Kakku tietävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen tekemässä vadelmasuklaa kakkua, enkä osaa tehdä täytettä! Mitä laitan väliin? Löytyy vadelma suklaata, tuorejuustoa, vadelmia... Kaikissa ohjeissa on vispikermaa, mutta sitä ei löydy multa. Millainen tulee täytteestä, jos sitä ei laita?

Kakku on semmottinen leipomatuote jossa kakkulevyjen väliin lätkäistään täytettä. Täyte on öööh... mitä haluat. Jos sinulla ei ole jotain täytettä Burgundilaiseen juustojodlauskakkuun niin sitten sinun vaan pitää keksiä kakulle toinen nimi. Kakku se on silti.

Olen tekemässä vadelmasuklaa kakkua, enkä osaa tehdä täytettä! Mitä laitan väliin? Löytyy vadelma suklaata, tuorejuustoa, vadelmia... Kaikissa ohjeissa on vispikermaa, mutta sitä ei löydy multa. Millainen tulee täytteestä, jos sitä ei laita?
Kyllä se täytekakku väistämättäkin jotain kermaa tms. tarvii. Pelkkä tuorejuusto on kuitenkin suolasta ja niin tönkköä ettei se tolla kombinaatiolla taida toimia mitenkään päin. En tiedä saisko johkin porkkanapiirakka tyyppiseen pohjaan tehtyä kuorrutteen tuorejuustosta,tomusokerista ja rasvasta ja raastais sitä suklaata päälle, mut sopiiko vadelmat sitten siihen... jos tekis paksun pohjan ja halkaisis ja laittais soseutettuna+sokeroituna väliin?

Kyllä se täytekakku väistämättäkin jotain kermaa tms. tarvii. Pelkkä tuorejuusto on kuitenkin suolasta ja niin tönkköä ettei se tolla kombinaatiolla taida toimia mitenkään päin. En tiedä saisko johkin porkkanapiirakka tyyppiseen pohjaan tehtyä kuorrutteen tuorejuustosta,tomusokerista ja rasvasta ja raastais sitä suklaata päälle, mut sopiiko vadelmat sitten siihen... jos tekis paksun pohjan ja halkaisis ja laittais soseutettuna+sokeroituna väliin?
En syö :cautious:

Ja siis mä en tarkoita et se pohja olis porkkanakakun pohja, vaan ennemminkin suklaa/kaakaopohja mut et se on piirakkatyyppinen, eli ei tavallinen täyskäripohja.

Jos teet niin tee kunnolla. Käy hakemassa kermaa kaupasta. Ei siitä muuten mitään tule.

Suklaakakun väliin tosi hyvä täyte on:
4dl kuohukermaa
1 prk (á 250 g) mascarponejuustoa
½ dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
2 isoa (á 56 g) Daim-patukka rouhittuna
200 g suomalaisia vadelmia

Yhteistyössä