Kaksplus ilmiö..

  • Viestiketjun aloittaja Jep..
  • Ensimmäinen viesti
Asiasta toiseen
Mä käyn katsomassa että onko joku kirjoittanut väliin jotain mielenkiintoista. Jankkaajien viestit jätän silti lukematta.
Yleensä jossain viidennen sivun kohdalla viimeistään normaalit ihmiset lakkaa kommentoimasta jos ketjussa on pari jankkaajaa. Jankutus on lisääntynyt ihan multimääriin nyt pienen ajan sisällä muutamien nikkien toimesta. Yleensä jankutus ei edes koske alkuperäistä asiaa vaan jotain feminismipolitiikkaa.
 
Asiasta toiseen
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30252919:
Tuohan on sitten ihan niiden syy, jotka eivät jaksa lukea. Ja edelleenkin, palstallahan on tilaa mielipiteille. Jankkaajien kommentit eivät vähennä sitä tilaa yhtään.

Jos minä esimerkiksi kirjoitan ketjuun yhden ainoan kommentin ja etusivulla näkyy, että olen kommentoinut, ketjuhan on ilmeisesti pilalla. Kukaan ei sitä tule enää lukemaan, kun "säpäle siellä taas riehuu". Eli eikö minulla ole oikeutta kommentoida enää mihinkään omalla nimimerkillä, ettei vain keskustelut kuole?
Kieltämättä olet luonut itsellesi tuollaisen maineen. Turha siitä on muille yrittää syyllisyyttä vierittää. Ensimmäinen mielikuva mitä sinun nikistäsi tulee on jankkaus ja toinen mielikuva on miesykkönen.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30252919:
Tuohan on sitten ihan niiden syy, jotka eivät jaksa lukea. Ja edelleenkin, palstallahan on tilaa mielipiteille. Jankkaajien kommentit eivät vähennä sitä tilaa yhtään.

Jos minä esimerkiksi kirjoitan ketjuun yhden ainoan kommentin ja etusivulla näkyy, että olen kommentoinut, ketjuhan on ilmeisesti pilalla. Kukaan ei sitä tule enää lukemaan, kun "säpäle siellä taas riehuu". Eli eikö minulla ole oikeutta kommentoida enää mihinkään omalla nimimerkillä, ettei vain keskustelut kuole?
Tämä on vähän se poika ja susi ilmiö.
 
säpäle harmaana
Kieltämättä olet luonut itsellesi tuollaisen maineen. Turha siitä on muille yrittää syyllisyyttä vierittää. Ensimmäinen mielikuva mitä sinun nikistäsi tulee on jankkaus ja toinen mielikuva on miesykkönen.
Tiedän kyllä maineeni. Silti en ymmärrä, miten minua pidetään pahempana, kuin tyyppejä, jotka ihan oikeasti ja tarkoituksella ovat ilkeitä.
 
Asiasta toiseen
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30252941:
Tiedän kyllä maineeni. Silti en ymmärrä, miten minua pidetään pahempana, kuin tyyppejä, jotka ihan oikeasti ja tarkoituksella ovat ilkeitä.
Alatko tässäkin jankkaamaan? Ilkeys ja jankutus on sitten ehkä yhtä eitoivottuja ilmiöitä.
 
mies1harm.
Säpäle on ihan ok keskustelija asiallisuuden perusteella, jopa erittäin asiallinen, tosin ei yhtään naisellinen strategioiltaan. Yleensä naiset puhaltavat yhteen hiileen aiheista ja kukin vain pieninä palasina osana kokonaisuutta, eikä tekstin sisältö ole niin vakavaa tai analyyttista. Se on mustakin mukavampaa luettavana. Jos nainen on tosi abstrakti, hän ei ole niin kutsuva. Mutta tietenkin toinen ääripää on nainen, joka on tosi impulsiivinen puheissaan ja vaan päästelee menemään. Siitäkään en pidä keskusteluna mukavana. Näiden välimaasto on mulle paras :)

Kirjoitin muuten ketjuun tuon "juuuh" nimimerkin postin ystävällisyydestä ym. ja heti tuli samanhenkisiä tykkäyksiä ja näkemyksiä, jännää :)
 
Spencer Hastings
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30252919:
Jos minä esimerkiksi kirjoitan ketjuun yhden ainoan kommentin ja etusivulla näkyy, että olen kommentoinut, ketjuhan on ilmeisesti pilalla. Kukaan ei sitä tule enää lukemaan, kun "säpäle siellä taas riehuu". Eli eikö minulla ole oikeutta kommentoida enää mihinkään omalla nimimerkillä, ettei vain keskustelut kuole?
Myönnän, että olet yksi niistä joiden nimimerkki kielii mulle usein siitä, ettei ketjussa ole enää paljoa luettavaa. Mutta kyllä mä sinunkin ensimmäiset kommentit luen aina, eikä sun paikalleilmestyminen ihan joka kerta johda hehtaarijankutukseen.

Tietty sieltä välistä voi poimia muita kommentteja ja vastailla niihin, mutta se keskustelu ei oikein enää vaan lähde kun välissä on kahden-kolmen ihmisen keskinäinen sanasota. Ja muutama "voi luoja aikuiset ihmiset" -toteamusta :D
 
"Näinpä"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30252950:
Senkin ymmärrän. Mutta silti en suostu ottamaan vastuulleni sitä, että joku mielenkiintoinen ketju kuolee, jos kirjoitan siihen vain yhdenkin viestin.
Älä tekeydy tyhmemmäksi kuin olet on mun neuvo.. Kyllä sä itsekkin tiedät ja ymmärrät että ei ketjut kuole siihen yhteen viestiin? Ne kuolee siihen kun sulla on aseet menneet tiedät olevasi pihalla kuin lumiukko ja silti et myönnä sitä vaan yrität korvata tekstin määrällä totuuden,.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
säpäle harmaana
Myönnän, että olet yksi niistä joiden nimimerkki kielii mulle usein siitä, ettei ketjussa ole enää paljoa luettavaa. Mutta kyllä mä sinunkin ensimmäiset kommentit luen aina, eikä sun paikalleilmestyminen ihan joka kerta johda hehtaarijankutukseen.

Tietty sieltä välistä voi poimia muita kommentteja ja vastailla niihin, mutta se keskustelu ei oikein enää vaan lähde kun välissä on kahden-kolmen ihmisen keskinäinen sanasota. Ja muutama "voi luoja aikuiset ihmiset" -toteamusta :D
Ymmärrän tämän. Sinulta kuitenkin vielä kysyisin, onko tämä asia mielestäsi tosiaan yhtä paha, kuin palstalla esiintyvä suoranainen ilkeys? En ihan oikeasti halua kenellekään jankutuksellani pahaa mieltä tuottaa.

Ja tämän jälkeen en enää jankuta, vaan poistun ketjusta.
 
mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30252972:
Ymmärrän tämän. Sinulta kuitenkin vielä kysyisin, onko tämä asia mielestäsi tosiaan yhtä paha, kuin palstalla esiintyvä suoranainen ilkeys? En ihan oikeasti halua kenellekään jankutuksellani pahaa mieltä tuottaa.

Ja tämän jälkeen en enää jankuta, vaan poistun ketjusta.
Musta ei :) Mutta naisista se voi tuntua pahalta koska tapasi viestiä on aika erilaista toiminnaltaan. On sinänsä mielestäni mukavaa että erilaisiakin (etenkin asiallisia) naiskirjoittajia on.
 
Spencer Hastings
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30252972:
Ymmärrän tämän. Sinulta kuitenkin vielä kysyisin, onko tämä asia mielestäsi tosiaan yhtä paha, kuin palstalla esiintyvä suoranainen ilkeys? En ihan oikeasti halua kenellekään jankutuksellani pahaa mieltä tuottaa.

No mä en ole missään vaiheessa sanonut näin, vai olenko? Ja en nyt ymmärrä tuota sinun "yhyy olen siis pahempi kuin ilkeilijät" marttyyrisointia tuossa pari viestiä ylemmäs. Ensimmäisessä viestissäni mainitsin ensin että tympäyttää jankuttajat, ja seuraavaksi ilmaisin harmistukseni perskärpästelijöistä, joilla on varmasti paljon osaa nimimerkkikatoon palstalla.

Ja siis varmasti joitain kiinnostaa nimenomaan aiheesta kolmentoista sivun verran jauhaminen, ilman minkäänlaista edistystä, mutta mua ei ja mulle se on silloin "huono ketju".
 
Tätä voi oikeasti selittää myös sillä paremmalla mobiiliselaimella. Kun enää ei jaksa edes avata läppäriä, ellei ole koulutöitä ja Kaksplus on puhelimella ihan kamala. Mobiiliversio on jotenkin todella hankala luettava, ja full sitella sivu pomppii ja latautuu hitaasti.

No okei AV:lla on myös paremmat blogijuorut.
Yksi sana: Tapatalk

Löytyy omenoille ja androidille.

Foorumisofta minkä kautta on kevyempi selata näitäkin foorumeita. Toki siinäkin on omat puutteet jos on tottunut selaimen kautta käyttämään, mutta ainakin siinä on kaikki perustoiminnot ja suht kevyt eli nopea.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
tyss
Mä kyllä menen tarkoituksella sellaisiin ketjuihin, joissa on säpäleen, Mörköäidin, Echon tai mies1:n jankkausta :D Se on usein merkki kiinnostavasta keskustelusta. Täällä on hyvin vähän enää muita, jotka edes keskustelevat, enkä ole huomannut, että noiden "ketjunpilaajien" poissaolo mitenkään parantaisi keskustelun tasoa. Mitä väliä sillä on, jos välissä on parin ihmisen jankkausta vaikka aiheen vierestäkin? Jos jollain on jotain mielenkiintoista sanottavaa, eiköhän se erotu sieltä jankutuksen seasta. Sitä paitsi nuo jankuttajat ovat usein ainoita, joiden vastauksissa on vähän muutakin sisältöä kuin samaa mieltä/eri mieltä.
 

Yhteistyössä