Kakskymppiset yrittäjät 2012

Mulla on nytten sellanen hiljaisempi kausi vaihteeksi menossa. Kokeilen pysyä vähän vähemmillä käynneillä täällä, kun väkisin hiippailen tuonne odottajien pinoja tuijottelemaan.. Tuo kp 65 pitää paikkansa ja mieli on kyllä maassa, mutta onneksi perjantaina lähdetään muutamiksi päiviksi Tampereelle shoppailemaan ja pitämään hauskaa!

Me ollaan alettu tapailemaan 2011 alkukeväällä ja "virallistettiin" seurustelu maailmalle aprillipäivänä, eli 1.4.-11 :) Mentiin jo vuosi sitten heinäkuun alussa kihloihin ja häät on alustavissa suunnitelmissa 2016 kesälle suunnitteilla. Meillä myös rahatilanne vaikuttaa häiden ajankohtaan, vaikkea mitään megayyber-partyja halutakkaan, mutta tasokkaat ja ihanat juhlat. Juuri sellaiset kuin itse halutaan. :) Sanotaan nyt vielä sekin, että vauvaa alettiin suunnitella jo viime kesänä, se tuntui niin selvältä meille molemmille, että pieni haluttaisiin suht pian. Marraskuussa ihan alkupaivinä alkoi pillereiden jälkeinen vuoto ja siitä asti ollaan odotettu edes haamua testiin. Noh, joskus vielä.

Plussatuulia kaikille teille ihanille! Lupaavalta näyttää monien kohdalla. :) Minä lueskelen täällä kuitenkin päivittäin, kun haluan tietää mitä teille kuuluu! Palailen kirjoittelemaan ensi viikon alkupuolella, jos en sitten huomenna jo sais tulla onnittelemaan ekasta plussasta tälle kuulle, jonkun kohdalla. :heart: :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
Henkarilla ja miwwillä jännät paikat! Kovasti odotan, miltä teidän rtestit näyttää! :)

Oon hurjan onnellinen, kun mies ilmoitti tänään, että varataan lomamatka syyskuulle, lähdetään viikoksi etelään makoilemaan <3 ah! olenko hieman odottanut tätä??
 
  • Tykkää
Reactions: memsie
Täällähän on jännät paikat ! :)) Jeij.

Hihi kävin tuossa äsken naapureille viemässä sanomaa vuokraisännälle, ja sanoin samalla meidän tulevista tupareista. Kuinka sattu, et molemmat päädyt on tyhjillään viikonloppuna ;) Muutettiin siis tällaiseen entiseen omakotitaloon, jota on laajennettu, ja johon on tehty kolme kämppää. Tosi kiva, ni ei tartte miettii, et häiritäänkö naapureita lauantaina :) Yks kaverikin tulee Lahdesta koko viikonlopuksi meille, niin pystyy auttamaan järjestelyissä kuten leipomisessa ja siivoamisessa tai likan kanssa touhuamisessa, kun neiti lähtee sitten tp-hoitoon lauantaipäivällä :) Saatiin siis tuossa toukokuussa neidille vammaispalveluiden kautta 3 vrk/kk tilapäishoitoa perheessä, ja nyt hän ois ekaa kertaa menossa sinne yöksi. Vähän mammaa jänniittää, vaik hän onkin siellä jo monesti päivän viettänyt :)
 
Jännää, jännää! :popcorn:

Pamsku: Oi ihanaa! :) Toivottavasti tulee kiva reissu!

Memsie: Noi on kyllä niin käteviä kun noita palveluita saa käyttöön. :) Tiedän vaan kuinka paljon on anoppiani ja hänen miestä auttanut, kun miehen tytön (kehitysvammainen siis) ovat saaneet välillä "pois jaloista" (anteeksi, kamalasti sanottu, mutta en millään keksi parempaakaan termiä! :().

Lääkärissä käyty, eipä se vielä osannut mitään sanoa. Aamulla keuhkot kuvaamaan ja labraan, niin suljetaan veritulppa ja keuhkoviat pois. Toivottavasti...
 
Viimeksi muokattu:
Hei naiset sanokaa, miksi mua oksettaa koko aika?? Etenkin nyt illalla, viimeyönähän yökkäilin - ja päivällä ei mitään, mutta nyt illan hämärtyessä alkaa taas.. :/
Voisko liittyä vielä siihen ovulaatioon? Kun eihän mahdollisesta raskauksesta voi tulla mitään oireita ennenkun about 8 päivää on kulunut..
 
Sunflower11
Pamsku: Onks sulla siis ovulaatio nyt? Mua ainakin oksettaa ovulaation aikaan, mut ei kyl 8 päivää sen jälkeen, yleensä ennen ja sen aikana.

..

vuoto pikkasen runsastunut. Toivottavasti huomenna jo kp 1 ettei tarvi näitä tiputteluja montaa päivää..
 
Sunflower: hmm.. No, kaadampa miehen sänkyyn varmuudeksi vielä tänäänkin. :) Ja huomenna, ja ylihuomenna ja sitä seuraavana päivänä. :)
Harmi, jotta vuoto alkoi. Mutta minä uskon siihen vieläkin, jotta te saatte testiin plussan. :)
 
Täällä ei tätiä kuulu. Hain varalta kaappiin tuplapakkauksen apteekin omia r-testejä..enkä ees
tienyt, että niistä on tuplapakkauksia olemassa! :D Mahaa on nippaillu ja ihan ovisliman kaltaista, kirkasta ja venyvää näkynyt pari päivää. Outoa näillä kiertopäivillä..
 
Mä muuten menin ja aloitin blogin kirjoittamisen. Tai en mä sinne vielä oikein mitään kirjoittanut, ja oon ihan noviisi tossa hommassa, niin ulkoasu varmaan jonkun aikaa hakee itseään. Ei oo tarkoitus purkaa varmaan kauheesti tästä kuumeilusta, tai no sivussa tietty, mutta enimmäkseen tähän erityislapsen vanhemmuuteen liittyen. Löytyy jatkossa osoitteesta erityisenihanaa.blogspot.fi, ketä kiinnostaa käydä kurkkimassa mun elämää ja aivotuksia tästä rankasta aiheesta :) Ainakin voitte käydä kurkkimassa miun murmelin kuvasta ;)
 
Ja galluppiin: tunnettu 5 vuotta, josta ensin säädettiin 2 ja sitten ihan vakavasti tositarkoituksella
loput kolme. Kihloissa kaks vuotta ja yhessä asuttu reilu kaks vuotta. Miä 24vee, mies 26 :)

Onnittelut Amalialle!:flower:
 
Grill Toivottavasti sun tilanne selviää. :hug:

Sunflower Pakko sanoa, että tuon sun kuvan perusteella ihmettelin hetken, että kukas se tuo on ja sitten huomasin, että sinähän se. :D p.s. jos se plussa ei nytten ole tullakseen, niin joskus vielä, usko pois. :hug:

Joo täällä mää tosiaan taas oon, KOSKA mullon pakko tulla hehkuttamaan sitä, että taisin bongata tuhrua vessassa! Äskenki, ehkä ihan aavists vain, mutta olipas vaan jotain! Olis hurjaa päästä uuteen kiertoon. :) Vaikka hanat aukeais kuinka runsaina reissussa, ei haittais, koska tietäisin seuraavan mahdollisuuden raskautua lähestyvän. :) Hassua muuten jännätä kuukautisten alkua. :D Mutta olis kyllä piristävää tähän kiertoon saada päätös. :heart:
 
Sunflower11
GALLUP: mieki unohdin vastata. Vajaa 24 ja mies 29, yhdessä öö, 3,5v about, asuttu yhdessä yli 2v virallisesti ja kihloissa just 2v, naimisiin.. No, meidän jo piti mennä, sit suunniteltiin et samaan aikaan ristiäisten kanssa joita ei nyt näytä ikinä tulevan joten nyt loppuvuodesta tai ens vuonna varmaan sitten :)

Hopeakissa kiitos! :) (pakko oli vaihtaa välillä kuvaa :D)


Kyl ne menkat tekee tuloaan, ei vaan vielä osaa sanoa onko tänään kp1 vai kp 37. Kattoo yltyykö tuo vuoto tänään.. Toivottavasti ni pääsee uuteen kiertoon ja kohti uusia pettymyksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
memsie: Minä ainakin tykkään lueskella blogeja! :) Harmi vaan kun en saa tuota nyt lisättyä oman blogini seurantalistaan, kun siellä on iso huoltokatko menossa... : / (Jonka vuoksi olen muuten niiiin paineissa, kun en ole pystynyt n. 2 viikkoon kirjoittamaan kumpaakaan blogiani! :D)

Ja myöskin lumihiutale: En saa omassa blogissani vielä vaihdettua tuota sun blogisi uutta nimeä (ja osoitetta), että odottele kärsivällisesti. ;) Ja sitten kun taas pystyn, olen saattanut unohtaa koko asian! :D

Hopeakissa: No toivotaan nyt että se täti tulisi, niin pääsisit siirtymään siihen kiertoon mistä plussaat! ;)
 
Hellurei naiset pitkästä aikaan!

Tänne ei kuulu paskempaa, hieman on ressi laskenu vauvautumisesta, mutta ei tärppi käynny kuitenkaan vaikka olin ns. tauolla!

Tänne sais päivitellä yk1/29 yk7(13)

Tänään soitan perheneuvolaan jos oon puhelimen lähellä siihen aikaan ja kyselen neuvoja miten edetä..

Miwwi ja Henkari teidän ovistestit näyttäs kyl toooosi vahvoilta (ja lupaavilta) :)

Miramei etkös sä jo plussan testannu? Vai oonko ihan hakoteillä?

Sunflowerin testisoppaa kattelin ja ihmettelin miten voi viiva olla väärässä paikkaa.. :/ Ite täs kierros testasin puikolla haamun neljä päivää sitten ja eilen negan, liekkö sama vika..?!

Gallupiin; Ollaan oltu yhessä reipas 4vuotta, tiistaina juhlittiin 3v kihlapäivää ja saman katon alla ollaan asuttu jo melkeen 4vuotta :) Nopeita ollaan ;) Mies on 26v ja ite sen 23v ja naimisissa ei olla kun rahatilanne ei salli kyhätä unelma päivää :D Ja vuokralla asutaan, yli vuos jo etitty omaa unelmakotia, mutta ne on kiven alla vai olisko vaan kranttu ostaja :D

No mutta ilmottelen mitä ne mulle sielt neuvolasta sanoo, pitääkö viel jatkaa yrittämistä vai pääsiskö jonkin sortin ronkintaan
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
Nega sieltä tulla tupsahti kun äsken r-testin tein. Oli kyllä varmaan näky kun sahasin pitkin kämppää testi kädessä ja vääntelin ja kääntelin eri valaistuksissa jos siellä jotai näkyis, mutta EI! Oon jo ruvennut oireitakin kuvittelemaan, pari päivää on saanu pissalla ravata ja mahassa ihme tunne, mutta nää on näitä...tulis vaan se tätikkä vauhilla, ettei taas mee överikierroksi :(

Galluppiin Ollaan molemmat 24-vuotiaita, virallista seurustelua takana 5,5 vuotta, kihloissa oltu kohta 3 vuotta ja häiden ajankohtaa ei olla vielä edes päätetty. Saman katon alla ollaan asusteltu nelisen vuotta.
 
memsie kävin kurkkaamassa sun blogia! Ja voi, kun sulla on kaunis pieni prinsessa siellä <3 Laitan blogisi kyllä lukemieni blogien listaan! :)

Grill Johtuukohan sitten tuosta huoltokatkosta vai mistä, mutta en oo saanu kuvia näkymään sun leivonta-blogissa!!! Ja sekös se onkin saanut mut surulliseksi.

Kyyneltenhymy :hug:

Omaa: mun olo vaan huononee. Alavatsa niin kipiä, että istuminen tuntuu inhottavalta, alavatta turvoksissa. Seksi tuntui eilen epämiellyttävältä, kun mies meni tarpeeksi syvälle. Ja oksettaakin ihan 24/7! Ja vasta dpo3.
 
Kiitos onnitteluista Miramei ja lumihiutale :) Ja lumihiutale, täytyy sanoa et just eilen mä nimenomaan ajattelin et sun blogilla on kyllä hyvä nimi :D Siis se palapelistä puuttuu palanen..Hyvä on kyllä tuo uusikin :)

Kyyneltenhymy tulehan sit kertomaan mitä neuvolassa sanoivat, ja muutenkin kuulumisia aina kun vaan jaksat!

Nelistin pahoittelut negasta :(

Omaa: Vähän ristiriitaiset fiilikset äskeisen lääkärikäynnin jälkeen..Kyseessä oli siis clomien seurantaultra, nyt on kolmas clomi-kierto meneillään. Ekalla kierrolla sain ovisplussan kp19 ja toisella en ollenkaan (ja tämän myös kerroin sille lääkärille), joten ajattelin et annostusta voitaisiin nyt nostaa. Ja paskat. Lääkäri vertasi näitä tämänkertaisia kuvia niihin 3kk takaisiin ja ihan pienenpientä parannusta oli tapahtunut, joten kuulemma mennään vielä 3kk tällä annostuksella (1tbl/päivä)..:headwall: Jonkun sekunnin sadasosan ajan mulla kävi mielessä annostuksen nostaminen ominpäin ja lääkäri tais sen arvata, koska painotti heti ettei annostusta saa nostaa, koska muuten follit kasvavat ihan liian suuriksi. Että joo, kai se pitäs olla vaan tyytyväinen siitä ihan pikkuruisestakin parannuksesta. Toisaalta taas vähän vaikee olla tyytyväinen yhtään mihinkään kun just eilen fb:ssä yks teini laittoi oman ultrakuvansa sinne, kiva siinä sit katella omia kuvia tyhjästä kohdusta :( Oi voi..No ei tässä nyt muuta voi, kolme kuukautta mennään näin ja sit KUN en oo vieläkään paksuna niin sit voidaan kuulemma miettiä uusia hoitomeneltelmiä. Mun pää kyllä räjähtää jos se "uusi hoito" on sit se annostuksen nosto, sit on jo parempi ottaa järeemmät aseet käyttöön : /
 
Sunflower11
Mä meinasin ehkäkenties alottaa blogia kans koskien tätä yritystä, nyt kun saa uuden kierron käyntiin ja alottaa ne luget ym... kattoo jos saa aikaiseksi :D

siis mua niin ärsyttää.. oli jo lupaavaa aamulla, ku tuli kunnolla verta ja hyytymä, mut ei, nyt ei sit taas mitään.. Josko huomenna sit alkais kunnolla.
 
Amalia harmi, että lääkärikäynti ei mennyt odotusten mukaisesti. Minua raivostuttaa juuri tämä, miten niitä asioita odotellaan vaan tapahtuvaksi - jos mitään ei näytä tapahtuvan, niin miksi pitää odottaa lisää? Jotta ihme tapahtuisi??
Lääkärit on kummia otuksia. Ei niistä ota selvää.

Amalia: Minähän, kun otin ihan omin päiteni clomeja nyt 2tabl/pvä. Lääkärin kanssa oltiin kyllä keskusteltu silloin clomien alkaessa, jos ei raskautumista tapahtu kahden ensimmäisen kierron aikana, niin nostetaan annostusta. No, minähän menin ja nostin sitä!
Kipuilua on nyt siis kovin ovulaation jälkeen ja luin aiheesta monilta eri keskustelupalstoilta. Monessa paikkaa luki, että keltarauhanen voi kipuilla ovulaation jälkeen kovastikin, se siis tarkoittaa sitä, että ovulatio on onnistuneesti tapahtunut. Hedelmöittymisestä se ei kerro - vaikkakin voi raskauden alkuvaiheilla kipuilla myös.
Ihan uutta tietoa minulle.. Ja isot follit kipuilevat myös. Jos liian iso folli, niin hedelmöittymisen mahdollisuus pienenee...


Miksi tämä on niin pirun hankalaa tiedettä? Miten jotkut onnistuvat kertalaakista?? ärrh.
Olen kyllä viiastunut tämän yrityksen aikana. On tullut niin paljon uutta tietoa ja termejä, lyhenteitä ja ajatuksia lapsen tekemisestä... hohhoh.
 

Yhteistyössä