Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

icy
ttty Paljon onnea plussasta ja toivotaan et kaikki menee hyvin :heart: Muistan sut tuolta yrittäjistä ja sullakin tais olla noita yrityskiertoja ihan kiitettävästi, ihanaa että viimein tärppäsi! :) Ekassa neuvolassa kävin muistaakseni viikolla 8, tosin silloin luultiin, että ois viikko 10 kun neuvolatäti laski menkoista ne.

Täällä käyty tänään melkein tunnin kävelyllä, eikä tullut paikat kipeäksi, jee =) Kolme koneellista pesin vauvanvaatteita ja peiton, huomenna vielä harsot ja lakanat kun enempää ei mahtunut kuivaustelineelle. Samalla kokeilin vauvan villasukka-ohjetta, mutta tästä versiosta tuli sen verran iso että taitaa sopia vasta syksyllä. :D

Viimeksi muokattu:
Mäkin haluan jo pesemään ja viikkaamaan vauvanvaatteita..:( icy, niitä harsoja ei voi muuten ikinä olla liikaa :D meil meni päivässä varmaan 10 joten meiltä niitä löytyy joku 30 kpl, kannattaa varautua :D Mies on kyllä innokas talouspaperin käyttäjä, mut mun mielest se on niin turhaa tuhlausta.

icy
Mäkin aattelin että nuo harsot ois käteviä just pukluliinoina ja hoitopöydällä jne et varmaan niitä menee, oiskohan meillä ollu joku 15kpl ollu ja muutama pitäis sitten anopilta tulla vielä :)

Tänään kiertelin kamun kanssa kolmisen tuntia kaupungilla, ja nyt tais eka kivulias supistus tulla? Ainakin masu meni ihan kovaks ja poltti alavatsalta hetken, ehkä n. minuutin ja sitten meni ohi. Voi olla että se oli joku muukin kipristys, en tiijä :D Ostin H&M:ltä yhdet imetysliivit valmiiks, sit oli pakko ostaa yks äippäneule kun se oli -70% ja maksoi vaan 12€ :) Mistään en löytäny vauvalle sellasia puuvillatumppuja, varmaan pitää netistä tilata.

ttty isot onnittelut plussasta! :) Kiva että porukka täällä kasvaa! Saitkos jo ekan neuvola-ajan?

Embylle taas onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Jenny kiiiitos kestiksistä!! :D

Icy vai oot ollu rennosti raskaana.. :D Munkin pitäis ainakin yhdet imetysliivit nyt alkuun ostaa, ne sais olla kai noin yhtä kuppikokoa isommat mitä nyt tarvis..? Paljon Hennesiltä maksoi ne liivit?

Mammakavereita on itse asiassa ihan kivasti.. kaksi asuu noin tunnin ajomatkan päässä, siskolla on pieni vauva ja tässä samassa kaupungissa sitten pari kaveria. :) Joten.. eiköhän sitä äippiksellä keksi tekemistä. ;)

Mulle iski sitten flunssa eilen, hö! Kuumetta ei ole, mut ihan räkäinen oon, joten aattelin loppuviikon saikkuilla töistä, enköhän ole sen ansainnut näillä viikoilla. Hassua muuten, tässä sohvalla läppärillä kirjoittelen tätä viestiä ja maha pomppii edes takaisin kun Hippu näköjään jumppaa. :D

Melissa ja Hippu 31+4

icy
Melissa noi imetysliivit oli alessa 12€ (norm. 18€), ostin samaa kuppia kuin tällä hetkellä on, kun ne oli aika reilun kokosia. Täytyy yrittää noilla pärjätä siihen asti kun näkee minkä kokoiseks tissit turpoo :) Mulla ei raskausaikanakaan kyl oo kauheesti kasvanu, hiukan vaan pyöristyny ja nännit turvonnu, höh! Olis ollu kyl varaa kasvattaa näitä hiukan :D Nooooo, vielä on toivoa! Vai tykätään teilläkin masussa riehua kun koneelle istuu, täällä alkaa kans joku karate-tunti aina, varsinkin jos laittaa musiikkia soimaan :heart:

Täällä on koiruli hiukan levoton, kun ei olla kunnon lenkkejä päästy tekemään ja nyt on vielä niin kylmäkin, ettei hää ittekään viihdy kauhean kauaa ulkona. Sisällä riittää sitte virtaa |O

icy meil on sama juttu. Toinen rääpäle ei kestä kylmää ollenkaa ni tääl on ihan hirvee sirkus päällä sisällä kokoajan. Pienempi saa sellasia tajuttomia hepuleita että se juoksee seiniä ja sohvia päin :D Oon saanu sitä rauhottumaan ku ollaan harjoteltu temppuja sun muuta. Esikoinki alkaa selvästi mökkihöperöitymää. Vois loppuu jo pakkaset..

Jenny ja Papu 14+2

• Tykkää
Reactions: Epa_88
Moikkelis taas!:)

Täällä odotellaan malttamattomina torstaista ultraa... Kauhee epäusko vaan edelleenki päällä et onkos siellä sit ketään? Maha on kyl sen verran pinkee et sen perusteella luulis ainaki olevan!:D
Ekasta ultrasta: onko se tehty teillä alakautta vai vatsanpeitteiden päältä? Mun mielestä netissä luki et Turussa pääsääntöisesti tehdään alakautta; miks?:O Avokin mielestä outoa tulla mukaan kattomaan ku makaan siel haarat levällään.:D täytyyki sokeroida toi alakerta kuosiin sit ennen torstaita...
Seksikysely: miten paljon teillä on seksielämä muuttunu tärpin myötä? Mä oon ollu ihan jalat ristissä koko ajan ku on aina iltaisin paha olo, eikä sit tee kauheasti mieli ettei laatta lennä kesken kaiken.:D odotan kyl melkoisesti et alkaa olotila helpottaa et pääsis puuhiin.:p avokki oli jo lauantaina saunan jälkeen ihan pelivalmiudessa, mut saunan pukkarissa (yhden taloyhtiön sauna) oli niin turkasen kuuma ettei vaan pystyny; oli kerranki ollu ees hyvä olo!:/

Niin, ja siis täällä kirjoittelee Johanna88 ja tirriäinen 11+1

Viimeksi muokattu:
Ultrasta, mulle ainakin tehty rv 7:lla ja sillon se niskaturvotus tehtiin myös alakautta.. :) Siks, et näkyis paremmin missä kaveri on ja shillai, luulisin.

Emby^ ja nökö 21+0 :heart: (pokksspokkss) ^_^

icy
Johanna Tsemppiä ekaan ultraan, pidetään peukut pystyssä että kaikki on hyvin! :)

Eka ultra tehtiin alakautta rv 12+6, oli paremmat näkymät kuin päältä. Hoikilta ihmisiltä onnistuis varmaan ihan hyvin päältä jo noilla viikoilla.

Seksiä teki aluksi mieli ihan koko ajan :D Tunto oli herkistynyt ja itsellä ei kestänyt läheskään niin kauan, mieskin oli välillä ihan hämmentynyt :LOL: Noh, nyt on sitten ollut nihkeämpää, kun vatsa on tiellä ja päälläkään ei jaksa oikein olla, hikoiluttaa, liitoskipuja ja valivali. Muutamana kertana viikossa nykyisin tää mamma jaksaa innostua :D

( . ) Ääh, ei ole kämpän myynti edennyt mihinkään, kaks esittelyä jo ollut muttei yhtään katsojaa. Joku oli viikolla soittanut monta kertaa mutta ei sitten tullut sunnuntaina edes katsomaankaan. |O Noo, ei heitetä kirvestä vielä kaivoon, ei siitä okt:sta kukaan muu ole vielä ainakaan tarjousta tehnyt, huh.

Vaaveli on vieläkin tosi aktiivinen liikkuja, vaikka muutaman päivän olikin pää alaspäin ja mä jo luulin että jäi siihen asentoon, mutta ehei vielä :) Kauhea pesänrakennusvimma ois, mutta yritän malttaa maaliskuun alkuun, jospa tää kämppähomma edistyis.

icy&Ransu rv 31+2

Johanna: Se tehdään alakautta koska siinä ultraaja tekee samalla alatutkimuksen, muuten joutuu menemään neuvolaan ihan sitä varten ja Turussa halutaan säästää se yksi lääkäri käynti myöhemmäksi. Vauvan mitat saadaan myös alkuvaiheessa paremmin alakautta.

Epa ja Jokke 34+0 :heart:

Meijän kohdalla taas varhaisultra tehtiin alakautta, kun sikiö oli vielä niin pieni (rv7+2), mutta niskaturvotusultran kohdalla kätilö alkuun sanoi, että kokeillaan millainen näkyvyys saadaan vatsanpeitteiden läpi ja totesikin siinä sitten ultratessa, että näkyvyys on tod. hyvä, ei tarvitse alakautta tehdä. Vaikuttaa tietty se, että onko minkä verran rasvakerrosta vatsassa.. Ultrasiko teijät muuten kätilö vai lääkäri? Täällä kätilöt tekee noi ultrat, mitkä kuuluu raskauden seurantaan. Istukkakontrollit teki sitten lääkäri ja alakautta, siinä saa paremman näkyvyyden kohdunsuun/kohdunkaulan ja istukan suhteen.

Tsemiä Johanna ultraan! :)

Seksistä, noh.. eipä me muutenkaan mitään pupuja olla oltu :p mut nyt, ni.. hyvä jos kerran parissa viikossa :) Mä oon aika väsyny ja miekkonen viihtyy tossa tietokoneella tai sit on kavereita käymässä tmstms.. :)
Mut kyl toiki passaa ihan hyvin..

Laretzki no jo on komea maha!! Monta vauvamasua nähneenä sanoisin, että toi on vielä isompi ku normaalisti:p Sulla alkaa olemaan jännät paikat!

Ekasta ultrasta, mulla tehtiin alakautta automaattisesti koska oon tosi isokokonen. Näkyy paljon selvemmin alakautta, ja tämän teki kätilö:) Ultras vielä lopuks vattan päältäkin kun katto istukan paikan ja kyllä siitä näky mutta vähän sumusesti.

Seksistä: Ei meillä oo enää seksielämää. Lähinnä kerran viikossa tyydytän miehen tarpeet ihan vaan koska poden omantunnontuskia :D Pahimmillaan makaan ilman vaatteita jalat levällää sängyssä ja sanon miehelle että nyt saa nylkyttää, sit se tulee, hoitaa hommat ja käsken vielä sitä pyyhkimään mun paikat ennen ku laitan housut jalkaan :D :D

Täällä poksuu tänään viikot 15+0 <3 Ekat varmat liikkeet tunsin eilen kun mies runno mun päälle ku makasin mahallaan ja olin niin rutussa, että tunsin ku pieni sielä muljahteli:) Täytyy vielä odottaa normaali oloissa niiden tuntemista, kun ilmeisesti se istukka on siinä etuseinämässä.

Jenny ja Papu 15+0

icy
Pakko kai munki on yks pötsikuva laittaa, mun mielestä toi Laretzkin maha on aivan ihanan siro, vai tuntuuko se vaan itsestä, että kaikilla muilla on pienempi kuin itsellä? :D

katso liitettä 15083

Tässä tää mun "pieni" maha (kuva siis rv 30+5) :D Kyllä sitä kokoa onkin sitte päivitelty. Mun äitin mielestä tästä mun mahasta on tullu poikamaha, vaikka pari viikkoa sitte oli vielä huomattavasti korkeammalla. Tyttöoloni saa vaan enemmän kolauksia :D Kyllä tänäänkin silti harmitti, ettei etukäteen kysytty sukupuolesta kun kirpparillakin oli tosi paljon ilmestynyt kevätvaatteita, mut ei sellaisia neutraalin värisiä. Noo, ehkä niitä ehtii sitte vielä jälkeenpäinkin shoppailemaan :)

Minkä kokoisia vaatteita ootte aatellu laittaa kotiutumisvaatteiksi? Aattelin että alusvaatteita vois pakata kahta eri kokoa, mut onko 60cm ehdottomasti liian iso, etä pitäis sitte olla 50&56 senttiset? Toisaalta kun vertasin noita äippäpakkauksen 50cm ja 60cm, niin ei niissä hirmuista eroa ollut.

Jenny En onneks yhtään nauranu tota sun seksikommenttias :D

Viimeksi muokattu:
Jenny hahaha.. hyvä kommentti sulla tosiaan tosta seksistä!! :D

Hmm.. mietin kans et olisiko ne 50&56 senttiset vaatteet hyviä.. 60 senttisiin saattaa hukkua, mut toisaalta voihan lahkeen suuta ja hihaa vähän kääräistä tarpeen mukaan? Sitä kans mietin, et mitä päällysvaatetta.. Maaliskuun lopulla saattaa kylmä vielä olla, mut se äippäpakkauksen haalari on ihan jätti! Icy mitä te meinaatte? Teillä about samoissa la?

Ihania masuja teillä!! :)

katso liitettä 15085[

Pitäähän munkin nyt laittaa yks masukuva tähän pinoon, kerta muutkin laittaa. :) Tässä siis meikäläinen viikoilla 32+4 ja masu täynnä karkkia, uh! Hyvien neuvolatuloksien kunniaksi palkitsin itteni tänään isolla pussilla irtsareita ja nyt on huono olo. :D :D

• Tykkää
Reactions: icy
icy
Melissa ihana massu sielläkin :heart: Mä ostin semmosen toppapussin Lindexiltä (62cm), missä on siis hihat mut ei erikseen lahkeita, aattelin että se menis sitte kotiutumispäälivaatteena. Toi maaliskuun loppu-huhtikuun alku on kyl niin arvaamatonta aikaa kuitenkin ettei osaa yhtään varautua kun voi olla pakkastakin vielä tai sitte tosi lämmin, vauvalle sitte kerrospukeutumista sään mukaan tonne pussiin. Tossa pussissa voi sitte keväällä vielä nukuttaa ulkonakin, mun mielestä se äippäpakkauksen toppapuku on kyllä liian iso vielä vaikka kääriä niitä hihoja ja lahkeita voikin. Kyllä jotkut vissiin sen kanssakin on silti pärjänny :) Ois vaan kiva, kun pääsee kotiin ettei tarttis ihmetellä, mihin se vauva on mennyt hukkaan :D

Ovat sitten tuoneet Susu-palat takaisin markkinoille, ikävä temppu! |O Pussillinen meni niin että heilahti eilen kun kattelin töllötintä, ei hyvä kun ens maanantaina pitäis puntarille mennä taas :ashamed:

Mut kylhän susupaloja on saanu kokoajan ainaki Candy Kingiltä! Nimim. FANI<3

Onko se nyt niin ettei normaalisti tehdä mitään painoarvioita loppuraskaudessa? Sen perusteella mä valitsin kotiutumisvaatteet. Mulla tehtiin painoarvio koska mulla itellä oli tullu painoa 25 kiloa ja ku meni yliajallekki. Ku ne sano, että tulee nelikilonen ni otin 60 senttisiä vaatteita mukaan ja käärin pikkusen hihoja. Onneks mun äiti oli kieltäny mua ostamasta edes yhtään 50 senttisiä vaattteita valmiiks :D

Jenny ja Papu 15+1

Laretzki
icy En mä mahaani kovin siroksi sanoisi, kun ympärysmitta on 124 cm ja sf 36 cm :D.

Meillä kotiutumisvaatteet pienelle on 56cm body, 50cm puolipotkarit, sukat ja sit 56cm lappuhaalari, äitiyspakkaukset keltainen myssy. Siinä sitten päällimmäiseksi toppapuku, käsineet ja pipo. Meillä meinaa on synnärille matkaa km ja autossa ei tarvise siis kauaa olla. Otan todennäköisesti jonkun peiton siihen vielä, jonka voi turvakaukalon päälle nakata...

Jenny ei kyllä voinu olla nauramatta sun seksi-tarinalles :D

Eipä tuo seksielämä niin erikoista täälläkään, mies tekee niin pitkää päivää töissä ja mä oon väsynyt ja pahantuulinen, eli ei mikään paras yhdistelmä iltaisin :D
Mutta noin kerran viikkoon/puoleentoista ja tällähetkellä nautin kaikista eniten siittä kun saan illalla käpertyä miehen kainaloon nukkumaan, on tainnu tosta nukkumisesta tulla mulle omanlaistaan seksiä kun päivätkin vaan mielelläni makoilisin vaikka ei edes väsyttäis! :cool:

Mä en oo kyllä susupaloja bongaillut mutta taidampa pistää miehen tänään kauppaan nyt kun siittä mainitsitte! Nimim. fani täälläkin :D

Kun yritän kaikella, pienellä järjelläni asiaa miettiä niin vaikuttaako mun oma koko lapsen kokoon? Kun mietin että oon itse tosi pienikokoinen ja pituuttakin löytyy vaan vajaat 160, huom. VAJAAT! Ja mies taas on ihan körmy, niin eihän muhun mahdu mikään 5 kilonen vauva? :D Ja kuitenkin vaan lihon lihomistani.

Laretzki
rooroo Mä oon ymmärtänyt, että vanhempien syntymäkoosta voisi vähän saada mahdollisia viitteitä, että minkä kokoinen vauva voisi olla tulossa. Tietty jos on raskausdiabetestä tai muuta ongelmaa, niin ne voi vaikuttaa paljonkin kokoon..

Moikka!
Tänään oli sit se kauan odotettu nt-ultra! Sinne sitten 3 päivää kestäneen päänsäryn siivittämänä ja huonosti nukuttu yön jälkeen. Tirriäisellä kaikki kunnossa ja vastasi viikkoja 11+6, eli pari pvää enempi ku laskettiin neuvolassa. Siellä sykki pieni sydän ja äitillä ja isillä oli tippa linssissä!:') pikkuinen oli ensin väärässä asennossa et ei saatu sitä turvotusta katottua eikä oikeen kunnon kuvaakaan, mut kyllä se siitä sit kääns kylkeä ku vähän ärsytettiin.:) hiukan oli robottimainen se ukkeli joka ultras; "siihen vaan pöksyt pois ja pöydälle!" "jaahas, katotaan jos kaveri kääntyis (odottaa ehkä puol min)" "ärsytetään vähän (ilman varottamista rupee tökkimään mua alamahasta)" ei käänny vieläkään "ärsytetääs vielä (rupee veivaamaan mitään sanomatta sitä ultralaitetta mun toosassa)"... Tosi koominen tapaus, ja kaikki kesti sen joku alle 10min.:D kaukana on ne mielikuvat et siel pidettäis toisia kädestä ja sais olla tunteikkaana..:DD

Kiitos kaikille tsempeistä!! Nyt sit jänskäilemään veriseulan tuloksia!

Moisia masuja teillä jo! Itellä vielä piiiiitkä matka tuohon pisteeseen!:D

icy
Niin juu, tais niitä susuja Candy Kingiltä saadakin, en osta kyl irtsareita muuta kuin leffaan ja viimisestä leffakerrasta taitaakin olla jo yli vuosi :D

rooroo mäkin veikkaisin, että enemmän saa viitettä vanhempien syntymäkoosta kuin tämän hetkisestä. Ja oon käsittäny et jos äiti on tosi pienikokoinen niin varmaan lisäävät vauvan koon seurantaa sitte loppuvaiheessa?

Johanna "ihana" ultraaja teillä :LOL: Aikamoista liukuhihnatyöskentelyä täälläkin on tuo ultraus ollut, kaukana siitä, millaisen kuvan saa jostain vauva-sarjoista.

Yhteistyössä