KALLUPPI, miten käyttäydyit synnytyksessä??

Mä olen molemmissa synnytyksissä käyttäytynyt kuin teuraalle vietävä lehmä. Oon ollut siis hyvin säyseä, jokseenkin pelokas ja tilaani alistunut :xmas: Ihme juttu, normaalitilassani kaikenlainen kipu aiheuttaa mussa melko voimakasta aggressiota jonka puran vähintäänkin kiroilemalla

Mä olin hiljainen ja upposin täysin niihin (kipu)fiiliksiini. Olin avautumisvaiheen melkein kokonaan yksin ja oli piiitkä ja ruuhkainen yö niin sai yksin istuskella keinutuolissa. Kivat muistot jäi vaikka toki sattuikin. Tuskainen taisin olla vain puudutusta odotellessa sitten jo lähempänä loppusuoraa.

sini
Sanoin ekassa perkeleen, vaikka olin vannonut etten kiroa. Ja toisessa kävin samoin. Mutta laitan sen piikkiin, että molemmat oli "luomuja", eli en ehtinyt saamaan lievitystä. Mutta muuten olin (kait ) oma ihana itseni. :D

**
ekassa nukuin epiduraalin jälkeen ja ponnistusvaiheen olin kait aika rauhallinen. Tokassa möykkäsin kyllä, huusin aika kovaa ja tosi typeriä juttuja, nolotti myöhemmin. Huuto helpotti joten minkäs teet. Ärsytti kun kätilö alko jauhamaan imukupista vaikka kaikki meni ihan normaalisti, kun se käsitti et huusin paniikissa.

a
ekan lapsen synnytyksessä itkin ja vaikersin, uhkasin luovuttaa ja kuolla.

tokassa synnytyksessä päätin olla rauhallinen ja asiallinen. ja kas - kun hengitin rauhallisesti ja keskityin kunnolla niin kivutkin olivat pienemmät (ekasta sain epiduraalin, tokasta en MITÄÄN). olin ylpeä itsestäni kun pystyin oleen rauhallinen.

häpesin jälkeenpäin ekaa synnytystäni. ihan turhaa itkua oli osa siitä.....

sini
Niin joo, taisin vienosti mainita, etten saa pykättyä lasta ulos, ja etten jaksa enää (ja suurehko eppari tehtiinkin kummassakin ). Mutta muuten olin (kait ) oma ihana itseni... :D

Olin väsynyt kahden päivän käynnistämisen jälkeen, ja kun vihdoin pääsin tositoimiin, olin jo valmiiksi ihan töttöröö. Lisätään siihen ilokaasun ahkera imppaaminen, niin johan olin hilpeänä :D Räkätin mieslääkäriä joka tuli laittamaan kohdunkaulapuudutteen ja höpötin ihan pehmeitä miehelle.

Ihan rauhallisena olin muuten, ponnistusvaiheessa multa riistettiin kaasuletku ja kun pää vähän selvisi ja tuli kunnon adrenaliinipaukut niin olin ihan siinä hetkessä mukana. Nopean ponnistusvaiheen jälkeen sain syliin tyttöni, sitten tuli onnenkyyneleet :)

Yhteistyössä