Kaksikymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet (Uusi pino)

icy pisti naurattamaan tuo Ikea kommentti, mutta tottahan se on. Nimimerkillä kokemusta on :D

Me haluttiin meiän lapset parin vuoden ikäerolla, sen takia pistettiinki toinen vauva tilaukseen jo. Mä valmistuin syksyllä ylioppilaaks ja ajattelin että tässä välissä on erinomaisen hyvä tehdä yks lapsi kun en oo missään koulussa. Sitte menen kouluun ja katotaa taloudellisesn tilanteen mukaan monta lasta tehään. Koulun jälkeen varmaan vielä yks lapsonen, mutta saatetaan tehä useempiki jos rahat riittää :D

Me mentiin tää väli näitten rakauksien välissä ihan keskeytetyllä yhdynnällä ja kondomilla vaihtelevasti. Mulle ei sovi mikään hormonaalinen koska mulla on niin paljon ylipainoa. Tän raskauden jälkeen otan varmaan kuparikierukan.

Jenny ja Papu 13+0

Mullakin jääny tänne kirjottelu vähän vähälle...

Aika tuntuu menevän niin nopeeta eteen päin. Tänään viikkoja jo kasasssa 32.

Vauvan huone Meillä juniori siirtyy sitten aikanaan kun yösyöttäjä ei enää tarvita nii varmaan esikoisen kanssa samaan huoneeseen. Siihen asti pinnis on meijän makkarissa. Meillä olis molemmille antaa omatkin huoneet, mutta jotenkin tuntuu et pieninä heijä olis mukavempi nukkua samassa huoneessa..

Supistuksia täälläkin tulee päivittäin useita, mutta ovat kivuttomia. Vähän oon raskaampia hommia jättäny vähemmälle kun tuntuu et ne lisää supistuksia. Mutta pakkohan se on aina puita kantaa sisälle tai kolailla pihaa jos mies on työreissussa muuten palellutaan tänne lumen keskelle.. :) 3viikon päästä olis lääkärineuvola nii näkee onko nuo kivuttomat supistukset vaikuttanu mihinkää vai ei..

Lapsikiintiö taitaa tällä erää olla nämä kaks. Ainakin tällä hetkellä tuntuu etten kaipaa lisää lapsia, mutta varmaa kai sitä ei voi olla miten mieli muuttu vuosien varrella.. :)

Ehkäsy oon miettiny hormoonikierukkaa kun lapsiakaan ei ole nyt tarkotus tehä ainakaan ihan vähään aikaan.. tuolla vois olla huoletta ainakin sen 5 vuotta, mutta vähän mietityttää että sopiiko tuo sitten minulle..

Vauvan tavarat alkaa olla pikkuhiljaa kasassa. Vielä puuttuu vaipat, patjansuojus, mun imetysliivit ja hoitopöydän alle korit. Tänäää kasattii vaatehuoneesta hoitopöytä jo valmiiks, pitää ottaa vähän mittoja alatasosta nii voi hommata siihen sopivat korit mihin saa sit laitettua vaipat, rasvat ja muut tarvikkeet.. Pinnasänky oottaa vielä kokoamista ja se varmaan kootaan vasta maaliskuussa täyttämään makuuhuonetta..

mine88 ja juniori 32+0

Mun on vaan pakko hehkuttaa kun mä löysin mun unelmavaunut!! Emmaljungan City Crossit, niihin vauvalle city koppa ja esikoiselle sisaristuin aisaan kiinni, ne on just sellast mistä oon unelmoinu!! <3

Jenny ja Papu 13+1

Me ostettiin Jenny Emmaljungan City Crossit Quadroliftillä.. :D Hieeenot on!! Kävin tosi paljon läpi eri vaunumerkkejä/malleja, mut tosi monet oli liian isot meijän autoihin.. tilavat autot sinänsä, mut ei farmarimallisia niin piti vähän mittailla mitkä saadaan takakonttiin mahtumaan. Meinaatteko ostaa noi Emmaljungat? Mä ajattelin et pitäisi sitten kestää myös seur. lapsille ja siitä päästiinkin lapsilukuun eli täällä toiveissa 2-3, mies ehkä sen kahden kannalla, mut katsotaan.. :D Jos nyt tämä yksikin saadaan maailmaan niin hyvä on. <3

Synnytyksestä vielä sen verran, et mahd. pystyasentoa täälläkin on mietitty..

Lastenhuonetta meille ei nyt alkuun tuu, meijän makkariin tulee pinnasänky niin siinä saa alkuun toinen kölliä ja katsellaan sitten myöh. omaa huonetta.. tavaroita ei olla oikein vielä hankittu sen ihmeemmin, mitä nyt tosiaan noi vaunut on ja vaatteita saatu tosi paljon mun siskolta. Itkuhälytin, amme ym. sitten hieman myöhemmin.. Minkä merkkisiä itkuhälyttimiä teillä muuten on? Tosi monesta merkistä oon kuullu pelkkää huonoa niin en yhtään tiiä mitkä ostetaan..

Ehkäsyä mä oon myös jonkin verran miettiny. Hormonikierukkahan laitetaan mieluiten väh. 4kk synnytyksestä, mieluiten 6kk kuluttua, näin ainakin meillä.. kierukkaa en halua, toinen lapsi saisi tulla joidenkin vuosien päästä, jos nyt kaikki menisi niin kuin toivoo.. Kortsut ei kyllä täälläkään nappaa.. eikä kyllä yhdistelmäpilleritkään.. :/ Ehkä minipillerit kokeiluun..?

Supistuksista mulla on nyt paljon ollu ilm. harjoitussupistuksia, yölläkin oon saattanu herätä useampaan kertaan et kohtu on ihan kivikova.. hieman myös välillä kipua ollu. Nää supparit on lisääntynyt tosi paljon viimeisen 1,5 viikon aikana ja ma neuvolakäynnillä niistä sanoin ja se laittoi mut huomenna lääkärin tsekkaukseen.. et katsotaan mitä se lääkäri sit sanoo..

Melissa ja Hippu 30+4

Melissa samat vaunut siis! :D Ja meillä on ollut tämä Philips - DECT-itkuhälytin SCD510/00 - Itkuhälyttimet - Terveys ja valvonta - Äitiys- ja lastenhoitotarvikkeet ja on ajanut asiansa oikein mainiosti, ei mitään vikaa! Ainoastaan noi ladattavat patterit kestää mun mielestä liian vähän aikaa, koska lapsi nukkuu yleensä sen 12h yössä ja jos ei pidä johtoa seinässä niin pattereista loppuu virta n.9 h kuluttua. Sama ei päde siis kertakäyttöparistoihin, mutta tämäkin ongelma olisi ratkaistavissa ostamalla vähän laadukkaammat ladattavat paristot. Olisin halunnu sen videonäytöllisen koska se oli niin cool, mutta onneksi tulin järkiini :D

Moikkelis pitkästä aikaa!!:)
mukava lueskella ku on tullu jonkin verran tekstiä tänne! Tsemppiä Larezkille ja muillekin ketkä jo loppua lähentelee!

Mihinkähän vanilja on kadonnut?:)

Vaunuista: no, heti piti mennä kyttäämään et mitä siellä ollaan osteltu, ja kattellu vähän eri vaihtoehtoja...:D ei tässä hei mitään ajoissa olla... Mä jotenki tykkään nekin vaunuista, ja sellaset olis tosi jees sit ku tulee ajankohtaiseks; hintakaan ei oo niin suolanen ku emmaljungalla. Ekana mennään varmaan kiertelee kirppareita et jos löytyis jotkut kivat.:)

Ehkäisystä: mä just sanoin tolla tulevalle miehelleni et mähän en sit yhtään pilleriä popsi ennen ku on lapset hankittu, ku en kestä taas sitä et menee kroppa ihan sekasin... Ja mun puolesta toinen lapsi sais tulla aika nopeeta ekan perään, et en tiedä käytetäänkö mitään sit siin välissä...

On: neuvolassa oltiin maanantaina ja terkkarin (ja omienki) laskujen mukaan nyt mennään vko 9+4, ja ultran sain sitten 11+4 ni nähdään mikä nyt sit olis oikeat viikot ku on hiukan ollu epämääräsen pitusta kiertoa... Eli La olis nyt laskujen mukaan 26.8 (ja mulla ikää 23v, 1. lapsi toivottavasti tuloillaan ja synntyssairaala TYKS), mut voi toki muuttua sit ultrassa...

Voi että ku on toi toinen puolisko niin tohkeissaan ja haluis kuulemma huutaa jo kaikille et meille tulee vauva!<3 itteä hiukan jännittää et miten me sit mahdutaan kaikki meille ku on vaan 53 neliötä ja sekin 2 tasossa... 3 kerros on työn alla, mut en tiedä kerkeekö valmistumaan.:/

Heh, Jenny.. :) Meinaatteko millä kankaalla hommata ne vaunut? Meillä Charleston kuosi, osittain valk. nahkaa siis.. vaikka muuten mustasta/tummista sävyistä tykkään, mut vaunuista en halunnu tummia. :)

Itkuhälyttimiin oon täs nyt perehtynyt ja noi Philipsin vaikuttaa tosi hyviltä, mut pisti silmään, että niitä saisi käyttää vaan +10-+40 asteen lämpötilassa, pakkasessa ei siis ollenkaan..? Meillä nimenomaan tarvittaisiin ulkokäyttöön.. monet on suositellu sit ihan radiopuhelimia.. Hmm. Hankalaa tää varusteiden hankinta. :D

Johanna kiva et sulla eka ultra ihan kohta puolin tulossa! :) Heh, onpas mies tohkeissaan siellä, ihanaa. :D Meinaatteko sit ekan ultran jälkeen kertoa, vai tietääkö jo joku lähipiiristä?

Mulla oli tänään se ylim. neuvolalääkäri ja se tsekkas paikat ja sanoi, että ei ole vauva ihan hetkeen tulossa et paikat on niiiiin hyvin kiinni. :D Eli katsellaan supistuksia täällä sit, kohtu se vaan treenaa.. Saikkua kysyi jos olisin halunnu, mut kattelen päivän kerrallaan ja jos alkaa tuntua mahdottomalta niin sit. Ehtii sitä kotonakin olla, työpäiviä vaan jäljellä kuitenkin enää 20, jei!!!

icy
Melissa Kiva, että oot pystyny kuitenki olemaan töissä, kyllä tää aika käy välillä ainakin mulla pitkäksi, vaikka joka päivä jotain ohjelmaa yritän keksiä. Hössöttääkö sulla työkaverit yhtään? :)

Mä oon kans noita itkuhälyttimiä pähkäilly, pihakäyttöönkin tulis osittain meillä mut onko ulos sitte muuta vaihtoehtoa kuin radiopuhelin? Jotenkin tuntuisi könköltä ostaa semmonen :D Mies kans himoitti sellasta näytöllistä mut oon ainakin toistaiseksi saanu pidettyä sen kurissa :kiss: Kai toi Phillipsi ois ihan riittävä. Niinhän se on ettei noista tavaroista oikein tiedä, ennen kuin on itse testannut.

Mites teillä on muuten nuo kummiasiat? Itselle tuottaa päänvaivaa miettiä toista kummia (pyydetään siis vain kahta). Toinen ois miehen yks kaveri, mut hällä on parisuhde vähän sellainen epävarma, ettei avovaimoa uskalla pyytää. Ja muutenkin toivoisin toisen olevan joku omista kavereistani, mut mulla on kolme sellaista läheistä ystävää, ja nyt sitten pelkään että joku loukkaantuu, jos ei pyydetäkään. Hankalaa tääkin! Meillä ei mitenkään uskonnollisesti odoteta kummeilta mitään, mutta itsellä on aina ollut läheiset välit kummeihin ja toivoisin sellaisia myös omalle lapselle :)

(.) Käytiin tänään vähän pidemmällä kävelyllä ja nyt ei tullut mitään liitoskipuja, ihanaa! :) Meijän asuntokin laitettiin tänään myyntiin ja huomenna pitäis sitten tulla vastaus siitä okt:sta, jos se meni läpi. Meidän tuurilla ei tietty saada tätä kämppää ikinä myytyä, ehtonahan tarjoukselle oli just tän myynti |O No, toivottavasti meijän kissa tekis ostajaehdokkaisiin vaikutuksen, hän poseeraa kauniisti muutamassa kuvassa :D

Hipsheij.

Meillä on noi kummit ollu selvillä jo siitä ekasta. Eli toinen sylikummi tulee miehen kaveriprukasta ja toinen mun kaveriporukasta. Mies ja nainen. Ja sitte on kummitäti, mun yks ystävä.. :) Ei ainakaan näillä näkymin muita oo tulossa :) Selkeet sävelet..

Voi että mua on alkanu jännittää toi synnytys! o_O
Ja enkös oo sit tyhmä ja kattoin tota Sydänääniä ts-sarjaa. Voi hyvää päivää! :D

Emby^ ja nökö 19+3 :heart:

ps. Maanantaina rakenneultra :)

Melissa, meillä oli noi Philipsit käytössä viime talvena joka kerta kun nukutettiin ulkona. En edes tienny että niissä on joku pakkasraja. No vauvaahan ei saa nukuttaa edes alle -10 asteessa, eikä se edes oo paljon, ja hyvin meillä kesti siis ja meiläl oli vielä se aina ihan siinä vaunun päällä. Mutta tietysti jos haluu että se hälytin pysyy vähän lämpimämpänä niin sen voi sujauttaa sinne vaunuihin sisään vauvan viereen. Eli siis höpö höpö tommoset! Ja mä rakastan kirkkaita värejä, mun mielestä se on myös turvallisuuskysymys ni mä haluan ne kirkkaan siniset!!! :D

Kummit: Meillä on esikoisella 4 kummia. Kolme mun parasta ystävää ja miehen paras ystävä. Olen katunut koko päätöstä. En halunnut että kukaan loukkaantuu ja nyt niitä tuntuu olevan liikaa. Kaikki on ostanu hienoja lahjoja jne. mutta ns.laatuaika on jäänyt kokonaan saamatta. Ainoastaan se sylikummi on myös sitte vieny Hoploppiin jne. Mutta nuohan ovat siiis 20 vuotiaita ja hieman eri elämäntilanteissa, joten elättelen toivetta, että sitten kun esikko on lintsi-iässä niin kummit on kasvanu aikuisiks ja vie sitä kilpaa sinne. Toiselle lapselle haluan kummiki mun miehen veljen ja mun siskon sekä mun yhden uuden ystävän, jonka kanssa me ystävystyttiin kun meillä on samanikäiset lapset. Se vaan tuntuu jotenkin niin oikeelta, harmi vaan, ettei hän kuulu kirkkoon, joten joudun pistämään hänet kummiksi epävirallisesti. Ja sit niit kummeja olis taas jo 3??!

Pyydän anteeksi, mä oon tosi väsyny ja tää meni tälläseks yksinpuheluks tää teksti :D

Mun piti viel sanoo siitä, että ootteko käyny lukemassa tammikuisten pinoa? Siis inkalilla on mun idoli! Se on ku tosielämän saippuasarjaa seurais, ei voi uskoo, että normaali tosielämän ihminen selvii tommosista koitoksista rautasilla hermoilla!! (jos joku ei ole lukenu ni synnytti just kuudennen lapsensa, mies on alkoholisti, vei kaikki rahat ja lähti lätkimään).

ja Johanna kiva kun pääsit ekaan neuvolaan! Päivittelen listaa lauantai-iltana:)

Okei mä meen nukkumaan :D

Jenny ja Papu 13+3

Icy kyllä hössöttää työkaverit..! :D Toisaalta odottaa ihan hirmuisesti äippistä, mut toisaalta tulee varmasti tosi haikea fiilis jäädä pois töistä. On niin ihania työkavereita ja kun meillä on niin suuria muutoksia tulossa niin en edes tiiä palaanko sitten joskus takaisin tohon työhön, vai mitä meinaan. Mä luulen että alkuun löydän itteni aina istumasta työpaikalla ruokiksen aikoihin viihdyttämässä itteäni ja muita.. ;) Potilaat myös hössöttää.. varsinkin vanhemmat naiset alkaa muistella omaa nuoruuttaan ja sitä aikaa kun ne perusti perhettä, sitten niillä nousee kyyneleet silmiin ja tulee halaamaan jne. jne. Voih.. :D

Täällä pidetään peukkuja Icy et saatte kämpän myytyä ja saisitte sen omakotitalon! Millainen se omakotitalo olisi? Samassa kaupungissa/kunnassa meinaatte pysyä? Ihanaa muuten et sait lenkkeiltyä ilman liitoskipuja! Mä kävin viimeisen kerran rv27 ja meinasin kuolla lenkille niin jäi siihen lenkkeilyt. Nyt on alkanu tuntua kipuja myös ihan päivittäisessä liikkumisessa.. eeei kiva!

Nojoo.. siskon kanssa juttelin noista itkareista, eikä sekään ole edes tienny ettei sais ulkona käyttää ja kolmella lapsella jo siis käyttäny ja hyvin toiminu. Itkuhälytin houkuttelis enemmän kun radiopuhelimet.. noh, täytyy vielä miettiä. :)

Kummit on suurin piirtein päätetty.. mun paras kaveri, miehen sisko ja mun sisko. :) Olis kiva saada myös kummisetä, mutta sitten kummeja olisi jo neljä, joten täytyy miettiä.. Mies on sitä mieltä et eka pitää sisaruksista valita (miehellä 3 sisarusta ja mulla 1) ja kun ne seur. lapsien kohdalla on käytetty niin siirrytään kavereihin, mistä lie saanu ton päähänsä..? :D Tai ehkä siitä kun sen ja munkin kummit, jotka siis vanhempien kavereita on ollu niin on hävinny kun tuhka tuuleen vuosien saatossa. Mä haluan myös sellaiset kummit, jotka oikeasti pysyisi Hipun elämässä ja voisi just viedä esim. Lintsille, ottaa yökylään jne. :)

Ohhoh, kävin lukemassa sitä tammikuisten pinoa ja ei voi kun nostaa hattua miten toinen tollaisesta tilanteesta selviää ja jaksaa noinkin positiivisen mielin kuitenkin eteenpäin katsoa!! Huh huh.. aikamoisia koettelemuksia toisille eteen tulee!

Emby kiva et säkin jännität synnytystä, en ole yksin näiden tuntemusten kanssa!! :D Eli multa kielletty toi sydänääniä tv-sarja.. :D Sulla on ihan kohtapuolin rakenneultra, kiva!

Melissa, nojoo! Ku tossa yhdessä jaksossa minkä kattoin (katon siis nettiTVstä), ni oli joku nainen ketä huusi ko syötävä! Siis oikeesti, ihan ko sitä naista ois telotettu siellä tms.. Kauheeta.. :D Sanoinki mun miehelle, et "Okei, toi tulee ulos tuolta sektiolla, kiitos! Mä en synnytä!" :LOL: :) ..tokihan kaikilla on erilainen kipukynnys ja shillai, et sen näkee sit, miten sitä itte käyttäytyy..

Emby^ ja nökö 19+4 :heart:

icy
Melissa Voooi, ihania mummeleita :D En tie kyl mihin mun liitoskivut on kadonnu, tänäänkin kiersin äitini kanssa monessa kaupassa ja siihen päälle vielä Prisman eikä tuntunu missään! *kopkopkop*

Uusi kämppä ois semmone 70-luvulla rakennettu ykskerroksinen 130m2 tiilinen okt tosta muutaman kilometrin päässä (ei meitä saa tästä pikkucitystä kirveelläkään muuttamaan :D), 3mh ja aivan ihana suojaisa takapiha. Sekä miehelle oma autoverstas, sehän se tärkein on :D Välittäjän pitäis täs kohta pian soittaa jos tarjous on menny läpi, ei oo isäntä mittään ainakaan vielä ilmottanu. Hää on töissä niin pysyn jännityksessä kauemmin :p

Mekin varmaan ollaan päätetty nyt toinenkin kummi, kun yksi näistä mun kavereista aikoo ilmeisesti jäädä tonne satojen kilometrien päähän asumaan, niin saan ainakin tekosyyn ettei häntäkin tarttis pyytää. Kuulostinpa tylyltä :D Ja kolmannen kanssa ei ihan niiiiin läheisiä olla kuin näiden kahden kanssa. Vaikka toisaalta onkin ihan taaperosta asti ollut ystävä... Äh, onneks on vielä aikaa miettiä.

On kans tullut lueskeltua monia eri pinkkoja täältä, ja kyllä täytyy itse olla onnellinen omasta elämästä ja varsinkin, että raskaus on sujunut kaikinpuolin hyvin!

Toi Sydänääniä on ihan loistosarja, ainakin on realistisempi kuin monet muut vastaavat! Täytyykin tässä ajankuluksi katsoa taas :p

Voihan suklaahimo, oli sitten pakko ostaa kaupasta Fazerin PUNAISTA suklaata...En oo kyllä vielä korkannu, josko sitten kun mun pyhitetty tv-hetkeni eli Emmerdale alkaa :saint:

Icy Saitteko sen asunnon? Kuulosti kyllä kivalta ja tilavalta.. eikä olisi paha muuttomatkakaan.. :D

Kummeista vielä, oletteko pyytänyt jo tulevia kummeja kummeiksi, vai missä vaiheessa pyydätte? Me ollaan jo pyydetty, alkuun ajattelin, että sit vasta kun vauva on syntynyt, mutta toisin kävi. :p

Hei.. ja sitten kysymystä.. meinaatteko kestovaippailla? Mä oon tässä tän päivän viettäny koneen äärellä ja ottanu selvää noista kestisasioista. Siskolta sain jonkin verran kuorivaippoja ja imuja kun se kestoili tällä hetkellä 6-vuotiaan pojan kanssa, mutta eipäs se enää oikein osannu neuvoa kun niistä kestovaippailuajoista on niin pitkä aika jo. Oon nyt nukella treenannu harsojen ym. taittelua.. :D Suunnitelmissa on siis kokeilla ainakin miltä tuntuu, matkoille kyllä kertikset käyttöön ehdottomasti.. mutta jos vähän edes saisi luontoa säästettyä ja rahaa myös tottakai niin kivahan se olisi! :)

icy
Eka tarjous ei mennyt läpi, mut nostettiin nyt parilla tonnilla ja kokeillaan uudestaan. Myyjät teki vastatarjouksen neljän tonnin nostolla, mutta ilman pankin kanssa neuvottelua ei uskalleta niin paljon nostaa, ja toivottavasti ei tarttiskaan! Täällä meillä on kans kohta ensiesittely, täytyy kaapata kissa ja koira ja lähteä evakkoon. Ollaan täällä klanssailtu miehen kanssa paikkoja kuntoon, toivottavasti joku vaan tulis edes katsomaan :D Välittäjä silti sanoi, että näistä kaksioista on kyllä kysyntää ja tähänkin on kaikki isot putki-, keittiö- ja kattorempat tehty niin toivoa on :)

Ei olla vielä tältä varmalta kummiltakaan kysytty, sitten varmaan kysytään, kun saadaan kummitäti päätettyä.

Kestovaippoja aattelin kyllä kokeilla, aluksi varmaan kertiksiä, mutta hiukan sitä roskan määrää kun tosiaan sais vähennettyä niin ois hyvä :) Kuullostaa vaan niin hirveen monimutkaselta (verrattuna siis kertiksiin) kaikki harsot ja imuosat, että riittääkö mulla hermo opetella.

Eilen poksahti rv 30, nyt alkaa jo tulemaan pieni paniikki :D Ens viikolla suunnittelin peseväni vaatteet vauvalle valmiiks ja jos kävis yhdet tai kahdet imetysliivit ostamassa valmiiks kun saan kaverinkin kaupungille seuraks :p En oo vieläkään ostanut yksiäkään äitiysvaatteita, talvitakki alkaa käymään hivenen piukeeks kyllä mutta en millään raaskis ostaa parin kuukauden takia uutta :ashamed: No, mä lainaan miehen takkia seuraavaks sitte. Tai sitten kietoudun entisen hevosen vanhaan toppaloimeen, hmm... :D

Kestovaipoista, mun mielestä on niin ihanaa kun se kakka on sielä kertisvaipassa ja sen vaan käärii ja heittää pois, en haluais enää olla tekemisissä sen kakkavaipan kanssa sen pidempään, joten kertiksillä mennään tänki vauvan kanssa! Joten mä voin lähettää teille ne äippäpakkauksessa tulevast kestot :D Musta on myös hassua miten joillakin perheillä menee niin paljon vaippoja kuussa ja kauheesti varaa. Joku sano että menee 100e kuussa vaippihin? WTF? Meil menee 15e o_O Jos tulee kakka ni vaihdetaan heti. Se tulee vaihtelevasti 1-2 kertaa päivässä. Muuten vaihetaan kun herää aamulla ja päikkäreiltä ja kun menee illalla nukkumaan :eek: Ja iho on aina ollut täydellinen!

Meni vähän aiheen ohi. Mutta eipä täällä tosiaan mitään muuta, joten seuraillaan :D

Jenny ja Papu 13+5

Laretzki
Jenny Mä voisin olla kiinnostunut niistä ä-pakkauksen vaipoista, jos olis tyyliin postareiden hinnalla mahdollista saada vai? Laita vaikka yksäriä, jollen oo tän viestin kaa myöhäs jo :D

Mä oon ajatellut et ees osittain kestoiltais, se säästäisi rahaa.. Alkuun en aio, vaan kerttiksien kanssa ihmettelen yöt ihan rauhassa. Ja hyvin todennäköisenä pidän myös sitä, että yöt mentäisiin kertiiksillä, kuten myös pidemmillä matkoilla, mutta kyllä siitä muusta ajasta jo säästöä kertyy. Ja sit kun kestoilun oppii, niin varmaan voisi kokopäiväisestikin kestoilla.

( . ) Mä en jaksaisi enää yhtään. Mä oon kyllästynyt jo mahaan, siihen ettei mitään jaksa ja pysty tekemään kunnolla. Mutta ehkä tää hetki vielä menee. Toivoisin että alkais pikkuhiljaa tulee merkkejä niistä kipeemmistä suppareista, että olis jonkinmoista edistystä tapahtuvinaan jossain. Ens perjantaina on synnytystapa arviointi ja kolmas lääkärikäynti, niin siellä sitten saa kuulla mikä tilanne alakerrassa. Veikkaan että kaikki on tiukasti kiinni, kun haluaisin vauvan syntyvän aikasemmin. Ihan sillä, että terkka on nyt kahdesti sanonut, että on jo kolmikiloisen kokoinen...Kun esim. vau:n arvioissa näillä viikoilla mennään alle kolmikiloisissa keskimäärin...

Lare ja Spyro 36+1

Icy teilläpä on jännät paikat talokauppojen suhteen! Tuliko katselijoita? Paljon sulle on oikein tullu painoa jos vanhoilla vaatteilla vielä sinnittelet? :D Mullakin kyl entiset paidat yhä käytössä, mitä nyt alkaa mahasta kiristää.. housuista äippähousut ollu jo piiitkään.. tosin töissä yhä vanhat työhousut..

Miten muille on painoa kertyny? Mulla lähtöpaino 56kg ja nyt about 64kg, vaikka syön edelleen paljon terveellisemmin kun ennen.. eipä tolle painonnouselle paljon mahda ja tietty pääasia et Hippu kasvaa. :)

Mullakin oikeastaan kaikki valmistelut tekemättä, just tein puutelistan et mitähän kaikkea pikkusälää pitää vielä hommata.. Ehkä tossa muutaman viikon päästä vois ekat pyykit pestä, jänskää.. :D

Lare paljon tsemiä loppurutistukseen!! Sulla kuitenkin ihanan lähellä la jo..

Laretzki myös Melissa oli kiinnostunu niistä, ja mä ratkaisin asian erittäin loogisesti, että kun mä en saa äppäpakkausta vielä moneen kuukauteen niin Melissa hyötyy niistä ehkä enemmän ku sinä :D

Painosta, mä oon vielä siinä vaiheessa, että viimeks oli vaan laskenu 3kg. Mutta tosiaan viime raskaudessa tuli 25kg joten oon jo valmiiks luopunu toivosta minkään terveellisen syömisen suhteen :D kerkeehän sitä sit laihduttaa myöhemmin :D

Moikkelis!!

Melissa: ei olla kerrottu ku yhdelle nais- ja yhdelle miespuoliselle kaverille plus et yks on nyt veikkaillu aika hyvin... Et kerrotaan tossa ystävänpäivänä kuvaviestein ja vierailuin (jos kaikki siis hyvin) ku on ystävänpäivää edeltävänä torstaina se ultra.:)

Kummeista: ei olla lukkoon lyöty kummiasiaa, muutakuin et mun paras kaveri ja avokin veli tulee kummeiks, ja sit ajattelin vielä omaa siskoa kysyä... Mietin et jos sit ystävänpäivänä laitan korttiin ultrakuvan ja puhekuplan "moi kummitäti!"!:D

Painoasiasta: heh, mä vanhana syömishäiriöpotilaana ilmoitin terkkarille et mua ei sit yhtään kiinnosta noi painojutut enkä halua tietää yhtään lukemaa vaa'asta!:D ei siis oo mtn sen vakavampaa ollu, mut en oo ihan periaatteesta käyny vaa'alla vuosikausiin enkä mee niin kauan ku vaatteet on hyvät ja sillee (toki nyt raskaudessa ne ei tietty mahdu)... Ja oon jotenki niin kypsä sitä et kaikki sit tulee kysymään paljonko on tullu kiloja ja montako lähti synnytyksessä jne et aion vaan kertoa etten tiedä eikä kiinnosta kuhan toi kauan toivottu lapsi olis vaan terve!:)

On: iltapahoinvointi, ugh.:/ miksei vois olla paha olo aamulla? Mua ei yhtään haittaisi olla huonovointinen aamusin töissä, mut illalla ei oo kiva mennä yrjö kurkussa nukkumaan plus et ei paljon seksi maita ku tuntuu et laatta lentäisi! Muilla ollu iltapahoinvointia? No, oon tyytyväinen et ei tarvi olla ainakaan epätietoisuudessa et onko siellä joku!:)

Mammakavereista: onks teil jotain kavereita samassa jamassa, et on sit mammaseuraa? Mä just kuulin et vanhasta työpaikasta tuttu on nyt vko 21 et ollaan sit samaan aikaan kotosalla ja sovittiinki jo et sit käydään kaffella ja muuta!:)

icy
Painoa mulla on tullu 6kg alusta, mut mulla ei oo senttejä tullu muualle kuin tohon vatsanseudulle. Tosin niitä on ollut tarpeeksi jo ennen raskautta, ettei sitä vararasvaa sit sillailla luonto oo nähny tarpeelliseks mulle antaakaan enää, onneks :D Kokeilin joku päivä ihan pirruuttani semmosia farkkuja, mitkä on mulle mahtunu joskus lukiossa ja ne meni muuten hyvin jalkaan, mut sit tietty vetskari ja nappi jäi auki. Oon ihan tyytyväinen tähän, mun tarttis kuitenkin raskauden jälkeen saada semmonen 20kg pois (aloituspainosta) että oisin taas normaalissa BMI:ssä. Toivottavasti imetys onnistuu niin siinä on samalla mahollisuus saada paino laskusuuntaan :) Oon kyl kans syönyt nyt raskaana huomattavasti terveellisemmin kuin aikaisemmin, joten tästä elämäntyylistä on sitte muutenki hyvä pitää kiinni!

Mulla on paljon semmosia paitoja ja toppeja, mitkä sopii mallinsa puolesta myös raskaana oleville. Villapaidat ja neuleet sit taas joustaa ja varmaan on venyny semmosiks, ettei tartte raskauden jälkeen käyttää :xmas: Oon käyttänny kotona ihan lökäpöksyjä ja sit kaupungilla ja muualla mulla on ollu semmosia vyötäröstä löysiä housuja, mitkä näyttää ihan legginseiltä mut on paksumpia. Farkkuja en oo syksyn jälkeen jalkaani laittanu, oon ollu rennosti raskaana :D

Melissa eipä täällä ollut kuin yksi helkutin naapuri käynyt kattomassa, se tosin on itse myymässä kolmiotaan ja ostamassa pienempää niin ei ihan pelkästä uteliaisuudesta ollut tullut. |O Ens sunnuntaina ois näyttö sit hiukan aikasempaa, kun välittäjä ei täks päiväks ehtiny kuin puoli viideltä vasta pitämään. Tuli sen verran myöhään loppuviikosta hälle isännöitsijältä ne paperit, niin ei ollut edes varmaa oisko voinu pitää jo tänä viikonloppuna esittelyä. Toivotaan, että silloin sitten ois enemmän kiinnostuneita :)

Larelle paljon jaksamisia loppuviikoille, varmasti on hermot jo riekaleina.

Johanna mulla oli kyllä iltapahoinvointiakin sillon alussa, olin tosin muutenkin lentsussa ja poskiontelotulehduksessa joten pahensi varmaan oloa seki ettei ruoka maistunut yhtään kipeenä.

Mammakavereita mulla ei oikeastaan ole, kun kaverini, joka odottaa myös (la on viikkoa minnuu aikasempaa) asuu sen verran kaukana, ettei usein päästä tapailemaan. Miehen puolella on sitten enemmän niitä perheellisiä, mut ei oikein ketään läheistä ole mulle tullut, kenen kanssa juttelisin peräpukamista tai muista arkaluontosista :D Oon muutenkin huono isossa porukassa tutustumaan kehenkään, niin epäilempä ettei tuolta perhevalmennuksestakaan varmaan ketään uutta kaveria löydy. Onneksi mulla on näitä lapsirakkaita lapsettomia ystäviä kuitenkin, etten ihan yksikseni jää. :)

Tulipas tekstiä :D

Ihanaa maanantaita naikkoset :wave:
..mä nyt näin tylsästi kopsaan tän kaikille, missä kirjottelen..

Poksumisen kunniaksi ultrassa käyty ja nökö nähty :heart: :)

Kaverilla kaik loistavasti, ihana lääkäri oli ultraamassa :) ..En tiennykkään, et turussa on 3D, khihihi :) Saatiin siis pari sellastakin kuvaa :heart:
Ei tiedetä kumpi siellä köllii, on niin ahtaat paikat ja mun iso arpi haittaa näkyvyyttä. Mut 8 viikon päästä uudestaan, et josko sillon :) Hihihi!

Ihana maanantai! ^_^

Emby^ ja nökö 20+0 :heart:

• Tykkää
Reactions: Jenny90 ja icy
Saanko mä liittyä tähän kerhoon, vihdoinkin :heart:

yk10 sitten päätty plussaan, jeij! Eilen näytti clearblue raskaana 1-2 ja tänään first signalin testi vahvisti asian, vielä ois apteekin oma huomisaamuksi, kun mies ei voinut uskoa ilman useampaa testiä tätä asiaa todeksi :D Mä kyllä uskon nyt jo...

Huomenna pitäis soitella terveyskeksukseen ja varailla neuvola-aikaa, koskas teillä on ollut ensimmäinen neuvolakäynti? Ilmeisesti tuo vaihtelee aika paljon paikkakunnittain...

• Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Emby^
ttt paljon onnea plussasta! Sano vielä sun synnytyssairaala niin lisään sut listaan:)

Mulla eka neuvola oli viikolla 6+ molemmissa raskauksissa, mutta monesti se on vasta sielä 8-9 viikoilla:) Vaihtelee siis!

Emby onnea hyvistä ultrakuulumisista<3 Löysin tässä yks päivä jostain arkistojen kätköistä sun pelottavan km tarinan ja ihanaa, että nyt on menny noin hienosti!

Mammakavereita mulla on yks oikeestaan joka asuu kyllä muualla, mutta ainakin kerran kuussa yritetään nähdä toisiamme. Hänen poikansa on 3 viikkoa nuorempi ku meidän tyttö. Ollaan oltu joskus yläasteella rinnakkaisluokilla, eikä oltu edes kavereita, mutta facebook yhdisti meidät myöhemmin kun huomattiin että ollaan kumpiki raskaana ekojen joukossa sen ikäsistä :D Miehen parhaan kaverin vaimo myös plussasi joku aika sitten ja hänellä on kk myöhemmin LA kun mulla. Saa nähä ku ollaan muuttamassa kuukauden päästä takas Porvooseen että löytyykö sieltä kavereita:)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä