Kakskymppiset yrittäjät 2011

Destello niinpäs onkin! Miulla on vaan noita yrityskertoja pari enempi :D viimeks pillereiden lopettamisen jälkeen on nyt menossa yk 6 ja onneks niitä pilereitä sillon söin, koska tää oli eka kerta kun kierto tasaantui. Muilla kerroilla ei ole tullut näin järkyttäviä kipujakaan. Noo, kuukauden päästä sitten taas jännäillää, voisin jopa koittaa tuota ovista tikutella tässä kierrossa. On aika tylsää vielä ennen kun koulut alkaa niin varmaan täällä aika ahkeraan kirjottelen niinkun tähänkin asti :)
 
Destello
Syli84 Voi rakas ystävä! Sinähän sen sanoit, tosiaan Litalgin on lääkkeen nimi ja voin kyllä ihan suositella sitä jokaiselle jolla on oikeasti KOVAT kivut. Auttaa nopeasti, ja pitää kivut suht pitkään poissa.

angstilapsi Meillä nyt ei tota yritystä oo takana ku hetki vain, mut oon varautunu siihen et menee pitkäänkin ennenku tärppää. Itellä on takana kaks keskenmenoa pillereiden aikana, ja tiedän et nytku olis sitte lupa tulla, niin ei varmana tärppää. Justiin puhuin tossa miehelle et varmaan tähän kiertoon vois tilata ovistikkuja, ku kierto heittelee kuitenkin jonkun verran niin saisi sitten bongattua oikean ajan ja tietäisi sitte hyödyntää sen parhaiten. Kirjottelen kans tänne lähinnä öisin ja aamuyön tunteina, kun yötöitä teen ja päivisin oon sitten avokin firmalla auttelemassa jos jaksan. Tämä päivä tosin tulee vietettyä loppuun sängyn pohjalla kärsien, ja huomista peläten kun pitää taas aamuvuoroon ja yöunet ei oo oikeen sitä mun juttua.. Terveisin pari vuorokautta jo valvottu yllättävien aamuvuorojen vuoksi :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Haha [/B]Destello[/B] voi sinuu :D miula vähä meni yöunet uusista lääkkeistä, valvon aina tuonne 3-5 ja sit nukuinki parina yönä tuonne kolmeen iltapäivällä, joka oli jo kyllä pikkkasen liikaa ku herään samaan aikaan ku mies tulee töistä :D Pitäis ruveta tätä unirytmiä kyllä tasottelemaan. Sit mietityttää ku nää on SSRI-lääkkeet, et asteittain oon nostanu, ja sit ku tuun raskaaks, en tiedä voinko näitä enää jatkaa, mutta menee joku kuukaus et saa vähennettyä käytön pikkuhiljaa pois. Tiiä näistä. Mitenhän monta niitä ovistikkuja pitäis yhteen kiertoon sitten varata? :eek:
 
Destello
angstilapsi Mulla on myös laaja skaala lääkkeitä käytössä, myöskin SSRI-lääkkeitä on olemassa. Niitähän nyt ei sais raskauden aikana käyttää, ja uskonkin että lääkärit osaavat sulle keksiä yhdistelmän joka on mahdollisimman vaaraton sikiölle ja sulle raskauden aikana, vähentämättä sitä vaikutusta mitä lääkkeistä tulee. Riippuen ihan et mihin tarkoitukseen ja mitä lääkettä syöt. Asteittain vähentäminen on hidasta prosessia ja käyttötarkoituksesta riippumattomasti myös ihmiselle itselleen vaikea toteuttaa, kun elimistö on jo tottunut lääkkeen vaikutukseen.

Ovistikuista en oikein tiedä et montako niitä pitäis sitten olla, riippuu varmaan paljon siitäkin et miten tuntee oman kiertonsa ja osaa ovista odotella sitten. Ovishan ajoittuu oppikirjan mukaisesti muistaakseni johonkin 12-14pv ennen menkkoja, joten varmaan siinä kierron puolen välin tienoilla (jos kierto on esim 30) kannattaa alkaa tikuttelemaan ovista että varmasti tulee oikea ajankohta hyödynnettyä. Parempi kai se tikutella hieman ajoissa, kun myöhään? En sitten tiedä että mitä nämä tikkusankarit tekee, tikuttaako ne kerran päivässä vai useammin, kysymällä kai se paranee.

Ovistikuttelijat, laittakaahan nyt siis sitä tietoa omasta menetelmästänne ja kyllä, voitte kertoa ihan pikkutarkastikin oviksen tikutukseen liittyvät vinkit ja pointit, mitä mieleenne tulee. Teidän tietonne meille epätikuttajille on hyödyllistä, ja uskon että täällä on muitakin lukijoita jotka miettivät ovistikutteluun liittyviä asioita :)
 
miula tuli taas keskenmeno, plussan jälkeen. Jostakin syystä en enää masennu edes asiasta. Ajattelen vain, että lapsi tulee, kun sen on aika tulla.

Tietysti pelkään, että 4 keskenmenon syynä on jotain muuta kuin stressi. Ajattelin vihdoin ja viimein tilata ajan gynelle, jos siellä selviäisi jotakin... Pelottaa, mutta ei voi mitään..

Onnea niille, joilla yritys on onnistunut. Ikävä kyllä itse en jaksa enää edes iloita jos kuukautiset ovat myöhässä, sillä tämä todellakin tekee miut hulluksi.
 
Destello
tyntti Nöyrimmät pahoitteluni keskenmenon johdosta. :hug: On ihailtavaa, että kuitenkin jaksat tapahtuneesta huolimatta yrittää selvittää asioita eteenpäin, vaikka tulevaisuus pelottava siltä saralta onkin. Ainahan voi kuitenkin olla se mahdollisuus myös, että kropassa ei fyysisesti mitään vikaa ole, vaan keskenmenot olisi johtuneet vaikka vain stressistä, väsymyksestä.. Jumala tietää mistä kaikesta, poismenonsa syytä kun nyytti ei meille osaa kertoa.

En voi kuin toivottaa sylin täydeltä jaksamista, ja voimia tämän käsittelyyn, ja tulevaisuuteen kunnes tietää onko jossain vikaa. Toivon todellakin, ettei mistään gynen tutkinnoista mitään vikaa löytyisi, ja haluaisin uskoa mahdollisuuteen että nyytti vain odotuttaa itseään luonnon karsiessa heikoimpia pois. Karua, mutta jokin perä tuossakin teoriassa taitaa olla, valitettavasti.

Muistathan toki, että jos paha mieli vaivaa niin tänne voi aina tulla purkamaan oloansa. Vaikka me täällä ei olla konkreettisesti läsnä ja tukevana olkapäänä, niin tämä porukka on kuitenkin yhtä suurta perhettä toisillensa, ja myötäeläminen tapahtuu niin hyvässä kuin pahassakin.
 
tyntti: :(. Mene ihmeessä lääkäriin! Vaikka mitään ei löytyisi (varsin mahdollista) niin onhan sekin mukava tietää. Toisaalta syynä saattaa olla vaikka joku ihan yksinkertaisesti hoidettavissa oleva hormonijuttu.

Noista tikuista sen verran on kokemusta, että esikoista tehdessä kolme kiertoa tikutin, mutta kertaakaan en saanut plussaa testiin (ja siis kuitenkin todistetusti ovuloin). Testasin kerran päivässä aamuisin, ohjeiden mukaan, mutta mulla ilmeisesti niin lyhyt hormonihuippu, että tuo ei riittänyt vaan olisi pitänyt testata kahdesti päivässä. Koin nuo aika ärsyttäviksi ja hankaliksi, enkä aio enää käyttää. Seksiä koetetaan harrastaa läpi kierron, lukuun ottamatta menkkoja ja aikaa juuri ennen niitä n. joka toinen päivä niin ei pitäisi päästä ovis karkuun.

Minulle saa päivittää kp1/28 ja yk2. Tätä ne kivut tiesivät, vaikka iski kyllä todella epäilyttävään paikka pieni kesflunssa! Olisikin ollut liian hyvää ollakseen totta plussata ekasta kierrosta kun esikoistakin tehtiin niin kauan. Positiivista sentään, että kiertoo näyttää olevan hyvin palautunut luomutilaansa ja että parin viikon päästä Kreikan matkalla saan nautiskella viinejä :). Pahoittelut myös muille samassa jamassa oleville, kyllä se tästä vielä.
 
Voi tyntti, kuinka ikävää! Mutta kyllä lääkärillä kannattaa käydä, melkein parashan olisi, jos löytyisi joku yksinkertainen ja helposti hoidettavissa oleva syy, mutta harvoinhan nämä asiat sitä yksinkertaisinta reittiä menevät...

Kiitos kaikille lääkeneuvoista, täytyy nyt ottaa lääkäriin yhteyttä mitä pikimmiten (ainakin ennen seuraavia menkkoja, joita tosin ei toivottavasti tule, kop kop...)

Tikuttelusta, mä tikutin ovista ekaa kertaa viime kierrossa mutta en taida nyt jaksaa, kun mulla tuntuu kierto tasaantuneen ihan hyvin ja ovistuntemukset kävi yksiin ovisplussan kanssa. TOSIN, en saanut ihan tasavahvoja viivoja, melkein kumminkin, mutta koska tuo melkein tasavahva oli vahvin ja siitä se lähti haalistumaan ja seuraavana päivänä oli ovis"kivut", niin eiköhän se sitä merkannut. Käytössä oli Davidin ovispuikot raskauskeijusta, joista mun mielestä joku muukin sanoi etteivät näytä välttämättä kauhean hyvin ovista kumminkaan.

Kertomisesta, meidän yrittämisestä tietää muutama mun lähin ystävä (tai siis ne ainoat läheiset ystävät :D) mutta eivät muut. Me ollaan nyt menossa muutamaksi päiväksi mun vanhempien luokse huomenna, ja olen miettinyt, kertoisinko vai en. Alkuperäinen "suunnitelma" oli toki yllättää heidät raskausuutisilla, mutta se nyt ei sitten onnistunutkaan... En usko, että he arvaavat meidän vielä yrittävän, joten vähän jännittää suhtautuminen. Voi kyllä olla, etten kerro vielä mitään, koska ahdistaa ajatus siitä jos he sitten kyselevät ja mitään ei tapahdu mutta toisaalta äidiltä olisi kiva kuulla, kuinka nopeasti heillä tärppäsi jne. Sen tiedän, että toinen siskoistani on saanut alkunsa kierukan kanssa, joten tuskin heillä on ollut ongelmia tämän raskautumisen suhteen... Ähh. No katsoo nyt, tuleeko sopiva tilaisuus.

Ainiin, mä kävin tänään zumbaamassa :D ekaa kertaa, ja olipahan hauskaa! Aion mennä uudelleenkin, josko sais tosta ihan viikottaisen harrastuksen :) Oon kyllä ollu superhuono aina käymään jumpissa, mutta toi oli kyllä niin kivaa että josko se innostais tarpeeks. Sais jotain tommosta reippaampaa liikuntaa tän kaiken hyötyliikunnan ohelle, josko se auttais sitten siinä muutaman kilon painonpudotuksessakin mitä syksylle suunnittelin taas!
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


KESKIVIIKKO 3.8

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Adalemina..........kp58/36..............23v.......yk2........3.lapsi
Bubble89............kp48/27-45.........22v...................1.lapsi
icy......................kp42/28-35...........21v......yk?.........1.lapsi
Emppis...............kp33/28-32..........24v.......yk?..........1.lapsi

Kp 21-30


neonroze............kp24/27..............22v.........yk4.........1.lapsi
Anlii...................kp24/30-55..........22v........yk1..........1.lapsi


Kp 11->20


Annie24.............kp17/28............24v...........yk3.........1.lapsi
pörrönen............kp15/22...............22v........yk4.........1.lapsi
duulia.................kp14/29-30................................1.lapsi
Mesikämmen:.....kp12/30-50.......20v.......yk3.........1.lapsi
funny87..............kp12/30-45........24v......yk1.........2.lapsi
Bela88...............kp12/28...............23v.......yk3.........2.lapsi
PisaraSadetta.....kp12/60-112........24v........yk4........1.lapsi
toukka90............kp11/??................21v......yk2.........2.lapsi

Kp 1-10


kukkumee..........kp10/28..............20v.......yk2..........1.lapsi
Sunflower11......kp10/26-33...............22v........yk8......3. lapsi
Princessa...........kp9/28-30..........24v........yk2........2.lapsi
Iippari................kp7/26-28.............19v..........yk2........1.lapsi
villabikinit...........kp7/27-33............24v......yk3........4.lapsi
ttty....................kp4/27-28...........25v......yk5..........1.lapsi
Kyyneltenhymy....kp3/30-33......22v......yk4.............2.lapsi
Destello..............kp2/33-35............23v......yk3........1.lapsi
angstilapsi..........kp2/27-31..........20v.......yk17........1.lapsi
SeInka...............kp1/28..............27v..........yk2.........2.lapsi

Kp??/tjot


Emby^...............25v.....................1.lapsi
PePa..................25v.....................3.lapsi
Moonbride...................................1.lapsi


Mukana menossa

Huisi hippu
Tigi


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
PisaraSadetta


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Koska tää vuoto loppuu? Tää on oikeen klimppiä klimpin perään : / Ehkä se on hyvä kun paikat kunnolla puhistuu..

Ai, nyt nolo kysymys. Onko tääl testien uudelleen käyttäjiä :ashamed: En sitä kyl harrasta, mut tein uudestaan käytetyn ja hups keikkaa, nyt siin on kahes kohtaa punaset viivat :D No, eipäs siihen ole uskomista joten annan asian olla :)
 
  • Tykkää
Reactions: funny87
Ainiin ja pahoitteluja SeInkalle! Meitä onkin nyt monta taas alkukierrossa, no, ens kiertoon sitten uudella onnella! Mulla on itellä vaan vähän sekaset ajatukset siitä, kun tosiaan se la menis sinne toukokuulle ihan samoille ajoille, kun tolla meidän tammalla olis. Jos se on ees tiine. Ja JOS meillä ny ees sit tärppäis. Ei kai viitti olla yrittämättäkään, kun tässä on niin monta epävarmaa tekijää kuitenkin. (muoks. Joo laskin just laskurilla et jos ens kierrosta tärppäis, ois la 6.5.2012 ja tammalla 10.5.2012. Hmpfff.... kyä se mun tuurilla se tärppi käy justtästäkierrosta tai sitten ei ikinä)

Mutta toukokuussa syntyvistä vauvoista, mun fysioterapeuttiystävä joka on töissä MS-klinikalla sanoi, että toukokuussa syntyneillä on korkeampi riski sairastua ms-tautiin, ja se johtuu siitä, että raskausaikana ei äidit ole saaneet auringosta d-vitamiinia! Eli KUN me nyt raskaudutaan seuraavasta kierrosta, niin muistetaan sitten napsia vitamiineja oikein olan takaa :)
 
Viimeksi muokattu:
ttty mä taas jotenkin toivon et toukokuus ois la, poikakin synty toukokuus :) Ois hyvä aina pitää synttärit samaan aikaan :)
Mut meidän tuurilla ei tärppää ja sit pitää alkaa tosisaan miettiin pietäänkö taukoa. En haluis olla viimesillään kesähelteillä!
 
Kertomisesta En halua itse kertoa oikeastaan kenellekään, että me yritetään. Se tuntuu niin henkilökohtaiselta asialta. Kuitenkin yksi kaverini arvasi heti, kun oltiin jätetty ehkäisy pois. Se tuntee mut niin hyvin, niin ei ois menny läpi, vaikka oisin kieltänytkin. Myös miehen perhe ja kaverit tietää, sillä mies taas haluaa avoimesti kertoa asiasta.

Täällä oli taas moni pudonnu uuteen kiertoon! :( Pahoittelut SeInka, KyyneltenHymy, angstilapsi ja Destello!

tyntti
Pahoittelut keskenmenoista! Toivottavasti lääkärissä selviää, mistä ne johtuu!:hug:

Destello Mulla ei vielä oo kuin yhden kierron verran kokemusta tikuttelusta, mutta tosiaan aloitin tikuttelun tikkujen mukana tulleen ohjeen mukaisesti ja sain jo silloin heti kunnon haamun. Aluksi testasin aina aamuisin kympiltä (ohjeen mukaan paras aika on klo.10-22 ja väh. 2h rakossa olleesta pissasta, eikä sinä aikana kannata juoda mitään.) Yks päivä tuntu semmosta pistelyä, minkä oon aina olettanu olevan ovis ja testasin heti (klo.20) ja sain aamua vahvemman viivan. Sen jälkeen testasin sit vain iltaisin. Eli kannattaa ettiä itselle sopiva aika, ja testata, mihin aikaan tulee selvimmät viivat. Tikkuja kannattaa varata n.7 per kierto, tosin mulla ei itsellä kulunut kuin 5 tikkua.

ttty Minäkin oon jo vuoden zumbannu! Se on kyllä hauskaa, ja niin tehokasta, että se varmasti auttaa painon pudotuksessa. :) Harmi vaan, että se pitää jättää tauolle sitten raskaana ollessa. Siinä on sykkeet aivan liian korkealla ja kaikkia hetkutuksia ja hyppyjä liikaa.. : /
 
Tännehän iski täti oikein ryminällä! :mad:

Destello, KyyneltenHymy, angstilapsi & SeInka :hug:

icy: Meillä ei tiedä yrityksestä kuin yksi minun kaverini. :D Mun miehen äiti on niin hössöttäjä, että se kyselis koko ajan "Joko on tärpänny?" ja raahais kaikenmaailman vaatteita, pinnasänkyä, rattaita yms. meille. :D EI KIITOS! :D

tyntti: Pahoittelut keskenmenosta. Sinullahan on hurja määrä noita. :( Voimia! :hug:
 
Nii no just tuon takia en viitti ite pitää taukoa yrittämisestä nyt, kun sitten se menis kesäkuulle ja tosiaan, jos on tämmösiä helteitä ni ikävää olis olla viimesillään. Mulle ois kuitenki tärkeintä, että nyt edes tulis raskaaks, joten jos se menee sitten se la kesälle niin sitten menköön. En viitsi taukoa pitää tässä hommassa, jos nyt muutenkin kestää ja kestää ja vauvaa ei kuulu, niin sitä saa sitten ihan muutenkin odotella riittämiin... mutta ei sitä kannata vielä ruveta miettimään :)

Mä just ajattelin, että toi zumba voi hyvin sopiakin raskaana olevalle, jättää hyppimisen sitten vaan vähemmälle :) Tuntui ainakin, että kaikki pikkuhyppelöt voi ihan hyvin korvata ihan askeltamisella, ja teho on melkein sama. Aion mä ratsastaakin ainakin alkuraskauden mikäli vaan vointi on semmonen että ei tunnu pahalta! Eikös sitä sanota, että kaikkea voi tehdä mikä vaan hyvältä tuntuu :) Lueskelin tuolta meidän jumppapaikan blogista, että siellä on zumbassa käynyt ihan viimeisillään oleviakin! :D
 
icy
tyntti Paljon voimia sinulle :hug:

Mesikämmen Voisin niin kuvitella myös anoppini tuollaiseksi, varmaan kaivettaisiin kaikki vanhat vaatteet ja lelut esiin heti :D

Muakin haluttaisi kokeilla tuota zumbaa, mutta kaverit asuu kaikki eri paikkakunnilla ja olen niiiiiin huono lähtemään tuommoisiin jumppaporukoihin yksikseni. Toisekseen olen iltaisin usein töissä niihin aikoihin kun zumbailua täällä olisi etten ehdi. Mutta aamulla kävin just vaa´alla ja näytti -1,5kg kahden viikon takaiseen, että on vissiin jumivaihe mennyt ohitse =)

Ens viikolla olis mun tarkoitus mennä lekurille vähän selvittelemään näitä kiertoprobleemoja, kun nytkin on pari päivää vatsaa polttanut sen suuntaisesti että menkat alkaisi, samalla tulee valkkaria vähän päivittäin. Ja välillä heikottaa, röyhyttää ja pumpattaa :ashamed: Ei ole mitään ruokavaliomuutoksiakaan kuitenkaan että siitä johtuisi, ei tajua ei.
 
Jos raskautuisin tästä kierrosta, niin olisi sitten koko perheellä toukokuussa synttärit :). Oikeastaan ihan kiva, saisi ainakin pakolliset sukulaiset aina kahviteltua kerralla... Kesäkuun alun L.A. vielä menisi, mutta mäkin olen kyllä miettinyt, että olisi inhottavaa olla viimeisillään keskikesällä. Silloin ei kai suositella edes uimista? Inhottavaa :(. Kokemuksesta tiedän kuitenkin, että en mä pysty mitään taukoja pitämään kun vauvakuume on kova. Täytyy vaan nyt kamalasti toivoa, että tässä tai seuraavassa tärppäisi. Ainakin on näillä näkymin paremmat mahdollisuudet seksin harrastamiseen kuin viime kierrossa kun piti mökkeilyn ja muun sukuloinnin takia pitää typeriä taukoja.

Mä kanssa kävin talvella Zumbassa ja kivaa oli. Kesällä homma jäi kun ollaan koko ajan menossa, mutta syksyllä taas. Ja varmasti tosi hyvä liikuntamuoto raskauden aikana! Viimeksi kun odotin mulla oli niin rankka työ ja pitkät työmatkat, että jäi jumpat ja muut ihan kokonaan kun en vaan jaksanut ja se vähän harmitti synnytyksen jälkeen kun tuntui, että olen ihan sohvaperuna. Tällä kerralla on onneksi paremmat mahdollisuudet harrastaa :). Kun nyt vielä se raskaus saataisiin alulle...

Kauheasti plussatoivotuksia, ehkä ne plussat nyt tulee meidän ketjuun oikein ryminällä!
 
Ärr tää kävi taas eilen pätkimään..:s

Tyntti pahoittelut keskenmenosta :hug: :( voimia!

KyyneltenHymy itsehän joskus harrastin sitä, että leikkasin liuskatestit halki, että sain kaksi yhden hinnalla :D Se ei kuitenkaan oikein toiminut tylsillä saksilla ja jälki oli hirveää, kyllä siinä kunnon plussan tunnistaisi mutta valoa vasten turha peilaila (joka on ehkä hyväkin)

SeInkalle myös plussatuulia uuteen kiertoon, siellä myö kaikki sit plussataan yhdessä! :D


Puhuitte tuosta että pitäisi taukoa yrittämisessä ettei olisi sitten kesähelteillä raskaana. Ite joskus aiemmin pidin tällaisia taukoja ihan tyhmistä syistä, ja joka kerta otin illerit takaisin, koska kortsut ei meille sovi. Nehän heitti hormoonit sitten joka kerta ihan perseelleen. Sillon iski aika kovasti päin kasvoja ettei kaikilla nappaakkaan heti ensimmäisistä kierroista, tyhmänä ajattelin olevani yhtä "onnekas" kuin ne monet kaverit jotka tulivat jopa vahingossa raskaaksi. Olisin ollut iloinen jos yksikään heistä olisi silloin edes yrittänyt lasta. Kyllä tuli monet itkut itkettyä noiden takia aina kun menkat alkoivat. Pahinta oli kun kaverit tulivat kertomaan raskauksistaan, ja että kuinka siinä nyt vaan kävi niin, että pakko se on kai pitää, että "elä sie angstilapsi ikinä unoha sitä ehkäsyä ettei käy samalla tavalla!" Kyllä siinä piti huulta aika kovasti purra ja itkua pidättää kun teki vaan mieli huutaa että arvaas vittu mitä ollaan tässä päälle vuosi yritetty -.-
 
Viimeksi muokattu:
ttty: Zumba on kivaa. Mua vaan ärsyttää täällä, että siellä on "pari" muutakin ku menee tunnille.. Jotenkin se innostus sitten jäi.

icy: anopit <3 Toivottavasti saat kiertojuttuihin jotain selvyyttä! Odottaminen on ärsyttävää!
 
No niin, nyt on pidetty tovi radiohiljaisuutta.

Harmi niille kaikille joille täti tuli kylään. Toivottavasti seuraavasta kierrosta moni plussaa! Hyvät saumat olisi semmoselle 'plussarysälle'!
Minullakin alkaa kierto olla lopuillaan, joten eiköhän sitä liitytä taas samaan kerhoon.
 
Noniin, menkat loppu, tästä se taas sitten lähtee :D

Mulla on tänään synttärit :) Toivottavasti huolitte mut tähän ketjuun jatkossakin vaikka mittariin tulee jo 26v! Anoppi kirjoitti mun fb-seinälle, että kun se oli mun ikänen, sillä oli jo penskat 5v,4v,3v ja 1v! Huhhei :) Vähän kyllä kirpas, oishan se kiva jos ois jo maha pystyssä ees sitä ekaa tekemässä, mutta minkäs teet!
 
ttty onnea! :flower:

Mul on vuoto melkeen loppunu, mutta miks nyt vasta tuli kamalat menkkakivut!? Istuminen sattuu, seisominen sattuu, kamala pakotus selässä ja lonkissa. :stick: Yleensä mä oon kyl kipee kun ne menkat alkaa eikä sitten kun loppuu :headwall:
 
Destello
ttty Onneks olkoon! Eipä täältä ketään potkita pois vaikka ikää tulee vuodella lisää, eikös sitä niin sanota et ku lähenee 30 mittariin niin sen jälkeen joka vuosi täyttää aina 20v? ;D Minäkin oon ikuisesti 18v, ihan vaan siitäki puolesta et näytän ulkonäöltäni 15-vuotiaalta :D Tai niin kaupan tädit sanoo ku ei anna mun pelata pelikoneita ku ne on k-18. Hmph.

KyyneltenHymy Äeäh, ärsyttävät kivut. Ootko kokeillu ottaa mitään särkylääkettä et jos auttais siihen? On kyllä vähä outoa et kivut tulee loppumetreillä (paraskin puhumaan, ku itellä on niitä kipuja koko viikon ja vielä viikko menkkojen jälkeenki makaan katkarapuna sängyssä :D), mut ajattelisin et joku särkylääke vois vähä helpottaa oloa. Aspirin on ihan mainiota jos niin laimeat lääkkeet tepsii, se kun ohentaa verta ja vaikuttaa nopeasti. Se suuhun liukeneva aspirinjauhe on parasta :)

ON: Kipuja on myös täällä, mut mieli on pirteä siitä huolimatta. Päätettiin ukon kanssa eilen kihlautumispäivä (ja siihen liittyy semmonen tarina ettei sitä voi ees kertoa ilman et nauraa itteänsä hengiltä, keksittiin kyllä niin meille sopiva päivämäärä ja tarina et riittää sitte jälkipolvillekki kertomista) ja meikäläiselle on jo sormuskin tulossa, vielä tuolle miehenpuolikkaalle pitäisi löytää jostain sopiva. Oon niin innoisani, löysin NIIN mun näkösen sormuksen ettei tosikaan, ja voin olla varma ettei ihan jokaisella semmosta ole :) Voipi olla et linkitän ihan kuvanki, jos kehtaan jossai vaiheessa :D
 

Yhteistyössä