Kakskymppiset yrittäjät 2011

KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT


MAANANTAI 1.8

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Adalemina..........kp56/36..............23v.......yk2........3.lapsi
Bubble89............kp46/27-45.........22v...................1.lapsi
icy......................kp40/28-35...........21v......yk?.........1.lapsi
Kyyneltenhymy....kp33/30-33......22v......yk3.............2.lapsi
Destello..............kp32/28-34............23v......yk2........1.lapsi
angstilapsi..........kp32/29-31..........20v.......yk16........1.lapsi
Emppis...............kp31/28-32..........24v.......yk?..........1.lapsi

Kp 21-30


SeInka...............kp26/??..............27v..........yk1.........2.lapsi
neonroze............kp22/27..............22v.........yk4.........1.lapsi
Anlii...................kp22/30-55..........22v........yk1..........1.lapsi


Kp 11->20


Annie24.............kp15/28............24v...........yk3.........1.lapsi
pörrönen............kp13/22...............22v........yk4.........1.lapsi
duulia.................kp12/29-30................................1.lapsi

Kp 1-10


Mesikämmen:.....kp10/30-50.......20v.......yk3.........1.lapsi
funny87..............kp10/30-45........24v......yk1.........2.lapsi
Bela88...............kp10/28...............23v.......yk3.........2.lapsi
PisaraSadetta.....kp10/60-112........24v........yk4........1.lapsi
toukka90............kp9/??................21v......yk2.........2.lapsi
kukkumee..........kp8/28..............20v.......yk2..........1.lapsi
Sunflower11......kp8/26-33...............22v........yk8......3. lapsi
Princessa...........kp7/28-30..........24v........yk2........2.lapsi
Iippari................kp5/26-28.............19v..........yk2........1.lapsi
villabikinit...........kp5/27-33............24v......yk3........4.lapsi
ttty....................kp2/27-28...........25v......yk5..........1.lapsi

Kp??/tjot


Emby^...............25v.....................1.lapsi
PePa..................25v.....................3.lapsi
Moonbride...................................1.lapsi


Mukana menossa

Huisi hippu
Tigi


Hiljentyneet:

sameoldsong
tnya
PieniRosa



Plussanneet



mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
PisaraSadetta


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1993819-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet/#post24118666


Muutospyynnöt listaan:

Jos huomaat, että tarvitset omalle kohdallesi listaan muutoksia
niin toivon kovasti, että päivityspyynnöt kirjoitettaisiin
punaisella ja lihavoidulla. Tällä tavoin huomaan ne paremmin kirjoitusten joukosta! :)

Kiitos! :flower:
 
Destello: Ihanaa, että sinulla on tuollaisia työkavereita ja pomo! Tsemppiä nyt sinne! :)

KyyneltenHymy: No onpa ollu varkailla iso tarve ku pitänyt harava viiä!! Pahoittelut!
Olipas omituinen testi. Hyvä että laitoit palautetta!! Toivottavasti tuo sun vuotos nyt on jotain muuta ku menkat.. Kyllähän alkuraskauteen voi liittyä pientä vuotoa. Täällä peukut pystyssä!

ttty: Pahoittelut menkoista!! :hug:

Princessa: Mun miehen vanhemmat yrittää saada meitä asumaan lähemmäs heitä. Mä oon sanonu etten muuta sille puolen tätä kylää. :D Nyt on ihan hyvä välimatka heihin (5 km). :D

Sunflower11: :hug:
 
Höh, ei vieläkään hyviä uutisia täällä :(.
Toivottavasti KyyneltenHymyn vuoto olisikin jotain muuta kuin menkat!

Täällä alkoi menkkatuntemukset mahassa, niin kuin aina paria päivää ennen menkkoja. Oikeastaan tämäkin on tosi positiivista, näyttääpähän ainakin siltä, että kierto on ihan normaalipituinen heti, vaikka tulossa vasta ekat luomumenkat. Laitoin silti nettitilauksen kahteen raskaustestiin, kyllä kai niille jossain vaiheessa käyttöä on.
Kurkku on kipeä, ärsyttävää.
 
icy
Princessa Mulla ei tosiaan vielä ole lapsia, mutta noi siun miehen vanhemmat kuulostaa ihan meikäläisen miehen vanhemmilta (ja samassa talossa vielä äidin vanhemmat). Utelee nyt jo kaikki meidän asiat ja aina tarvitsisi heille mennä kyläilemään, kun asuvat vielä niin lähellä. Tyyliin käydään miehen vanhempien luona 2-4 kertaa viikossa (en aina mukana) ja ehkä kerran kahdessa minun vanhempien luona, jotka asuvat 20km päässä. Ja soittelevat miehelleni useita kertoja päivässä. Mitään he ei osaa ilman miestäni tehdä; rempat,puuhommat, autojen huollot jne. sysätään aina miehelle. Itse menin keväällä kiukuspäissäni ja vaihdon koko talon autoihin kesärenkaat, kun nämä avuttomat ei kukaan muka osannut :D Olen miettinyt samaa kuin sinä, että pitäisi muuttaa kauemmas, niin ehkei sitten olisi niin velvollinen olo. Onneksi mies osaa nykyisin sanoa hiukan vastaankin, mutta sitä kiukuttelua taas jaksa erkkikään.

Tuli vähän pitkä purkaus multakin, mutta pistää vaan ärsyttämään tuollaiset vanhemmat, jotka ei ymmärrä että lapset lentää pesästä ja ykkösenä onkin nykyisin oma perhe, eikä vanhemmat/sisarukset. Muuten täällä jatketaan töissä pakertamista ja epätietoisena tuleeko menkat seuraavaksi vai mitä tapahtuu. :headwall: Plussapuhuri nyt tänne! :whistle:
 
Voivoivoi.. Itheeni masennan ja luen raskauksista ja kuukautisista :ashamed: Illalla ei vuotanu tipan tippaa ja nyt tuli taas pyyhkies, toivotaan et testit tulee huomenna niin saan ajatuksen juokseen. Kamalaa kun usko raskaudesta vielkin mukana, vaikka oon koittanu ihtelleni todistella etten oo raskaana koska rinnat ei oo kipeenä!
 
funny87 Voihan siula olla tosiaan aikainen ovulaatio :) Mie oon yhessä kierrossa joskus ovista testaillut, en nyt tarpempaan muista, mutta melkein joka kerralla sain jonkun hailakan viivan tikkuun. Silloin en kyllä vielä oikein ymmärtänyt niiden toimintaperiaatetta, mut oviksen aikaan pitäis testiviivan olla kontrolliviivaa vahvempi..?

icy miulla on just samallainen tilanne ku siulla! :D Isäni asuu yläkerrassa, miehen äiti n. 300m päässä ja loput 2km säteellä.. Pahin ja oikeastaan ainoa ""höösääjä" on tämä miehen äiti. Meilläkään ei siis lapsia ennestään, mutta joka asiasta mitä vaan keksii niin miehelle soittelee. Joskus tuntuu että soittelee kyselläkseen onko muistettu pestä pyykit ja kastella kukat :headwall: Sitten soittelee jatkuvasti miehelle että kun pesukone reistaa ja hyllyjä pitää kantaa ja telkkari ei näy ja pyörän renkaissa ei ole ilmaa :D
Oikeesti kauhulla odottelen tulevaa, jos lapsi tulee suunnitellusti ja kaikki menee niinkuin pitääkin, niin mikä show on kokoajan käynnissä. Muuten miehen äiti on kyllä aivan ihana :D


Täällä olis kohta jo kp 33/28-31 mutta ei toiveet kuitenkaan hirveän korkealla, sillä ajattelen kierron vain pitkittyneen, koska viime kierto oli vain 27 päivää. Josko tämä olis sitten vastaavasti pidempi.
Kauheissa kuumeiluissani tein pari päivää sitten First Signalin kasettitestin, ja negahan sieltä tuli. Olin havaitsevinani pienenpienen haamunpoikasen, joka sekin katosi testin lukuajan jälkeen (kerkesin kuitenkin kameralle ikuistamaan :LOL: ) mutten nyt millään muista näinkö unenpöpperöisin silmin siinä viivassa väriä.
Tänään sitten kävin sittarista ostamassa kahden pakkauksen PregCheck (tai jotain sinnepäin) liuskatestit, enkä millään jaksanut odotella seuraavaan aamuun ja negasin päiväpissasta :( nyt en tiedä uskallanko huomen aamulla jo tehdä uuden testin, pelottaa nega! :eek:

Menkkajuilintoja ollut jo viikonpäivät, samoin kuin tissien kipu ja turvotus. Rinnat ovat sivuilta kipeät, välillä tulee pistelemisiä nänneihin ja joku outo "kolotus" kohtauksittain ikäänkuin nännien takana :D Outoja ovat tuntemukset.

Tulipas kauhea romaani, kun pääsin taas koneelleni kirjoittelemaan. Aiemmin on ollut vähän tönkköä tekstiä kun kännykällä olen täällä surffaillut :D

Paljon plussaonnea kaikille, onnea plussanneille ja pahoittelut neganneille, eikun uutta kiertoa kehiin! :) :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Destello
kp 1/33-35 YK 3 voipi päivitellä meikäläisen kohdalle. Aamu alkoi kivuliaasti, ja tässä pitäis vielä töihin lähteä hetken kuluttua vaikkei pysty seisomaan suorassa kipujen takia.

Laittelin nuo kiertopäivät vielä ton pisimmän kierron mukaan, kun se nyt ilmeisesti muutamalla päivällä heittelee suuntaan tai toiseen.
 
Osanotto Destellolle ja Sunflowerille, samassa jamassa siis taas... t. kp3...

Mulla oli kanssa aivan tajuttoman kipeät menkat, lisää vielä ketutusta niiden alkamisesta. Mähän alunperin 10v sitten sain pilleritkin ihan niiden takia, ja ne helpotti kyllä kipuja huomattavasti, huomaa nyt valitettavan hyvin.. toissa-aamuna meinasin oksentaa kun kivut pisti mahanki sekaisin. Noi tavalliset särkylääkkeet ei oikein tepsi, kai sitä täytys raahautua jonnekkin gynelle kyseleen oisko jotain tujumpia mitkä ei tätä yrittämistä häiritsis. Onko jollain kokemusta?

Angstilapsella onki ny jännät paikat, pidetään ny peukkuja että sieltä vielä plussa tuli!
 
Destello
Mä oon ite syöny niihin kipuihin jotain vatsakipulääkettä (en muista mikä, mut voin selvittää) ja se on todella tehokasta. Kertoo varmaan jotain et myös äitini söi kyseistä lääkettä kun haimasyöpä alkoi nakertaa vatsaa, ja kivut oli kovat.

Nyt vain ihmetyttää se ettei ne antanu mitään oiretta tulostansa, ainoastaan nännit oli koko ajan kovat, ja ensimmäistä kertaa elämässä se kipu meni alle puolessa tunnissa ohi. Nyt ei siis taas minkäänlaista oloa. Vuotokin tuli lähinnä semmosena "shwoosh"-tyylillä, ja jännä nähdä mihin suuntaan se tuosta kehkeytyy. Oksettaisikin, mut ei voi mitään, töihin on lähdettävä.. Veemäistä vain siitä puolesta et kiva tämmösen olon kera vääntää asiakkaille ruokaa, kun itseä etoo pelkästään ajatus siitä rasvakärystä ja muusta kivasta.

Illemmalla sitten lueskelen paremmin muita juttuja ku kotiudun töiden parista.
 
Voi ei, ja taas lisää putoajia :(. Kamalan kuulloisia menkakkipuja! Itselläni on viime aikoina pysyneet kivut melko hyvin hallinnassa, ihan ibuprofeenilla pärjää, mutta muutamia vuosia sitten oli joskus niin pahat kivut, että makasin vaan kippurassa suihkun lattialla ja itkin (tähän muuten kommentti, että kun monet synnyttäneet sanovat, että synnytyskipuja ei voi mitenkään verrata kuukautiskipuihin, niin kyllä minun mielestäni voi...).

Täällä on taas toiveet vähän kohonneet. Tokkurainen olo, nenä vähän tukossa ja tosiaan se kurkku. Valkovuotoakin tulee tavallista enemmän (tosin enpä tiedä miten paljon sitä normaalisti tulisi, kun pillerit on olleet käytössä tätä ennen). Myös kamala palelu iski eilen illalla, värjöttelin vaan peiton alla (toisaalta, olihan lämpötilakin sen yli kymmenen astetta alempi kuin pitkään aikaan...) Toivottavasti ne testit tulisi jo huomenna! Nyt vähän harmittaa, että tuli ne tilattua, kun olisin voinut vaan kipaista apteekkiin ja testata heti huomisen aamupissasta, kun on kp28 : /
 
Viimeksi muokattu:
Ovis senkun lähestyy, viimekiertojen mukaan olis perjantaina. :) Tarkoitus oli etten tikuta, tai tikutan vasta to kun kp13 aina tullut plussa, mutta tikuttelinpa nyt kuitenkin jo eilen että kai se on nyt tää pari päivää taas tikuteltava. :D Olis jo se loppukierto! Tää alku kierto matelee aina niiiiin hitaasti. greippimehua oon nyt muistanu juoda vähän enemmän kun viimeks, alkaa siihen makuunki jo tottua. :D Tiedä sitten onko siitä mitään apua. :D
 
Pahoittelut jotka eivät raskautuneet :hug: toivottavasti angstilapsi sais plussan :)

ON: Meil on sikäli huono tilanne ku asutaan maatilalla päärakennukses ja nuo miehen vanhemmat siis käy täs joka päivä töis. Me odotetaan miehen kans ku kuuta nousevaa et ne jää eläkkeelle, kuulostan aika ilkeältä :ashamed:
Mut toisaalta vaihtoehto on joku ahdas rivarikämppä nii kai täs pari vuotta jaksaa, oon vaan sama ilkeä itteni jonka nenille ei hypitä, vaik toki märehdin ittekseni mistä miehe isä viittii valittaa..
Ensin kyl meinattiin talon rakentaa vähän kauemmas tästä tilakeskuksesta mut siinä tapauksess miehe vanhemmat asuis täs talos eläkeikäisenä ja kyttäis mitä me tehdään. ääk.

mut jos joskus saadaan se vauva nii pitää varmaan hankkia nii paljo mammakavereita ja harrastuksia nii ei tartte olla kotona (ja sillo miehe isä saa valittaa ku sitä vauvaa rehataan koko ajan). voin vaan sanoa et hankala ihminen, kun teet näin tai noin nii joka tapaukses valitetaan :stick:
 
icy
ttty Mulla on ollut sellaisia vatsalääkkeitä kuin Naprometin, on auttanut tosi hyvin menkkakipuihin. Ittellänikin pakkaa olemaan sellaiset kivut, että tuntuu kuin koko alakroppa räjähtäisi johonkin. Ja ne ihanat krampit... :x Sain noita lääkkeitä ensi kerran äidiltäni ja sitten marssein itse arvauskeskukseen ja pyysin itsellenikin samoja. Raskautumista ei pitäisi haitata mutta raskaana ollessa ei saa syödä.

Ai niin, mun piti vielä kysellä, että kuinka monen vanhemmat/kaverit tietää teidän vauvayrityksestä?

Itse en ole kenellekään vielä puhunut, parille kaverille olen sanonut, että meillä vaan tjottaillaan, ei mitään ihmeempää yritystä (eipä). Vanhemmille en ole viitsinyt sanoa mitään, kun tuntuu olevan niin kiven alla tuo tärppääminen, että jos todetaankin jotain vikaa hedelmällisyydessä niin varsinkin äitini olisi varmaan tosi pettynyt... Ja lisäksi tunnen äitini sen verran hyvin, että vaikka pitäisi olla salaisuus, niin "vahingossa" lipsauttaa sen mummolle ja sitten koko suku tietäisi. :D
 
Viimeksi muokattu:
:) Mä olen kertonut aika avoimesti monelle.. Taino.. Sen keskenmenon jälkeen olen olettanu, et ihmiset tietää, että me yritetään toista.. Kun mä siitäkin ehtisin jo ihmisille kertomaan, olin kuitenki viikolla 15, ko meni.. Tai siis tapahtus se kaikki..

:) Nih.
 
Hellurei!

Se on sit kp2 ja yk4 alko Tuli testit ja tein, tais siel joku viivanen olla, tai sitten vain viivan paikka. Miehellekin sanoin et parempi näin ettei ollu edes raskaana, vaan normaali vuoto. Vuoto on nyt normaalin runsasta, mutta tosi limppistä. Alan tekee vaunulenkkejä ja en osta omaa tupakka askia enään tuon jälkeen, niin päätin! Ja joka toinen päivä jos jatkais yritystäkin. Se ois nyt tai ei vähään aikaan, koska en haluais mielellään kesällä oottaa ja ens kierros ois sit toukokuun puolella LA.

Pahoittelut muille jotka täti löys :hug:

Ainii, me ollaan kyl avoimesti kerrottu muille ja mun äiti on mun tukipilari täs asias. Sille kerron niin saan tukea aina tarvittaessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Musta tuntuu, että koko maailma tietää tällä kertaa... Esikoista yrittäessä halusin pitää asian salassa, koska mulle olisi tullut paineita ja tiesin myös, että keskenmenon sattuessa puin asiaa mieluummin vain miehen kanssa ja koetan vaan unohtaa koko jutun, mikä ei tietenkään onnistuisi jos moni tietäisi. Samasta syystä kerrottiin raskausuutiset vasta np-ultran jälkeen. Mun suvulta ja suurelta osalta kavereita asia oli helppo pitää salassa, koska asuttiin ulkomailla.
Tällä kertaa en ole jaksanut salailla, koska nyt ihmiset jo ihan suoraan kyselevätkin, että koskas teille toinen tulee jne. En halua mainostaa asiaa, mutta sanon, jos joku kysyy. Jos nyt tärppäisi niin olisi tiedossa isot (miehen puolen) sukuhäät n. rv 10. Ajattelin mennä varhaisultraan ja jos siellä kaikki hyvin niin kertoa raskaudesta noissa häissä. Eipä tarvitsisi stressata, että joku kuitenkin arvaa kun en juo mitään.
Oma äitini ei tiedä, enkä tiedä koska uskaltaisin sille kertoa. Sen mielestä ei varmasti ole hyvä aika kun minä vielä opiskelen, enkä haluaisi negatiivista reaktiota iloiseen asiaan :(.

(Hmm... esseetä olen muka tässä koneella kirjoittamassa...)
 
Täällä ois sitten kp 1/27-32 ja yk 17 mut mitä ihmettä nää menkat on olevinaan. Yleensä alkavat aamulla, ja jo edellisenä iltana ilmoittaa kovilla kivuilla että aamulla alkaa. Seuraavana aamuna onkin saanut taistella että pääsee sängystä ylös, ja jos ei kerkeä ottamaan tarpeeksi särkylääkettä niin oksentamiseen asti kramppaa.. Nyt taas ei illalla mitään. Heräsin niin oli tullut lakanoille. :headwall: Ei ikinä ennen ole. Sitten hiippailinkin vessaan niin oikein holahti sellasta ruskeaa mutta vetistä sinne. Vieläkään ei kivut ole normaalia luokkaa, en oikein löydä mitään eroa viime päivien tuntemuksiin :eek: Kaipa ne tästä sitten kovenee..

Tuntuu että nyt on kyllä kauhean moni aloittanut kiertoa alusta.. :/ <3

Vauvatoiveista tietää täällä tällähetkellä pari kaveria, ja luultavasti miehen äiti :) aiemmin kerroin omallekkin äidille, mutta nyt en tiedä että onko hää ajantasalla. Vuosi sitten kerroin että siusta saattais tullakkii isoäiti jos kaikki menee niinkun pitää. No eipähän menny ku täällä kohdussa mikään kasva :kieh:

Pahoittelut KyyneltenHymy, Destello ja muut joille täti kurvasi käymään :hug:


Joo kauhee ärripurri :stick:
 
vauvatoiveet: periaattees kukaan ei tiedä enkä halua varmaan kertoakkaan kun vasta sit jos joku joskus kysyy kun on tyyliin rv 15 menos. Tosin jos tulee samanlainen alkupahoinvointi kuin ekasta niin en tiedä voiko välttyä siltä et joku hoksaa :D
Mut jos tätä yritystä jatkuu kauankin nii varmaan joudun tukeutumaan muihinkin kuin vain teihin :)

ihanaa, vkl vois taas alkaa tosissaan yrittään ja ens viikollaki joka päivä ;D mies varmaa lähtee kohta evakkoon kun on kotona liian rankkaa :p
 
Lisäykseksi edelliseen, tuli juhlittua liian aikaisin. Jeesus saatana mitkä kivut! Miula ku on kuukuppi käytössä ni yleesä riittää et alussa n.3 kertaa päivässä tyhjentää.. Nyt meni jo kahessa tunnissa ihan täyteen. Vatsakin kramppaa ihan viimestä päivää ja veti kyllä ihan sängyn pohjalle..:/ Oksennusta tässä pidätellessä kauheissa tärinöissä tsemppiä muille! :D
 
Destello
angstilapsi Meillähän näyttäis olevan liki samanmoinen kiertokin. Saadaan sitte jännäillä samoihin aikoihin. Tosin, meinasin tossa jo alkaa kirjotteleen et kyllä ne kivut sieltä tulee, itellä on nimittäin ollu ihan samanlaista aina et edellisenä iltana on jotain oiretta ollu, ja aamulla on ollu täys helvetti päällä. Tänään ihmettelin sit ku heräsin ihan solmussa et miks oon niin kipee, ja koitin jotenki raahautua vessaan asti ja siinäpä sitä sitte oltiin. Kivut meni ohi, mut tuli hyvinki nopeasti töissä takaisin, ja panacodia on saanut vetää koko päivän että pysyy tolpillaan.

Hittoku en muista sitä mahalääkettä mitä söin, se oli todellaki hyvää kipujen kannalta, ja vaikutti tosi nopeaa. Pitää kyllä yrittää selvittää se ku muistaisin vaan et mikä se nimi oli.
 
sori teen tällasen vierailun selailin eri topickeja ja osui tuo "mahalääke" sana silmiin.

Litalgin on ainekin paljo käytetty lääke joka auttaa sileän lihaskudoksen krampeissa esim sappivaivoissa, kuukautiskivuissa, ärtyvän suolen oireyhtymän kivuissa jne. Hyvä aine ja kovissa kivuis rinnalla sitten joku toinen kipulääke tarvittaessa.

Aikonan omiin kipuihin meni parhaimmillaan 4000mg ibuprofeenia + suojaava happolääkitys menkkojen ekoina 3 päivänä.
 

Yhteistyössä