Kaksviikkonen vauva hoitoon, kun vanhemmat menevät festareille!

• Viestiketjun aloittaja äiti itsekin
  • Ensimmäinen viesti
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
MUTTA KAKSVIIKKOSELLE LAPSELLE EI KUKAAN MUMMI TAI UKKI OLE LÄHEINEN TAI TÄRKEÄ... Ellei äiti ole jo heti ensimmäisestä päivästä dumpannu elämäänsä hankaloittavan ipanan toisten syliin.

Kun se lapsi EI TUNNE isovanhempiansa. Se lapsi on hädin tuskin kohdusta selviytyny pihalle ja tarvitsis äitiänsä kokoajan.

Kyllä, sellanen pieni vauva tietää just sen verran, että jos äiti ei ole tavoitettavissa niin äiti on poissa eikä takasin tuu. Vai onko sulla ollu jotain superälykkäitä ja kehittyneitä kaksviikkosia jotka ovat ymmärtäneet ku selität, että tämä on muuten mummus, te muuten tuutte hyvin toimeen.
Huomaatko sä itse ollenkaan miten itseäsi korostavia jokikinen viestisi on? :D

Vauva ei tarvitse ÄITIÄÄN välttämättä yhtään mihinkään.
VAUVA TARVITSEE YHDEN TURVALLISEN OLENNON, JOHON KIINTYÄ. On se sitten mummo, serkku tai naapurin Mauri.

blondi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Ryyppääminen on huonon itsetunnon omaavien ihmisten tapa pärjätä kun eivät selvinpäin pysty normaaliin kanssakäymiseen ihmisten kanssa.
:D

lakkaa korottamasta itseäsi. se, että nautin siiderin silloin tällöin festareilla ei tee minusta piiruakaan sinua huonompaa ihmistä :).
Kyse on siitä että kaksiviikkoinen on liian pieni hoitoon koko viikonlopuksi, menee äiti ryyppään tai lukeen raamattua.
Yleisesti ottaen en ymmärrä kännäämistä, lapsia tai ei.

just
HOHHHOIJAA!!
Pääasia, ettei se se ole sinun vauvasi...Eikö vaan :).

Festarit nyt sattuu olemaan kesällä ja jos lapsi on asianmukaisessa hoidossa mummolla en näe asiassa mitään väärää.

Silloin en tietenkään hyväksy, jos lapsi tyrkätään kenentahansa huostaan (mitä en kyllä edes usko, että vanhemmat tässäKÄÄN tapauksessa tekevät ;) ), mutta jos lapsi on vaikka isovanhemmillaan hoidossa, ei se siitä rikki mene se vauva.

Vaipukaa te vaikka neljäksi vuodeksi kotiin lapsen synnyttyä, mutta älkää vaatiko, että kaikkien on niin typerästi käyttäydyttävä :).
Neljän vuoden ikäistä ja kaksi viikkoista vauvaa ei voi mitenkään verrata toisiinsa. Tämän jo ymmärtää ihminen, joka on koko helvetin suvun kuopus ja jolla ei ole omia lapsia, eikä lähipiirissä ole lapsia.

Kuulostaa aika typerältä, että kaks viikkoinen vauva laitetaan hoitoon yksien festareiden takia. Nehän on vaan festarit. Tsiisus! Sitä samaa musaa voi kuunnella koneelta/cdltä ja sitä samaa bändiä voi luultavimmin mennä myöhemminkin katsomaan. Jos ei voi, niin tuskin se nyt oli elämästä ja kuolemasta kyse.

Mun mielestä tuossa on vaan huono kaiku, koska oikeasti..kyllä kaksviikkosen vauvan pitäisi kiinnostaa. Jos se e ikiinnosta, niin huonosti on asiat. En ees raaskis jättää tuollaista hoitoon..ja kuka sen ees ottaa hoitoon?

Ja mielestäni on varaa kyllä moittia tuollaista käytöstä. Tämä on just sitä, että pitäs päätä silitellä ku Nikopetteri ja Ainoelena haluaa festareille ja just tuli kersa riesaksi. Yhteisöllisyyttä halutaan sillon, kun mummo on pari kuukautta kämpässään ollut kuolleena..mut sitten näissä asioissa sitä ei suvaita sitten yhtään. Yrittäkää jo päättää!

just
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
MITÄ KUN 2 VIIKKOISEN LAPSEN ÄITI JOUTUU SAIRAALAAN HOITOON? MITÄHÄN TÄSTÄ VAUVASTA TULEE, KUN ÄITI JOUTUU OLEMAAN PARI PÄIVÄÄ EROSSA LAPSESTAAN???
Asia on ihan eri. Mietippä nyt uudestaan.

TOki moni ei halua miettiä, koska tuli ite jätettyä se oma vauva pariviikkosena kun lähti viikoksi ryyppäämään? Siltä vähän vaikuttaa..

MITÄ KUN 2 VIIKKOISEN LAPSEN ÄITI JOUTUU SAIRAALAAN HOITOON? MITÄHÄN TÄSTÄ VAUVASTA TULEE, KUN ÄITI JOUTUU OLEMAAN PARI PÄIVÄÄ EROSSA LAPSESTAAN???
Ton ikäinen menee sairaalaan mukaan jos äiti on tajuissaan. Näin ainakin mun kaverilla oli, kun oli sairaalassa pojan ollessa just ton 2 viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja prkl:
Mitäs sitte sanoisisitte, kun tilanne ois tämä:

Äiti ei vie vieraiden painostuksesta pariviikkoista vauvaa läheisten isovanhempien hoiviin, vaikka kuinka oma mieli olisi festareille katsomaan lempimusiikkiaan ja rentoutumaan päiväksi. Kaikki äidin kaverit ja isäkin menee. Äiti masentuu ja alkaa inhoamaan vauvaa, mitään ei saa tehdä, olla vain vauvan kanssa kaksin kotona. Äidin pää menee pipiksi, eikä hän enää pysyt jatkossa hoitamaan vauvaa rakkaudella, vaan vihalla. Pahimmassa tapauksessa lapsi huostaanotetaan.

Eli antakaahan nyt ihmisten toimia, kuten he parhaimmakseen näkevät!
Jos äiti masentuu siitä, että ei pääse yksille festareille, niin hänellä on isompiakin ongelmia ja suosittelisin ammattiauttajaa, meni festareille tai ei.

Ei tarvii olla vauvan kanssa kaksin kotona. Voi ottaa ne jalkaset alleen ja kävellä ulos ovesta vauva kainalossa. Se ei ole kovinkaan vaikeeta.

Eihän kahdessa viikossa ole edes ehtiny millään tottua äitiyteen?! Jälkivuoto ei ole loppunut suurimmalla osalla, synnytyksestä vielä toipuu... Ja sit lähtee festareille v-lopuks? Ei taida kiinnostaa koko äitiystouhu kovinkaan paljoa.
kuka on sanonut että hän masentuu, jos ei pääse? sinuna pitäisin myös pienempää suuta, ne mihin sä uskot, ei ole kaikille oikein, kysympä sinulta että mites sitten kun äidillä on harrastus, ja hän on pois pari tuntia vaikka 2krt vko, niin onko hän hyljän lapsensa? vai koskeeko tämä vain jos äiti lähtee viihteelle?
no eikös tuossa juuri niin sanota?

Alkuperäinen kirjoittaja prkl:
Mitäs sitte sanoisisitte, kun tilanne ois tämä:

Äiti ei vie vieraiden painostuksesta pariviikkoista vauvaa läheisten isovanhempien hoiviin, vaikka kuinka oma mieli olisi festareille katsomaan lempimusiikkiaan ja rentoutumaan päiväksi. Kaikki äidin kaverit ja isäkin menee. Äiti masentuu ja alkaa inhoamaan vauvaa, mitään ei saa tehdä, olla vain vauvan kanssa kaksin kotona. Äidin pää menee pipiksi, eikä hän enää pysyt jatkossa hoitamaan vauvaa rakkaudella, vaan vihalla. Pahimmassa tapauksessa lapsi huostaanotetaan.

Eli antakaahan nyt ihmisten toimia, kuten he parhaimmakseen näkevät!
Jos äiti masentuu siitä, että ei pääse yksille festareille, niin hänellä on isompiakin ongelmia ja suosittelisin ammattiauttajaa, meni festareille tai ei.

Ei tarvii olla vauvan kanssa kaksin kotona. Voi ottaa ne jalkaset alleen ja kävellä ulos ovesta vauva kainalossa. Se ei ole kovinkaan vaikeeta.

Eihän kahdessa viikossa ole edes ehtiny millään tottua äitiyteen?! Jälkivuoto ei ole loppunut suurimmalla osalla, synnytyksestä vielä toipuu... Ja sit lähtee festareille v-lopuks? Ei taida kiinnostaa koko äitiystouhu kovinkaan paljoa.
kuka on sanonut että hän masentuu, jos ei pääse? sinuna pitäisin myös pienempää suuta, ne mihin sä uskot, ei ole kaikille oikein, kysympä sinulta että mites sitten kun äidillä on harrastus, ja hän on pois pari tuntia vaikka 2krt vko, niin onko hän hyljän lapsensa? vai koskeeko tämä vain jos äiti lähtee viihteelle?

Tummennettu ja alleviivattu.

Mitä tulee äidin harrastukseen, niin riippuu ihan vauvan iästä. Kaksviikkosta ei pitäis jättää mun mielestä pariks tunnikskaan, oli kyseessä ryyppääminen, harrastus tai mikä tahansa.

Viihteelle lähtö on sinänsä erittäin huono vaihtoehto (jos sillä siis tarkotetaan alkoholin juontia) koska se vaikuttaa äidin käyttäytymiseen vielä jälkeenpäin.

-
Alkuperäinen kirjoittaja just:

TOki moni ei halua miettiä, koska tuli ite jätettyä se oma vauva pariviikkosena kun lähti viikoksi ryyppäämään? Siltä vähän vaikuttaa..
Eli sillä onkin väliä, meneekö äiti festareille vai sairaalaan? Mistä se vauva se sen tietää?

RYYPPÄÄMINEN JA FESTAREILLEMENO EIVÄT OLE MITENKÄÄN SAMA ASIA!!!!

vieras
Isästä muodostuu lapselle tärkeä kun/jos tämä on lapsen elämässä läsnä, tietenkin, mutta vastasyntynyt ei tiedä mitään muuta ku äitinsä syntyessään. Ei ole ihan sama, onko hoitajana isä vai äiti, kun vauva on juuri syntynyt. Ensisijaisen hoitajan tulis olla äiti. Pikkuhiljaa lapsi tutustuu isäänsä ja sittenhän se alkaa loppuen lopuksi olemaan ihan sama kumpi hoitaa, mutta niin se vaa on, että mies ei voi tulla raskaaksi, kantaa lasta 9kk ja sen jälkeen imettää. Nainen voi. Ja ihmisen elämään kuuluu aluksi olla riippuvainen äidistään. Se ei johdu siitä, että miehet olis jotenkin huonompia tai alempiarvoisia ku naiset, vaa siitä, että (varsinkin lapsen näkökulmasta) isä ja äiti ovat HYVIN erilaisia.
Väärin. Isä voi tehdä kaikkea muuta sen vauvan hyväksi paitsi imettää. Ja se on paljon se.
JOS miestä kiinnostaa olla läsnä lapsen elämässä, kaikkia miehiä ei kiinnosta.
Ikävää, kun sinun kohdallesi on moinen luuseri osunut, mutta älä tolkuta sinun ratkaisuasi ainoana oikeana.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Mä luulen myös että näin on. Ja tuntuu että vauvaa ei arvosteta vaan se lykätään ties mihin hoitoon että päästään itse menemään. :(

öhöm
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
MUTTA KAKSVIIKKOSELLE LAPSELLE EI KUKAAN MUMMI TAI UKKI OLE LÄHEINEN TAI TÄRKEÄ... Ellei äiti ole jo heti ensimmäisestä päivästä dumpannu elämäänsä hankaloittavan ipanan toisten syliin.

Kun se lapsi EI TUNNE isovanhempiansa. Se lapsi on hädin tuskin kohdusta selviytyny pihalle ja tarvitsis äitiänsä kokoajan.

Kyllä, sellanen pieni vauva tietää just sen verran, että jos äiti ei ole tavoitettavissa niin äiti on poissa eikä takasin tuu. Vai onko sulla ollu jotain superälykkäitä ja kehittyneitä kaksviikkosia jotka ovat ymmärtäneet ku selität, että tämä on muuten mummus, te muuten tuutte hyvin toimeen.
Huomaatko sä itse ollenkaan miten itseäsi korostavia jokikinen viestisi on? :D

VAUVA TARVITSEE YHDEN TURVALLISEN OLENNON, JOHON KIINTYÄ. On se sitten mummo, serkku tai naapurin Mauri.
Toki, mutta vauva ei valitettavasti ole 2-viikkoisena vielä niin kiintynyt yhteenkään ihmiseen, että hän voisi turvallisin mielin olla useamman vuorokauden erossa tästä ensisijaisesta hoitajastaan. Tämä on ihan perustietoa, ei mitään ydinfysiikkaa tai ninaTT:n keksintöä. Kannattaisi lukea ne neuvolasta jaetut vihkoset, niissähän tämäkin on kerrottu mahdollisimman yksinkertaisella tavalla.

hmm
tässä tapauksessa se nyt tuskin kuitenkaan on mauri. käsittääkseni tuolla puhuttiin ÄIDISTÄ, joka on jättämässä sen pariviikkoisensa hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
ja mua säälittää ihmiset joilla ei ole muuta tekemistä kun jeesustella, ja yrittää elää muitten elämää, vaikka voisi tunkee sen nokkansa vaan ihan omiin saioihin :attn:
Ja mitäköhän sä sitten teet,ihan sitä samaa :headwall: :LOL:
en tietääkseni, olen vain ollut tiedonhaluinen, mutta sä voisit hypätä vaikka kaivoon :saint:
Ei vaan sä olet säälittävä tapaus :hug: :|
samoin sinä :hug:
Etkö sä parempaan pysty :D
etkö sinä? mä en vaan viitti alentua samalle tasolle sinun kanssasi =)

hmm
vaikka mä en edes miettis lapsen kannalta tätä asiaa, niin ihan yhtä järkyttävältä tuntuu se ajatus, että joku äiti tosiaan HALUAA olla vastasyntyneestään kokonaisen vkl erossa. :(
vaikka se onkin monet kerrat toisteltu lause, niin ei voi todeta kuin sen, että vanhemmuus on hyvin monilta ihan hukassa..

[quote="ninaTT]Mitä tulee äidin harrastukseen, niin riippuu ihan vauvan iästä. Kaksviikkosta ei pitäis jättää mun mielestä pariks tunnikskaan, oli kyseessä ryyppääminen, harrastus tai mikä tahansa.

Viihteelle lähtö on sinänsä erittäin huono vaihtoehto (jos sillä siis tarkotetaan alkoholin juontia) koska se vaikuttaa äidin käyttäytymiseen vielä jälkeenpäin.[/quote]

No hah hah. Ihan hyvin voi jättää isälleen pariksi tunniksi (edellyttäen, että on hyvä isä). Äiti voi tarvita esimerkiksi hierojaa tai haluta lenkille ilman vaunuja. Tuon ikäinen nukkuukin sen aikaa, että lenkki tai hierojalla on käyty.

Jos äiti ja isä menivät festareille ryyppäämään niin he vaaransivat lapsen äidin ja isän ( humalaisille sattuu kamalia asioita ) ja tod. näk. eivät edes kokeilleet imetystä koska miettivät vain niitä festareita. Eli mun mielestä jos asiat on näin niin tekivät todella väärin.

ccc
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
tässä tapauksessa se nyt tuskin kuitenkaan on mauri. käsittääkseni tuolla puhuttiin ÄIDISTÄ, joka on jättämässä sen pariviikkoisensa hoitoon.
Tämä vastaus oli suunnattu ninaTT:lle, jonka mielestä lapsen onnellisessa lapsuudessa ei ole kuin vain ja ainoastaan ÄITI, muut ovat tyhjänpäiväisiä.

**
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tähän se vaan näköjään on mennyt, että mikään ei elämässä saisi muuttua kun vauva syntyy, kyllä on kumma homma kun "aikuiset" ihmiset ei pärjää yhtä kesää ilman jotain joutavia festareita ja tuulettumisiltoja!!
En ymmärrä, enkä edes yritä...
Vauva (lapsi) tulee elämään siihen perheeseen, johon se syntyy ja sen perheen ehdoilla ja jo eletyillä säännöillä, ei perhe sopeudu vauvan tahtoon ja elämään vai vauva perheen. Pieleen menee ja pahasti, jos vanhemmat kuvittelee että nyt eletään vauvan ehdoilla.
tätä mä en voi mitenkään ymmärtää. Uusi perheenjäsen ei siis sun mielestä muuta asioita millään tavalla? Eli se ei tule perheen tasavertaiseksi jäseneksi?

Kyllä meillä olis aika hankalaa jos tehtäis kaikki samalla lailla ku ennen lapsia. Joka vloppu pitäis olla lasten hoidossa ja tietysti viikolla myös kun oltais töissä. Mitä ihmeen järkeä sillon ois ollu koko lapsia hankkia?

vieras
Ei kai se lapsi missään HOIDOSSA ole, jos se on isänsä kanssa.
Voi pyhä pietari tätä joidenkin järjenjuoksua.

Kiitän polvillani miehestäni, joka on lastemme elämässä mukana ollut AINA ihan alusta asti ja toki hiukan itseänikin, kun olen miehelle antanut sitä tilaa, joka miehelle kuuluu.
Ei ne lapset mitään äidin yksinoikeutta ole!

Ei kai se lapsi missään HOIDOSSA ole, jos se on isänsä kanssa.
Voi pyhä pietari tätä joidenkin järjenjuoksua.

Kiitän polvillani miehestäni, joka on lastemme elämässä mukana ollut AINA ihan alusta asti ja toki hiukan itseänikin, kun olen miehelle antanut sitä tilaa, joka miehelle kuuluu.
Ei ne lapset mitään äidin yksinoikeutta ole!
:flower:

Mää olin 15v. sitten kakkosen synnyttyä sairaalassa kaksi viikkoa kriittisessä tilassa(nyttemmin 5 mukulaa)olin sillon yh ja isovanhemmat hoiti vauvan,mitenköhän tämä on traumaattisesti vaikuttanut lapseeni??Normaalilta teiniltä toi musta näyttää.Pitäisikö mun kokea huonoa omaatuntoa,kun olin kuoleman kielissä???Ja kasvatustieteen professoreille kysymys:Mistä vauva erotti sen,että olin sairaalassa enkä esim.ryyppäämässä??????????????

Yhteistyössä