Käly keksi "kivan" yllärin, vetäsin herneet nenukkiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selma-rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

selma-rouva

Jäsen
16.04.2010
734
0
16
Miehen sisko järjesti aviomiehelleen synttärijuhlat. Kutsui sinne mieheni jo aikoja sitten vaikka juhliin on vielä viikko. Aikoovat ajaa cartingia, joten ilmottautumiset tarvitaan. Aluksi kokoonnutaan heidän kotona, josta mennään ajamaan, jonka jälkeen alkaa bileet heidän kodissaan.

Meillä on 2-vuotias muksu ja 4kk vanha muksu. No tänään miehensisko taas soitti ja kysyi, onko mieheni tulossa. Hän sanoi tulevansa ja kysyi samalla, saako muu perhe tulla (minä ja tytöt). Käly vastasi, että juhlissa on alkoholia ja me ei olla tyttöjen kanssa tervetulleita.

No minä vetäsin herneet ja syvälle nenukkiin. Jos olis sanottu, että juhlat on aikuisille, nii homma olis ok, mutta kun minua ei tahdota juhliin niin se loukkaa. Jos meidän joku ystävä perhe kutsuis juhliin vaan minut, ei miestäni, en varmasti menis (ellei kyseessä ois tyttöjenilta). Tai jos joku sukulainen kutsuis vaan minut ja muu perhe ei kelpais, niin en menis. Sanoin miehelleni, että saa toki mennä, mutta sillä antaa oikeutuksen syrjiä minua suvussa. Ja että itse en menis ja jos kyseessä olis minun sisarus puhuisin kyllä suuni puhtaaks.

Olishan tyttöjen kanssa voinut osallistua ainakin tohon alkuun ja ajamiseen, jos oikeesti ongelma olis alkoholi. Koska cartingia ei saa ajaa humalassa, niin kaikkien on oltava selviä siihen asti. Kyseessä on siis puhtaasti minun syrjintä. Ei oo eka kerta tässä ihanassa suvussa. Ja tottakai olisin lähtenyt ajoissa laittaa tyttöjä nukkuu.

Mitä mieltä ootte kälyn toimista? Välimme on ihan ok. Käly soittaa, kun tarvii jotain ja on kovasti kaveria kun siitä itse hyötyy. Selän takana sit puhuu jotain aivan muuta. Tosi paljon harrastaa pahan puhumista muista.

Tuli vaan tosi paha mieli ja mies ei nyt tiedä, että mennäkö vai jäädäkö.

Josko se käly ajatteli ettet pistä noin pientä hoitoon ja sanoi sillä että te ette ole tervetulleita? Ei siis ajatellut että sä menisit yksikses. Ja mä kyllä ymmärrän täysin muutenkin, eiköhän nuo oo vähä niinkun miesten juhlat vai onko sinne paljon tulossa puolisoita?

Jos olet itse jostain syystä ärsyttävä persoona, en ihmettele että sinua ei ole kutsuttu. Miksi sinua syrjitään? Miten miehesi siihen suhtautuu?

Jos jollakin tutulla tai sukulaisella olisi joku pätevä syy inhota puolisoani, se olisi ymmärrettävää (tosin itse en olisi silloin edes puolisoni kanssa, jos hänessä virallista vikaa olisi) mutta jos syy on pärstäkerroin, ei ole. Tottakai synttäreille kutsutaan pariskunnat kun kyseessä ei näemmä ole mikään miesteniltakaan.

Ehkä kälysi tarkoitti ettei halua lapsia sinne ja ajatteli että silloin myöskään sinä et pääse tulemaan. Vai ootko käynyt jo vauvan jälkeen kulussa, jos oot niin sit en tajua? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Toisaalta ja toisaalta..:
Jos olet itse jostain syystä ärsyttävä persoona, en ihmettele että sinua ei ole kutsuttu. Miksi sinua syrjitään? Miten miehesi siihen suhtautuu?

Jos jollakin tutulla tai sukulaisella olisi joku pätevä syy inhota puolisoani, se olisi ymmärrettävää (tosin itse en olisi silloin edes puolisoni kanssa, jos hänessä virallista vikaa olisi) mutta jos syy on pärstäkerroin, ei ole. Tottakai synttäreille kutsutaan pariskunnat kun kyseessä ei näemmä ole mikään miesteniltakaan.

No ystäväpiirini on todella laaja. Ongelmia on vain miehen siskon ja anopin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
No tuohan on tosiaan selvää syrjintää :/ :hug:
Jos mies olis järkevä niin ei menis hänkään.

Kiitos! Miehelle sopi, että kysytään täältä objektiivisia mielipiteitä. Hän on ollut mustana jo jonkin aikaa.

Niin kun sanoitkin että olisit ymmärtäny jos oltas sanottu että juhlat on vaan aikuisille, mutta jos sanotaan että sinä ja lapset ette ole tervetulleita niin haloo... Ihan syystä olet loukkaantunut...

Alkuperäinen kirjoittaja mine:
minä kyllä suuttuisin pikkasen miehellenikin, jos tossa tilanteessa menisi...

Samoin, tulis olo, että hänkin mua syrjii!!! Meillä on joskus ollut tuollaisa tilanteita ja mies on sanonut sitten, että jos mua ei oo kutsuttu ei tuu hänkään. Mä en siis ollut toivottu morsian ehdokas, kun tulin kuvioihin kaveriporukan ulkopuolelta ilman kavereiden "hyväksyntää"...

Ihan outoa, ei vois uskoa, että joku tekee tolleen!

Jos teidän välit on kälyn kanssa ainakin näennäisesti ok, niin sähän voit sille soittaa ja kysyä suoraan, että mitä tämä on ja vaadit kunnon perusteluja ja kerrot, miltä asia sinusta vaikuttaa.

Jotenkin, mun mielestä avoin riita kälyn kanssa ois kivempi, kuin semmonen, et se jauhaa kakkelia seläntakana ja sit soittaa, ku tarttee jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja selma-rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jospa ne ei kaivanneet sinne lapsia ollenkaan, sun seura olis kelvannut.

No mut eiks sillon oltas sanottu, et juhlat on aikuisille. Kun nimenomaan käly sanoi, että vain mieheni on tervetullut.

No voisin kuvitella jo juhlan luonteesta ettei siellä ole mitään lapsille sopivaa.. ilman, että kukaan siitä vielä erikseen mainitsisi. Ehkä ne onkin sitten pelkät mieskemut.

no ei mun tulis mieleenkään lähteä noin pienten kans mihkään carttinkiin. Toihan on ihan miesten juttus siellä mekkalaa ym ja eihän siellä voi lasten kanssa olla. Ehkä tässä on ajateltukkin että on ihan suoraan miesten juttu. Mutta en tiedä jos saisin tuollaisen kutsun, olettaisin heti että aikuisten juhlat ja en edes veisi lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Josko se käly ajatteli ettet pistä noin pientä hoitoon ja sanoi sillä että te ette ole tervetulleita? Ei siis ajatellut että sä menisit yksikses. Ja mä kyllä ymmärrän täysin muutenkin, eiköhän nuo oo vähä niinkun miesten juhlat vai onko sinne paljon tulossa puolisoita?

Mietin ihan samaa.

jos mun mies ei tajuais olla menemättä tuollaisessa tilanteessa voisin ottaa myös nokkiini miehelle...ja todella kunnolla..

Sinuna jos käly seuraavan kerrano jotain vailla niin et lähde siihen mukaan yhtään vaan sanot ettet voi olla avuks eti joku muu.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Kyllä meillä päin on tapana et voi sit ottaa lapset alkuillaks mukaan kun niitä niin monilla on :o Ei ole ihan ok toimintaa jos heti pitää vetää sellaset perseet ettei lapsia voisi hetken olla läsnä.

Meilläpäin taas lapset jätetään automaattisesti kotiin kun kyseessä on aikuisten pippalot, oli mukana alkoholia tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
no ei mun tulis mieleenkään lähteä noin pienten kans mihkään carttinkiin. Toihan on ihan miesten juttus siellä mekkalaa ym ja eihän siellä voi lasten kanssa olla. Ehkä tässä on ajateltukkin että on ihan suoraan miesten juttu. Mutta en tiedä jos saisin tuollaisen kutsun, olettaisin heti että aikuisten juhlat ja en edes veisi lapsia.

Siis häh, miehetkö vaan carttinkia ajelee? :o Ja miten voi niin ajatella toisen puolesta, että olettaa, ettei voi saada lastenhoitoapua mistään?

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Kyllä se silti kuuluu pyytää molempia aikuisia mukaan ellei ole nimenomaa pelkästään miesten juttu. Mutta kuten ap:n tekstistä voi ymmärtää käly oli sanonut, ettei ap ja lapset ole tervetulleita sen alkoholin takia, ei sen että olisi miesten pippalot. Todella törkeää ja epäkohteliasta ilmoittaa, että toinen puolisoista ei ole tervetullut. Totta kai tuossa tilanteessa tulee mieleen, että lapset ovat vain tekosyy, jotta voidaan olla kutsumatta toinen puolisoista.

Yhteistyössä