Kaksipiippuinen ruuanlaittojuttu.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkikolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokkikolmonen

Vieras
Mun mies söis joka päivä pelkkiä perinteisiä kotiruokia, makaronilaatikko ehdottomasti munamaidolla, makkara- ja jauhelihakastike ehdottomasti ruskealla kastikkeella, perunat keitettynä jnejne.

Mä taas tykkään tuunata kaikkea kun kokkaan, tykkään tehdä makaronilaatikon välillä lihaliemeen ja koskenlaskijalla, välillä tomaattimurskaan, samoin kun kastikkeet, maustan mielentilan ja päivän mukaan, välillä laitan kasviksia sekaan, välillä en, juuri koskaan en tee samanlaista ruokaa kahta kertaa :D

Ja mun tapa ärsyttää miestä. Se välillä oikeen rukoilee et miks sä et voi tehdä vaan perinteistä kotiruokaa?
Ja joka kerta mä vastaan, että kyllä, teen myös niitä, mutta koska en itse niistä niin välitä, niin teen myös muun laista.

JA NIIN KAUAN KUN MINÄ TEEN 100% RUUAT MEILLÄ, MINÄ MYÖS PÄÄTÄN MITÄ JA MILLAISTA TEEN.

Onko teistä äärettömän itsekästä?

Mä tykkään kyllä ruuanlaitosta, mutta välillä mua suorastaan vtuttaa et se on aina mun kontolla, aina. Joten musta on kohtuutonta tulla vaatimaan multa jotain tiettyä ruokaa? Tottakai välillä kyselen mitä muut haluais ja mitä tekisin, mutta olis niin kiva jos mieskin tekis joskus ruokaa ja mä pääsisin valmiiseen pöytään!

Tällasta tää on aina ollu, mutta nyt vasta viime aikoina mua on ruvennu kyrsiin tää kuvio tosissaan.... :ashamed:

Se päättää, joka ruuan laittaa. Mies siis hellan ääreen, jos ei sinun tekemät ruuat kelpaa.

Meillä esim. kalakastike on täysin erilainen riippuen siitä laitanko minä vai mies sen.

Meillä se joka kokkaa, päättää mitä tekee. Kukin voi laittaa sitä mitä haluaa laittaa ja jos ei ole ruokaa ollut halukas laittamaan niin sitten on hiljaa ja syö. Mäkin teen ruokaa samaan tapaan kuin ap, harvemmin ihan "perusreseptillä" ja perinteistä. Niitä tekee meillä mummo.

Mies taas käyttää paljon kermaa ja voita ruuanlaitossa ja minulle ne kun ei sovi, niin miehen ruuanlaittovuoroilla jotain muuta itselleni. Se päättää, kuka kokkaa.

Meillä on vähän sama tilanne, mutta lapsen kanssa. Missään ruoassa ei sais olla kasviksia, sipulia yms., mutta minä tykkään laittaa siihen makaronilaatikkoonkin jotain kasviksia messiin. Hitto, tuo penska nirsoilee muutenkin niin paljon ja jättää syömättä usein, että olen ruvennut tekemään ruoasta sellaista kuin itse haluan.

Exä oli tommonen et kaikki piti tehä silleen kuin hänen äitinsä teki. Ruskeessa kastikkeessa ei saanu olla sipulia eikä mitään mausteita. Ne nakit ja makkaratkii mielummin erillään kastikkeesta.
Perunat piti aina olla keitettyjä ja söi AINA YHDEN perunan, se oli ihan sama oliks se peruna kahen nyrkin kokoinen vai peukalonpään kokoinen, aina se oli se yksi vaan minkä söi.
Mitään erikoisia makuja ei voinu laittaa mihikää ruokaan. Aina ihan sitä perus mössöö. Sipulia ei ollenkaan mihinkään.

Nykynen ukko syö mitä vaan laitan! Ja lapsetkii kokoaja enemmi ja enemmi uskaltaa ja suostuu maistamaan ja jopa tykästyy uusiin makuihin!

Jos ei kelpaa, tekee itte parempaa!!

Meillä oli alussa vähän samaa meininkiä, mutta kun menimme naimisiin ja aloimme yhdessä käydä joka vuosi ulkomailla, miehen ruokatottumuksetkin muuttuivat. Laitan kyllä niitä tavallisiakin kotiruokia.

Minä olisin ihanne ruuanlaittaja ap:n miehelle. Teen aina samoja ruokia ja tykkään kastikkeetki tehä perinteisesti. Oon niin tylsä maustaja, et ruuissa on tasan sipulia, mustapippuria ja suolaa. Joskus paprikajauhetta.

Itseäni välillä kyllästyttää kyllä, ja saatan kokeilla jotain uutta. Usein ne uutuudet vaan on sit pahoja :D Mut kasviksia olen opetellu käyttään ja tungen ruokiin nykyään mm. paprikaa tai porkkanaa. Mieluiten kuitenki kasvikset lisukkeena.

Sitä mieltä kyllä todellakin olen, että jos miehelles ei kelpaa ni vääntäköön ite läskisoosinsa!

Yhteistyössä