Kallein käsilaukkusi?

Professional Griefer
Hassu juttu miten joku merkkilaukku voi joillekin olla niin tärkeä. Itse en ainakaan seuraa yhtään millaisia veskoja toiset kuskaa mukanaan, saati että tunnistaisin sen olevan joku ökykallis.
No yhyy taas, kun toiset haluavat kestävyyttä ja laatua H&M:n muovisäkkien sijaan ja se nyt sattuu toisinaan maksamaan.
Mulla ei taida mistään laukusta päälleppäin nähdä, että on jonkun merkkinen eikä se merkki olekaan mikään tärkeä.

Ja mua kiinnostaa tiettyjen suunnittelijoiden vaatteet ja laukut, ja kyllä niitä oppii tunnistamaan sitten muidenkin olalta.
 
"Sirkkeli"
40 euroa. Oranssi nahkalaukku, jonka ovh. oli 89 e. Odotin kun tuli aleen, ja ostin vasta sitten.

Käytetyin on Espritin olkalaukku, jonka löysin kirppikseltä uudenveroisena hintaan 10 e. Ihan lemppari.
 
Mä haaveilin, ja säästin, säästin ja säästin. Miumiun ihana käsilaukku, iso, yksinkertaisen tyylikäs. 800€. Eron laadussa huomaa todellakin halpaan laukkuun verrattuna. Käytän sitä lähes päivittäin jo kolmisen vuotta, ja on pysynyt samassa kunnossa kun ostettaessa.
 
"vieras"
Hassu juttu miten joku merkkilaukku voi joillekin olla niin tärkeä. Itse en ainakaan seuraa yhtään millaisia veskoja toiset kuskaa mukanaan, saati että tunnistaisin sen olevan joku ökykallis.
Mun merkkilaukut on sellaisia, että niissä ei ole näkyvissä logoa tai muuta mikä kielisi laukun olevan design-laukku :) Ne jotka noita kalliimpia merkkejä ja laukkumuotia seuraa, tietysti tunnistaa, mutta mä en edes halua laukkua, joka huutaa kauas olevansa kallis tai tiettyä merkkiä - en halua toimia kävelevänä mainoksena. Noin muuten mulle on tärkeää, että laukku on laadukas, kestävä ja ulkonäkö on myös hyvin tärkeä. Kallis hinta ei ole se juttu, vaan edullisempikin laukku kelpaa, jos täyttää kriteerit - tosin aitoa nahkaa ei kovin halvalla saa, ellei tee kirppis- tai alelöytöä :) Omistan kolme laukkua, joista vanhin on ollut mulla useamman vuoden, ja kaikki tulevat varmasti vielä palvelemaan kauan. En välitä haalia kovin isoa määrää.
 
Guessin metallinhohtoinen hobo, Roomasta ostettu. Taisi olla hinta vajaat 600 euroa. Tuli muitakin laukkuja ostettua ja hinta nousi kyllä aikasen korkeaksi. Mutta hyvä on veska ollut.

(En tosin tuhlannut omia rahojani. :whistle: )
 
Viimeksi muokattu:
tota
En nyt tarkalleen muista kun en ole moneen vuoteen ostanu yhtään laukkua. Varmaan jtain 15-20e oo maksanu kalleimmasta. Lahjaksi olen saanut tällaisen, tämä ehkä kallein omistamani laukku http://www.virkkukoukkunen.net/verkkokoukkunen/product_details.php?p=5123
 
"vieras"
Mie en merkkikäsiväskyjen päälle ymmärrä. Koitin taannoin kattella netissä jotain kalliimpia merkkikäsiväskyjä mutta ei miellyttäny silmää yksikään, tai ehkä yksi, muttei sekään nii paljo että alkaisin tonnia maksamaan.

Yksi kaappi pursuaa halppislaukkuja, semmosia kolmenkympin väskyjä. Tykkään vaihdella tilanteen ja fiiliksen mukaan. Eihän ne välttämättä oo kovin kestäviä, mutta sitte otan jonkun muun käyttöön rikkoutuneen tilalle -ja ostan taas uuden halppiksen jos kiva sattuu kohdalle :)

Oikeestaan kivoimmat laukut, mitä oon nähny, on ompelunharrastajien itse tekemiä ja uniikkeja.
 
"sairaanhoitaja"
Tykkään Marimekon klassikkolaukuista ja mulla on niitä monta eri väristä. Ostan laukut käytettynä ja kalleimmat ovat olleet postikuluineen (turkoosi ja vaalean vihreä) noin 60e. Kallein, uutena ostettu on ollut varmaankin nahkainen laukku, joka maksoi markka-aikaan 750mk eli 125e. Se oli silloin, nuorena - opiskeijalla oli varaa ;)
 
"vieras"
Tiger of sweden olkalaukku, hinta muistaakseni jotain 200€. Luulin ostavani laadukkaan laukun, koska ostelen niitä hyvin hyvin harvoin ja käytän samaa usemamman vuoden. Harmittaa, että musta nahka kauttaaltaan haalistunut tai alkanut muuttaa väriään, on ihan laikuilla. En sitten tiedä mikä on realistinen aika nahkalaukun pysyä kunnossa, nyt taitaa 3. käyttövuosi olla menossa. Ajattelin, että sillä hinnalla saisi oikeasti kestävän laukun. Muuten kyllä on käyttöä kestänyt, mutta nahka on tosiaan mennyt ikävän näköiseksi.

Ja mulle on merkki ihan yks hailee. Lähinnä juuri laadun ja kestävyyden vuoksi ostin kalliin laukun. Ihan kotihoidotuesta säästin rahat siihen. Ajattelin, että eipähän tarvi heti olla uutta ostamassa ja aika sinnikkäästi olenkin tuota yhtä ja samaa käyttänyt, olkoonkin sitten vähän kulahtaneen näköinen.
 
"sasa"
Monclerin laukku 485 euroa!
Burberryn laukku 463 euroa!
Haavena on luis vuitton vielä.
Olen lopettanut baareilun ja tupakoinnin. Joten mielestäni voin ostaa kalliimpia laukkuja itselleni :)
Yhtäkään en ole luotolla maksanut, vaan ihan säästöillä!
 
"sasa"
[QUOTE="vieras";29074327]2 tuhatta euroa, Guess[/QUOTE]

Jenkeissä guess maksaa saman verran kuin Suomessa Zaran tuotteet.
Mulla on muutama guessin laukku, mutta on kyllä ihan skeidaa.
Ompeleet menee rikki.
 
Kallein taitaa olla kaljatölkinrenksuista virkattu käsilaukku. Äkkiseltään laskien siihen on kulunut reilun kuutisensataa renksua ja langat päälle.

:D
Tölkki maksaa kutakuinkin 1,70 keskiarvoltaan, joten 650 sanoisin hinnaksi :D
 

Yhteistyössä