Pahoinvointia alun jälkeenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko normaalia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko normaalia?

Vieras
Olen rv 21 eli pitäisi olla kukoistusvaihe menossa, mutta olo ei tunnu kukoistavalta. Päin vastoin väsymys painaa ja kärsin edelleen pahoinvoinnista. Alun koko päiväinen pahoinvointi muuttui rv16 tienoilla aamupäiväpahoinvoinniksi mutta nyt viimeisen viikon aikana on ollut sekä aamupäiväistä että iltaisin. Ruoka kyllä pysyy sisällä mutta silti on raskasta oksennella jatkuvasti. Ja mitä väsyneempi olen sitä pahoinvoivampi. Alkuviikolla töissä selviän ok, mutta loppuviikosta olen ihan puhki ja viikonloput menee nukkuessa voimia seuraavalle viikolle. Sairasloman pyytäminen pyörii mielessä vaikka mielelläni en jäisi, tunnollinen työntekijä kun olen.

Tänä viikonloppuna on lisäksi tullut alavatsalle paineentunne, ihan kuin vauva pakkautuisi niin alas kuin voi. Tunne ei satu mutta saa olon tukalaksi esim. jos istuu on pakko suoristaa itseään. Ihmettelen että onko normaalia vai pitäisikö tästä huolestua. Onko muilla ollut tällaista tuntemusta?

Onko täällä muita jotka kärsivät pahoinvoinnista myös alun jälkeen? Onko teillä noteerattu sitä neuvolassa mitenkään? Minä sain ohjeeksi vain juoda vichyä ja koettaa kestää.

Mulla ei ole tietoa, mikä olisi se neuvolan oikea tapa suhtautua asiaan, mutta itselläni on erilaisia kokemuksia. Itse olen nyt rv 15+4 ja kävin viime viikolla ylimääräisellä käynnillä neuvolassa huimauksen, heikotuksen ym pahan olon takia. Tarkistettiin hemppa ja paineet, jotka ei kuitenkaan olleet mitenkään hälyttävän alhaalla. Terveydenhoitaja käski seurailemaan tilannetta vielä ensi viikon loppuun, ja jos vielä jatkuu niin lääkärin puoleen ilmeisesti käännytään ja jotain kokeita mahd. otettaisiin. Sillä pahoinvoinnin kuuluisi loppua viikon 16 jälkeen.
Ihmettelen todella, miten siellä neuvola suhtautuu noin kevyesti asiaan. Itse en ole edes oksentanut kertaakaan, vaan tuo huono olo on muunlaista (seisomaan noustessa huimaa, ei jaksa seisoa, yleistä huonoa vointia jne). Nostan hattua, kun olen jaksanut käydä töissä. Itse hoidan esikoista kotona. Lääkäriin pääsyä sinuna pyytäisin!

Mulla on kans hemppa ja paineet ok. Kävin rakenneultrassa viime viikolla ja mainitsin lääkärille pahoinvoinnista. Hän totesi vain että jaa. Sillä tässä olen ollut kovin ihmeissäni olenko huolissani turhaan vai onko oikeasti aihetta. Ei tämä nyt kovin kiva olotila on, juuri ja juuri selviää työpäivästä ja kaikki muu (kotihommat) jää tekemättä.

Yhteistyössä