pahoinvoiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kati

Vieras
Onko kellään kokemuksia pahoinvoinnista joka alkaa viikoilla 29? Minulla oli ensimmäiset kolmekuukautta jatkuva pahoinvointi, närästys, huimaus,väsymys, oksetus, ym. Olo oli kuin olisi ollut krapula joka kesti 3 kk. nyt sitten kolmisen viikkoa kestänyt samanlainen olo. Neuvolassa kahdella edellisellä kerralla otettu hemoglobiini. Raskauden alussa 132, viikolla 28+4 117 ja 30+5 112 aloitettiin väsymyksen takia rautatabut ja siihen ne vähän ovat kyllä auttaneet mutta lisänneet oireisiin kovan kakan. Supistelun takia ulkoilu hieman vaikeaa, mutta minulle onneksi pakollista näin koiran omistajana(muuten ei kyllä tässä olotilassa tulisi ulkoiltua). Mikään ruoka ei maistu ja kai sekin tuo osansa tähän pahaanoloon.
Olisiko kellään mitään auttavia keinoja?

On kokemusta. Ekassa raskaudessa pahoinvointi alkoi rv30 ja nyt olen voinut pahoin koko odotuksen ajan : ( Mulla ilmeisesti syy on väsyminen ja rasitus, pahoinvointi alkaa heti jos yhtään väsytän itseäni. Syöminenkin vaikuttaa, ei saisi olla liian kauaa syömättä (tyhjä vatsa pahentaa) mutta ei saisi syödä liikaakaan kerralla. Auttavia keinoja olen koettanut löytää, mutta mulla ainoa tehokas on lepo. Ja pakkosyönti tasaisin väliajoin vaikka mikään ei tahdo maistua.

Neuvolan th sanoi että usein loppuviikoilla alkava pahoinvointi voi liittyä myös siihen kun vauva painaa vatsalaukkua tai jos närästää paljon, sekin voi aiheuttaa pahoinvointia. Kuulostaako nämä tutuilta?

Parempaa vointia sinulle!

Yhteistyössä