Kakskymppiset yrittäjät 2011

Heippa kaikki,

Pakko liittyä mukaan. =)
Täällä yk1, kp16/28.
Nyt vaan jänskätetään ja yritetään mahd. paljon olla ajattelematta asiaa että ei tule noita mielikuvitus oireita. Ja koti-inseminaatiolla yritetään. :D
 
Heippa kaikille taas, palailen pieneltä palstatauolta takaisin :) On tehnyt hyvää olla ajattelematta näitä asioita, mutta tarvitsimme sittenkin lyhyemmän tauon kuin oletimme, nyt valmiina uuteen yritykseen! Laps.poliaikaa en perunutkaan, taidamme kuitenkin käydä siellä Eihän siinä mitään menetä.


Koitin lukea teidän kaikkien kuulumiset, mutta on niin paljon tekstiä ettei millään muista mitä kommentoida kellekin. Pahoittelut siis tädeistä ja plussaonnea kaikille!


Joku puhui Zumbasta, itsekin mietin, että aloittaisin jonkun harrastuksen. Itämaista tuli joku vuosi sitten aloiteltua mutta se sitten jäi. Sitä voisi mennä jatkamaan. :)
 
Tervetuloa uudet ja pahoittelut joilla kierto alkoi alusta

ON: Alkaa olla jännät päivät käsillä, en tikuttele mut yritetään kp11-20 välillä joka toinen päivä heiluttaa peittoa =) Vielä on olo semmonen et on mukavaa täs oviksen lähestyes mut sit taas kierron loppu voi olla tuskaa odottaa saako tehdä testiä vai ei..
 
tyttö91
Heippa!

Tahtoisin kovasti mukaan jos tänne vain mahtuu.

Olen 20 vuotias ja poikaystäväni on 24. Olen jo monta vuotta haaveillut vauvasta ja nyt reilun vuoden yhteiselon jälkeen ukkokin on sitä mieltä että vauva saisi tulla :) Asia pelottaa minua, mutta toisaalta tiedän että vauva on se mitä tahdon. Pillerit lopetin siis ihan ykskaks kesken liuskan kun päätin lopulta että nyt riittää. Ja viikkoa myöhemmin eli toissapäivänä alkoikin sitten vuoto. kierron pituus ei siis ole oikeastaan edes tiedossa? jos oikein ymmärrän. Ensi viikolla alkaisi siis yrityskerta 1 =) vihdoinkin.

En tiedä jännittääkö muita miten asiat sen jälkeen sutviutuvat kun lapsi on tulossa mutta itse tunnen ainakin stressiä kun haluaisin kaiken olevan valmis. mutta toisaalta en halua odottaa enää. Opiskelen tällä hetkellä oppisopimuksella kokiksi ja en ole kerinny ollu töissä nyt kuin vajaan vuoden. Valmistuisin vasta 30.05.2013 ja tämä asia luo jonkin moisen stressin kun olen kuullut että mikäli työsuhde loppuu mammalomalla niin oppisopimusta ei työnantajan ole enää pakko jatkaa. näin ollen olisin yhäkin ammattia vailla. Lukion olen käynyt mutta siitä ei näytä olevan minun tekemien valintojen jälkeen mitään hyötyä. Ja toinen stressin luoja on että en tiedä miten vanhempani ensimmäiseen lapsen lapseen suhtautuisi. Minulla on isosisko joka on pari vuotta vanhempi mutta on sinkku yhäkin, opiskelee ja tähtää elämässä ns. korkeammalle. Äitini varmaan asian ottaisi hieman selän takana naukuen mutta ilolla kuitenkin mutta isäni on se jonka suhtautuminen minua jännittää. tunnen itseni pennuksi kun edes mietin asiaa, niinkuin ukkonikin sanoi että olemme aikuisia ihmisiä ja niiden on vaan elettävä meidän valintojen mukaan. Niinhän se on.. mutta silti.

Ukolla tällä hetkellä myöskin määräaikainen sopimus joka on juuri lopuillaan mutta melko varmaa on että jatkossa kirjoitetaan vakituinen sopimus. =) Se toisi jo taloudellista turvaa. Ja asustellaan tällä hetkellä kaksiossa kahden koiran kanssa, joten isompaa ja omaa asuntoa oltaisiin myös vailla. Taloja ollaan jo katseltu mutta saa nyt nähdä miten asiat suttaantuu. Jos käy onni ja jään kotiin niin en tiedä miten on vara kovin suurta lainaa ottaa. Mutta tällä hetkellä tärkeimpänä ajatuksena on mielessä se että saisi sen oman pienokaisen :)))) Olo on ollut niin kauhean onnellinen jo siitä että päätettiin yhdessä että nyt riittää pillerien syönti.

Plussatuulia kaikille teille joille ei ole vielä tärpännyt! Olen sitä mieltä että kyllä se sieltä tulee kun aika on kypsä ;) vaikka kuulostaakin ehkä pahalta ja voihan sitä olla että itsekkin ehtii turhautua jo siihen mennessä kun mielessä on ollu jo pitkän aikaa että tuskin se ihan heti tärppää kuitenkaan.

Nimiäkin olen jo monta vuotta mietiskellyt ja nyt isännänkin kanssa joskus iltaisin nukkumaan mennessä ollaan mietiskelty nimiä joista kumpikin tykkäisi. Koko vauvahomma on vasta alkumetreillä mutta minusta tuntuu hyvälle =)

Tässä tälläinen avautuminen, tuntuu vain että oli pakko päästä jonnekkin avautumaan tästä asiasta! Olemme ukon kanssa sopineet et ei kerrota muille et yritetään kun se luo vaan paineita ja muuta mukavaa.. Paras ystäväni yrittää tällä hetkellä myös vauvaa, heille se olisi toinen. Kaksi työkaveriani ovat raskaana ja muutama muu tuttu. tuntuu että kaikki vauvailevat.
 
Hellurei.

Koitin olla hiirenhiljaa tääl, onnistuhan se vuodon ajan (pari päivää lopusta) :LOL: Nyt on semmonen olo et ei jaksa eikä kiinosta ressata, ehkä ihan hyväkin :) Tulee jos on tullakseen (hermoilu alkaa vasta oviksen aikaan)!

Tervetuloa uusille :wave:

Onnea oviksen metätykseen!

Ja tietenki plussa tuulia :)

tyttö91 Ekan aikaan mäki kans mietin "miten eletään", "miten laskut", "mitä mun vanhemmat sanoo" ym. Kyl siin oli semmonen pienoinen ressi ja ahistus, mut poika sai alun ja kaikki huolet katos :) Mekin asuttiin kaksiossa 2kissan kanssa, oltiin siel niin kauan ettei enään mahuttu ja hermostuin kerrostalon rappusiin :D Mutta kaikella on yleensä tapana järjestyä :) Onnea uuteen kiertoon!
 
Itseasiassa mullekin pitäisi päivittää iäksi 21, olisi pitänyt jo kesäkuussa, olen unohtanut mainita.


tyttö91 Tervetuloa! Kyllähän ne nuo kaikki asiat mietityttivät alussa, ja toki vieläkin, mutta pitkän yrityksen jälkeen sitä vain toivoo sitä vauvaa, kävi miten kävi. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä!


Lintsa, mites se tuo koti-inseminaatio käytännössä toimii? :)
 
Meillä on tuttu parin lapsen isä luovuttajana, tulee käymään oviksen aikana myös sitä ennen. Käy tuolla vessan puolella :D Sitten ruiskullla vaan. Iha helppo, nopea hommahan tuo on, mutta kuulostaa vähän monimutkaiselta =)
 
Lintsa: Onpa mukavaa, että teillä on tuttu luovuttaja. :) Mun oli pakko käyä lukemassa netistä miten homma toimii. Utelias kun olen. :LOL: Eipä tuntunut homma mitään ydinfysiikkaa olevan. Plussatuulia vain sinne! ++++:whistle:

Voi herrantähen pitää olla ihmisen pöllö. Kattelen myynnissä olevia lastenvaatteita ja -tarvikkeita. Ittensä kidutusta tämä vaan on. :mad::ashamed:
 
Mesikämmen: Et ole ainoa. Vaunuja varsinkin on ihana katsella ja miettiä mitkä olisi kätevimmät ja hienoimmat! Alennusmyynneissä myös hipelöin vaatteita ja meinasin jopa ostaakin jotain, mutta sitten tuli järjenääni kehiin.

on: tuntuu, että olen tulossa kipeäksi. Eikä se nyt millään käy kuvioihin. Parin päivän ulkomaankonennus olisi edessä, joten ei tässä nyt jouda sairastaa. Kierto alkaa olla lopuillaan, mutta jotenkin vaan tuntuu ettei tästä vieläkään tullut mitään. Että tätiä odotellessa...

Tervetuloa uudet ja puhallus plussaa!
 
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Pienoinen, happynow ja Lintsa

ON: Tänään jo kp15 eikä olla vielä tässä kierrossa ehitty pupuilemaan. Tänään vois laittaa peiton heilumaan ellei oo jo liian myöhäistä. Menkat mulla tosin loppu vasta 4 päivää sitten, voihan se olla että ovis on vasta tulossa.
 
Funny: mimmosia viivoja? Onks sulla kuvaa? Mä voin näyttää esimerkin mun viime kierron ja aiemman ovistesteistä, että ei esim. aina ole tasavahvat viivat kun on ovis+, mulla ei ainakaan vielä ole ollut ikinä..

Tässä nämä siis:

Ovisplussa tarkistettu digillä yk 3


koko rivi yk 7


yk 7 ovis+ erikseen


(klikkaamalla näkee isompana)

Toivottavasti oli jotain apua.. Mie pölhö noita kuvaillutkin :ashamed:



hmm oon heittänyt ne testit sitä mukaan roskiin kun olen tehnyt niitä täytyy säästää vähän nyt jos aion viel testailla. eli aion koska en pysty oleen testaamatta.
 
Heippa kaikki taas pitkästä aikaa ja tervetulloo uudet :))

Mä nyt sit vihdoin sain otettua nuo ovistestit tässä kierrossa mukaan ja kp 15 sieltä pamahti plussa :) nyt vaan toivotaan, että ois tärpänny!! mutta luultavasti saa taas tippuu korkeelta ja kovaa.

Hei ootte tossa parisen sivua taakse päin jutellu sittä että ootteko kertonu kavereille/vanhemmille/tutuille että yritätte lasta. Meillä ei oo kerrottu kun parhaalle kaverille ja tuossa viime viikonloppuna äitini arvas! Puhuttiin lapsista ja siitä miten minusta tuntuu etten voi saada lapsia ja sit jotenkin se vaan loppujen lopuksi arvas asian. Mutta ihan kannustavana oli, mietti että onkohan nyt vielä oikea aika, mutta iloinen sanoi olevansa jos lapsenlapsia saisi :)
 
icy
Tervehdys uusille yrittäjille! :flower:

tyttö91 Mullakaan ei ole mitään ammattia vielä, enkä ole haluamiini kouluihinkaan päässyt, joten teen vähän kaikennäköisiä hommia, jotta jossain vaiheessa tietäisin "mikä musta tulee isona". Olen monta vuotta haaveillut eläintenhoitajan ammatista, mutta kouluihin tosiaan on hirmu vaikea päästä, kun on tunkua enkä ole ns. oleellisin valittava tällä hetkellä. Ja täällä ei noita oppisopimuspaikkojakaan tunnu löytyvän. Haen siis elämälleni suuntaa tällailla pitkän kaavan mukaan, ja voisin hyvin kuvitella että varsinkin isälläni olisi sanomista, jos ja kun lapsi olisi tulossa. Olen vain yrittänyt ajatella, että elän elämääni niin kuin itse parhaalta tuntuu eikä siihen vaikuta sukulaiset eikä kaverit. Me ostettiin myös vuosi sitten tämä rivitalokaksio miehen kanssa, tosin meillä oli molemmilla vakipaikat silloin, mutta ei se lainansaaminen kovin helppoa ollut. Nordeasta melkein naurettiin päin naamaa (en tiedä miksi, kun kuitenkin ihan hyvät säännölliset tulot oli), Handelsbankenista oltaisiin saatu ehkä just ja just johonkin kerrostaloyksiöön lainaa, mutta sitten taas Osuuspankissa oltiin taas tosi positiivisia meitä kohtaan. Ja sanoivat vielä, että jos tulee lapsia tai muuten sellainen tilanne, että tulot muuttuu niin takaisinmaksua saadaan kyllä muutettua. Ja hyvin ollaan pärjätty! Että rohkeasti vain juttelemaan pankkiin, siellä kyllä lasketaan tarkkaan mihin rahat riittää. ;)

duulia Vähän kuin mun äitini, sillä on semmoista omaa keskustelua aina että toisaalta olisi ihanaa olla mummo jo ja sitten samaan lauseeseen melkein jatkaa että ei meillä mikään kiire vielä ole tässä vaiheessa. :D En ole ikinä mitään kommentoinut, vaihtanut vaan puheenaihetta, mahtaakohan sekin arvata...on se sellanen ketku kyllä aina, tuntuu välillä siltä että se lukee ajatuksia :D Kai se ajattelee, kun mä en taas ikinä ole ollut sellainen "OOI IHANA VAUVA"-tyyppi, ettei musta olis äidiks vielä. Lapsenakin aina sanoin, että mulle ei tuu yhtään muksua mutta 10 koiraa, pari kissaa ja monta hevosta hankin. Ja miehen otan itselleni palvelemaan :LOL: No mutta, näköjään sitä ihminen muuttuu vuosien varrella, olin aika lailla tuota mieltä vielä pari vuotta sitten, mutta nyt on ihan eri ääni kellossa. =)

Napailua: Piti mennä lekurille tänään, mutta kaikki suomea puhuvat lääkärit oli jo varattu tältä päivältä. Mulla niitä virolaisia mitään sillailla ole vastaan, mutta kyllä mä haluan sellaisen lääkärin, joka ymmärtää mua ja minä sitä kun siitä kerran maksankin. Katsoo jos ens viikolla sitten menis vaikka yksityiselle gynelle, niin sais kerralla asian hoitoon. Multa tulee edelleen valkkaria päivittäin ja polttelee alavatsaa ihan kuin menkat alkaisi. Lisäksi huimaa aina välillä ja tissit on kipeät. Oon varmaan valeraskaana :rolleyes:
 
Tervehdys täältäkin uusille!

Meillä ei kai myöskään mikään "ideaalitilanne" vauvan suhteen, koska opinnot on kesken (vaikka olnekin jo vanha...toinen tutkinto meneillään), mutta haluan lapset kohtuullisella ikäerolla ja kyllä sitä aina selvitää. Miehellä sentään vakiduuni viimein.

Kävin hakemassa eilen jättihelokkiöljykapseleita. Niitä söin silloin esikoisenkin yritysvaiheessa, eikä niistä kai haittaakaan ole, jos ehkä ei hyötyäkään. Sitäpaitsi jos en raskaudu niin nuo ainakin auttavat pms-oireisiin.

Eipä mulla muuta, ovista odottelen, mutta tuntuu olevan vielä kaukana edessäpäin.

Koska icy on viimeksi testannut? Kuulostaa meinaan epäilyttävältä...hyvällä tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Lintsa nyt oli pakko kans lukia tuost koti-inseminaatiosta, voisin sanoa olevani astetta viisaampi taas :) Toivotaan et tärppää!

Kuka keksi tutit? Kuka käski antaa semmosen vauvalle? Ekat päivät tuttivierotusta oli ok, MUTTA nyt! :headwall: Kuuluu kiljuntaa ja tavaroitten paiskontaa häkkisängystä. Okei, annan kyllä toisellekin tutin jos vaan huolii sitten joskus :p Ehkä täs on se, äitillä kamala pääkipu ja ei pääse huiliin kun pikku mies ei nuku päikkäreitä ilman tuttia. Kerään voimia ja hakkaan päätä seinään, suunitelma hyvä :D
Ja tiättekö, en oo ressanu viel ollenkaa tätä kuuta tärpin suhteen. Vieläkin linjalla, tulee jos tullakseen!

Nyt kipitän petaamaan uudestaan sängyn pojalle ja koitan nukuttamista uudelleen :)
 

Yhteistyössä