Kalorikulutus ym. Ravintoasiantuntijat huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Heipsan!
Mulla on ongelma! Yritän tiputtaa painoa, mutta en kovin paljoa ehdi liikkua. Lasken kaloreita ja tähtään 1600 kaloriin per päivä.
Olen 35-v nainen.

Millä kalorimäärällä laihdun? Onko 1600 liian vähän?

Heelp!

Ahaa! Joltain sivustolta löysin laskurin, jossa luki, että kuluttaisin jopa 2100 kaloria päivässä. Mutta ei se kulutus siis ole noin paljoa.
Eli kaloreita pitäisi pudottaa, jos haluaa nopeampaa laihtumistahtia.
Liikun (aika raskaasti) noin 2-3 krt viikossa.

Ahaa! Joltain sivustolta löysin laskurin, jossa luki, että kuluttaisin jopa 2100 kaloria päivässä. Mutta ei se kulutus siis ole noin paljoa.
Eli kaloreita pitäisi pudottaa, jos haluaa nopeampaa laihtumistahtia.
Liikun (aika raskaasti) noin 2-3 krt viikossa.

Olisit heti anonut liikkumisesta! Niillä päivillä kulutus on siis isompi, helposti 2500kin kaloria päivässä.

Juo vettä ja syö reikäleivistä reiät. Olet sairaaloisen lihava!
Ei ole.
Itse omakohtaisista kokemuksistani johtuen suosittelen vähähiilihydraattista ruokavaliota. 20 kg sain painon tippumaan sen avulla vähän reilussa vuodessa. Repsahduksia oli paaljon välissä että nihilisti sais varmaan 30-40kg tiputettua vuodessa. Riippuu siis tietenkin että löytyy sitä ylipainoa. Sen hyvä puoli on että ei tarvitse olla nälässä. Huono puoli että heti ei keksi mitähän tekisi ruuaksi kun tuntuu et kaikkeen pitäisi saada hiilareita mut löytyy googlen avulla paljon vhh reseptejä, monta vuotta voi mennä että joka päivä uusi ruokaresepti.

Ei kannata mennä alle 1500 kcal. Kiinnitä mieluummin enemmän huomiota kalorien laatuun. Syö niin, ettei jää nälkä, eikä olo ole nääntynyt tai väsähtänyt. En kyllä suosittelisi kalorien laskemista kenellekään, parempi opetella syömään laadukkaasti kuuntelemaan kehoa. Se on pidemmän päälle helpompaa.

Mitä liikuntaa harrastat? Jos se on jotain tavoitteellista, voi tulokset jäädä aika kehnoiksi vähillä kaloreilla. Tietty jos laihdutus on päätavoite niin ei sillä niin väliä ole. Tosin kroppa näyttää paremmalta, jos sitä tukevat lihakset ovat kunnossa.

Aluksi voit laihduttaa 1500-1600 kalorilla, mutta jos haluat että laihtuminen jatkuu, jonkin ajan kulutua kalorit kantsii tiputtaa 1200-1300 kaloriin.

Jos syö 1500 kalorii ja paino ei enää laske, vaan täytyy laskea kalorit 1200 että laihtuu, niin se on merkki siitä että jotain on pielessä. Tän takia kaloreiden laskeminen on niin sairasta puuhaa. Alun perin kalorit on ollu liian matalalla ja kroppa menee sekaisin. Kohta ei mikään riitä, että paino laskee ja kun palataan normaaliin, niin paino nousee humps, ilman että edes syö määrällisesti liikaa.

Aloittaja täällä!
Kiitos kommenteista! Juu, tiedossa on, että en ole varsinaisesti lihava, mutta ylimääräistä on silti. :D

Niin, mun pointti on just se, että en haluaisi olla liian tiukka tai karsia mitään liikaa, koska sitten paino varmasti nousee takaisin jossain vaiheessa.

Olen syönyt (yrittänyt ainakin) vähähiilihydraattista ja paljon proteiinia. Ja nyt olen näin jatkanut kolmisen viikkoa, eikä paino ole tippunut lainkaan! Siksi olen ajatellut, että jotain on nyt pielessä..

Kun treenaan, teen hiit-tyyppisiä aika nopeita juttuja, koska ei ole paljoa aikaa. Sykkeet korkealla koko ajan ja lopussa järjetön hiki. Eli luulisi olevan ok.

Olenkin tosiaan miettinyt, että pitäisikö ottaa yhteyttä personal traineriin, joka neuvoisi ravinnossakin.

Yhteistyössä