M
myhä
Vieras
Mieheni suvussa on syksyllä hääjuhlat. Kutsut ovat tulleet hyvissä ajoin ja kutsussa on suorin sanoin maininta, että hääjuhlat on suunnattu aikuisille. Aikuistenjuhlat eivät ole kirjoitukseni pointti, vaan kutsuttujen välinpitämättömyys hääparin toivetta kohtaan. Anoppini ilmoitti, että mieheni veljen perheen lapselle on niin hankala saada hoitajaa, että he ovat päättäneet ottaa lapsen mukaan. Lisäsi sitten vielä, että eihän se nyt ketään voi haitata. Kyseessä ei siis ole enää sylivauva vaan taapero. Olin aika hämmentynyt tästä kommentista ja sanoin, että ainakin tästä päätöksestä olisi hyvä infota hääparia ennakkoon ettei tule sitten noloja tilanteita puolin ja toisin. Tätä anoppi ei ainakaan sillä hetkellä tajunnut laisinkaan, koska sain osakseni melkoista silmien pyörittämistä ja tuhahtelua ilmoittamisen turhuudesta.
Olen pähkäillyt ja pyöritellyt asiaa päässäni ja yrittänyt keksiä, miten voisin asian vääntää rautalangasta ilman sen suurempaa riitaa ja draamaa. Vai olisiko järkevää vaan olla hiljaa ja nolostella muiden ymmärtämättömyyttä? Tämä on tietysti itsekkkästi ajateltu, mutta en haluaisi kuulua porukkaan, joka tietentahtoen toimii hääparin toiveita vastaan. Kaikille vieraille on varmasti tullut samanlainen kutsu, joten yksi vauhdikas taapero vieraiden joukossa aiheuttaa varmasti hämmennystä. Ja joo, eipä se yksi muksu nyt juhlia pilaa, mutta jos me kaikki kutsutut toisimme omat lapsemme juhliin, olisi juhlat todellakin muuttaneet muotoansa.
Olen pähkäillyt ja pyöritellyt asiaa päässäni ja yrittänyt keksiä, miten voisin asian vääntää rautalangasta ilman sen suurempaa riitaa ja draamaa. Vai olisiko järkevää vaan olla hiljaa ja nolostella muiden ymmärtämättömyyttä? Tämä on tietysti itsekkkästi ajateltu, mutta en haluaisi kuulua porukkaan, joka tietentahtoen toimii hääparin toiveita vastaan. Kaikille vieraille on varmasti tullut samanlainen kutsu, joten yksi vauhdikas taapero vieraiden joukossa aiheuttaa varmasti hämmennystä. Ja joo, eipä se yksi muksu nyt juhlia pilaa, mutta jos me kaikki kutsutut toisimme omat lapsemme juhliin, olisi juhlat todellakin muuttaneet muotoansa.