"kaksiväriset" seinät, keneltä löytyy?

Olemme siis pikkuhiljaa aloittamassa asunnon remontointia, mutta nyt on iskenyt todellinen ongelma, eli en osaa valita yhteen sointuvia värejä!

Tarkoitus on siis maalata samanlailla kahteen osaan seinät kun täällä aiheessa http://kaksplus.fi/keskustelu/t1627508 tuo BUBO:n laittamassa kuvassa, erottaa sävyt vain toisistaan boordinauhalla. Olisi kiva nähdä teidän kuvianne siis tälläisistä "kaksiosaisista seinistä"!

Pelkkä värien ehdotuskin tosin käy ;)
Sen verran sanon että alaosan väri täytyisi katsoa sen mukaan että taloudessa on niin lapsia kuin kuraa kantavia koiriakin, ja voin tosin vinkkejä antaa myös sen verran että rakastan sisustuksessa vihreää. :D

Ehdotelkaahan mulle jotain nättejä väriyhditelmiä että pääsen sitten taas maalien värikarttoja tutkimaan :)

Karuski
meillä on hyödynnetty niitä "värikortteja" talomme huoneissa..Seinät ovat kyllä aina samalla maalilla maalattu,mutta samasta huoneesta löytyy eri värisävyjä..Meillä aiheena luonnon värit..eli ruskeeta ja sen eri sävyjä..talostamme löytyy paljon pähkinää..sisustustiiltä..ja harmaata luonnonliuskekiveä..

Oon noita värilastuja katsonutkin, niitä on kotona kuten myös värikarttoja, tuntuu vaan se päätöksen teko mahdottomalta kun en tiedä mikä sopisi nykyisen vihreä-valkoisen sisustuksen kanssa yhteen ja mikä kuitenkin olisi sellainen että kun kyllästyy niin uskaltaa sisustuksen väriä vaihtaa, isännältä on turha kysyä maaleista kun joka kysymykseen on vastaus "joo, kai se on ihan hyvä" :p

vieras
tuo kaksivärisyys on kyllä jo aikansa elänyt juttu.. tuo bubon laittama kuva on kyllä tosi siisti, mutta pelkästään maalaamalla ja boordilla saat vain "sinnepäin" vaikutelman, joka ei ole hyvä. miten olisi yksi sävy, johon maalaat sabloonilla helmiäismaalilla kuviot? eikä välttämättä edes boordimaisesti, vaan esim puun, satumetsän eläimineen tms..

Maalailin tyttöjän makkarin näin. Värit löytyi Tikkurilan Vanhan Ajan värikartasta, tähdet maalailin sellaisella kullanvärisellä maalilla. Itse en boordeista niin välitä niin jaoin tuon huoneen koristelistalla, jonka maalasin tuollaiseksi tummaksi.

Ideioita otan kyllä vastaan kaikenlaista, tahtoo vain miehen kanssa olla hiukan erimielisyyttä kun hän haluaisi puolipaneloinnin ja mä taas tykkään myös kaksivärisyydestä (mutta en paneloituna tehdystä!).

Joten jonkinmoinen sopuratkaisu täytyisi keksiä.
Ja tuo boordi oli ihan idea, mietin myös jonkinmoista koristeellisempaa listaa tms. tuohon väliin, kun yksivärisenä ei meille oikein voi seiniä laittaa kun tosiaan on koiria talossa (eikä mitään siistejä villakoiria) mitkä heilauttaa kerran häntäänsä niin on kuraa metrin korkeudella seinissä, siinä kun olis valkoset seinät niin johan tulis itku silmään...

Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:

Maalailin tyttöjän makkarin näin. Värit löytyi Tikkurilan Vanhan Ajan värikartasta, tähdet maalailin sellaisella kullanvärisellä maalilla. Itse en boordeista niin välitä niin jaoin tuon huoneen koristelistalla, jonka maalasin tuollaiseksi tummaksi.
Kiitos jotakin tälläistä juuri tarkoitin! Todella upea ;)
Mikä sävy tuo alempi on, ja mahtaisiko toimia jonkinlaisen "kerman" värisen yläosan kanssa? Tuossa alemmassa tuskin näkyy kauhean herkästi kuraroiskeet ym. tahmaiset sormen jäljet?

vv
Alkuperäinen kirjoittaja Ipsandera:
Kiitos jotakin tälläistä juuri tarkoitin! Todella upea ;)
Mikä sävy tuo alempi on, ja mahtaisiko toimia jonkinlaisen "kerman" värisen yläosan kanssa? Tuossa alemmassa tuskin näkyy kauhean herkästi kuraroiskeet ym. tahmaiset sormen jäljet?
eiks se oo parempikin että näkyy, tulee pyyhittyä useammin, eikä pääse pinttymään? kuulostaa sille että tykkäättee/elätte aivan kamalassa siko-lätissä?!

Kiitos. :)

Tuon ruskean valitsin sen takia kun sillon ei vielä tiedetty että tuleeko lisää tyttöjä vai poika, niin helposti verhoja vaihtamalla saisi enemmän sitten tuollaisen neutraalin huoneen. No nyt on sitten vaaleenpunasta kun kerran tyttöjä on kummatkin. :)

http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/vanhan_ajan_varit_-varikartta/

Muistaaksi taisi olla nuo värit 305x ja 303x. En kyllä oo ihan satavarma.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
eiks se oo parempikin että näkyy, tulee pyyhittyä useammin, eikä pääse pinttymään? kuulostaa sille että tykkäättee/elätte aivan kamalassa siko-lätissä?!
Kuka siitä puhui? Niin että mä kun käytän koiria ulkona 5-6 kertaa päivässä niin joka käytön jälkeen siivoan kuraa seinästä jos vaikka vahingossa tulee yllätysvieraita? Tarkoitin tuolla "ei näkymisellä" sitä että jos tosiaan joku tulee yllärinä kylään niin ei ensimmäisenä kiinnitä huomiota siihen että onko eteisen seinät varmasti juuri vartti sitten pyyhitty, ja ainakin mun 1v lapseni osaa sotkemisen jalon taidon heti kun jotain syö niin mulla on muutakin tekemistä päivän aikana kun juosta koko ajan rätti kourassa...

Yhteistyössä