Kaksi kaveriani jättänyt vastaamatta kesälomalla tapaamiseen... alkaa jo vähän naurattaa tämä "suosiittu" olotila.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suosikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suosikki

Vieras
Ollaan tekemässä perheen kanssa kesälomareissua heinäkuun lopulla ja olemme menossa paikkakunnille, joissa asuu muutama kaverini. Olen kysässyt heidän tekemisiään tuona ajankohtana, että oisivatko kotona tai voitaisko nähdä esim. kaupungilla tuona aikana. Emme siis ole tuppautumassa ilmaiseen yökylään tms, vaan ihan vain silkasta tapaamisenhalusta haluaisin nähdä ja jutella näiden kavereiden kanssa kunnolla pitkään pitkään aikaan. Toiselta kaverilta tiedustelin asiaa jo 2 vk sitten, ei vastausta. Toiselta viikko sitten, ei vastausta.

No, ei tupata kun ei tykätä, mutta kai nyt voisi vastata edes että ei sovi tai ei tiedä sopiiko.. Kummallista, ettei aikuiset ihmiset osaa vastata.

Muutenkin olemme muuttaneet uudelle paikkakunnalle reilu puoli vuotta sitten ja yrityksistäni huolimatta en ole saanut yhtään kaveria täältä paikkakunnalta. Työni oli sellaista, että yksiköt vaihtuivat aika paljon ja tosi paljon tein töitä yksin, jolloin työkavereidenkin saaminen oli vähän hankalaa. Niitä kuitenkin oli ja mun mielestä mulla synkkasi hyvinkin muutaman tyypin kanssa, jotka olivat lisäksi samassa elämäntilanteessa kuin minä (eli raskaana). Olen kysynyt molempia käymään kahvilla kaupungilla tai tulemalla meidän pihalle leikkipuistoon omien lapsiensa kanssa, mutta vastaukset on ollut "katotaan, nähdään viimeistään synnärillä". Jep. Hieno fiilis.

Mä en oikein ymmärrä mikä tässä mättää. En mielestäni ole mitenkään kummallinen persoona, kaikin puolin tavallinen. En ole mikään hiljainen hiiri, mutten mikään suupalttikaan. Kuuntelen muita ja myötäelän, mutta osaan kertoa myös omista asioistani. Olen positiivinen luonne ulospäin (sisällä päin ehkä hiukan negatiivisuuteen taipuva) ja ilmeisesti myös ihan hauska, sillä saan monesti jopa nuo työkaverini nauramaan. Mistäköhän niitä kavereita sitten voisi saada? Puistoissakin muilla äideillä on jo kaverit matkassa tai sitten puhutaan puhelimeen tosi tiiviisti. En mä tiedä, jaksanko stressata tilannetta kuitenkaan. Vaikka olishan se ihan kiva joskus jutella muillekin kuin tuolle neljävuotiaalle :) No meni näköjään ohi aiheenkin, mutta tulipa purettua tämäkin asia.

Mä en koe minkäänlaista bondaamista muiden raskaana olevien kanssa tai äitien kanssa ihan pelkästään sen takia...

Ompa ikävä sun tilanne, ehkä ne ei edes tiedä mitä tekevät parin viikon päästä?
En minäkään tiedä, esim miten työvuorot menee ja mitä teen muutaman viikon päästä..

Höh:/ itse oon vähän samassa tilanteessa. Tosin mulle kyllä soitellaan (yleensä jos on joku kriisi miehen kanssa tmv) ja pyydetään AVUKSI milloin mihinkin ( lapsen hoito, terassin maalaus jne). Pääsääntöisesti voin vain haaveilla kahvilareissusta jossa keskustelunaiheena ei ole toisen ongelmat tai muut asiat. Teen kriisityötä työkseni joten uskon että vikaa on myös minussa kun olen aina kuuntelemassa ja tukemassa. Lisäksi olen lapseton eli aikaakin on. Tällä hetkellä mulla on kavereita, joiden kanssa olen tavalla tai toisella yhteyksissä viikottain, mutta he eivät esim. Tiedä että kävimme mieheni kanssa pohjalla ja tauko tuli. Sori vähän ot.

Laitoitko näille kavereille tekstaria/meiliä? Mä ehkä soittaisin vielä ja painottaisin sitä että kyse ei ole yöyläilystä vaan ihan päivätapaamisesta! Monilla on kesälomilla paljon puuhaa ja voihan se olla että viestin on vaan unohtunut.

Höh:/ itse oon vähän samassa tilanteessa. Tosin mulle kyllä soitellaan (yleensä jos on joku kriisi miehen kanssa tmv) ja pyydetään AVUKSI milloin mihinkin ( lapsen hoito, terassin maalaus jne). Pääsääntöisesti voin vain haaveilla kahvilareissusta jossa keskustelunaiheena ei ole toisen ongelmat tai muut asiat. Teen kriisityötä työkseni joten uskon että vikaa on myös minussa kun olen aina kuuntelemassa ja tukemassa. Lisäksi olen lapseton eli aikaakin on. Tällä hetkellä mulla on kavereita, joiden kanssa olen tavalla tai toisella yhteyksissä viikottain, mutta he eivät esim. Tiedä että kävimme mieheni kanssa pohjalla ja tauko tuli. Sori vähän ot.

Laitoitko näille kavereille tekstaria/meiliä? Mä ehkä soittaisin vielä ja painottaisin sitä että kyse ei ole yöyläilystä vaan ihan päivätapaamisesta! Monilla on kesälomilla paljon puuhaa ja voihan se olla että viestin on vaan unohtunut.

Laitoin yksityisviestiä facebookissa, joissa nämä molemmat on tosi aktiivisia. Ja painotin viestissä sitä, että olemme hotellissa/sukulaisissa yötä, että jos vain sattuis heille sopimaan niin olisi kiva nähdä. Ja ymmärrän tosiaankin sen, että ei välttämättä tiedä mikä on ohjelma heinäkuun lopussa, mutta mä ainakin vastaisin että en vielä tiedä mikä on tilanne, ja että ilmottaisin lähempänä.

Voihan toki olla, että ovat lukeneet ja ei oo vastanneet saman tien niin unohtuu.

Mun on sanottava että kun loma alkaa maanantaina, meillä ei ole vielä oikein mitään lomasuunnitelmia. Haluaisin ensin tietää perheeni kanssa ohjelman, ennenkuin sovin treffejä jonnekin kahvilaan kahden viikon päästä. Koska sit se sun kanssa sovittu treffiaika voi vaikuttaa koko perheen menemisiin - esim. laivaristeilylle, etelän äkkilähdölle tms ei voisikaan lähteä.

Mulla on yks kaveri jolta äärimmäisen harvoin saa vastausta viesteihin ja se on tosi rasittavaa. Mutta en minäkään osaisi vastata ollaanko kotona heinäkuun lopussa kun kerran lomalla ollaan ja saatetaan päättää aamulla että nyt lähdetään käymään jossain.

Muutenkin olemme muuttaneet uudelle paikkakunnalle reilu puoli vuotta sitten ja yrityksistäni huolimatta en ole saanut yhtään kaveria täältä paikkakunnalta. Työni oli sellaista, että yksiköt vaihtuivat aika paljon ja tosi paljon tein töitä yksin, jolloin työkavereidenkin saaminen oli vähän hankalaa. Niitä kuitenkin oli ja mun mielestä mulla synkkasi hyvinkin muutaman tyypin kanssa, jotka olivat lisäksi samassa elämäntilanteessa kuin minä (eli raskaana). Olen kysynyt molempia käymään kahvilla kaupungilla tai tulemalla meidän pihalle leikkipuistoon omien lapsiensa kanssa, mutta vastaukset on ollut "katotaan, nähdään viimeistään synnärillä". Jep. Hieno fiilis.

.

Onko sulla jo lapsia vai odotatko esikoista?
Tuohon kommentoisin sen verran, että jos nämä henkilöt ovat jo kotiutuneet sinne paikkakunnalle, lisäksi eletään pikkulapsiarkea, niin ei yksinkertaisesti vaan kerkeä. Esim. itselläni on välillä vaikeuksia hoitaa jo niitä olemassa olevia kaverisuhteita (esim. treffata tai kyläillä). Kolme alta kouluikäistä, omat työ ja arki, yrittäjäpuoliso ja aikataulut...... En minäkään saisi ihan yks-kaks sovitettu jotain puistoreissua aikatauluihin.

[QUOTE="vieras";26619152]Mun on sanottava että kun loma alkaa maanantaina, meillä ei ole vielä oikein mitään lomasuunnitelmia. Haluaisin ensin tietää perheeni kanssa ohjelman, ennenkuin sovin treffejä jonnekin kahvilaan kahden viikon päästä. Koska sit se sun kanssa sovittu treffiaika voi vaikuttaa koko perheen menemisiin - esim. laivaristeilylle, etelän äkkilähdölle tms ei voisikaan lähteä.[/QUOTE]

Voishan sitä vastata että ; "Ollaan lomalla , ei tiedetä vielä ollaanko silloin kotona silloin. Soita kun olet kaupungissa"

[QUOTE="mä";26619206]Voishan sitä vastata että ; "Ollaan lomalla , ei tiedetä vielä ollaanko silloin kotona silloin. Soita kun olet kaupungissa"[/QUOTE]

Toki näinkin. Tai minusta ap olisi voinut jo alunperin vaan ilmoittaa, että "olen tulossa loppukuusta sinne, soittelen paikanpäällä, jospa treffattaisi". Aika moni ihminen kun taitaa kokea vastauksen kun vastauksen jollain tavalla sitoavaksi ja jos ei oikeesti suunnitelmista tiedetä mitään, niin jätetään kokonaan vastamatta.

[QUOTE="vieras";26619152]Mun on sanottava että kun loma alkaa maanantaina, meillä ei ole vielä oikein mitään lomasuunnitelmia. Haluaisin ensin tietää perheeni kanssa ohjelman, ennenkuin sovin treffejä jonnekin kahvilaan kahden viikon päästä. Koska sit se sun kanssa sovittu treffiaika voi vaikuttaa koko perheen menemisiin - esim. laivaristeilylle, etelän äkkilähdölle tms ei voisikaan lähteä.[/QUOTE]
Mikset sitten vastaa, ettet vielä tiedä onnistuuko tapaaminen? Kaikista tylsintä on odottaa toisen vastausta ilman minkäänlaista palautetta. Meillä on vastaavanlainen tilanne. Olemme menossa toiselle puolen Suomea ja laitettiin viestiä läheiselle sukulaisperheelle, että voisimmeko tulla kyläilemään. Minkäänlaista vastausta ei ole tullut. Tässä on nyt mietitty, että mistä he ovat suuttuneet. Voisi nyt jotain vastata, sillä muuten on välirikko lähellä.

Koittakaa nyt tajuta että kaikki eivät vain juurikaan vastaile viesteihin! Sillä ei ole mitään tekemistä teidän kanssanne mutta kun kaikesta pitää tehdä MINUA koskeva asia.

Tuntuu olevan yleistä ettei viesteihin tms. vastata.Itse en ymmärrä tätä ,vastaan aina jotain vaikken viesteilijästä pitäisikään.Kenelläkään ei voi olla niin kiire etteikö ehtisi muutamalla sanalla vastata!

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvät tavat kunniaan;26619315:
Tuntuu olevan yleistä ettei viesteihin tms. vastata.Itse en ymmärrä tätä ,vastaan aina jotain vaikken viesteilijästä pitäisikään.Kenelläkään ei voi olla niin kiire etteikö ehtisi muutamalla sanalla vastata!

Peesi. Kuten sanoin niin mulla on yks kaveri joka äärimmäisen harvoin vastaa viesteihin, etenkin jos hänen vastauksensa on ei niin silloin ei koskaan vastaa. Muihinkin viesteihin vastaa kun tivaa kolmannen kerran. Ja silti hän valittaa kuinka ärsyttävää on kun joku hänen kaverinsa ei vastaa hänen viestiin. Ei mikään ihme että joku jättää hänelle vastaamatta, minäkin jätän kohta! Kenelläkään ei tosiaan VOI olla niin kiire ettei ehtisi vastata vaikka "en tiedä vielä, palataan".

[QUOTE="vieras";26619310]Koittakaa nyt tajuta että kaikki eivät vain juurikaan vastaile viesteihin! Sillä ei ole mitään tekemistä teidän kanssanne mutta kun kaikesta pitää tehdä MINUA koskeva asia.[/QUOTE]
Vastaamattomuus olisi ymmärrettävää, jos toinen ei juurikaan viestittele tietokoneella eikä muutenkaan käytä tietotekniikkaa. Mutta jos henkilö laittaa Facebookkiin päivittäin useita aloituksia ja kommentoi muiden päivityksiä, niin luulisi viestiin vastaamisen onnistuvan siinä sivussa, jos asia yhtään kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvät tavat kunniaan;26619315:
Musta tuntuu, että ihmiset ovat jo vähän kyllästyneitä olemaan aina tavoitettavissa. Joillain voi olla laajakin tuttavapiiri ja niitä tekstareita ja soittoja tulla useita pitkin päivää. Kännykän piti helpottaa ihmisten elämää, mutta se onkin alkanut rajoittamaan ihmisiä. Joskus itsekin kaipaan aikaa, kun oli vain lankapuhelimet eikä kännyköitä keksittykään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26619482:
Musta tuntuu, että ihmiset ovat jo vähän kyllästyneitä olemaan aina tavoitettavissa. Joillain voi olla laajakin tuttavapiiri ja niitä tekstareita ja soittoja tulla useita pitkin päivää. Kännykän piti helpottaa ihmisten elämää, mutta se onkin alkanut rajoittamaan ihmisiä. Joskus itsekin kaipaan aikaa, kun oli vain lankapuhelimet eikä kännyköitä keksittykään.

PEESI, iso sellainen. Aina pitää olla tavoitettavissa ja jos et vastaa, vedetään hirmuiset johtopäätökset. Lankapuhelimet takaisin, ilman puhelinvastaajaa.

PEESI, iso sellainen. Aina pitää olla tavoitettavissa ja jos et vastaa, vedetään hirmuiset johtopäätökset. Lankapuhelimet takaisin, ilman puhelinvastaajaa.

Samaa mieltä :)
Mä en pitänyt juhannuksena mökillä puhelinta mukana. Maanantaina tuli sitten tuohtuneita tekstareita kun en ollut vastannut tekstareihin tai puheluihin. Ilmeisesti oli herneet menneet nenuun.
Miksi pitää olla aina valmis vastaamaan tai tekstaamaan?
Samoin jos pelaan tai leikin lasten kanssa niin en vastaa puhelimeen . Se aiheuttaa närää . Kerrankin ystävä oli meidän pihalta yrittänyt soittaa mulle että ollaanko kotona. En ollut vastannut ja he olivat lähteneet kotiin, eivät tulleet edes ovikelloa soittamaan.

Peesaan myös! Mulla on puhelin äänettömällä töissä ja monesti unohdan pistää äänet päälle töiden jälkeen, ja illalla vasta huomaan tämän. Ja johan on usein kiukkuisia viestejä että mikset vastaa... Koska mulla on elämää johon ei liity kännykkä! Lenkille en koskaan ota sitä mukaan, reissussa puhelin on aina jossain laukun pohjalla jne. Mulla on yks kaveri joka on aivan riippuvainen kännykkään vastaamisesta, se juoksee suihkustakin hirveällä kiireellä jos puhelin soi koska hänen mielestään tilanteesta riippumatta kännykkään on AINA VASTATTAVA!
Sama juttu sähköpostin kanssa, en lue sähköpostiani joka päivä, ja siskoltani tulee aina soitto muutaman tunnin päästä että joko sä olet sen meilin lukenut. No en ole enkä ole koneen lähelläkään...

Hih. Tuo kuvaus sopii muhunkin. Yritän olla ulospäin iloinen ja lukiossa olin usein se, joka sai toiset nauramaan

Mutta tuota, kaikki ovat ilmeisesti kiireisiä.

ja muistan että minua joku pyysi tapaamaan niin se tuntui oudolta kun oli nähty ehkä vasta pari kertaa jossain.

ne, jotka ovat jääneet lapsuudenpaikkakunnalle, ovat yleensä kiireisiä. Heillä on ollut koko elämä aikaa saada piiri, joka yleensä tukee ja hyppii heidän pillin mukaan. Isovanhemmat jne. Ehkä on se ihmislaji, joka ei lähde koskaan minnekään, koska he ovat vahvoja ja manipuloivat muita?

Kyse ei tässä ole siitä, ettei vastata heti lähipäivinä, vaan siitä, ettei vastata ollenkaan. Meillä matkasuunnitelmat on muutettu siten, että jätämme sukulaispaikan kokonaan väliin. Mielestäni olisi hyvin epäkohteliasta mennä vierailulle, kun minkäänlaista vastausta vierailuehdotukseemme ei ole tullut.

Kyse ei tässä ole siitä, ettei vastata heti lähipäivinä, vaan siitä, ettei vastata ollenkaan. Meillä matkasuunnitelmat on muutettu siten, että jätämme sukulaispaikan kokonaan väliin. Mielestäni olisi hyvin epäkohteliasta mennä vierailulle, kun minkäänlaista vastausta vierailuehdotukseemme ei ole tullut.
Se viesti vaan voi hautautua sinne muiden tekstiviestien alle eikä parin päivän jälkeen enää muista, että sellainen vastaamaton viesti siellä jossain vielä on. Mulla varmasti jää joskus vastaamatta johonkin, kun en plaraa edestakaisin kännykkääni ja tarkista, mihin kaikkiin on tullut jo vastattua ja mihin vielä pitäisi vastata. Kännyköiden huono puoli verrattuna vanhaan kunnon lankapuhelimeen onkin, että kännykästä muodostuu helposti tehtävälista, joka sun odotetaan jossain vaiheessa hoitavan. Eli vaikka et just nyt ollutkaan tavoitettavissa, sun pitäisi kuitenkin jossain vaiheessa hoitaa nekin vastaamiset, jolloin et ollut tavoitettavissa. Lankapuhelimien kanssa tällaista rasitetta ei ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26619840:
Se viesti vaan voi hautautua sinne muiden tekstiviestien alle eikä parin päivän jälkeen enää muista, että sellainen vastaamaton viesti siellä jossain vielä on. Mulla varmasti jää joskus vastaamatta johonkin, kun en plaraa edestakaisin kännykkääni ja tarkista, mihin kaikkiin on tullut jo vastattua ja mihin vielä pitäisi vastata. Kännyköiden huono puoli verrattuna vanhaan kunnon lankapuhelimeen onkin, että kännykästä muodostuu helposti tehtävälista, joka sun odotetaan jossain vaiheessa hoitavan. Eli vaikka et just nyt ollutkaan tavoitettavissa, sun pitäisi kuitenkin jossain vaiheessa hoitaa nekin vastaamiset, jolloin et ollut tavoitettavissa. Lankapuhelimien kanssa tällaista rasitetta ei ollut.
Tämä vaihtoehtokin on käynyt mielessä kuten myös se, että viesti ei ole mennyt perille. Kyse on kuitenkin tietokoneella laitetusta viestistä, jonka mieheni laittoi minulle ja pariskunnan kummallekin osapuolelle. Jotenkin olen pitänyt miestäni ja pariskunnan miestä niin läheisinä kautta aikojen, että vastaamattomuus oudoksuttaa. Olisiko kyse masennuksesta tai jostain ihme sukuriidasta, josta meillä ei ole tietoa. Siihen en usko, että viesti olisi jäänyt huomiotta tai unohtunut, koska olemme kaukaa ja tapaamme vain harvoin. Todennäköisin selitys on se, että jostain syystä he eivät nyt halua meitä vierailulle.

Ehkä ne ei tiedä mitä sillon tekee, tai ehkä ei tienny ku sai viestin ja unohtivat sitten koko asian. Ehkä sun viestit ei ole menny perille. Tai ehkä, ainakin kirjotuksen perusteella, olet hiukan ärsyttävä.

Ehkä ne ei tiedä mitä sillon tekee, tai ehkä ei tienny ku sai viestin ja unohtivat sitten koko asian. Ehkä sun viestit ei ole menny perille. Tai ehkä, ainakin kirjotuksen perusteella, olet hiukan ärsyttävä.

Ehkä joku noista on mahdollista. Ehkä myös se, ettei heitä kiinnostakaan vaikka olen luuullut, että ollaan suht läheisiä kavereita. Niin tai näin, ei se meidän kesälomareissuja pilaa :)

Yhteistyössä