Kalevalan lapsi-koru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kidetär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on molemmista lapsista oma hela ja olen ajatellut, että sitten kun lapset saa oman lapsen, niin annan sitten tuon heitä tarkoittavan helan heille, voivat sitten lisätä siihen oman lapsensa eli minun lapsenlastani tarkoittavan kiven.

Mulla on hopeinen verkkoketju ja siinä yksi hela kahdella vaaleanpunaisella kivellä. Yksi paikka tyhjänä vielä :whistle:

Ja tosiaan siihen sai erikseen sen toisen kiven lisättyä, maksoi saman verran kuin uusi hela olisi maksanut, mutta halusin ne samaan. Mun mielestä se kaksi rinnakkain näyttää hassulta ja kun siinä ne paikatkin lisäkiville on.

Nämä hinnat pitävät aika hyvin paikkansa

Lapsi-koru (1629/1, 1629/2)
Lisäkiven istutus hopeiseen helaan 42€/kpl. Sisältää kiven (max. 3 kiveä/hopea hela)
Lisäkiven istutus kultaiseen helaan 95€/kpl. Sisältää kiven (max. 5 kiveä/kultainen hela)

Lähde: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/korjaushinnat

Tottakai olen rouvalle hommannut 2 kultaista helaa kun on 2 lastakin! Olisi nolon näköistä köyhäillä yhdellä helalla, näyttää nyt kyllä upealta saman valmistajan ketjussa.

Mulla kolme lasta ja kolme kultaista helaa sekä kultainen verkkoketju. Nämä on sitten mukava antaa aikuisena tyttärille jos omia lapsia saavat :) Minun mielestä ovat kauniit ketjussa vierekkäin.

helan idea on oikeasti se, että kiviä lisätään lapsimäärän kasvaessa. Tottakai osa myyjistä varmaan mieluusti sanoo että tarkotus on hela per lapsi tai että kivä ei saa lisättyä -> onhan se ihan toista myydä kultaisia heloja liki 500ekpl (kullan hinta noussut ja helojenkin) kuin että yhteen jo aiemmin ostettuun istuttaisi sepällä lisäkiviä! Ja tottakai kultaseppä saa lisättyä näihin kiviä, ihan kuten esim. sormuksiinkin saa upotettua lisäkivä. Lapsihelassa nuo pyörylät on ikäänkuin valmiita paikkoja lisäkiville.

olin kesätöissä terveyskeskuksen vuodeosastolla niin siellä näkyi tuo koru olevan osa työasua, oli joka toisella lähihoitajalla ja sairaanhoitajalla, suosittu on tosiaankin.

Just tänään palautin lahjaksi saamani helan (yksi ennestään), kun mielestäni kaksi helaa rinnakkain on vähän kenkun näköinen. yksi hela on jees, kolme ja viisi, mutta nuo parilliset määrät...ei vaan näytä hyvältä. eli tilasin nyt helan sinisellä ja punaisella kivellä :-) kateeksi käy ihmisiä, joilla on varaa kultaisiin heloihin - ja ketjuihin :O Joo ja meille ei siis ole tulossa enään lapsia eli tää kaksi on maksimi ;)

Just tänään palautin lahjaksi saamani helan (yksi ennestään), kun mielestäni kaksi helaa rinnakkain on vähän kenkun näköinen. yksi hela on jees, kolme ja viisi, mutta nuo parilliset määrät...ei vaan näytä hyvältä. eli tilasin nyt helan sinisellä ja punaisella kivellä :-) kateeksi käy ihmisiä, joilla on varaa kultaisiin heloihin - ja ketjuihin :O Joo ja meille ei siis ole tulossa enään lapsia eli tää kaksi on maksimi ;)

Mulla on kans vain yksi hela ja siinä kaksi kiveä, koska kaksi helaa näyttää tosiaan ketjussa vähän kummalliselta. Mies tilasi tuon helan jostain erikseen, mutta sai sen parissa päivässä koska olin vielä synnärillä kun helani sain.

Siinä halvemmassa ei ole kiviä... Se sukupolvien ketju -hela puolestaan on aika pieni ja ovaalin mallinen (hela ei siis ole pyöreä sivulta katsottuna). Tuo hopeisen helan hinta 77e ei mielestäni ole aivan mahdoton

se tavallinen tynnyrihela on sellaista tummennettua (patinoitua?) hopeaa eli siihen käy sitten vähän erilainen ketju. se verkkoketju vasta kallis onkin... yli satasen!

Yhteistyössä