Kamala kun en pystyy ollenkaan valehtelemaan esikoiselle

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Ikä on 4v ja 7kk ja huoh. Hän halua uudet lelut muutamia juttuja ja mä en halua mennä mihinkään kauppaan tänään. No mä täällä keksinyt ettei bussit tänään ajaa kun on kylmää, hän sitten mulle sanoi että ,,älä taas keksi :o , mä näin 2bussia jo tänään ikkunasta,, sitten mä sanoin että eikun ne oli vain aamulla, hän taas sitten,, että millä sitten mummi meni keskustaan,, mä sanoin että taksilla ja hän taas mulle että ,,älä valehtelee,, mä näin mummi meni bussipysäkille, ja sitten se meillä jatkuu ja jatkuu mä kuulema olen valehtelija ja on kuulema mulla rahaa ostaa heille mitä he halua mut olen pihi, sitten myös hän vielä mulle sanoi että jos et halua omalla rahalla ostaa niin ota minulta rahaa mut maksaat enemmän takaisin :o :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Strippaava Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikset voi ihan vaan sanoa lapselles,että tänään ei mennä ostamaan mitään leluja piste.

kun hän on niitä pyytä kauan ja mä lupasin tänään :ashamed:

Tästä opimme taas,ettei kannata luvata lapsille tuommoisia.Ne penteleet kun ei koskaan unohda tuommoisia lupauksia ja niistä on harvinaisen vaikea päästä luikertelemaan ulos. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Strippaava Savanna:
Mikset voi ihan vaan sanoa lapselles,että tänään ei mennä ostamaan mitään leluja piste.

kun hän on niitä pyytä kauan ja mä lupasin tänään :ashamed:

Tästä opimme taas,ettei kannata luvata lapsille tuommoisia.Ne penteleet kun ei koskaan unohda tuommoisia lupauksia ja niistä on harvinaisen vaikea päästä luikertelemaan ulos. :D

Mä oikeasti luulin että menen tänään, mut niin kylmää että en jaksa ilman autoa liikua mihinkään :D

Mix sä alunperinkään aloit valehdella. Minusta siihen ei ollut mitään syytä.
Eiköhän lapsikin arvostais enemmän ku vaan sanot: ei osteta nyt mitään leluja ja sillä sipuli.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Typerää valehdella noin typerän syyn vuoksi. Miksi olet luvannut ylipäänsä? Juuri oli joulu, eikö ne lelut voisi riittää nyt vähäksi aikaa.

Itse asiassa me tehdään ihan tarkoituksella niin,että jouluna lapset saavat vain muutaman pienen lahjan ja sitten alennusmyynnistä ostamme enemmän.Joulupukki siis tuo vain pari lahjaa per lapsi ja joulun jälkeen lapset tietävät että on alennukset niin käydään yhdessä katsomassa josko jotain isompaa olisi edullisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Typerää valehdella noin typerän syyn vuoksi. Miksi olet luvannut ylipäänsä? Juuri oli joulu, eikö ne lelut voisi riittää nyt vähäksi aikaa.

Itse asiassa me tehdään ihan tarkoituksella niin,että jouluna lapset saavat vain muutaman pienen lahjan ja sitten alennusmyynnistä ostamme enemmän.Joulupukki siis tuo vain pari lahjaa per lapsi ja joulun jälkeen lapset tietävät että on alennukset niin käydään yhdessä katsomassa josko jotain isompaa olisi edullisesti.

En vaan kykene uskomaan että Savanna olis joskus rajoittanut lelujen ostamista minkään syyn takia. Ainahan sen lapset saa kaiken, mitä keksivät pyytää. Nyt hän ei haluaisi ostaa, niin yrittää valehdella, kun ei muuten saa kiellettyä.

Siis todellako olette näin pumpuleita lastenne suhteen? Jos jotain luvataan on se pidettävä? Jos ei pidä niin valehdellaan???
Lapsi ei tosiaan mene rikki jos luvataan jotain ja sitä ei millään voida pitää?!!! Sanot lapselle että nyt on niin kova pakkanen että ei voi mennä ja sitä äiti ei eilen arvannut. Menemme kauppaan kun pääsemme lähtemään! Lapsen on ymmärrettävä että se ei ole valehtelua jos on luvattu eikä mennä mikäli on hyvä syy.
Jos lupaat lapselle että menette heseen huomenna, ja huomenna onkin 30pakkasta ja auto hajoo just ku lähdette, ni et sinä silloin ole valehtelija, vaan asiat eivät vaan menneet siten kun oli ajateltu.
Kyllä lapsen on opittava että joskus voi tilanteet muuttua vaikka on luvattu. Mutta valehtelu tai pimittäminen on väärin. Ja ennenku lupaa, on ajateltava mitä lupaa.

Yhteistyössä