Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Sääliksi käy näitä lapsia, joiden vanhemmat ei ole itsekään kasvaneet "minäminä" vaiheestaan..
Siinä vaiheessa, kun lapsia aletaan edes suunnittelemaan, pitäisi jo olla senverran järkeä päässä, että tajuaa ettei sitten enää voi mennä niinkuin nuorempana!
Silloin on vastuussa toisesta ihmisestä, eikä elämässä voi aina sitä vastuuta lykätä toisille (varsinkaan kun on kyse omasta lapsesta....)
Tähän se vaan näköjään on mennyt, että mikään ei elämässä saisi muuttua kun vauva syntyy, kyllä on kumma homma kun "aikuiset" ihmiset ei pärjää yhtä kesää ilman jotain joutavia festareita ja tuulettumisiltoja!!
En ymmärrä, enkä edes yritä...
Eli sinun mielestäsi pitäisi lakata elämästä vain siksi, että tulee vanhemmaksi.
Hyppää kaivoon
.
Mä en mielestäni ole lakannu elämästä ku sain lapsen vaikken tähän mennessä ole ollu poissa hänen luotaan ku enintään 4 tuntia yli vuoteen. Sitä kummasti huomaa, että kaikki ne tyhjänpäiväset festarit ja känni-illat oli loppuen lopuks aika tyhjiä ja kuluttavia. Eikä ne ollu niin kivoja. Kun on jotain oikeaa, ihanaa ja täydellistä.
Tytön kanssa ollaan sitten yhdessä tehty paljon; matkusteltu, oltu juhlissa (toki ei samanlaisissa kun ennen kävin
) tavattu ystäviä,käyty leffassa
, käyty lätkämatsissa, jne...
Mä HALUSIN lapsen, ja tiesin, että kun lapsi on pieni, hän ei halua olla musta erossa. Ja mulla ilmeisesti äidinvaistot olemassa vähän paremmin kun eräillä toisilla, kun minäkin haluan olla lapseni kanssa ja ottaa hänen tarpeet huomioon.
Lapsi ei ole leikkikalu tai huonekasvi jonka voi laittaa jollekin huoltoon ku itseään ei kiinnosta. Vanhemmuus on ihmissuhde, ja sen laiminlyöminen on moraalisesti väärin. Kaksiviikkoinen vauva tarvitsee äitiänsä, niin se vaa on. Tarvitsee lähes 24/7. Jos ei tätä ymmärrä, niin ei ehkä kannata "tehdä" lapsia. Voi vaikka ostaa sellasen reborn nuken jos tekee mieli leikkiä kotia.