Kakkupohja pellille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilma-Onni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilma-Onni

Aktiivinen jäsen
19.05.2005
2 592
0
36
Viimeksi kun tein kakkupohjan pellille, siitä tuli lituska ja kovakin. Oisko hyvää ohjetta, jolla sais paksun ja pehmeen?
Katselin kyllä sieltä sivulta jo, missä on niitä ihania ohjeita, mut en löytänyt.
Kakkupohjaan oli kyllä se ohje, jossa tulee mukilliset kaikkia aineita.
Oisko se hyvä?

Tuolla muki systeemillä en ole ikinä onnistunut tekemään hyvää kakkupohjaa. Monenko munan kakun aiot tehdä? VOin pistää ohjeen, jolla olen aina onnistunut.

Mä teen tällä ohjeella kakut AINA. Viimeksi tein juhliin 4kpl näitä ja siis pellille.
Pohja:
4 munaa
1 1/2 dl sokeria
1dl vehnäj.
1dl perunaj.
1tl leivinj.
Vatkaa munat ja sok. kuohkeaksi, valkoiseksi vaahdoksi. Yhdistä kuivat aineet, siivilö varoen munavaahtoon.

200 C n.10min.

jos teet lasillinen-periaatteella niin laita jauholasiin 3/4 jauhoista (tai vähän enemmänkin) perunajauhoja ja loput sitten vehnäjauhoja + 1tl leivinjauhetta: tulee pehmeä ja hyvä pohja. ainakin mulla on tällä tavalla onnistunut...

Mulla uunivuoka (5cmx27cmx35cm) johon teen 12 munan kakun...riittää isommallekin porukalle. Leivinpaperi pohjalle jotta helpompi irroittaa. 12 munaa, 4.5dl sokeria, 6dl jauhoja, 3tl leivinjauhetta. Ja kuppi jossa vatkataan pitää olla tarpeeksi iso...(muuten aikas paljon roiskeita...) ja muistaakseni 8dl kermaa kuorruttamiseen. NAM! Pienempi kakku niin jakaa luvut kolmella...

Alkuperäinen kirjoittaja simatti:
Mä teen tällä ohjeella kakut AINA. Viimeksi tein juhliin 4kpl näitä ja siis pellille.
Pohja:
4 munaa
1 1/2 dl sokeria
1dl vehnäj.
1dl perunaj.
1tl leivinj.
Vatkaa munat ja sok. kuohkeaksi, valkoiseksi vaahdoksi. Yhdistä kuivat aineet, siivilö varoen munavaahtoon.

200 C n.10min.

Minulla sama ohje muuten, mutta perunajauhoa 3/4 dl. :)

Mä laitan 6 munaa
1,5 rkl kertaa munien määrä sokeria eli 9 rkl
samoin jauhoja 9rkl ja vähän leivinjauhetta. Aivan ihana pohja tulee ja paistoaika lyhyt 225 asteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Mä laitan 6 munaa
1,5 rkl kertaa munien määrä sokeria eli 9 rkl
samoin jauhoja 9rkl ja vähän leivinjauhetta. Aivan ihana pohja tulee ja paistoaika lyhyt 225 asteessa.

Niin ja unohtui laittaa, että osan jauhoista voi korvata perunajauholla.

Yhteistyössä