Kamalaa

• Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
harmaa
Hyks varautuu lennättämään lapsipotilaita ulkomaille
29.10.2007 21:52
Helsingin yliopistollinen keskussairaala varautuu lennättämään pieniä sydän- ja syöpäpotilaita ulkomaille leikkauksiin ja kiireelliseen hoitoon, kertoo Verkkouutiset.

Lennot voivat alkaa jo hoitajien irtisanoutumisia edeltävällä viikolla. Kiireellisiä hoitotoimia vaativia lapsia saatetaan kuljettaa Ruotsiin tai Saksaan. Sopimukset mahdollisista kuljetuksista pitää olla valmiina kahden viikon kuluttua, sanoo Hyksin lasten ja nuorten sairauksien toimialajohtaja Veli Ylitalo.

Mites sitten jos on enemmän lapsia? Kamala tilane... :´(
Muutenkin siis tietysti kamalaa, mutta entä jos äiti vielä poissa ja sisarukset kotona?!?!!?

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Jos perhe asuu jossain lapin perukoilla, niin ei välttämättä ole kovin paljon merkitystä sillä hoidetaanko lapsi ruotsissa vai helsingissä kun matkaa on molempiin :/
En tiedä Ruotsin tilanteesta mutta Norjassa ainakaan ei esim. syöpähoidot ole lähelläkään samaa tasoa Suomen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja KikkaKakkonen:
Jos perhe asuu jossain lapin perukoilla, niin ei välttämättä ole kovin paljon merkitystä sillä hoidetaanko lapsi ruotsissa vai helsingissä kun matkaa on molempiin :/
En tiedä Ruotsin tilanteesta mutta Norjassa ainakaan ei esim. syöpähoidot ole lähelläkään samaa tasoa Suomen kanssa.
Lasten syöpähoidoissa käytössä on kansainvälinen käytöntä, kyllä Norjassa ihan samallalailla hoidetaan kun täälläkin. Nim: syöpätaudeilla töissä

No tuo kommentti olikin tarkoitettu lähinnä tuohon kun ap mietti että jos perheessä on enemmän lapsia ja äiti joutuu sitten olemaan poissa kotoa. Kun aika monessa perheessä se on jo nyt niin.

Eipä muakaan nappaa yhtään ajatus siitä että mun lapsi pitäisi kuljettaa jonnekin ulkomaille jossa hoitotulokset mun lapsen sairauden osalta on tilastollisesti katsottuna aika paljon huonommat kuin suomessa on. Onneksi ja toivottavasti kuitenkaan just nyt mun lapsi ei tarvitse mitään akuuttia sairaalahoitoa.
Mutta mä tunnen aika monta sellaista lasta jotka tarvitsevat :| :(

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Lasten syöpähoidoissa käytössä on kansainvälinen käytöntä, kyllä Norjassa ihan samallalailla hoidetaan kun täälläkin. Nim: syöpätaudeilla töissä
Ai, mä oon kyllä kuullu muuta.. mun tätiäki yritetään saada Norjasta Suomeen hoitoon ku Norjassa ei käytetä yhtä hyviä lääkkeitä ku täällä. Ehkä minulla on sitten väärää tietoa. Anteeksi.

Keittiönoita
Kamalampaa minusta olisi, jos Hyks - mikäli hoitajien joukkoirtisanoutuminen toteutuu - tuumaisi vaan, että "voi voi". Parempi kai lapset on hoitaa Ruotsissa tai Saksassa kuin että jätettäisiin hoitamatta kokonaan?

Yhteistyössä