Kakskymppiset yrittäjät 2012

Amalia, Grill ja memsie, kiitokset kovasti onnitteluita! :kiss: Lähden opiskelemaan juurikin sosionomiksi, tuohon Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakouluun. Tuohon koulutukseen oli semmonen päälle 180 hakijaa, pääsykokeisiin/ryhmätilanteeseen/haastatteluun otettiin n. 80 ja lopulta sisään valittiin 33 (ilmeiesti sisältäen jo aiemmin hakeneet, välivuodelta palaavat) ja on kyllä voittaja-fiilis. :heart: memsie, olet kyllä päässyt vielä pienempään opiskelijajoukkoon, vau! :) Mulla on tosiaan unelmana päästä lasten ja nuorten pariin töihin. Itsellä kun on tuota taustaa lastensuojelusta ja päihdeongelmaisesta vanhemmasta/väkivallasta kotona, tiedän millainen se maailma on. Olis ihana päästä esim turvakotiin, lastenkotiin tai vaikkapa sinne lastensuojelu-puolelle hommiin. Myös koulukuraattorin työ vois olla just eikä melkeen mulle mieluinen. Lisäksi sosionomi-opiskelija voi suorittaa lastentarhaopettajan kelpoisuuteen tarvittavat lisä-opinnot (riippuen ilmeisesti suuntautumisestaan), niin voisi päästä vaikka eskarilaisten opettajaksi! Saa nähdä. :) Meillä tuo koulu on nimen omaan suuntautunut varhaiskasvatukseen, joten oon kyllä onnellinen. Kohtahan nuista saa kuulla sitten kunnolla, kun eka päivä koittaa. (niistä suuntautumisista sun muista, kun nyt ei vielä ihan paras tietämys ole) Kamala selostus, mutta oon niin innoissaan, ku en tosiaan muualle hakenut laisinkaan. <3 :)

Grill Tsempit haastatteluun! Toivotaan parasta. :) Pakko vielä kommentoida tuota tupakka-asiaa. Meilläkin tilanne, että mies lopettanut keväällä ja molemmat nykyisin juhlimisen ohessa saatetaan polttaa ja se on ihan ok. Jos mies kävis ns "salaa" tupakalla ihan nuin vaan selvänä ja siitä narahtas, niin kyllä mullekki tulis loukattu olo. Kyllä tuollaiset "pienet" asiat pitäis pystyä kertomaan suoraan. :| Väkisinhän sitä naisen aivoilla heti analysoidaan mahdollisia muita salaisuuksia, kerta ei pienempiäkään kerro. :D Voishan se toki olla sekin, että mies olisi ajatellut olla vaivaamatta sinua hänen mielestään niin pienellä jutulla, että ajatteli olevan parempi vaieta. Ettei pahoittaisi turhaan sinun mieltäsi. :) Kukapa nuitten ajatuksista selkoa täysin ottaa. :D

Anlii Toivoa on vielä, kunhan ei täti ilmestyisi. Pahoittelut kuitenkin negasta. :hug:
 
Puuh. Nyt on palailtu päivän mittaiselta tk/ensiapureissulta, ja ukko on veripaikattu. Mutta melkeinpä itse jouduin siinä sivussa hoidettavaksi... Sain jonkun yhtäkkisen lihaskrampin koko yläselän alueelle, niin että jokaisella hengenvedolla oli kuin olis keuhkot puhkottu kymmenillä veitsillä... Aivan kamalaa. Tietty "hyperventilointi" pahensi vaan asiaa, ja pahin meni ohi, kun sain rauhoituttua. Edelleen sattuu hengittää syvään, enkä tiedä mistä tää nyt johtuu, voiko joku virus aiheuttaa? Omat lämmöt oli taas koholla, kun kotiin päästiin, ja oli kyllä olokin sen mukainen :( Möhkö. Enpä sitten taidakaan mennä vielä huomenna töihin.
 
...... :'( Todella ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä!

Olen tuntenut yhden kaverini nyt melkein kaksi vuotta, tavattiin amk:ssa ja alusta asti meillä on jollain tavalla synkannut tosi hyvin ajatukset ja kaikki yhteen. Ollaan todellakin hyviä kavereita vaikka melko harvoin nähdään. Viikko sitten kaverini pisti viestiä, että jos tulisi joku päivä käymään kahvilla, sillä hänellä on asiaa minkä haluaa sanoa kasvotusten. No tässä pelkoni heräsi, mutta ajattelin kuitenkin että "ei se nyt vielä voi raskaana olla, ne on seurustelleetkin vasta noin vuoden". Kaverini piti tulla tänään sitten käymään, mutta äsken tuli viesti että hän tuli huonovointiseksi eikä jaksakaan lähteä. Samassa viestissä harmitteli että joutuu näin tekstiviestillä minulle kertomaan että odottaa vauvaa vaikkakin on vielä ihan alussa! Lähetin hänelle onnittelut takaisin (sillä oikeasti olen onnellinen heidän puolestaan!) ja samalla päivittelin että etenittepä nopeasti. Hän vastasi että tapahtui tämä vähän suunniteltua nopeammin, mutta koska heillä on kakki hyvin elämässä, niin on ihan tervetullut... Eli mitä tästä voin päätellä? Vahinko? Olisi edes soittanut...

Ja omanapailusta eteen päin.

memsie: Voi kun hurjaa! Lepää nyt! :hug:

Hopeakissa: Toivottavasti koulu täyttää sun kaikki odotukset ja saat sieltä unelmiesi ammatin! =) Ja kiitos mielipiteestäsi tuossa tupakka-asiassa. ;)
 
Kyllähän me sitä hääjuttua on pohdittu jo pidempään.. Jo ennen tärppiä mietittiin, mutta kun tärppi tuli niin ajateltiin, että tulipa hyvään aikaan kun jää sitten 8kk lasketusta ajasta väliä.. Noh, kun kesken meni niin heti alko taas ne häät tuleen painajaisiin ja ajatuksiin ihan jatkuvasti.. Mies oli heti sitä mieltä, että tätä hommaa ei kesken jätetä ja uutta yritystä heti putkeen, naimisiin pääsee "koska vaan".. Ja nyt kun miettii, että jos tärppi tulis muutaman kuukauden päästä esim niin aikas hilkulle menee, en halua olla ihan viimeisillään, saati juuri synnyttänyt muutamia viikkoja aikasemmin. Häät on kuitenkin mun ja miehen juhla, kerran elämässä. Haluan, että me voidaan molemmat nauttia siitä päivästä ressaamatta ja miettimättä yhtään mitään.. Jos tärppi sattuukin tuleen vaikka reilusti ens vuoden puolella, niin ei kuitenkaan oo ehkä mun juttu viettää häitä raskaana.. Vajaan ensimmäisen kolmanneksen minkä ehdin raskaana olla, oli kuitenkin melko rankkaa. Oksensin ja nukuin lähinnä vaan, siinä tilassa en halua järjestää elämäni isoimpia juhlia :D Liäski muut vastoinkäymiset mitä sille päivälle JO NYT on; ei saada kirkkoa ja hyvän ystäväni (jota olin kaasoks ajatellu) sisko ilmotti, että heillä on häät samana päivänä. Siinä vaiheessa alko tuntuun, etten mee naimisiin ollenkaan :D Nyt oon siitä jo rauhottunu ja päättäny vaan, että ehä se ei ookaan se meidän päivä.. On vaan hankalaa kun läheiset on niin ristiriitasia, toiset kannattaa ehdottomasti siirtämistä ja toiset taas on sitä mieltä, että kun päivä on lyöty lukkoon niin ne sitten kans on sillon.. Tuntuu kaikki vaan niin raskaalta nyt, voi olla, että teen kärpäsestä härkäsen, mutta musta vaan ei tunnu nyt hyvälle se, että siinä on nyt vuotta etukäteen jo niin monta tylsää juttua....

Hopeakissa, onnea opiskelupaikasta!! :)

Memsie, kuulostaa inhottavalle, paranemisia! :hug:

Voi Grill, mä kauhulla kans odotan tota tilannetta :/ Vielä ei sentään ihan parhaissa kavereissa oo tullut tollasta uutista, mutta on kyllä odotettavissa...
 
Grill, ai kauhea :/ Tosi kurja tilannne. :( Tosiaan, olisi munkin mielestä voinut sitten vaikka soittaa ,jos kerran näkeminen peruuntui... Mä kans juuri kuulin, että kaveri oli saanut toissapäivänä plussan. YK , ttustan. Meillä on vasta yk 5, en edes halua ajatella, miten katkeroidun. Eka ajatus oli kauniisti "saatanan ämmä", mut kyllä mä nyt oon iloinen tottakai heidän puolestaan. Toisilla se vaan käy noin hemmetin helposti....
 
tänää olis joko dpo8 tai 9 ja viivanpaikka testattu, testiajan jälkeen myös hieman punaväriä ilmesty.. Jos ylihuomenna laskee lämmöt niin tää kierto oli taas tässä.. Keskiviikkona viimeistään pitäs täti ferrarilla tulla kylään..
 
Joop, koko ajan olen ajatellut etten (nyt ainakaan pariin vuoteen) joudu vastaanottamaan näitä kavereiden vauva-uutisia, mutta näköjään väärässä olin... :ashamed:

No nyt sitten yritän saada tästä kierrosta plussan, olisi ainakin yks äippä-kamu valmiina. :D

Uskoisin että ovisplussa oli eilen ja tänään on sen verran noita tuntemuksia ollut, että kaipa se ovista taas pukkaa. Testaan nyt vielä parina aamuna varoiksi. Tässä on ainakin joka päivä pupuiltu ja tuolla sauna puksuttaa jonne miehen ajattelin raahata ennen kun menee kaverinsa kanssa sinne (ja mä pääsen nukkumaan :D). ;)
 
Huoh, minulla masentaa myös kaikki ympärillä plussanneet. Meillä miehen sisko saa
perheenlisäystä minä hetkenä hyvänsä ja nyt kuultiin, että myös toiselle siskolle on tulossa
maalisvauva.. Tänään taas facebookissa kuvaa ultrasta, ainakin viisi kaveria (suht läheistä) on raskaana, yksi sai juuri pari päivää sitten vauvan. Niin ja meiltä se kullanmuru vietiin :'(
Olen kyllä onnellinen muiden puolesta, mutta surullinen meidän tilanteesta..
 
Voi Grill. :( Todella ikävästi koulukaverilta moinen. Onko hän siis tietoinen teidän yrityksestä? ..soitto olis voinu kyllä olla enemmän paikallaan, ku mitä tekstarilla kertoa. Voin vaan kuvitella.. voimia. :hug: Teidänkin vuoro tulee kyllä!

ON: Oon lievästi sanottuna ihmetelly mun tän iltasta ovitestiä. :D Laitan siitä kuvan kohta. Olkoon kuvan nimi sitte "Kaatunut ovisviiva" tms. :D
 
En ole taas paljoa kirjoitellut kun olen ollut pääsääntöisesti pahalla päällä, enkä jaksa koko ajan valittaa :D Olen kaikki jutut kuitenkin lukenut ja vahvasti mukana teidän tilanteissa :)

Memsie Paranemisia molemmille! Mulla oli keskenmenon jälkeen sama päänsärky kuin miehelläsi, toivottavasti veripaikka helpottaa. Tiedän, että se päänsärky on jotain ihan muuta kuin yleisesti, ja mulla ei edes veripaikka auttanut. Suositteliko teille lääkäri kofeiinia (esim kahvi, tee, kolajuomat ja kofeiinitabletit)? Kuulemma useilla auttaa, vaikkei siitä ole saatukaan mitään todisteita tutkimuksissa. Toivottavasti olette noista ongelmista jo yli!

Tänään on kp 24, (eli yksi enemmän kuin listassa, muuttaisiko seuraava päivittäjä...?) dpo 10 ja raskaustestissä nega. Ikääkin tuli tänään vuosi lisää, ja ravintolassa, jossa juhlittiin, oli viereisessä pöydässä maha. Oli siinä kai se nainenkin, mutta se maha siinä vei kaiken huomion... Mä olin niin varma, että olisin raskaana. Ja oikeastaan olen edelleenkin, vaikka testasinkin negan. Haluaisin uskoa, että tein testin vain liian aikaisin (viimeksi sain jo aika selkeän plussan samoilla dpo:illa) tai että "Davidin testit antaa plussaa vasta muita merkkejä myöhemmin" niin kuin palstoilla sanotaan. Mun oirelistani tähän mennessä on niiin identtinen raskauskierron kanssa: on väsymystä, aivastelua, nuhaa, vatsa möyrii, ripulia, ilmavaivoja, närästystä, menkkajomoja, nippailua, etovaa oloa ja pissalla saa ravata jatkuvasti. Jos nämä kaikki on vain mulle ominaisia loppukierron oireita, mikä ihme sitten enää lasketaan raskausoireeksi? Jos tämä nyt ei ole plussakierto (niin kuin tuo testi väittää...) niin mulla menee luotto tähän kroppaan ihan täysin.

Niin, ja tissit tihkuu edelleen maitoa keskenmenon jäljiltä. Kolme kuukautta on mennyt. Jos se täti nyt iskee kylään, mä soitan lääkärille ja hoidan tän asian viimein. Imetyshän tunnetusti vaikeuttaa uudelleen raskautumista, hitto jos mä olen tuhlannut kolme kiertoa odottelemalla, että kai se kohta loppuu...
 
Tässäpä tätä satoa olis. Sinällään aika hauska tulos. kertookohan se mun laiskasta luonteesta, ko edes testiviiva ei jaksa pysyä pystyssä. :LOL:





Luonnossa se on ihan selkeä, kontrolliviivan värinen, mutta kaari vaan. Jotenki huvitti niin paljo, niin ajattelin piristykseksi jakaa. Mikä lie kertymä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hopeakissa: Ei tiedä kaverini meidän yrityksestä, mutta sovittiin että tässä piakkoin kyllä nähdään niin ajattelin ehkä kertoa hänelle silloin. Ei tule sitten hänen "turhaan" pahoitettua mun mieltä. Jaja, tuosta sun ovistestistä: eipä ole tuollaista mulle ennen tullut vastaan. :D Teitkö uuden?

ravintolassa, jossa juhlittiin, oli viereisessä pöydässä maha. Oli siinä kai se nainenkin
Kiitos mosmos aamun piristyksestä! :D Vaikka siis eihän tuossa käytännössä todellakaan mitään hauskaa ole, tuo sinun ilmaisu asiaan vaan oli niin loistava! Synttärionnittelut sulle :flower: ja tsemppi hali :hug: Itse en luota Davidin testeihin sitten yhtään. Mulla oli niitä pari ekaa kiertoa ja ne näytti ihan mitä sattuu. : / Toivon todella että se plussa parin päivän päästä jo vaivautuisi saapua sinun testiin. =)
 
Henkari ja mosmos, älkää vielä menettäkö toivoa... :) Täällä peukutellaan teidän tulevien kaksoisviivojen puolesta ;) Ja mosmos, miestä tuntuu helpottaneen tuo veripaikka :) Ei se uudestisyntynyt ole (kuten kuvitteli olevansa, miehet...), mutta päänsärky on nyt vaan lievää. Netistä ihan luettiin tuosta kofeiinista, ja samaa sanoi perhetuttumme, joka on anestesialääkäri. Ei kyllä ainakaan ennen sitä veripaikkaa auttanut yhtään, josko sitten helppaisi tuohon lievään päänsärkyyn. Synttärionnittelut sulle! :)

Ei herranjestas Hopeakissa tuota viivaa :D Melkoisen huvittava joo...

Ihanaa kyllä, kun oon viikon passannut miestä, nyt kun se alkaa olla kunnossa, ja eilen illalla meikäläinen pois pelistä, nyt oli mun vuoro vaan olla ja ottaa apu vastaan :D Oi, ihana oli tehnyt jääkaapin täyteen valmiita leipiä, että voin vaan sieltä käydä nappaamassa, kun on sellainen olo :) Ite nukahdin eilen jo kahdeksan jälkeen, ja sain kyllä nukuttua oikein hyvin, kun kuume alkoi sit laskemaan särkylääkkeillä. Ja kyllä, otin paramaxin kaveriksi yhden ibusalin, vaikka sisältää ibuprofeiinia... mutta aion elää nyt vielä dpo 7 ihan tasan sillä mielellä, että ei tässä raskaana olla :D On muuten ihan näppärä ajankohta tulla kipeäksi, on aika mahdotonta vahdata kehon tuntemuksia :p
 
Viimeksi muokattu:
memsie: Voi kun ajattelevainen mies sulla! Ihan kateelliseksi tässä tulee. ;)

Niin juu, piti jo eilen illalla linkittää tuo mun ovistesti-kooste mutta näköjään unohdin. Pistin sen tuonne mun blogiin Ristiriitaista... - odotan. ja uskoisin että se kp12 on vahvin? Tänään aamulla tuli eilis aamun kaltaista viivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Grill, mun mielestä kans kp 12 on tasavahva, tai ainakin lähes? Ja siitä seuraava aamu jo selkeesti heikompi.

Mulla on tässä tylsää, kun mies nukkuu ja mä oon ollu seiskasta saakka hereillä, kun pistin pikkuneidin taas taksiin. Aloin miettimään tuota esikoisraskautta. Laskin nyt vasta peräjälkeen, että mulla oli tasan 5+0, kun sain ylläriplussan ulkomailla sairaalassa. Silloin multa otettiin kaiken maailman verikokeita, ja siis myös verestä raskaustesti. Ärsyttää, kun en nyt löydä lappuja (en tiedä oonko jopa heittänyt pois), mutta mulla oli silloin jo verestä hgc muistaakseni jotain vajaa 2000 paikkeilla. En sitten tiedä, millainen superplussa olisi tullut tikkuun... Tästä vois päätellä, että mä kuulun niiden joukkoon, joilla nopeemmin nousee tuo arvo? Siis on ollut 3 viikkoa hedelmöityksestä, mut kp oli silloin jotain 70+ :D En muista tarkkaan, mutta plussapäivä oli silloin toukokuun alussa ja viime kuukautiset oli olleet helmikuun lopussa...

Viikko Viitealue IU/l, seerumista eli verestä
3-4 9-130
4-5 75-2600
5-6 850-20800
6-7 4000-100200
7-12 11500-289000
12-16 18300-137000
29-41 940-60000

Nii... nää ei siis tosiaan ole pissan hgc-arvoja, nehän on paljon pienemmät noilla viikoilla.
 
memsie: Juujuu... No ehkä se syy selviää mullekin joskus. :D

Sunflower: Joo, testailen tässä nyt vielä varmaan parina aamuna (en jaksa iltaisin testata kun ei se mitään näköjään kerro!) varoiksi, mutta kyllä se ovis on mulla yleensä näihin aikoihin ollut. :) Sullakin vielä piinapäiviä monta edessä! :popcorn:
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 10.8.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Lindu...............kp51/28................22v.........yk5...............1.lapsi
thewholestory.....kp45/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi
nepulis.............kp42/24-31.........21v..............yk2.............1.lapsi
Ruby88...........kp41/28-30..........23v.........yk11................1.lapsi

Kp 21-30


memsie............kp29/27-37..........21v.........yk5.................2.lapsi
Nemppis..........kp29/??................20v.........yk1.................1.lapsi
Mosmos..........kp25/30-32.............23v.........yk2(3)............1.lapsi
Marpa..............kp24/25-31.............23v.........yk7...............1.lapsi
KyyneltenHymy..kp23/29..............23v........yk7(13)............2.lapsi
susupala..........kp23/37...............22v.........yk2..................1.lapsi
Sunflower11......kp21/24-28(38).....23v..........yk21...............3. lapsi

Kp 11->20


Henkari............kp20/24..............23v.........yk4......... .....3.lapsi
-es-................kp20/24-30............21v.......yk16.................1.lapsi
Nelistin............kp19/26-33.............24v...........yk6..............1.lapsi
murkku...........kp17/35-38............ 24............yk2..............1.lapsi
Grill................kp14/25-32.............22v........yk11.................1.lapsi
Hopeakissa......kp13/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Taru_..............kp13/32-60..............21v.........yk4................1.lapsi
lumihiutale92.....kp13/29...............20v........yk7.................1.lapsi

Kp 1-10


Miramei...........kp10/33-40.............24v.........yk2(8)..............1.lapsi
Miwwi..............kp10/28-35...........21v............yk2(5)............1.lapsi
AnnisK............kp8/28-32............23v...............yk5................1.lapsi
Amalia89..........kp6/46-160........22v..............yk13.................1.lapsi
Pamsku............kp6/17-52 .......22v..............yk10...............1.lapsi
Leva................kp4/30................23v..............yk2...............1.lapsi
Anlii...............kp1/27-30...........23v.........yk12.................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Ruska-
Punnabis
Naspula
Agnes
Haidi89
Jonna_91


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu
miuku9



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU



Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Sunflower: Joo, testailen tässä nyt vielä varmaan parina aamuna (en jaksa iltaisin testata kun ei se mitään näköjään kerro!) varoiksi, mutta kyllä se ovis on mulla yleensä näihin aikoihin ollut. :) Sullakin vielä piinapäiviä monta edessä! :popcorn:
On tai ei.. vähänt ää viikonloppu jännittää.
Mullahan aina tiputtelu alkanut dpo 8-9..
Ja kunnon vuoto dpo 10-11.. Et miten käy..
Kuin paljon lääkkeet auttaa jne.
 
Sunflower: Aivan joo. Nooh, jännäillen täällä joka tapauksessa! ;)

On kyllä pakko itse jatkaa vielä tuota testaamista, sillä jos mulla olisi nyt dpo1 niin tulisi taas aika lyhyt kierto. Mutta toisaalta, se on aina heitellyt 25 ja 32 päivän välillä. Ja mielestäni vielä aina niin, että joka toinen on pidempi ja joka toinen lyhyempi jne. :D Taulukko kotona, pitää ihmetellä sitä illalla sitten... (Ja kiusata itseään!)
 

Yhteistyössä