Kaksikymppiset toiveilijat 2013

Miramei onneks olkoon O-plussasta! Olis ittekki pitäny testata digillä silloin ku tuo Davidin viiva oli vahvimmillaan. Olis saanu varmuuden. Tänään hyvä että mitään tuli näkyviin testiin.. Ajattelin kuitenkin että testaan tuonne kp 20 asti..
Tilasin noita Davideja kun jotkut niitä kehui, mutta katsotaan nyt miten ne minulla toimii.. Kyllä täällä on ainaki peittoja heiluteltu joka päivä, paitsi eilen.. :saint:


Alexandra meillä ei seksielämä juuri ole miksikään muuttunut yrityksen myötä, onneksi. Joka päivä lähes tulee pupuiltua, paitsi molemmilla sellanen työ, että aina ei olla kotona yhtä aikaa, niin sitten voi tulla jopa viikonkin tauko.
Kysyinkin tuossa vähän aikaa samaa asiaa täällä, olisko pari viikkoa sitten, kun itse ajattelin niin, että suurin osa ei enää harrastaisi spontaania seksiä, mutta olin väärässä, onneksi ;P
 
Kiitos vinkistä Miramei, nyt on koko ketju lukaistu läpi. :)

Alkoholista/Tupakasta: Poltan ja juon nyt yrityksen aikana ihan normaalisti, eli PALJON! :ashamed: Samoin mieheni. Lähes päivittäin tulee tissuteltua muutama siideri ja yleensä noin kerran viikossa ihan kunnon kännit. Baareissa tulee harvemmin käytyä, kun viihdytään yleensä kotona parhaiten. Saisi vähän meno jo rauhoittua, mutta viimeistään sitten toukan ilmoittaessa tulostaan alkaa nollatoleranssi päihteiden suhteen! Samaan syssyyn olisi tarkoitus tehdä pieni elämäntaparemontti liikunnan ja ruokavalion suhteen. :)
 
Täytyy tulla varmistamaan että osaan laskea Dpo:t oikein. Eli eikös se ole plussapäivänä -1, ovispäivänä 0, ja seuraavana vasta Dpo1.

Alexandra ootko miettiny tupakan lopettamista jo ennen plussaa? Testissä raskaus ei kuitenkaan näy ennen Dpo 10-15 joten alkiohan ehtii altistua tupakkaan ennen kuin tiedätkään olevasi raskaana.. Ei oo tarkoitus saarnata, mietin vain, kun itse en polta =)
 
Miramei kattelin toisesta pinosta tuota siun ovisplussaa.. Noin haalea viiva ja plussa?! Olis täytyny ittekki ostaa suosiolla noita digitestejä niin ei tarviis arvuutella. Oli se miun davidin viiva paaljon vahvempi kun tuon testin viiva.. Kääh.. No onneks on peittoja heiluteltu, niin ei ainakaan sitä pelkoo oo ettei ois puuhailtu, mut olishan se kiva tietää niin osais laskee piinapäivät..
 
Vielä voisin lisätä sulle Alexandra, että raskauden alku on varmaan huonoin mahdollinen hetki aloittaa elämäntaparemontti. Suurella todennäköisyydellä olet huonovointinen, väsynyt ja kuitenkin tarvitse eri tavalla energiaa, joten silloin tulee varmaan liikuttua juuri sen verran kuin jaksaa ja syötyä juuri sitä mikä vaan maistuu. Ja tietenkin pitää ottaa huomioon nuo ruokasuositukset ja -rajoitukset. Eikä tietenkään saa unohtaa sitä kasvavaa mahaa mikä saatta aiheuttaa selkävaivoja, mikä taas vaikeuttaa liikkumista. Siksi se elämäntaparemontti olisi hyvä aloittaa hyvissä ajoin ennen raskautta, jotta se silloin pysyisi edes jotenkin kurissa. :) Ja tosiaan, en halua saarnata tai mitään, herättää vain ajatuksia. :)

Tästä tulikin mieleen, miten suhtaudutte noihin raskausajan ruokarajoituksiin ym?
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei ja Punnabis
Oon kanssa lukenu niitä suosituksia, ja en varmana tule muistamaan mitä juustoja ei saa syödä yms.. Äiti on ainaki syöny ihan normaalisti kaikkea ja kolme tervettä lasta on saanut.. Mutta voihan se olla, että kaikkea mitä itse olen kokenut, niin saattaa olla etten mitään riskejä ota raskauden suhteen.. Josta tulikin mieleen, että etukäteen noita vois alkaa lueskelemaan mitä saa, ja mitä ei saa syödä ja juoda..
 
Tervehdys Alexandra89 :wave:

Juu Grill minähän se =) onneksi nyt on merkit kohdillaan siitä, että nää olis ihan normipituiset menkat ja kun nyt jätän ne terot 3kk:n käytön jälkeen pois, niin pienen pieni (oikeasti todella suuri :D) toive on, jos ne kuitenkin olis jotenkin herätelleet mun kroppaa toimimaan ja jos jos jos mä vaikka ovuloisinkin tässä kierrossa, toivossa on hyvä elää =) saa nähdä mihin tää kierto sitten ihan oikeasti vielä venyy tms...

Ja Miramein kanssa olen ihan samoilla linjoilla siinä, että aikoisin kyllä noudattaa suosituksia orjallisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Alexandra89, mäkin poltin silloin kuin esikoista aloin odottamaan, mutta lopetin ihan pari päivää raskaustiedosta. Silloin toki tilanne oli hyvin erilainen, sillä raskaus ei ollut sillä tavalla ajatuksissa. Ja vaikka sinänsä ei ollut paras mahdollinen ajankohta, kuten Grill mainitsi, juuri esim. sen pahoinvoinnin takia. Muutenkin kurja oli olo, niin siihen päälle vieroitusoireet. Nyt kun tilanne on toinen, ja todellinen toiveilu ja yritys käynnissä, olen jättänyt vähäisenkin tupakanpolton pois jo heti yrityksen alussa. Helpompi varmaan nyt oli lopettaa, kun olin välissä ollut muutenkin odotus- ja imetysajan täysin ilman tupakkaa, ja senkin jälkeen vähäisesti, varmaan max 5 päivässä. Kyllä itsekin otan alkoholia, riippuen kyllä, kuinka esikoinen on hoidossa, mutta loppukierrosta vältän juomista. Joskus tässä kotosalla viikonloppuiltaisin otetaan lasit punkkua vaikka ruuan kanssa. Mutta kaiken kaikkiaan oon myös sitä mieltä, että jo yritysaikana olisi hyvä tehdä hidasta, vähittäistä elämäntaparemonttia, jotta ne elämäntavat myös jäisivät pysyäkseen... :)

Ruokarajoituksista : listalla on muutenkin lähinnä sellaisia aineksia, joista en muutenkaan välitä, joten mulle ei tule olemaan ongelma, tai suurempi muutos noiden rajoitusten noudattaminen :D
 
Miten muuten tuo inkivääri, kun joissain jutuissa sitä suositellaan laitettavaksi esim teehen, kun auttaa pahoinvointiin, mutta osassa jutuissa sanotaan sen olevan haitallista sikiön kehitykselle..

Sitten nuo kolesterolia alentavat levitteet, kuten esim meillä syödään Beceliä, joka "alentaa kolesterolia". En tykkää mistään muusta levitteestä, niin on kai vaan toivottava ettei se aiheuta mitään..

Ja toinen mikä tekee tiukkaa on Rooibos teen juomisen lopettaminen. Juon sitä joka päivä, ja teetä(vihreä, valkoinen, musta) yleensäkkin 3-7 mukia päivässä. Rakastan sitä, ja se on minulle karkin korvike :p
 
Nautin tupakasta, alkoholista ja roskaruoasta vielä kun voin. En usko siitä olevan alkiolle haittaa vielä niin aikaisessa vaiheessa, jolloin raskaus testissä näkyy. Alussahan alkio ei ota ravintoaineita tms. äidistä, vaan ruskuaispussistaan. :) Uskon noiden paheiden lopettamisen olevan erittäin helppoa sitten, kun siihen on joku oikea syy eli sisälläni kasvava pieni ihme. Viime raskaudessa olin todella pahoinvoiva, ja tiedän ettei varsinkaan pahoinvoivana aina pysty syömään terveellisesti tai liikkumaan tarpeeksi. Mahdollisuuksien mukaan kuitenkin pyrin positiivisen raskaustestin jälkeen muuttamaan elintapani ainakin nykyistä terveellisemmiksi. Jos plussaa ei muutaman kierron kuluttua kuulu, niin tietysti otetaan järeämmät keinot käyttöön ja muutetaan elämäntapojamme tarpeen mukaan jo yritysvaiheessa. :)

Ruokarajoituksia en aio sen kummemmin noudattaa tai niistä ottaa paniikkia. Homejuustoja tai raakaa kalaa en syö muutenkaan ja maksaakin vain silloin tällöin maksamakkaran muodossa leivän päällä. Alkoholin ja tupakan kanssa pidän nollatoleranssin ja energiajuomat jätän myös mahdollisuuksien mukaan kokonaan tai lähes kokonaan pois. Uskon siihen, että kohtuus kaikessa on avain onneen tässäkin asiassa, ja tulen ennen kaikkea välttämään kaikkea turhaa stressiä raskausaikana. Kukin tyylillään, ja saarnaa olikin odotettavissa, mutta en ota nokkiini. :)
 
Miramei Komea plussa! :) Tsempit, että NYT on teidän vuoro. :heart: Tässä muuten ne siemenneste-analyysin lopulliset arvot:

Siittiöiden määrä

Näytteen tilavuus: 5,4ml (>1,5ml)
Siittiöitä: 200milj./ml (15milj./ml)
Kokonaismäärä 1080 milj. (39milj.)

Siittiöiden muoto

Normaaleja: 8% (>4%)
Epänormaaleja 92%

Siittiöiden liikkuvuus

Eteenpäin liikkuvat (PR) 73% (>32%)
Paikallaan liikkuvat (NP) 8%
Liikkumattomat (IM) 19%

Laadut tarkemmin:

A 32%
B 41%
C 8%
D 19%

Ku miettii tuota siittiöiden määrää, niin kyllä taitaa aika hyvä olla tuo tulos. Jotain hyvää meidänkin suuntaan siis!

Alkoholista ja tupakasta + ruuasta raskausaikana:

Itse juon joskus viikonloppuisin. Ehkä vaihdellen 1-3 kertaa kuussa. Tissuttelua en harrasta. Tupakka palaa harvoin. Olen aikoinani polttanut ja sitten lopettanut. Joskus alkoholin yhteydessä saatan tupakan polttaa, mutta harvemmin. Sama homma on miehelläkin, että alkoholin kanssa tupakoi tai esimerkiksi juhlissa sikaria saattaa polttaa. Mutta ollaan kyllä ihan huomaamatta rauhoituttu kovastikkin, jos esim. vuoden takaiseen vertaa. Nykyisin viihdytään enemmän kotona ja se juominen on sitten sitä, että mies ottaa muutamia kaljoja ja minä punkkua. Alkaa vissiin ikä painaa. :D

Raskausajan ruokavalio tulee mun kohdalla olemaan pilkun tarkka. En aio ottaa yhden yhtä riskiä. Tässä hommassa jo raskautuminenkin on mun ja monen muunkin kohdalla jo itsessään sellaista avaruustiedettä, että jos niin onnelliseen asemaan joskus pääsen, en aio riskeerata mitään. Tottakai jokainen toimii tavallaan, mihin en missään tapauksessa halua puuttua. Jokainen toimikoon omantuntonsa mukaan ja niin, kuten parhaaksi itselleen ja tulevalle lapselle näkee.
 
Testi negaa ja vähän tuhruttaa. Eikun vaan odotellaan muutama päivä, kai se uus kierto sieltä vielä tulee. *huoh* Ei ole kyllä yhtään niin raskaus- kun täti-olokaan. Tuntuu vaan hölmöltä, kun ollu pitkään ihan säännöllinen kierto ja nyt pari päivää ainakin myöhässä.
 
Ymmärrän oikein hyvin, että erityisesti pitkään yrittäneet tai keskenmenoja aiemmin saaneet noudattavatkin pilkun tarkasti kaikkia ohjeistuksia, ja niin varmasti vastaavassa tilanteessa tulisin toimimaan itsekin. :) Olen vain jo perusluonteeltanikin perfektionisti ja pyrkinyt aina täydellisyyteen menettäen lopulta mielenterveyteni tämän takia. Siksi pyrin olemaan nyt hieman lempeämpi itselleni ja näin myös säilyttämään stressitasoni alhaisempana. Kaikkea hyvää ja vahvoja plussatuulia jokaiselle! :heart:
 
Nuttis No höh. :( Jospa se täti tajuais silti kuitenki jättää teidän mökin vierailematta. Pahoittelut negasta.

Alexandra89 Tottakai se kannattaa tehdä niin, kuin itsesä on paras. :) Meilläkin on tosiaan tuota yrittämistä jo 14 kuukautta, niin se ajatusmaailma tässä matkan aikana on muuttunut ja muuttuu edelleen jatkuvasti. Itsekkin alussa ajattelin, että kun tekee kaiken oikein, niitä lapsia vain tulee. Ja tulihan niitä, nimittäin muille, muttei meille. Elämä näyttää pitävän tietyn balanssin, jonka takia täytyy olla meitä pitemmän matkalaisia sekä niitä toisia, jotka löytävät selittämättömän helposti sen oikopolun. Mutta yleensä jokaisen matkan, olkoon se pituudeltaan mikä tahansa, päässä odottaa se suloinen palkinto. :) Toivottavasti sinun polkusi ei olisi kovin pitkä! :heart:

Plussatuulia puhaltelee täältä peiton kätköistä myös tämä illan virkku, aamun torkku Hopeakissa! <3
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 9.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


susupala..........kp62/38-40............23v............yk2(3)..........1.lapsi
Nenni88..........kp42/28...............24v...........yk4................2.lapsi
piupiuu...........kp38/29(38)..................22v.........yk4............1.lapsi
Caro...............kp34/31-41............20v..........yk7..................1.lapsi
Nuttis..............kp32/30..............20v............yk5................1.lapsi

Kp 21-30


Mona Lisa.........kp29/28-40............22v............yk2................2.lapsi
Supemassive...kp26/10-30.........20v..............yk2...............2.lapsi
millinkäinen......kp25/25-40.............22v.............yk10.............1.lapsi
Miramei......... ..kp24/38-40(58)....24v.........yk5(11)............1.lapsi
Leva................kp24/33................23v..............yk6.............1.lapsi
pantera...........kp24/27-33...........19v.............yk5..............1.lapsi

Kp 11->20


nnela.............kp17/29-34................22v............yk4...............1.lapsi
Minnah88........kp14/31...............24v...........yk2...............1.lapsi
Henksuliini93....kp13/28-30.............19v..........yk7..............1.lapsi
Grill................kp11/25-32.............22v........yk16.................1.lapsi
Melody89........kp11/29-39........... 23v............yk8.............1.lapsi

Kp 1-10


Anlii...............kp10/27-30(54)..........23v.........yk16............1.lapsi
Alexandra89.....kp9/28-35...............23v..........yk1.............1.lapsi
memsie..........kp9/31-38..........22v.........yk10.................2.lapsi
Hopeakissa.....kp8/28-38(107)............24v.........yk10...........1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
piupiuu.........dpo8........15.1
Caro.............dpo7........15.1
pantera.........dpo5........17.1
Miramei.........dpo0.......23.1


Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haid89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, lumihiutale92, maijac, -90 Ole luonani aina



Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Miwwi, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo




Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
arghh, meninpäs taas uteliaana tekemään ovistestin kun niitä jäi yli ja taas vahvat viivat... Mä en enää ymmärrä mun kroppaani enää.. ei kai mulla nyt voi tulla vasta ovista ja toiseen ovulaatioon en usko kyllä myöskään..

piupiuu voisivatko enteillä tulevasta plussasta ;) toivottavasti ei ainakaan tätiä enteile :)
 

Yhteistyössä