Kaksi elämäntarinaa vl uskosta: "Maailmassa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Filmihullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jatkan vielä että se oli koskettavaa miten tasapainoisesti ja rauhallisesti suurperheen isä huolehtii tuossa kaikista lapsistaan. Vaikka lapsia on aika monta, he ovat myös rauhallisia eivätkä tappele eivätkä kähinöi keskenään.

Vanhemmat ovat pystyneet luomaan rauhallisen ilmapiirin kotiin!

jos minulla on joskus lapsia niin toivioisin jotain samaa... vaikka en kyllä itselleni toivoisi mitään suurperhettä.
t. Avaaja

Monessakin mielessä fiksumpi elokuva kuin Karukosken nuorisokuvaus "Kielletty hedelmä". Tässä on kaikki asiatiedotkin oikein, eli ajattelutavat, asenteet, kaikki AITOA.

Jatkan vielä että se oli koskettavaa miten tasapainoisesti ja rauhallisesti suurperheen isä huolehtii tuossa kaikista lapsistaan. Vaikka lapsia on aika monta, he ovat myös rauhallisia eivätkä tappele eivätkä kähinöi keskenään.

jos minulla on joskus lapsia niin toivioisin jotain samaa... vaikka en kyllä itselleni toivoisi mitään suurperhettä.
t. Avaaja

:) Jaa mitäs se rauhallisuus meinaa? Mulla ainakin 4 ei-niin-rauhallista lasta, toimeliaita, leikkiväisiä villikkoja, jotka kyllä osaavat riidankin pystyttää? Etkö pidä eloisista lapsista?

t. Avaaja

Minä taas mietin, että ottaako se isä ikinä kontaktia niihin lapsiinsa. Kauhean kylmältä ja etäiseltä minun silmiini vaikuttivat, ihan molemmat vanhemmat.

[QUOTE="hmm";29256661]Minä taas mietin, että ottaako se isä ikinä kontaktia niihin lapsiinsa. Kauhean kylmältä ja etäiseltä minun silmiini vaikuttivat, ihan molemmat vanhemmat.[/QUOTE]

Miten niin? Tuossa dokumentissa uskovainen isä oli lastensa kanssa ulkoilemassa, katselivat myös yhdessä valokuvia, ja kuvattiin kun kaikki lapset pakattiin pikkubussiin suviseura matkalle. Yhteisöllinen ja lämminhenkinen perhe, jossa lapsilel annettiin aikaa.

Eikö kenelläkään tulllut pantua merkille että ohjelman toisen suuresta vl-perheestä kotoisin olevan miehen veli oli 27-vuotiaana tehnyt itsemurhan. Se ei luultavasti ole suurperheissä kovin tavallista. Miten lestadiolaiset suhtautuvat itsemurhaan? Pääseekö oman käden kautta kuollut ihminen taivaaseen?

Eikö kenelläkään tulllut pantua merkille että ohjelman toisen suuresta vl-perheestä kotoisin olevan miehen veli oli 27-vuotiaana tehnyt itsemurhan. Se ei luultavasti ole suurperheissä kovin tavallista. Miten lestadiolaiset suhtautuvat itsemurhaan? Pääseekö oman käden kautta kuollut ihminen taivaaseen?

Itsemurha on vl liikkeen jäsentenkin mielestä perheen suuri onnettomuus, ei nykyään ole enää "paholaisen" leimaa. En usko että ihan taivaskelpoisena kuolee jos oman käden kautta täältä lähtee, mutta...

Niin pitkään on vanhempiin ookoo välit kun lapsikin haluaa kuulua samaan lahkoon. Mutta jos haluaa irtaantua ja elää "tavallisesti" niin...

Höpö höpö. Kyllä se rakkaus omiin lapsiin säilyy, vaikka lapsi lakkaisikin uskomasta. Se, miksi vanhemmat haluavat lastensa pysyvän uskossa johtuu ihan siitä, että haluaisivat parasta lapsilleen, eli haluaisivat lastenkin saavan pelastuksen. :)

Kyllä varmasti jokainen vanhempi toivoo omalle lapselleen vain parasta ja haluaa heidän tekevän oikeita päätöksiä ja elävän hyvän elämän.

[QUOTE="femin";29307694]Höpö höpö. Kyllä se rakkaus omiin lapsiin säilyy, vaikka lapsi lakkaisikin uskomasta. Se, miksi vanhemmat haluavat lastensa pysyvän uskossa johtuu ihan siitä, että haluaisivat parasta lapsilleen, eli haluaisivat lastenkin saavan pelastuksen. :)

Kyllä varmasti jokainen vanhempi toivoo omalle lapselleen vain parasta ja haluaa heidän tekevän oikeita päätöksiä ja elävän hyvän elämän.[/QUOTE]

Uskooko lestadiolaiset tosiaankin niin, että jos lapsi jättää lestadiolaisuuden, Jeesuksen sovintouhri ei enää ulotukkaan häneen?

Uskooko lestadiolaiset tosiaankin niin, että jos lapsi jättää lestadiolaisuuden, Jeesuksen sovintouhri ei enää ulotukkaan häneen?

Uskoo kyllä, mutta ei sitä omaa lasta sen takia hylätä. Yleensä vaan vanhemmat on pettyneitä ja suree sitä, jos oma lapsi ei ole uskossa, koska oma lapsi on kuitenkin niin rakas, että toivoisi elämän jatkuvan yhdessä maanpäällisen ajan loputtuakin. :)

[QUOTE="femin";29441242]Uskoo kyllä, mutta ei sitä omaa lasta sen takia hylätä. Yleensä vaan vanhemmat on pettyneitä ja suree sitä, jos oma lapsi ei ole uskossa, koska oma lapsi on kuitenkin niin rakas, että toivoisi elämän jatkuvan yhdessä maanpäällisen ajan loputtuakin. :)[/QUOTE]

voi vittu miten nolo olet

[QUOTE="femin";29441242]Uskoo kyllä, mutta ei sitä omaa lasta sen takia hylätä. Yleensä vaan vanhemmat on pettyneitä ja suree sitä, jos oma lapsi ei ole uskossa, koska oma lapsi on kuitenkin niin rakas, että toivoisi elämän jatkuvan yhdessä maanpäällisen ajan loputtuakin. :)[/QUOTE]

voi ollakin sairaan itsekkäitä vanhempia, jos haluavat että lapsi elää heidän satujensa mukaan.

Eihän ne ketään hylkää. Eihän niitä pedofiiliukkoja haittaa edes se, että niiden vaimo käy hakemassa jykevämpää kullia naapurista. Ei ne ainakaan jätä sen takia.