kalevalan lapsi-korusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo tietää

Vieras
siis pitäisikö jokaisesta lapsesta olla oma hela (se tynnyri) vai laitetaanko siihen yhteen helaan sit niitä kiviä? Ja monta kiveä siihen helaan (tynnyriin) sopii? Ja paljon ne helat maksaa ja entäs ne kivet? Ja minkälainen ketju siihen pitäisi olla? Onko niitä vaan hopeisena vai saako myös kultaisena?

mä ainakin lisäsin vaan yhen kiven siihen. Siinä on paikkoi vaik kuin :D tuleeko niit kaikkii ikinä täytettyäkään :D heh...voihan sit myöhemmin jos se hela täyttyy ja lapsia tulloo lissää ni ostaa toisen helan. Musta niitä saa kultasena ja hopeena ja se ketju tulee siinä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja lyydis harmaana:
mä ainakin lisäsin vaan yhen kiven siihen. Siinä on paikkoi vaik kuin :D tuleeko niit kaikkii ikinä täytettyäkään :D heh...voihan sit myöhemmin jos se hela täyttyy ja lapsia tulloo lissää ni ostaa toisen helan. Musta niitä saa kultasena ja hopeena ja se ketju tulee siinä mukana.

hinnasta (sen tynnyrin) tietoa? mä vaan luulin että siinä on vaan 1 tai 2 paikkaa niille kiville. ja mitä ne kivet mahtais maksaa?

muistelen et koko koru ketjuineen maksoi jonku 170e? en oo varma, äitini osti sen mulle kus ain esikoisen... ja nyt ku lisäsin toisen kiven, ni se ois maksanu jonku 50e laittaa joku kunnon kivi, mut ku niil ei ollu ja jotaki just sil hetkel ni laitatin semmosen ihan samalta näyttävän kai jonku lasisenkiven ni se maksoi 10e.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
eilen just katoin sitä korua ku tuli mainos kotiin, hinta tais olla 338?, yhdestä tynnyristä, eli jäi ostamatta :/

hopeinen vai kultainen? ja kuuluuko siihen ketju? oliko mainoksessa hintoja niistä kivistä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
eilen just katoin sitä korua ku tuli mainos kotiin, hinta tais olla 338?, yhdestä tynnyristä, eli jäi ostamatta :/

hopeinen vai kultainen? ja kuuluuko siihen ketju? oliko mainoksessa hintoja niistä kivistä?

oli kultainen, muistaakseni ketju ei kuulunu siihen, siinä luki vaan et "tynnyri" punaisella kivellä tai sinisellä kivellä 338?. En löytänyt sitä mainosta enää ku ukko on näköjään vienyt ulos kaikki lehdet ulos. Mäkin ihailin niitä eilen :)

Hopeinen on luokkaa 50 ? ja kultainen kalliimpi.
Itse ajattelin kyllä tynnyrin / lapsi.
Ketju on erikseen, ei siis tarvitse sitä Kalevalakorun vaan voi käyttää perintöketjuja tai huomenlahjoja tms joilla on jo muutenkin muistoarvoa tai nahkahihnaa.

mulla on se koru hopeisena 3xhela eli tynnyri (kolme lasta) ja syksyllä mies ostaa mulle neljännen kun uusin tulokas syntyy. Eli mulla jokaisesta lapsesta oma hela.

Mulla on koru hopeisena. Yksi tynnyri, jossa kaksi punaista kiveä. Tynnyri maksoi jotain 65e ja siihen Kalevalan verkkoketju jotain 90e.
Mää tykkään enempi tuosta ajattelutavasta, että jokainen lapsi saa oman kiven yhteen tynnyriin. Mutta jokainen tyylillään.

tässä se verkkoketju, mitä "yleensä" lapsikorun kanssa käytetään. Tynnyri on kuitenkin aika painava ts. vaatii jämäkän ketjun.
http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/kaadyt/8105

Mulla on tuo koru pronssisena, ei maksa lähellekään niin paljoa ja minä tykkään että on kaunis.
Nuo helat on kiillotettu kauniisti, niin että moni on pitänyt sitä kultaisena!
minun helat ovat ilman kiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja TUittu:
Mulla on tuo koru pronssisena, ei maksa lähellekään niin paljoa ja minä tykkään että on kaunis.
Nuo helat on kiillotettu kauniisti, niin että moni on pitänyt sitä kultaisena!
minun helat ovat ilman kiviä.

Jos sinulla on hela pronssisena, niin silloin se ei ole lapsikoru, vaan tynnyrihela. Ja käsittääkseni tuohon tynnyrihelaan ei edes saa kiviä upotettua vaan vain ainoastaan lapsikoruun.

Yhteistyössä