton kylmät talvet. Jos ne pärjäävät siellä niin kyllä Suomessakin.
 
vierailija
Hei kameli on aavikon laiva, eikä niitä myydä kun Vain KORKEASAAREEN!

JA TÄMÄ KAKSIKYTTYRÄINEN KAMELI ON UHAN ALAINEN Ja taas Ei viihdy niin kylmässä.

Ja yksikyttyräinen kameli on näistä säyseempi ja Jonkin verran sietää kylmää MUTTA EI Kovilla pakkasilla.

Suomessa hevonen on palvellut maatilalla, metsätöissä, uitossa, On Kuljetetettu kyydisitty Ruotsin Vallan Aikana Kuningasta, sitten Venäjän Keisarin Vallan Aikana Keisaria,

On Kuskattu hevosella Suurten Karatanoiden Herrasväkeä, on se ollut Pienenkin pirtin Apuna( jos ei oo ollut hevosta on käyty lainaamassa, jotta saadaan kylvettyä maa.)

On Palvellut sodassa ..Äitini kotoakin oli hevonen sodassa.)

On se ollut Kaikkien Kulkurien " menopeli"( en nyt Ketään nyt mainihe en rotua enkö muutakaan etten saa syytettä Eli TASAPUOLISESTI KAIKKIEN " MENOPELI"

On Saatettu Viimeiselle Matkalle myös Hevosella...
Nykysin sitä juoksutetaan raviraalla kiskotaan, jotta rikastuisi,( itse en siitä taas pidä).

Enkä oo ollut kun sirkukses hevosen kyydis ja vossikka ajelulla ja laskiaisena reessä ja kärryn kyydis.

Niin harrastetaan ratsastusta ,

naapuris on hevonen ja poni Ei haittaa ei!

MUTTA JOS INHOAT HEVOSTA:

Muutappa Marokoon, Lähi- Itään , joissa on kameli.
 

Yhteistyössä