Kamala pahoinvointi..

Onko täällä muita jotka kärsivät tuosta kovasta pahoinvoinnista näin raskauden alussa?? mulla ei tahdo mikään pysyä sisällä :x eikä maistu oikein mikään pakko yrittää jotakin syödä kuitenkin.. nyt viikon mennyt tosi vähällä ravinnolla kun kaikki etoo tai tulee ulos. onko täällä joku kohtalotoveri?? esikoisesta oksentelin myös, mutta silloin sentään maistui ruoka... :wave:
 
mulla oli päivittäin oksentelua jonnekin rv 14 asti, sitten väheni 2-3 kertaan viikossa ja oksettaa enää kerran viikossa suunnilleen (rv 27+6).

kokeile tehdä jääkaappiin valmiiksi hedelmäsalaattia ja syöt sitä jatkuvasti. ja viilit, jugurtit, jäätelö jne auttoi jonkun verran.

joillekin auttaa apteekista saatava Multitabsin raskausinkivääri.
 
Kohtalotoveri on täällä :) Rv 7 oksensin 4 pv, kaiken ulos jopa nesteet...jouduinkin sitten 5 pväksi tiputukseen sairaalaan. Ei sen jälkeenkään ole pahoinvointi kadonnut, mutta en ole onneksi oksentanut. Sellanen etova olo on koko ajan. Nyt perjantaina alkoi rv9, saa nähdä kuinka kauan tätä kamalaa oloa vielä kestää.
Eikö vain olekin henkisesti aika rankkaa, kun kestää kauan ja voimakas pahoinvointi rajoittaa myös sosiaalista elämää aika tavalla??
Voimia sinne..toivottavasti joku kikka auttaa sinua ja helpottaa oloasi. Tiedän kyllä kuinka kamala olo on.
 
Oma pahoinvointini kesti viikolle 16 pahana, nyt viikolle 19 mennessä jossain määrin helpottanut, mutta ei kehumista vieläkään. On tosiaan ollut henkisesti varsin rankkaa, välillä meni monta päivää ettei sängystä päässyt ylös ja kyyneleet virtasi, kun niin paha oli olo ja sitten lisäksi tuo, että sosiaalinen elämä täysin mennyttä. Kunhana yksin kärvistelet. Sanonpa vaan, ettei tätä kurjuutta kykene ymmärtämään, jollei itse ole samaa kokenut. Odotuksen ihanuudesta turha puhua mitään.
 
Minä olen kärsinyt todella hankalista pahoinvointikohtauksista molemmissa raskauksissani. Ensimmäisestä oksensin seitsemännelle raskauskuukaudelle saakka, toisesta oksensin viimeisen kerran samalla raskausviikolla kun synnytin. Väsyttäväähän se on. Mutta menee kyllä aikanaan ohi. Minulle maistui ensimmäisen kanssa kurkku, tomaatti ja omena, jälkimmäisen kanssa kova sana olivat viinirypäleet. Tosin nämäkin tulivat ulos ensimmäisen kolmen kuukauden aikana...
 
Täällä myös aivan kauhea pahoinvointi 24/7... :headwall:

Esikoista odottelen mutta takana yksi keskenmeno jossa myöskin kärvistelin pahoinvoinnin kanssa mutta tämä on tällä kertaa ihan omaa luokkaansa! Viimeksi sain syötyä hyvin lähes kaikkea normaalia mutta nyt en saa oikeestaan lämmintä ruokaa ollenkaan alas. Töissä pitäisi yrittää jaksaa mutta en vaan pysty puputtamaan koko aika jotain että pysyisi olo jokseenkin kurissa. Eilen telkeydyin makuuhuoneeseen suljetun oven taakse siksi aikaa kun mies teki ruokaa ja söi, haju tekee jo niin pahaa!

Kärsin mielelläni vaikka pahoinvoinnista kunhanpikkuinen jaksaisi pysyä matkassa..

Jaksamista kohtalotovereille!

Tini+Nuppu 7+5 :heart:
 
Täällä kanssa.
Muutaman päivän jo kerkesin toivomaan että oksentaminen ja jatkuva etominen loppui, mutta ei... Nyt taas muutama päivä mennyt pönttöä halaillessa, ku mikään ei pysy sisällä.
Joulukuun aikana kerkesin käymään muutamaan kertaan tiputuksessa, nyt en millään sinne haluaisi. Tosin alkaa taas näyttämään välttämättömältä kun tajukin meinaa jo lähteä.
Onneksi pipana näyttäisi voivan hyvin... :heart:

Bubona+Pipana 16+3
 
Mulla oli esikoista odottaessa todella paha pahoinvointi n. viikolle 17 asti. Oksensin kaiken mitä suuhuni laitoin, oli se sitten ruokaa tai juomaa... :/ Yleensä vasta illalla pystyin syömään mitään ja täytyy kyllä ihmetellä, että pysyin hengissä sillä ruokavaliolla! Hedelmäkarkkeja imeskelin pitkin päivää, että pysyin tolpillani, koetin varovasti juoda tuoremehuja, syödä hedelmiä pieninä paloina... iltaa kohden helpotti ja sitten pystyin syömään ihan lämpimänkin ruoan. Väsymys oli kyllä silloin melkoinen, normaali raskausväsymys + kun ei pystynyt suomään... |O

Nyt on toinen lapsi tulossa ja ihmetyttää kovasti, kun tämä raskaus etenee näin helposti! Lähinnä vain kuvottavaa oloa, enintään 2x päivässä olen oksentanut ja ruokaa pystyn syömään jo puolilta päivin. Voiko tämä olla näin helppoa? =) Viikkoja nyt 9+ ja tuntuu että tämä pienikin pahaolo jo häviää...
 

Yhteistyössä