Kamala ilta! (vauvan terveydestä huoli)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säikähtänyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Säikähtänyt äiti

Vieras
Aiemmin jo kirjoittelin, kun vauva on ollut 3pvä:ä 40 asteen kuumeessa ja tänään oli erityisen huonolla tuulella, itkuinen eikä syönyt enää paljon mitään. Suurin huoli oli välillä tuo koholla oleva aukile, mitään muita oireita ei tuon kuumeen lisäksi ollut.

Päivällä ajattelin, että odotetaan klo 22.00 asti, niin päästään suoraan sairaalanpäivystykseen, kun täälä nuo terveyskeskukset on mitä on.
Yhtäkkiä vauva alkoi sängyssä huutamaan todella kipeästi ja huomasin, että se on aivan kylmä/viileä. Lämpö oli yhtäkkiä laskenut 40 asteesta 35 :o Minä tottakai säikähdin ja soitin sinne sairaalalle, josta lääkäri sanoi, että meidän mittari on rikki ja suurinpiirtein lopetti puhelun siihen, eikä kuunnellut asiaani.

Vauva jatkoi huutamista ja yritin pitää parin peiton alla sylissä, mutta vauva ei lämmennyt ollenkaan. Puin sitten vauvalle vaatteet ja lähdin sairaalalle. Puhelimeen vastannut lääkäri oli sielä ja ensimmäinen mitä sanoi, oli: "Mikä teidät tänne ajoi?!! Mähän sanoin, että teidän mittari täytyy olla rikki." Vauva nukahti automatkalla, niin lääkäri oli sitä mieltä, ettei sitä herätetä tutkimusta varten ja passitti kotiin, ei edes kokeillut vauvaa, joka vieläkin on viileä :| Vastaan yritin inttää, mutta eipä auttanut.

Nyt vauva nukkuu parin peiton alla ja alkaa pikkuhiljaa lämmetä vähän, mutta silti jäi paha maku suuhun tuon lääkärin takia, ei yhtään ymmärtänyt vanhempin hätääntynyttä oloa. Kuitenkin tuo vauva vaikutti niin huonokuntoiselta, että päätettiin lähteä sitä näyttämään.

Eilenkin soittelin jo sen aukileen takia tuonne sairaalaan, niin siellä vastasi toinen lääkäri, joka sanoi, että aina saa tulla näyttämään ja aina TUTKITAAN, jos huolestuttaa. Tänään oli sitten eri meininki. Toivotaan huomisesta parempaa päivää, ja että vauva tervehtyisi.

Tulipas taas pitkä ja sekalainen selostus, monen yön valvomisen takia :)

Pitäkää puolenne ja ette lähde ennen kun lapsi on tutkittu. Ja ajatelkaa asia näin että pidätte lapsenne puolta että muusta viis. Lapsi ei osaa itse vaatia hoitoa ja tutkimuksia vaan aikuinen on se jonka vastuulla on lapsen hyvinvointi ja vanhempi tuntee lapsensa parhaiten ja heidän tehtävä on informoida hoitohenkilökuntaa jos tilanne ei ole normaali.

Tee valitus potilasasiamiehen kautta! Tosi törkeetä toimintaa.
Aina niitä välillä sattuu että passitetaan kotiin ja sitten käykin huonosti =(
Vielä vauva kyseessä niin lääkärin olisi ehdottomasti pitänyt tutkia.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Tee valitus potilasasiamiehen kautta! Tosi törkeetä toimintaa.
Aina niitä välillä sattuu että passitetaan kotiin ja sitten käykin huonosti =(
Vielä vauva kyseessä niin lääkärin olisi ehdottomasti pitänyt tutkia.

Peesi tähän.

Oletko nyt mitannut vauvan lämpöä? Miltä vauva tuntuu? onko heräteltävissä? Tuli vain jotenkin tännekin huoli pelkän kirjoituksen perusteella. :xmas:

jos vauvan vointi vähänkään näyttää huonolta niin sairaalaan VÄLITTÖMÄSTI ja vaaditte HETI asianmukaiset tutkimukset.....ihmeelliseltä kyllä vaikuttaa tuo aikaisempi toiminta siellä,huh....haleja ja voimia :)

Kannatan valituksen tekemistä. Ja juttu yleisönosastolle! Mutta kaikesta huolimatta, sun kuumemittaris on rikki. Ihmisen ruumiinlämpö (nimittäin elävän ihmisen) ei laske 35:een ja toiseksi, katsotko sä todellakin vierestä kun vauvalla on kuumetta 40 astetta kolme päivää??? Epäilen tosin sitäkin. Mittari vaihtoon!

Alkuperäinen kirjoittaja Käytöskouluun:
Kannatan valituksen tekemistä. Ja juttu yleisönosastolle! Mutta kaikesta huolimatta, sun kuumemittaris on rikki. Ihmisen ruumiinlämpö (nimittäin elävän ihmisen) ei laske 35:een ja toiseksi, katsotko sä todellakin vierestä kun vauvalla on kuumetta 40 astetta kolme päivää??? Epäilen tosin sitäkin. Mittari vaihtoon!

Hei, mun peruslämpö on 35,4. Ja oon ihan elävä ihminen. Jos nousee yli 36,5 on jo paha olo.

Mä oisin huolestuttavaa ja sanoisin että kyllä se lämpötila voi laskee. ja kun lapsikin viileältä tuntui.
ja menisin sairaalaan. heti. oisin jo yöllä vaatinu tutkimukset ja itseassa jo varmaan pari pvää sitten kun vauvalla on noin kova kuume. ja jos ei muita oireita ole...aukilekohdalla? vauvoillahan voi syntyä joskus harvoin hydrokefalia joka oireilee noin.
olisin huolissani. miten vauva voi????

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:

Hei, mun peruslämpö on 35,4. Ja oon ihan elävä ihminen. Jos nousee yli 36,5 on jo paha olo.

Sama täällä, usein ihan 35.2.
se on monelle suomalaiselle ihan normaali ruumiinlämpö...

-B

Ei kai nyt sentään vauvalla peruslämpö ole noin alhainen?

Nyt on herätty ja käyty lääkärissä. Kuumetta ei enää ole ja lämpökin on noussut lähes normaaliksi. Yleensä vauvan lämpö on 37,5. Eilen mittasin tuon 35,2 peräsuolesta ja kahdella eri mittarilla, lapsi oli kauttaaltaan viileä, eli en usko että mittarit oli rikki. Lääkäri vaan meinasi, että tuo tarkoittaa vaan, että vauvalla ei ole enää kuumetta :o
Me oltiin jo toissapäivänä lääkärissä ja silloin ei löytynyt mitään, tulehdusarvot ja muut oli hyvät. Tänään sitten epäilivät vauvarokkoa, mutta tuota lämmönlaskua eivät osanneet selivttää :(
Eilinen lääkäri olisi kyllä huomannut vauvan viileyden, kun sen kerran huomasi tääläkin meillä kolme ihmistä, mutta kun ei viitsinyt edes kokeilla :|

Nyt vauva on kunnossa, touhuaa ja syö hyvin. Mutta eilinen kyllä säikäytti :| Mun mielestä lääkärin käytös oli todella tökeröä, oli tilanne mikä tahansa. Puhui kuin idiooteille: " hyvät ihmiset, viekää nyt vauva kotiin nukkumaan..." Nyt kuitenkin kaikki onneksi hyvin.

Minun peruslämpöni on 34.7 ja tietääkseni elossa olen ;).

Voimia ap:lle. Minä veisin vauvani lääkäriin tutkimuksiin ja vaatisin tutkimuksia. Istuisin vaikka niin kauan siellä, että suostuu KUNNOLLA tutkimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin ja lisättäköön, että meidän neidillä myös 35.2 peruslämpö ollut aina.

olette siis joka päivä ravannut lääkärissä?
onko esikoinen?

pitää vaan tottua että ne pienet sairastaa, useinkin. ja flunssakin saattaa näyttää huolestuneen äidin silmissä joltain ihan hurjan kamalalta :)
voimia ja kärsivällisyyttä ja suhteellisuudentajua toivottaen,

Alkuperäinen kirjoittaja 12345:
olette siis joka päivä ravannut lääkärissä?
onko esikoinen?

pitää vaan tottua että ne pienet sairastaa, useinkin. ja flunssakin saattaa näyttää huolestuneen äidin silmissä joltain ihan hurjan kamalalta :)
voimia ja kärsivällisyyttä ja suhteellisuudentajua toivottaen,

Ei olla joka päivä oltu, toisena päivänä käytiin, kun haroi korviaan, ja epäilin korvatulehdusta. Eilen söi huonosti ja oli todella huonovointinen, ja kuume ei meinannut laskea... ja sitten lämpö laski liian alas, niin päätin lähteä. Kaksi lasta on ennestään :)
Meitä on kehotettu menemään aika nopeasti lääkäriin, kun vauva odotuksessa oli paljon ongelmia ja syntyi todella pienenä. Ongelmia on ollut muutenkin todella paljon :|

Alkuperäinen kirjoittaja voihan taas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin peruslämpö EI olekaan ja sen takia se on HUOLESTUTTAVAA !
Onko aina pakko jankata jos ei tiedä mistään mitään?
:headwall:

Juu, eli tuola ylempänä jo kirjoitin, että normaali lämpö on 37,5.