Kaksipuoleisen kakkuvuoan käyttö/kakun lässähtäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memmu

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta kaksipuoleisen kakkuvuoan käytöstä? Varmaan sellainen jolla sitä kokemusta on niin tietää mitä mä tarkoitan :) Tai kuka tietää mistä voi johtua.

Tein nimittäin junakakun ja kun otin sen uunista niin se lässähti. Mistähän johtuu? Sitä en vielä tiedä onko se raaka, kun se on jäähtymässä...

Niin ja ajattelin, että olisko pitänyt antaa kakun jäähtyä ensin kunnolla, ennen kun menin avaamaan sen vuoan? Vai onko nyt vaan niin, että en vatkannu tarpeeksi munavaahtoa..vaikka sitäkin mielestäni kyllä reilusti vatkailin...

Siis miten mie oon aina ymmärtäny, että niihin puolikkaisiin tehään pohjat erikseen, ja jäähtyneinä vasta yhdistetään kokonaiseksi kakuksi? Vai onko mulla taas luetun ymmärtämisessä vikaa? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:
Siis miten mie oon aina ymmärtäny, että niihin puolikkaisiin tehään pohjat erikseen, ja jäähtyneinä vasta yhdistetään kokonaiseksi kakuksi? Vai onko mulla taas luetun ymmärtämisessä vikaa? :ashamed:

Ei kun toiseen puolikkaaseen taikina ja sitten toinen päälle. Sitten se siihen nousee se kakku. Oli kyllä ihan hienon näkönen heti kun otin uunista mutta sitten lässähti.

Ja jos ne yhdistettäis vasta paistamisen jälkeen niin eihän se kakku pysyis pystyssä kun keskeltä pystysuunnassa halki :)

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

Ei kun toiseen puolikkaaseen taikina ja sitten toinen päälle. Sitten se siihen nousee se kakku. Oli kyllä ihan hienon näkönen heti kun otin uunista mutta sitten lässähti.

Ja jos ne yhdistettäis vasta paistamisen jälkeen niin eihän se kakku pysyis pystyssä kun keskeltä pystysuunnassa halki :)

Ja kun siinä pääly puolessa on vielä pieni reikä niin siittähän valuis koko taikina ulos jos erikseen paistais.

Ahaa... Kiitos valaistuksesta! Yritin käydä ettimässä omaa ohjettani, mutten tähän hätään löytäny.. Yritä vatkata kunnolla se munavaahto =)

Mä koitan vatkata niin, että se himputin vaahto pysyy siellä kupissa vaikka sen kääntäs nurin :) Uusi yritys alkaa ihan kohta :)

Ahaa... Kiitos valaistuksesta! Yritin käydä ettimässä omaa ohjettani, mutten tähän hätään löytäny.. Yritä vatkata kunnolla se munavaahto =)

Mä koitan vatkata niin, että se himputin vaahto pysyy siellä kupissa vaikka sen kääntäs nurin :) Uusi yritys alkaa ihan kohta :)

Ei munavaahto pysy kupissa jos sitä kallistaa! Jos vatkaa liikaa niin vaahto läsähtää. Sitten on vatkattu tarpeeksi kun vispilöillä saa valutettua kasin vaahdon pinnalle.
Tuntuu aika vähältä jauhomäärältä...
Silloin voi myös läsähtää jos uunin avaa liian aikaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Ei munavaahto pysy kupissa jos sitä kallistaa! Jos vatkaa liikaa niin vaahto läsähtää. Sitten on vatkattu tarpeeksi kun vispilöillä saa valutettua kasin vaahdon pinnalle.
Tuntuu aika vähältä jauhomäärältä...
Silloin voi myös läsähtää jos uunin avaa liian aikaisin.

Ei pysykkään :) Vitsillä nakkasin :) Noh, nyt on kuitenkin toinen yritelmä uunissa ja kohta nähdään mitä siitä tulee :)

Uusimmat

Yhteistyössä