Kaksikymppiset toiveilijat 2014

ruusutarha: tuo on kyllä aika v-mäistä miten keho saa kuvittelemaan ja toivomaan kaikenlaista kun lapsi ois toiveena, harmi ettei ollu raskaus mikä vaivas :/ tulehdus kuulostaa kuitenkin paremmalta kuin endometrioosi, siis ainakin jos sen antibiooteilla saa hoidettua?

Tuuuli+ oiskohan sulla voinu olla kemiallinen raskaus? Toivottavasti surut siirtyy pois ja saat seuraavasta kierrosta hyviä uutisia!

Ite tänään taas testasin ja nyt kyllä näyttää jo niin hyvältä että mut voi varmaan siirtää maaliskuussa plussanneeksi? Testiviiva piirty ennen kontrolliviivaa ja viivat oli lopulta lähes yhtä vahvat :) Aijon tätä ryhmää vielä seurata, jos saisin lukee teidän hyviä plussauutisia. Enemmän ajattelin mennä kirjottamaan tuonne marraskuun odottajien ryhmään ja toivottavasti voin pysyä siellä siihen asti että ois pieni nyytti sylissä :heart:
Valtavasti plussatuulia tänne kaikille! Oispa mahtavaa jos me toiveilijat saatais oikein porukalla marrasvauvoja! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Yztlas ja Tuuuli+
wbä niinhän se on. Ja olen todella helpottunut ja iloinen juurikin, jos mulla on vain tulehdus, vaikka tunnenkin itseni vähän rassukaksi niin kuulostaahan se noista mahdollisista vaivoista kuitenkin pienimmältä.

Onnea plussasta, aivan ihanaa : )
 
  • Tykkää
Reactions: wbä
Oi wbä, hurjasti onnea plussasta!! :heart:

Mun suvussa on myös paljon endometrioosia ja äidin molemmat siskot jääneet lapsettomiksi. Lisäks kaikilta kolmelta siskokselta poistettu kohtu endon takia. Äippä kerkes onnekseni saamaan minut ja veljeni, joten koitan pysyä positiivisena. Mutta itsestäänselvyytenä en lapsensaantia ole sukurasitteen vuoksi koskaan pitänyt..

Mä oon 26v, mies 33v. Yhdessä ollaan oltu vasta reilut puoli vuotta, eli me oiottiin vähän mutkia ja ruvettiin yrittämään lasta kypsässä kahden kuukauden seurusteluiässä :D Yhdessä ollaan asuttu samat nelisen kuukautta. Koetaan, että ei tästä enää nuorruta ja ollaa molemmat kuitenkin koettu elämässä sen verran ihmissuhderintamalla, että tiedetään mitä ollaan etsitty ja mitä nyt on löydetty :heart:. Jos voisin, taikoisin meille muutaman kahdenkeskeisen vuoden, mutta koska oon aina suhtautunut omaan raskautumiseen epäluottamuksella, odottelu ei olisi tuntunut mielekkäältä.

Olin jo tahollani luopunut perinteisestä perhehaaveesta ja suunnitellut adoptioprosessia tai keinohedelmöitystä yksin, ajatellut pistää prosessin aluilleen parin vuoden päästä. Ajatellut, että lapsensaanti olisi se juttu, joka mut syvimmin tekisi onnelliseksi. Nyt tän miehen rinnalla tuntuu, että kestäisin sen lapsettomuudenkin. Ollaan juteltu paljon siitäkin vaihtoehdosta, että lasta ei ala kuulua. Muutettiin juuri kolmioon joten ehkä ryhdytään sitten vaikka sijaisperheeksi ja panostetaan kummilapsiin, kuten tälläkin hetkellä. :) Mutta vielä oon saanut pidettyä lapsettomuushuolet kurissa!

Ja työtilanteet, miehellä hyvä vakkariduuni, ollut jo 10 vuotta samassa työpaikassa. Ite menin peruskoulun jälkeen suoraan työelämään, nyt oon vuoden verran ollut poissa työelämästä ja suoritan aikuislukiota. Sen jälkeen aion toki opiskella vielä ammatin itselleni, eli mun koulutietä on vielä jäljellä. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ruusutarha
Täällä kans 22v toiveilija. Jätin viime lokakuussa pillerit pois ja jouluna tärppäs kunnes todettiin tuulimunaks rv 10+0. Nyt odottelemme kierron paluuta ja toivottavasti jo ensiviikolla alkaisi menkat. Ovistestien mukaan tikutin oikeaan aikaan mutta kappas olimme mieheni kanssa riidoissa juuri tuolloin joten eipä siinä peittoa heiluteltu, harmittaa niin kovasti että tsäänssit meni vaikka lääkäri kehoittikin odottamaan ensimmäisiä kuukauisia mutta olen niin malttamaton, haluan raskaaksi! eikä oloa helpota vielä keskeneräinen surutyöskentely tuulimunasta, loppuis ees loma niin sais muuta ajateltavaa.

Mutta onnea plussanneille ja tsemppiä yrittäjille!
 
Nyu


Torstai 6.3.

Nimimerkki..............kp...................ikä............yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


kriy......................kp 48/30..............22v...........yk2............1.lapsi
Eme93.................kp44/28..........20v...........yk1............2.lapsi
DaniaD.................kp40/32......21v............yk5..........1.lapsi



Kp 21-30


Audrey................kp27/24-33...........25v..........yk1.............1.lapsi


Kp 11->20


Belll....................kp19/37.............21v............yk7...............1.lapsi
Toivepulla............kp19/34-35........21v...........yk10...........1.lapsi
Yztlas..................kp17/24..........21v..............yk7............1.lapsi
attente................kp17/28...........26v............yk5..............1.lapsi


Kp 1-10


ruusutarha...........kp12/?............25v.............yk1..............1.lapsi
Tuuuli+................kp6/28..............?...........yk?............1.lapsi
Sahrai..................kp5/30-(85).......26v...........yk9............1.lapsi
Nyu......................kp1/27.............25v..........yk19...........1.lapsi



PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
[TR]


MUKANA MENOSSA
ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Nenni88, ikuinenkuumeilija, piupiu, piipuu, neitiina19, Jasmina20, Karkkii

PLUSSANNEET



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

2013
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa, josmu, icy, Miramei, Kyyneltenhymy, susupala, tipunen8, hensq, Aadaz, Laurushka, verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro, Merkillinen, Mijau, Henskuliini93, Elsa90, jenniii90, Lauramom, Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi, Dee´´, lahopää, OneMore?, Minnah88, jen", harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa, damys, Tinttu85, Pauliinali

2014

Tammikuu
viltsu92,Fritang, peikkotytsy

Helmikuu
-

Maaliskuu
wbä


PLUSSANNEIDEN KETJU
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

YRITYS/RASKAUSBLOGEJA
odotan. (Odotusblogi Grill)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Nyu
Oikein paljon onnea wbä :)!
Ja tervetuloa vauvatoiveilija! En vielä päivittänyt sua listaan, mutta kerro jos haluat :).

Itselläni alkoi yöllä yrityskerta nro 19, jos paukahtaa kahteenkymmeneen niin miinustan kyllä ne neljä yritystä ennen keskenmenoa, jotta ei näytä niin kauhean suurelta luvulta.

Oli galluppia elämäntilanteista.

Itse olen 25v ja mieheni 24v. Yhdessä olemme olleet yli 5 vuotta ja asuttaneet samaa taloutta melkein yhtä kauan. Meillä ei kummallakaan ollut varsinaista vauvakuumetta aloittaessamme yrittämisen, vaan ajateltiin lähinnä että nyt olisi sopiva hetki ja meillä olisi jotain annettavaa lapsen kasvatukselle. Tilanne on kuitenkin muuttunut aika reilusti tässä 1 ½ vuoden aikana. Kumpikin ollaan töissä, harmi vain että eri paikkakunnilla. Mieheni työskentelee valtiolle ja itse teen lastensuojelutyötä kasvattamalla teini-ikäisiä. Meillä on "keskustukikohta" minun työpaikkakunnalla ja yhteinen paritalon puolikas. Miehellä on sitten poikamieskämppä lähellä omaa työpaikkaansa kulkien kahden paikkakunnan väliä työvuorojen mukaan. Yhteinen aika on tällä hetkellä aika kortilla, kun sattuu työvuorot menemään niin ristiin. Muutos tähän tilanteeseen on tulossa vuoden vaihteessa kun selviää saako mieheni siirron toiselle paikkakunnalle ja muutanko hänen perässään sitten vai pitääkö miehen etsiä itselleen uusi työpaikka ja se olisi sitten toivottavasti samalla paikkakunnalla minun kanssani. Ihan hevillä en ole kuitenkaan omasta työpaikastani luopumassa, koska viihdyn työssäni stressistä huolimatta todella hyvin ja välillä jopa tiedän mitä olen tekemässä :D.
 
Nyu, kuulostaa suht haastavalta yhtälöltä, ja jotenkin sun yk:t ei tunnu kovin suurilta tuohon asumisjärjestelyyn rinnastettuna. Voihan se olla, että olette useammankin kerran missanneet ovulaatiopäivät? Meillä osui varmaan ovulaatio nyt muuttopäiville (en vieläkään ole tikuttanut, mutta jos aiempi kierto pitää paikkansa niin sitten- toki tuo edellinenhän meni sinne pitkälle yli 30:n päivän, joten saas nähdä, minkä pituiseksi tämä muodostuu) ja vaikka kerettiinkin fiilistellä uutta kotia myös peiton alla, koen että muuttoaikataulujen ja muun vuoksi on ollut aika stressaava ovulaatiohetki- ihme, jos ollaan onnistuttu laittamaan ihminen alulle tän hulabaloon keskellä. :D
 


Lauantai 8.3.

Nimimerkki..............kp...................ikä............yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


kriy......................kp 50/30..............22v...........yk2............1.lapsi
Eme93.................kp46/28..........20v...........yk1............2.lapsi
DaniaD.................kp42/32......21v............yk5..........1.lapsi



Kp 21-30


Audrey................kp29/24-33...........25v..........yk1.............1.lapsi
Belll....................kp21/37.............21v............yk7...............1.lapsi
Toivepulla............kp21/34-35........21v...........yk10...........1.lapsi


Kp 11->20


Yztlas..................kp19/24..........21v..............yk7............1.lapsi
attente................kp19/28...........26v............yk5..............1.lapsi
ruusutarha...........kp14/?............25v.............yk1..............1.lapsi


Kp 1-10


Tuuuli+................kp8/28..............?...........yk?............1.lapsi
Sahrai..................kp7/30-(85).......26v...........yk9............1.lapsi
Nyu......................kp3/27.............25v..........yk19...........1.lapsi



PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
[TR]


MUKANA MENOSSA
ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Nenni88, ikuinenkuumeilija, piupiu, piipuu, neitiina19, Jasmina20, Karkkii

PLUSSANNEET



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

2013
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa, josmu, icy, Miramei, Kyyneltenhymy, susupala, tipunen8, hensq, Aadaz, Laurushka, verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro, Merkillinen, Mijau, Henskuliini93, Elsa90, jenniii90, Lauramom, Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi, Dee´´, lahopää, OneMore?, Minnah88, jen", harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa, damys, Tinttu85, Pauliinali

2014

Tammikuu
viltsu92,Fritang, peikkotytsy

Helmikuu
-

Maaliskuu
wbä


PLUSSANNEIDEN KETJU
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

YRITYS/RASKAUSBLOGEJA
odotan. (Odotusblogi Grill)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Nyu
attente: Itse asiassa meillä on yrityksen aikana ollut yhteensä ehkä viisi kiertoa, joista tärppääminen ei olisi ollut mitenkään mahdollista. Harrastetaan ns. bootycalleja tarpeen vaatiessa :p. Useampia kiertoja on sitten totta kai ollut sellaisia, että ollaan saatu aikataulut natsaamaan päivää ennen tai päivä ovulaation jälkeen, että ei tällä meidän systeemillä täydellisyyteen kyllä päästä. Olisinkin varmaan jo hermoraunio tämän kuluneen ajan kanssa, jos joka kierrossa paneskeltaisiin kuin punasilmäkanit ja tulosta ei tulisi.
 
Nyu, aivan. Eli ihan levollisin mielin saatte tekin vielä olla :) Mulla on tuttavapariskunta, jotka punasilmäkanien (kiitos mielikuvasta :D ) tavoin yrittivät kaikkensa, ja tulivat luomuna raskaaksi 1v 4kk yrittämisen jälkeen, ja nykyään kolmen lapsen vanhempia- joskus se vain ottaa aikansa.

Mitäs mieltä ootte, missä vaiheessa mun kannattaa tässä kierrossa testata raskautta, jos kuukautisia ei heti ton normaalin kp 28 kohdalla kuulu? Se on siis se mun peruskierto mutta viimeisin kierto venyi sinne kp 34-36 saakka. Pitäiskö odottaa ainakin sinne kp 34 ennenkuin testaan, tai missä vaiheessa te testaisitte..? Toivon kyllä että ne kuukautiset alkais heti kp28 , jos ovat alkaakseen..
 
wbä: Hurjan paljon onnea! :)

Täällä lähdettiin toiselle yrityskierrokselle, eli mulle saa päivittää kp2/24-33 yk 2. Lisäksi synttärit tuli vietettyä ja vuosi vanhettua lisää, joten iäksi saa päivittää 26v.

Esittelenpä minäkin itseni tässä välissä hieman tarkemmin, eli tosiaan olen 26-vuotias naisihminen, mies on vuoden verran nuorempi. Yhdessä on oltu vasta hieman vajaa vuosi ja yhdessä on asuttu suunnilleen saman verran. Ollaan tosin tunnettu lapsista saakka ja oltiin hyviä kavereita jo entuudestaan. Puhuttiin jopa lapsen hankkimisesta yhdessä jo paljon ennekuin edes seurusteltiin. :D Molemmat haaveilemme useammasta lapsesta ja esikoinen olisi jo enemmän kuin tervetullut. Itse työskentelen sosiaalialalla, vakkariduuni löytyy, mies on tehnyt vaihtelevasti vähän kaikenlaisia hommia raksasta lumiauran ajamiseen. Perheestä löytyy koira ja pari kissaa ja sen lisäksi että lenkkeilen koiran kanssa, kulutan myös aikani enemmän ja vähemmän salilla. Viimeaikoina enemmän, sillä liikunta toimii aika hyvänä vastapainona tälle vauvahaaveilulle ja vie ajatuksia tehokkaasti vähän muillekin raiteille.
 


Maanantai 10.3.

Nimimerkki..............kp...................ikä............yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


kriy......................kp 52/30..............22v...........yk2............1.lapsi
Eme93.................kp48/28..........20v...........yk1............2.lapsi
DaniaD.................kp44/32......21v............yk5..........1.lapsi



Kp 21-30


Belll....................kp23/37.............21v............yk7............1.lapsi
Toivepulla............kp23/34-35........21v...........yk10...........1.lapsi
Yztlas..................kp21/24..........21v..............yk7............1.lapsi
attente................kp21/28...........26v............yk5.............1.lapsi

Kp 11->20



ruusutarha...........kp16/?............25v.............yk1..............1.lapsi


Kp 1-10


Tuuuli+................kp10/28..............?...........yk?............1.lapsi
Sahrai..................kp9/30-(85).......26v...........yk9............1.lapsi
Nyu......................kp5/27.............25v..........yk19...........1.lapsi
Audrey................kp2/24-33...........26v..........yk2.............1.lapsi


PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
[TR]


MUKANA MENOSSA
ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Nenni88, ikuinenkuumeilija, piupiu, piipuu, neitiina19, Jasmina20, Karkkii

PLUSSANNEET



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

2013
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa, josmu, icy, Miramei, Kyyneltenhymy, susupala, tipunen8, hensq, Aadaz, Laurushka, verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro, Merkillinen, Mijau, Henskuliini93, Elsa90, jenniii90, Lauramom, Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi, Dee´´, lahopää, OneMore?, Minnah88, jen", harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa, damys, Tinttu85, Pauliinali

2014

Tammikuu
viltsu92,Fritang, peikkotytsy

Helmikuu
-

Maaliskuu
wbä


PLUSSANNEIDEN KETJU
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

YRITYS/RASKAUSBLOGEJA
odotan. (Odotusblogi Grill)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 


Tiistai 11.3.

Nimimerkki..............kp...................ikä............yk(ya).........toiveissa

Kp 31 ->


kriy......................kp 53/30..............22v...........yk2............1.lapsi
Eme93.................kp49/28..........20v...........yk1............2.lapsi
DaniaD.................kp45/32......21v............yk5..........1.lapsi



Kp 21-30


Belll....................kp24/37.............21v............yk7............1.lapsi
Toivepulla............kp24/34-35........21v...........yk10...........1.lapsi
Yztlas..................kp22/24..........21v..............yk7............1.lapsi
attente................kp22/28...........26v............yk5.............1.lapsi

Kp 11->20



ruusutarha...........kp17/?............25v.............yk1..............1.lapsi
Tuuuli+................kp11/28..............?...........yk?............1.lapsi


Kp 1-10


Sahrai..................kp10/30-(85).......26v...........yk9............1.lapsi
Nyu......................kp6/27.............25v..........yk19...........1.lapsi
Audrey................kp3/24-33...........26v..........yk2.............1.lapsi


PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkkidpojännäpäivä
[TR]


MUKANA MENOSSA
ponityttö, Pimumami, Caro87, maijac, Nenni88, ikuinenkuumeilija, piupiu, piipuu, neitiina19, Jasmina20, Karkkii

PLUSSANNEET



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

2013
Skeggo, Supermassive, piupiuu, Mona Lisa, Hopeakissa, josmu, icy, Miramei, Kyyneltenhymy, susupala, tipunen8, hensq, Aadaz, Laurushka, verppu, Mopsukka, Mamiksi, Helena2013, Alexandra89, Caro, Merkillinen, Mijau, Henskuliini93, Elsa90, jenniii90, Lauramom, Ansku-89, smooth, Heku, Miwwi, Dee´´, lahopää, OneMore?, Minnah88, jen", harjoituskappale, Kukki$, pauliinak, kuukiuru, Nannaa, damys, Tinttu85, Pauliinali

2014

Tammikuu
viltsu92,Fritang, peikkotytsy

Helmikuu
-

Maaliskuu
wbä


PLUSSANNEIDEN KETJU
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013

YRITYS/RASKAUSBLOGEJA
odotan. (Odotusblogi Grill)
come to mama (Odotusblogi Kuukiuru)


Muutospyynnöt listaan punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Mä kävin tänään gynella part 2, ja mul on sitten se endometrioosi, eikä tulehduskaan ole parantunut vaan sain lisää antibiootteja. Plääh.

En oikein tiedä mitä ajatella, olenhan tosi pitkään asiaa epäillytkin, eli en varsinaisesti yllättynyt, vaikka toivoinkin että mun kovat kuukautiskivut ei olis kuitenkaan kertonut mistään sellaisesta vaan ollut normaalipuitteissa.
Melkein kaikki kuitenkin sanoo, että kuukautiskivut on kovat, joten on ollut vaikeaa arvioida miten omat kivut on suhteutunut yleiseen tasoon, eli olenko luulosairas ns. turhasta vai onko ne terveitä kuukautisia pahemmat. Kyllä ne varmaan on. Mutta onko täällä kohtalotovereita?

Varmaa on nyt kyllä se, että ehkäisyyn ei enää ole perusteita, kun oma hedelmällisyys voi olla lyhytikäistä jos sitä edes on. Kuulostipas dramaattiselta. :(
 
Ruusutarha, tosi ikävä uutinen :hug: . Oliko puhetta, että lähdetäänkö sille sun tapauksessa tekemään jotain..? Meillä on suvussa paljon endoa joten oon aina pelännyt sitä omalle kohdalle..ja siks syönyt vuosia e-pillereitä, kun ne ehkäisee si?ä. Yks mun hyvä ystävä sai vaikeasta endometrioosista ja lapsettomuustuomiosta huolimatta kaksi lasta. :) Että kyllä kaikki on mahdollista!.
 
Ihana rohkaiseva näkökulma attente! Mun endo on varmaan toivottavasti aika lievä, ainakin niin lääkäri sanoi kun kysyin että vaikuttaako se raskaaksi tulemiseen. Eli toivon mukaan ei, mutta kun sitä ei tutkittu mitenkään tarkemmin niin koko juttu tuntuu hämärältä. Sen kuulemma tunsi käsin tunnusteltaessa saman tien, mutta mihin asti se sitten on levinnyt - ??.

Kipuni vaikuttavat kuitenkin kohtuullisilta verrattuna noihin endometrioosin kuvauksiin, koska ne ilmenevät vain kuukautisten ja ovulaation aikaan eikä esim. jo päiviä ennen ja jälkeen. Ei sille myöskään tehdä mitään, tai ainakaan asiasta ei puhuttu.

Pitää olla toiveikas, kun ei vielä ole syytä muuhunkaan. Mulla on ollut jonkin aikaa aika kielteinen asenne hormonaaliseen ehkäisyyn sen jälkeen kun sen lopetin, koska sain aknen sun muuta ja huomasin olleeni ihan unessa nuo vuodet, mihin varmaan silloinen suhdekin kariutui. Mutta nyt olen kyllä iloinen, että tuli sitä käytettyä, koska onhan se varmaan hidastanut tämän sairauden kehitystä. Hyvä että olet tehnyt samoin, varmuuden vuoksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Joo'o täällä mennään jo vitosella alkavissa kiertopäivissä.... Oon vaan odotellut ja odotellut, mutta rehellisesti sanottuna ei oo ollu mitään tuntemuksia menkoista. Raskaustestejäkään on ihan turha enää tuhlata, joten odotteluks tää kai jääkin :D Koskakohan kannattaa ottaa yhteys lääkäriin jos kierto ei lopu? Oon ihan ymmälläni. Oon kuluttanut aikaani lähinnä tulevan taloprojektin suunnitteluun, mutta pitäiskö tässä alkaa jo huolestua?
 
ruusutarha, kannattaa varmasti pysyä positiivisena, varsinkin jos gynekään ei suurempia uhkakuvia maalaillut! Mutta jos fiilikset jäi tiedon osalta epäselväks, niin kannattaa varata uus aika ja mennä ihan kysymyslistan kanssa paikalle. Mulla toissakerralla gyne selitti sekavia munasarjassa olevasta kystasta, ja olin ihan huolissani kunnes viime käynnillä sain selvyyttä asiaan ja nyt on ihan normaali olo sen suhteen. En vaan osannut ekalla kerralla kysellä tarpeeksi kun asia tuli uutena.

kriy, mä nyt näemmä usutan kokoajan kaikkia gynelle, mutta joo, kyllä mä sunkin tilanteessa kävisin tsekkaamassa mistä on kyse :) ihan jo mielenrauhan, tai sitten sen vuoksi, että asialle voitaisiin tehdä jotain.
 
attente kyllähän mun noin pitää varmaan tehdä joo! Onneksi sain kontrolliajan vielä, niin nostan kissan sitten pöydälle jos jotain tietoa irtoaisi :)

Viimeksi kyseinen lääkäri oli mielestäni hieman erikoinen kyllä, kun kysyin tästä endometrioosista että miten vaikuttaa niin tokaisi vain että EI MITENKÄÄN ja sitten kun kysyin että sattuuko papa-koe (kuten olen kuullut) niin siihenkin töksäytti NO EI SATU. Kyllä se nyt vähän sattui :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä