Silmien muljauttelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pienen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pienen äiti

Vieras
Meidän taapero on alkanut muljauttelemaan silmiä. Isänsä tekee sitä (siltä varmaan oppinut ) hänellä siit joku pakkoliikkeen tapainen että ei huvikseen sitä tee... Voi miten mä saan estettyä ettei toi pieni peri sitä isältään!? :( Onko tuo perinnöllistä? Mä muistelisin äitini kertoneen että mä ihan lapsena kanssa tein jotain vastaavaa (siis oli joku sellainen kausi mulla ) mutta se sitten loppui. Mistä se johtuu? Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Pienen äiti:
Ei käsittääkseni ole.. Miten niitä yleensä voi tutkia? Tai mistä ne voivat johtua?

No siis menee terveyskeskukseen ja kertoo et hei, mulla on tällästä vaivaa, voitaisiinko tätä tutkia, mitä tämä on.

Lapsilla olen kuullut, et voi olla ohimeneviä tommosia juttuja.

Ja voi olla, että olet huolissaan ja olet siksi näkevinäsi myös lapsella jonkinlaista poikkeavaa muljauttelua.

No en mä ole siitä huomautellut, eihän toi nyt vielä puhettakaan ymmärrä noin pieni joten sillä tuskin mitään tehoakaan olisi... Pelottaa vaan jos tää tarkoittaa sitä että alkaa tekemään samaa kun isä kun sitä näkee kuitenkin.. Voin olla vähän vainoharhainen mutta tietysti sitä vähän pelkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en mä ole siitä huomautellut, eihän toi nyt vielä puhettakaan ymmärrä noin pieni joten sillä tuskin mitään tehoakaan olisi... Pelottaa vaan jos tää tarkoittaa sitä että alkaa tekemään samaa kun isä kun sitä näkee kuitenkin.. Voin olla vähän vainoharhainen mutta tietysti sitä vähän pelkään.

Kysele neuvolasta tai terveyskeskuksesta. Suotta olet huolissaan niin kauan, kun asia on ihan epäselvä. Jos todetaan, ettei ole vikaa, niin eivät lääkärit ole vihaisia, vaan huojentuneita, kuten sinäkin.

Yhteistyössä