Kaksikymppiset toiveilijat 2013

piupiuu haluatko piinailijat-listalle? Tsemppiä :)

Caro ne ovistestit ei oo oikeen tarpeellisia näin loppukierrosta..kannattee jemmata mahdolliseen ensikiertoon ;) Vaikka ovistestithän toki reagoi raskauteenkin, mutta taitaa olla liian aikaista näyttää sitäkään, malttia!

Alexandra sulla vaikuttaa olevan "selvät sävelet" miten sinä toimit, mutta minä en uskoisi, että mies muuttaa tapojaan samantien myös. Ois varmaan kurjaa kun mies rellestäis kokoajan ja ite napottais kämpillä maha pystyssä sen sijaan, että voisi vaikka lenkkeillä yhdessä :)
En minäkään usko, että pienistä alkoholimääristä on haittaa alkiolle ENNEN plussaa, mutta alkuraskaus on kaikkein herkintä aikaa. Silloin tupakka ja alkoholi, tekevät suurinta tuhoa, koska alkuraskaudessa kehittyy kaikki; elimet, sydän, aivot jne. Moni asia voi mennä pieleen.

Mun mielestä tupakointi ja alkoholi (ja varsinkaan huumeet) eivät raskausaikana ole jokaisen oma valinta vaan odottavat äidit pitäisi laittaa pakkovierotukseen elleivät itse lopeta. Jos ei itse voi kärsiä vieroitusoireista, mutta antaa lapsen kärsiä heti syntyessään, ei ole valmis vanhemmaksi. Mutta onneksi sinä aioit viimeistään sitten lopettaa :)
 
Miramei: Teen siis raskaustestin viimeistään kp36 kohdalla, jolloin kuukautisten olisi viimeistään pitänyt alkaa, ja lopetan päihteidenkäytön välittömästi plussan pamahtaessa näytölle. :) Mieheni on jo 35-vuotias, jolla edellisestä liitostaan lapsi. Hän on jo rälläämisensä rälläillyt, ja hyvin harvoin olemme baareissa juosseet. Yleensä tissutellaan ihan vaan kotona kaikessa rauhassa. Lenkilläkin käydään koiran kanssa lähes päivittäin. ;) Jos miehelleni tulee hirveä hinku lähteä baariin, niin menen ilomielin mukaan kuskiksi ja karaokea laulamaan raskauden aikanakin. :) Enemmän olen tähänkin mennessä hoitanut kuskin virkaa kuin ollut itse baareissa viihteellä. Ei siis hätää senkään suhteen, enkä ole mieheltäni mitään nollatoleranssia vaatimassakaan kuin tupakan suhteen, ja se sopii hänelle vallan mainiosti. :cool:
 
Ai niin, unohtui lisätä: Olen aivan samaa mieltä siitä, että päihteitä käyttävät odottajat tulisi pistää pakkovieroitukseen. Oikein sydäntä riipaisee nähdä kuinka joku savuttelee röökiä maha pystyssä. :( En kuitenkaan tuomitse ennen plussausta tapahtuvaa päihteidenkäyttöä, koska en usko siitä olevan todellista haittaa.
 
Caro mahdollista toki sekin.. :) kuitenkin viime kierrossa masukivut ja menkkatuntemukset kesti oviksesta tädin tuloon asti. Mikä vaan voi olla mahdollista niin kauan kun täti pysyttelee poissa ;)

Miramei
Joo,vois mut sinne laittaa mutta en kylläkään tiedä jännäpäivää että millon se on? :D
Tarkoittaako tuo tarkalleenottaen mitä, tuo jännäpäivä? :D Olen hölmö.. *nolona*
 
Viimeksi muokattu:
Alexandra teilläkin on reippaasti ikäeroa niinkuin minulla ja miehellänikin. Meillä 14 vuotta.. =)


Tänään kävin kaupassa, ja eipä ollu kiva näky kun kaupan edessä ison mahan kanssa nainen poltti tupakkaa ja kädessä oli iso Battery tölkki.. Veteli vuoroin molemmista. Pisti vihaksi :x

Nuttis mikäs siellä on tilanne :popcorn:
 
Miramei Juu täytynee piilottaa ne niin etten pääse niihin enää käsiksi.. :D vaikka päättää aina että odottaa maltilla sitä päivää että on järkevä testata niin aina loppukierrosta alkaa tää sama söhellys noitten testien kanssa.

Tilasin raskauskeijulta niitä Davidin liuska raskaustestejä varastoon, nyt kun selasin eri keskusteluja niin niitä on haukuttu huonoiks ja nyt harmittaa miksi ostin sellasia :/ onko teillä jollain kokemuksia millasia testejä ne on?

Oon kanssa sitä mieltä että odottavalla äidillä ei saisi olla oikeutta altistaa lastaan päihteille.

Haluisin myös tietää että mistä päin suomea te muut toiveilijat kirjoittelette? :)
Itse asustelen Satakunnassa :) Voi olla että tätä on joku kysynyt mutta en muistaisi nyt ainakaan lukeneeni sitä :)
 
Päihdekeskusteluun sen verran, että aina inhottaa kun raskaana oleva tai vauvan kanssa joku polttaa. Mutta esim mun mies polttaa nyt mutta lopettaa ennen kun vauva syntyy ja on luvannu mulle (en kyllä itse polta) savuttoman raskauden. Alkoholia käyttäny yrityksen aikana vaan vuotopäivinä ja sillonkin vaan pari lasia viiniä. En kyllä muutenkaan juo paljoa tai usein.

Mää kirjottelen Kymenlaaksosta, mutta ollaan molemmat Pirkanmaalta pikkukaupungeista. Sinne on takas jo kova kaipuu, mutta odotellaan varmaan mun koulu täällä loppuun.

ON: Tätiä ei näy eikä tunnu ja tuhrukin on aika olematonta. Testaan varmaan perjantaina uudestaan, jos sillonkaan ei ole vielä alkanu. Toivon parasta, mutta pelkään taas vaan pettyväni niin matalalla profiililla vielä. :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 10.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


susupala..........kp63/38-40............23v............yk2(3)..........1.lapsi
Nenni88..........kp43/28...............24v...........yk4................2.lapsi
piupiuu...........kp39/29(38)..................22v.........yk4............1.lapsi
Caro...............kp35/31-41............20v..........yk7..................1.lapsi

Kp 21-30


Mona Lisa.........kp30/28-40............22v............yk2................2.lapsi
Supemassive...kp27/10-30.........20v..............yk2...............2.lapsi
tarana............kp21/27-28..........25v............yk10...............1.lapsi?
millinkäinen......kp26/25-40.............22v.............yk10.............1.lapsi
Miramei......... ..kp25/38-40(58)....24v.........yk5(11)............1.lapsi
Leva................kp25/33................23v..............yk6.............1.lapsi
pantera...........kp25/27-33...........19v.............yk5..............1.lapsi

Kp 11->20


nnela.............kp18/29-34................22v............yk4...............1.lapsi
Minnah88........kp15/31...............24v...........yk2...............1.lapsi
Henksuliini93....kp14/28-30.............19v..........yk7..............1.lapsi
Grill................kp12/25-32.............22v........yk16.................1.lapsi
Melody89........kp12/29-39........... 23v............yk8.............1.lapsi
Anlii...............kp11/27-30(54).........23v...........yk16.........1.lapsi

Kp 1-10


Alexandra89.....kp10/28-35...............23v..........yk1.............1.lapsi
memsie..........kp10/31-38..........22v.........yk10.................2.lapsi
Hopeakissa.....kp9/28-38(107)............24v.........yk10...........1.lapsi
Mamiksi.......... kp7/29.........................21v..........yk8............1.lapsi
Nuttis..............kp1/30..............20v............yk6................1.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.....dpo....jännäpäivä
piupiuu.........dpo9........15.1
Caro.............dpo8........15.1
pantera.........dpo6........17.1
MonaLisa........dpo3........20.1
Miramei.........dpo1.......23.1


Mukana menossa
icy, -es-, Nemppis, Mojito, Helluunen, Ruska-, Lindu, thewholestory, nepulis, PisaraSadetta, minssu, miuku9, Agnes, Haid89, Jonna_91, kurasaapas, Sachie, Dreamer2, Nelistin, Kyyneltenhymy, lumihiutale92, maijac, -90 Ole luonani aina



Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Miwwi, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo




Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ei kenenkään äiti
Kukkerinmäeltä, päivää!
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti

Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Pantera jos sulla on dpo:t oikein niin sulla on liian lytyt luteriaalivaihe siis aika oviksesta menkkoihin. Sen pitäs olla 12-16 päivää. Päivitän listan kun pääsen kotiin :)

Minnah luitko vastaukseni ovistestistä edelliseltä sivulta?
 
Miramei, noi dpo:t oli laskurin mukaan, en itse oireiden perusteella tässä kierrossa huomannu. Yleensä mulla on ollu kierto vähintään 27pv, joten tää 24pv nyt vähän ihmetyttää... Jos ens kierto on näin lyhyt, niin sit on pakko ottaa tikut taas käyttöön ja tarkastaa tilanne. Kiinnittymisestäkään tää ei voi olla, sen verran runsasta vuotoa (ja hyytymiä, niitä harvemmin esiintyy:eek:). Kyllä tässä vähän pyörii mielessä, et olisko sittenki viime kierrosta tärpänny menkoista huolimatta ja nyt sitten siis varhainen keskenmeno.
Toivottavasti ens kierto olis parempi ja kiertokin olis ihan normaali...
 
Saako piinailijoihin tulla? :) Olisin dpo 3 ja jännäpäivä 20.1

Ei ollut jouluna ovulaatio vaan aika vahvasti nyt 6-7 päivä. Limat, kivut, turvotus alkoi, nännit kosketusaroiksi ja lämmöt nousi. Nyt vähän tuntuukin, että voisi tulla raskaaksi. Jos olisin piinailijoissa mukana, niin jaksaisin ehkä paremmin olla testaamatta liian aikaisin :D
 
Täällähän on jännät tilanteet monilla käsillä. Tsempityksiä! :)

Davidin ovistestejä käytin kahdessa kierrossa ja ainakaan minä en plussaa bongannut niillä. Vika saattaa olla ovuloimattomuudessa toki, mutta monet muutkin ovat sitä mieltä, etteivät niitä mielellään käytä. Taisinkin sivu tai pari sitten kirjoittaa tästä, että joku oli testannut pregcheck-ovistesteillä plussan, kun se oli Davidin testillä ollut vain haamu. Mutta itse suosin nyt toista kiertoa nuita pregcheckin ovistestejä. Hinta-laatu suhde paikallaan ja toimii ainakin mulla hyvin! :)

Tosi moni näyttää olevan loppu-kierrossa menossa! Hullua olla alimmaisena, ku on sentään tuo kp 9. :O

Ovistestit kolahtivat postiluukusta tänään. Kohta pääsee tikuttelu-hommiin! :popcorn:
 
Mä voisin hypätä mukaan tänne teidän joukkoon! :) Pysyis sit noi kiertopäivät muistissa hyvin. Eli meillä on kp7/29 ikää on 21v ja yk8, esikoisesta haaveillaan Täs on menny vähä TJOT-meiningillä puolvuotta ja nyt on toinen kierto ku oikeen yrittämällä yritetää ja ajatuksen kanssa. :) Pillerit on siis lopetettu viimekeväänä. :)
 
Täällä ollaan Turusta :)

Oireet jatkuu; maitoa rinnoista, järkyttävä väsymys, hirveä pahoinvointi, outoa valkovuotoa ja eilen tuli tippa tai pari jotain vaaleanpunaista, pyörryttää ja heikottaa koko ajan. Tein tänään päivällä testin, tuli haamuviiva. Huomenna aamulla sitten aamupissasta uusi.... Jännittää sikana :) En saanut kuvassa kunnolla näkymään tätä, mutta pistän kummiskin kuvan testistä!

 

Yhteistyössä