Kakskymppiset yrittäjät 2012

Sunflower11
Grill halaus! Varmasti ottaa koville pitää taukoa, mutta koita katsoa sitä mahdollisimman positiivisesti, otat ns. "kaiken ilon irti" kun saa olla miettimättä sen enempiä.
Toivottavasti kontrollissa olisi keuhkot ok!

Meinasin huomenna tehdä ekan ovistestin. Toivottavasti ovis olis lauantaina ;) (synttäripäivä :D)
 
Tervetuloa Mojito ja Wi! :)

Naspulalle suuuuuret onnittelut plussasta ja Pamskulle uudesta kodista! :heart:

Pahoittelut Grill :hug:

ON: Koko kierron olen vältellyt kroppani yliaktiivista tutkimista ja yrittänyt unohtaa koko yrittämisen. Ei se nyt kovin helppoa ole ollut mutta ei kyllä mitään edellisiä kiertoja vastaavia "oireita" olekaan ilmaantunut, mitä nyt alavatsaa nipistelee niinkun kierron kaikissa vaiheissa muutenkin. MUTTA. Jostakin kumman syystä tänä aamuna sain päähäni tehdä ovistestin?? Ja se näytti plussaa! Siis mitä?? Ovisplussan bongasin la 18.8. edellisen kerran. Onkohan mun kroppa jotenkin ylikierroksilla ja ovuloin toistamiseen tässä kierrossa....... :O
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Millinkäinen
Pahoittelut Niiu :(

samoin Grillille pahoittelut ikävähköistä uutisista, mutta jospa se välikuukausi tekisi vain hyvää ja lievittäisi stressiä :)

Sun toivotaan viikonlopulle mitä punaisimpia viivoja ;)

Pamsku
onnea uuteen kotiin! :) huiman isolta asunnolta kuulostaa =)

Wi tervetuloa! :) en osaa sanoa tuosta sinun kierrostasi oikein mitään, kun ei tuo rengas ole mitenkään tuttu. Mutta itselläni kesti pillereiden jälkeen 4kk ennenkuin menkat alkoi tasoittumaan, sitten ne tuli nätisti pari-kolme kuukautta ajallaan ja arvelin, että johan ne osasi sopeutua hyvin. Sitten alkoi yhtäkkiä tulla 2kk välein ja sen 2 viikkoa, että ei tästä elimistöstä ikinä tiedä. Lääkärille ajan varasin sitten, kun olin vuoden ollut pillerittä. Mutta kyllähän se lääkäriaika kannattaa varata heti, kun itseä alkaa huolettaa/mietityttämään :)

AnnisK no sinähän tunnut olevan ihan yli-hedelmällinen :D eiku vaan molemmat hyötykäyttöön.. tai sit (en halua herätellä liikoja toiveita) ainaki jostain sain päähäni, että ovistesti vois näyttää myös mahdollisen raskauden..? että voisko sellasta olla, jos se oikea ovis on ollu tuollon 18.päivä? :)

Hopeakissa kiva, kun päivittelet tuntojasi/kuulumisiasi! ihanaa, kun kuulostaa, että alat olla jo iloisempi ja tiedät mitä haluat jatkossa tehdä :) :heart: onnea siihen kaikkeen!

Ja memsie mulla ainaki mies on sellainen, että kyllä on tehnyt selväksi, että se lapsi saa tulla, jos on tullakseen, mutta silti ei halua raskautumisesta/lapsen teosta puhua mitään. Minä kun olen taas sellainen, että haluaisin yhdessä piirrellä pilvilinnoja, niin miehen asenne on lähinnä "miks pitää taas tästä jauhaa".. (vähän kärjistetysti). Mutta siis olen tullut siihen tulokseen, etten asiasta keskustele mitään hänen kanssaan nyt yritysaikana, ytimekkäästi siis harrastetaan vain seksiä ilman ehkäisyä ja SITTEN kun jos joskus lapsi olisi tuloillaan, niin saa herrakin olla valmis puhumaan, kun on asia silloin jo ajankohtainen :D (se kun vaan on näitä miehiä, jotka ei turhaan murheita huomisesta kanna PAITSI jos kyse on rahasta :p ärsyttävä!) että minun mielipiteeni on se, että nauti vain kaikesta tästä ajasta ja kyllä se mies tietää mitä tekee, kerran ei ehkäisyä ole alkanut näkyä - ehkä se tosiaan vain kokee liian stressaavaksi sen jos asiasta puhutte ja haluaa vain "tjottailla".. kyllä se nyt väkisin tietää mihin se voi johtaa =)

ON (ällövaroitus): Eilen tsekkailin limoja, kuten Luomipimun blogissa neuvottiin ja kunnon venyvää tavaraahan sieltä löyty. No sit illalla kun peuhailtiin, niin tuli jostain ihmeestä sellainen olo että "nyt sitä muuten laitetaan vauva alulle", enkä meinannu unta saada kun mielessä pyöri tuleva (!?!?!??) vauva ja raskaus ja näin (hulluksi olen tulossa siis). Yöllä näin lisäksi unta, että rupesin ovista testaamaan ja tuli kaksi tulipunaista viivaa ja sitten vasta huomasinkin, että olin vahingossa käyttänyt raskaustestin! ja olinkin sitten niin onneni kukkuloilla.. no aamulla hirmu onnellisena menin limoja tutkimaan ja suht kirkkaathan nuo oli, joten rupesin ovista ihan todellisessa elämässä testaamaan - EIKÄ MITÄÄN. Ei haaleintakaan viivan tapaista, ehkä korkeintaan viivanpaikka jos oikein kovasti kuvittelee. :( voiko siis olla, että a) testi ei välttämättä näytä edes ovista (david) b) en ovuloi, vaikka limat niin antaisikin ymmärtää c) limat on kohallaan, mutta ovuloin vasta myöhemmin d) jotain muuta?

:ashamed: kyllä tuli pettymysolo, vaikka ihan tyhjästä niitä unelmia rakentelinkin. Vielä olisi yksi testi jäljellä ja taidan säästää sen suosiolla lauantaihin... Launtaina siis mahdollisesti kp16 tai kp14?? harkitsen nyt kovasti, että pidän lauantaita vasta kp14 ja aloitan terot siis sunnuntaina, kun vuoto alkoi räjähdysmäisesti vasta kp3:sena, joten voisin periaatteessa laskea sen vasta kp1:ksi. Tajuaako kukaan mitä selitän? :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sunflower11
^ kunnon vuodostahan se kp 1 lasketaan..

Mulla saattanu ennen näitä lääkkeitä ainakin olla niin et yhtenä päivänä hulahtaa verta, sit loppupäivän tulee ehkä jotain pyyhkiessä. Sama jatkuu 2-4 päivää ennenkuin alkaa kunnolla menkat, eli kp1.
 
Kiitos vain kaikki! :) Eiköhän tämä tästä, eilinen oli muutenkin tosi rankka päivä. Ensin se nega, sitten kaikki tähystykset ja muut, ja näihin vielä päälle kauhea nälkä ja pieni väsymys + jännittänyt koko päivän sitä tähystystä. :D Eli nuo viimeiset uutiset oli vaan piste iin päälle.

Millinkäiselle sanon heti, että heitä ne davidin testis roskiin ja osta jotain mihin voi luottaa! :D En ole kuullut yhtään positiivista asiaa keneltäkään noista davidin testeistä...

Niiu: Pahoittelut! :hug:

Tsempit sunflowerille! Joskos sitten viikonloppuna... ;)

Oletko AnnisK säästänyt testejä tai ottanut niistä kuvaa? Niistä saisi vähän vertailtua, mutta tosiaan, voihan se jo näyttää raskauttakin. On siitä edellisestä plussasta jo sen verran aikaa. :)

Tervetuloa mukaan wi! :wave: En halua masentaa, mutta mitä nyt olen täällä pyörimällä oppinut, sinä tuskin enää saat plussaa siihen testiin... : / Toki aina on kaikki mahdollista! Mutta minä soittaisin jo lääkäriin, on tuo kierto jo aika pitkäksi venynyt.
 
Millinkäinen
Grill asiat tuppaa kummasti näyttämään aina vähän valoisammilta, kun vain nukkuu yön yli ja kyllä se kuukausi äkkiä hujahtaa :) ja joo, itsekin oon lukenu vain negatiivista palautetta davidin testeistä.. nyt tilasin raskauskeijun testejä - TOIVOTTAVASTI EI OO SAMOJA! :D mut siis enää yks nuita davidin ovistestejä jäljellä ja sen käytän lauantaina.. raskaustestejä vielä on, mut ne nyt ei niin paljon haittaakaan, vaikka näyttäs negaa jos todellisuudessa plussa oliskin ;)

jeps, mut mulle saa nyt sit loppujen lopussaan päivittää kp12, yk6, hyppään nyt joka tapauksessa omavaltaisesti sen 2päivää kierrossa taaksepäin :LOL:
 
Millinkäinen: Noh tuota... Mä oon kerran tilannut raskauskeijusta niitä niiden "omia" testejä ja ne oli davideita! :D Sen jälkeen olen tilannut sieltä niitä pregcheckejä. ;) Ja aivvvan ihana video! :heart:

Ai niin, pitikin kertoa (itse asiassa unohdin kerto miehellekin... :D) että sen jälkeen kun sain tietää sairaalassa siitä negasta, minut lähetettiin ensin sinne röntgeniin ja sitten puhalluskokeisiin. Jäin siihen sitten yksin odottamaan puhalluskokeisiin pääsyä, koska sanoin "saattajalle" että osaan kyllä itse takaisin osastolle. Noh... Siinä sitten jouduin odottamaan aika kauan vaikka jonoa ei ollut, olin siis siellä käytävällä ihan yksin. Siinä ehti sitten märehtimään sitä negaa ja itku meinasi tulla väkisin, sain kuitenkin itseni pidettyä juuri ja juuri kasassa. MUTTA ette usko mikä meni vähän ajan päästä edestäni ohi! Vauva keskoskaapissa... :( Ja kun seurasin vauvan ja hoitajan menoa, huomasin että käytävän päästä avautuvat ovet veivät synnytysosastolle... :ashamed: Totesin vain (vaikka en tiedä mihin uskoa) että aika julmaa pilaa tuolta "yläkerran ukolta"! :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Grill Huh, on sulla kyllä ollut ikävä päivä!:hug: Minäkin kannustan ottamaan kaiken ilon irti kierrosta, jolloin ei tarvitse jännäillä ja pohtia oireita ja ovulaatiota! Muistan nimittäin vieläkin, miten henkisesti rankkaa se yrittäminen pitemmän päälle oli. :(
Muillekin suosittelen kaikesta kiertopäivien kyttäämisestä ja greippimehuista sun muista vapaita kiertoja silloin tällöin, sillä ne oikeasti piristää, JA jos ei kuitenkaan ehkäisyä käytä, on raskaus mahdollinen. Meillä juuri tuommoisesta "tauko"kierrosta tärppäs vihdoin..;)

Naspula Ihania uutisia! Onnea oikein paljon! :flower: Sulla alkokin uusi elämä kerta heitolla! :D Nyt vain plussanneiden puolelle mukaan!
Ja sut ultrataan varmasti siksi, että saat selvyyden raskausviikoista! Ainakin seulonnat (jos niihin osallistuu) tehdään tietyillä viikoilla, niin on tärkeää tietää, mikä viikko on menossa. :)

Pamsku Onnea uuteen kotiin!:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
millinkäinen siinä luomupimun blogissa sanottiin, että kp 1 lasketaan se päivä, jolloin alkaa kunnon vuoto. Ja muistaakseni vielä niin , että jos vuoto alkaa kuuden jälkeen illalla tai yöllä, lasketaan se jo seuraavaksi päiväksi. Tuhrua ei siis lasketa sen mukaan kuukautisten aluksi.

Tervetuloa uusille!

Halaus Grillille ja onnea pamskulle uudesta kodista!
 
Grill kun minun kkm diagnosoitiin niin exäni (jota en ole vuosikausiin nähnyt) käveli vastaan käytävällä "uunituore" poika sylissään ja kysyi mitä minä synnärillä. Arvaa oliko puulla päähän lyöty!? Se oli ikävimpiä tilanteita ikinä, minulla kuollut vauvanalku sisällä :(

Täällä aivastelen ja palelen töissä. Lämmöt pilvissä, mutten kipeenä kuiten. Jospa tässä kierrossa! ;)
 
Kiitos Annie! =) Juu no, mun nyt vaan oikeasti tarttis pysyä "raskautumattomana" tuon ensi kierron. :D Vaikkakin seuraava kontrolli on jo 13. päivä, mutta parempi kai nyt vaan ottaa varman päälle niin pysyy lääkärisetä tyytyväisenä. ;)

Kiitos myös sulle Miramei! :) No eipä oo sullakaan ollut kiva tilanne siellä synnärillä... :( Menit varmasti ihan lukkoon!
 
Pahoittelut Grill ja komppaan muita että jos siitä ottaa ilonirti ja stressivapaata.. :hug:
Onnea Naspula plussasta ja onnea Pamsku uudesta kodista! :) Ja tervetuloa uusille! :)
Kauheasti täällä tapahtuu kun itse ei ole viimeaikoina kerinnyt juuri käymään täällä lukemassa..

minulle saa päivittää kp 3 yk3
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 30.8.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Nemppis..........kp49/??................20v.........yk1.................1.lapsi
Hopeakissa......kp33/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
lumihiutale92.....kp33/29...............20v........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


Miramei...........kp30/33-40.............24v.........yk2(8)..............1.lapsi
Miwwi..............kp30/28-35...........21v............yk2(5)............1.lapsi
AnnisK............kp28/28-32............23v..............yk5..............1.lapsi
Amalia89..........kp26/46-160........22v.............yk13.............1.lapsi
Pamsku............kp26/17-52 .......22v..............yk10.............1.lapsi
Leva................kp24/30................23v..............yk2.............1.lapsi
Anlii...............kp22/27-30...........23v.........yk12.................1.lapsi

Kp 11->20


Henkari............kp17/24..............23v.........yk5......... .....3.lapsi
Mosmos..........kp15/30-32.............23v.........yk3(4)............1.lapsi
memsie............kp15/27-37..........22v.........yk6.................2.lapsi
-es-................kp15/24-30............22v.......yk17.................1.lapsi
Nelistin............kp14/26-33.............24v...........yk7..............1.lapsi
KyyneltenHymy..kp13/29..............23v........yk8(14)............2.lapsi
Sunflower11......kp12/24-28.........23v..........yk22............3. lapsi
millinkäinen.....kp12/???.................22v..........yk6...............1.lapsi

Kp 1-10


murkku...........kp9/28-38............ 24v............yk3..............1.lapsi
Taru_..............k4/32-60..............21v.........yk5................1.lapsi
susupala..........kp3/37...............22v.........yk3..................1.lapsi
Grill................kp2/25-32.............22v........yk12.................1.lapsi
Niiu................kp1/30-34............25v............yk2..............1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Helluunen
Ruska-
Punnabis
Lindu
thewholestory
nepulis
Ruby 88


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
minssu
miuku9
Agnes
Haidi89
Jonna_91



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU
Marpa
Naspula


Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Wi
Tein tänään kuudennen raskaustestin, sellaisen citymarketin halppis tikkutestin, ja negahan siitä tuli. Jokohan mä tänä viikonloppuna uskaltaisin ottaa siideri tai pari? Haluaisin olla ihan sata prosenttisen varma etten ole raskaana, ennen kuin menen alkoholiin koskemaan, en haluaisi ottaa pientäkään riskiä. Siis meinaan vaan sitä että kun oon lukenu juttuja että joillakin on saattanut näkyä raskaus vasta verikokeesta, tai pissastakin vasta tosi myöhäsessä vaiheessa. En oo uskaltanu moneen viikkoon ottaa ollenkaan, mutta alkaahan se aika stressaavaa olla tämmönen kun ei tiiä että onko vai eikö, pakko kai se on vaan uskoo noita raskaustestejä, oonhan mä niitä jo aika reippaasti tehnytkin :D
 
Pahoittelut heille, jotka negan ovat saaneet. Grillille isot tsemppihalit :hug: Tuntuu tosi pahalta sun puolestasi, mutta onneksi ei tarvitse yritystä jättää esimerkiksi vuoden tauolle! Nyt vaan nautit siitä ettei tarvitse kytätä oireita ;)

Käytiin tänään katsomassa miehen kanssa sitä asuntoa. Mun mielestä asiahan oli jo ihan selvä, mutta mies oli vähän skeptinen koko asian suhteen. Miten me muka muutettaisiin asunnosta toiseen viikonlopussa? Ja vie aikamoisen summan kuukauden vuokravakuus siitä kämpästä ja sitten se varsinainen vuokra.
Mies kyllä yllätti täysin, kun avasi suunsa ja sai asian järjestymään nii, että vuokranantaja tekee haluamamme muutoksia puolen kuukauden ajan ja avaimet saadaan syyskuun puolessa välissä. :) Nykyiseen kämppään kirjoitettiin väliaikainen vuokrasopimus ja irtisanomisaika on sen kuukauden, joten huomenissa irtisanotaan tämä kämppä. :)
blogiin laittelen jossain vaiheessa kuvia, kunhan ollaan vuokrasopimus kirjoitettu ensi viikolla. :p
Olen niiiiiin happy :)

Ja ihan varma fiilis, ettei tärppi ole tässä kuussa käynyt, vaikka alamasuun koskeekin aika lailla ja tulee kuumia aaltoja - lämmöt ovat vain 35,3, joten se siitä tärpistä.
 
Millinkäinen
Pamsku ei pidä kirvestä kaivoon heittää (tai jotain sinnepäin? :D) tuon kierros suhteen! :) ja hyvä, että saitte sovittua vuokranantajan kanssa nuo systeemit, kieltämättä tulisi se viikonlopussa muutto olemaan varmaan vähän stressaavaa, että ihan varmasti hyvä, että saatte aikaa pakata rauhassa ja niin pois päin. (nm. meillä muutot aina ollu sitä, että hyllyiltä on tavarat vaan jätesäkkiin vedetty ja puolet tavaroista muuton aikana hävinny :D)

Grill DÄÄM! :O ei voi olla totta että lisää niitä kakkatikkuja tilasin?!? kivakiva... ja muuten se "yläkerran ukko" osaa olla aina välillä aika pottumainen äijä, mut kaikella on tarkoituksensa (kai?).

Miramei mitenkähän päin mä oon tuota luomupimun blogia oikein lukenu, kun kaikki muut löytää sieltä mulle hyödyllisiä tietoja paitsi minä? :LOL: ja ongelma olikin siinä, että se mun kp1-2 vuoto oli kyl jo ihan niinkuin vuotoa, mut suht niukkaa sellasta, mut kp3:na se sit oikeesti vuoti niin paljon, ettei siihen enää mitkään suojat riittäny :x mut joo, siirsin anyway sen kp1:n sen kp3:n paikalle.

Wi kyllä minä sinuna uskaltaisin jo ottaa (en nyt halua mitenkään masentaa).. Ja nuista "myöhään" raskaudesta tienneistä tuli mieleen, niin siskoni kaveri sai tietää olevansa raskaana siinä vaiheessa, kun synnytys käynnistyi.. Poti huonoa omatuntoa, kun oli koko raskausajan elänyt "normaalisti", juonut ja niin pois päin. Silti syntyi terve 10 pisteen vauva :) Ja tämä välikommentti ei todellakaan tarkoittanut sitä, että vaikka tulisitte/olisitte raskaana, niin juokaa ihan rauhassa - ei se mitään vahinkoa aiheuta! Ainakin itse jos joskus tulen raskaaksi, niin saa kyllä jäädä alkoholi kokonaan raskauden/imetyksen ajaksi - kyllä sitä muumilimppaa sen ajan litkii :D
 
Pikapostaus puhelimella ovisplussasekoilustani. :D

tänä aamuna tummempaakin tummempi testiviiva tikkuun. Väri on vaan tummentunu päivä päivältä. Kuvia testeistä ei ole mutta pari viikkoa sitten digillä tuli hymynaama ja liuskatesti näytti samasta pissasta lähes kontrolliviivan väristä testiviivaa. Davidin testeissä en ookkaan koskaan saanu ihan kontrolliviivan väristä mut viikon tummin on sit ollut ovisplussa. Mutta nyt tämänaamunen testi... Viiva oli kyllä tummempi kun koskaan ja selvästi kontrolliakin tummempi. Uskaltaskohan nostaa päätä pilviin hiukan ja kipasta raskaustestin ostoon :D
 

Yhteistyössä