Kakkosvaihe käymättä, apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
mulle nimenomaan sanottiin autokoulussa kun niillä oli ratapäiviä ja arvioajo tunteja tosi vähän et näin tehdään,jos en mahdu ryhmiin.. tosin mulla oli 2kk aikaa et kortti vanheni, mut näin autokoulussa sanoivat. ei autokoulun leimaa pysty väärentää pöljät :D

Niin ja jos autokoululla olisi valtuus myöntää ajolupia niin eihän sitä ekaa korttiakaan tarttis poliisilaitoksen kautta kierrättää.
Autokouluhan voisi lyödä sen mainostamasi leiman ja thats it.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
mulle nimenomaan sanottiin autokoulussa kun niillä oli ratapäiviä ja arvioajo tunteja tosi vähän et näin tehdään,jos en mahdu ryhmiin.. tosin mulla oli 2kk aikaa et kortti vanheni, mut näin autokoulussa sanoivat. ei autokoulun leimaa pysty väärentää pöljät :D

Kyllä mä ainakin uskon ennemmin poliisia kuin autokoulua :D

Autokoulu sen lapun kirjoittaa. ei poliisi! :D
Sä et varmaan edes tajunnu kysyä sitä lappua!

Niin ja jos autokoululla olisi valtuus myöntää ajolupia niin eihän sitä ekaa korttiakaan tarttis poliisilaitoksen kautta kierrättää.
Autokouluhan voisi lyödä sen mainostamasi leiman ja thats it.

Onhan kortti ja lappu kaks eri asiaa.. toope!

Juu autokoulu kirjoittaa todistuksen kaikista suorituksista niin ekasta kuin tokastakin vaiheesta.
Mutta ne pitää toimittaa poliisille joka sen ajoluvan myöntää.
Ja kuule autokoulu selvitti mun puolesta tuon kinkkisen tilanteen silloin ja siihen selvitykseen kuului myös soitto poliisilaitokselle josta todettiin että ilman voimassaolevaa
ajolupaa ei saa ajaa kuin suljetulla alueella.
Vaihtoehdot siis olla ajamatta kunnes kortti saatettu voimaan joko toimittamalla todistus kakkosvaiheen suorittamisesta poliisilaitokselle tai hakemalla kortille jatkoaikaa POLIISILAITOKSELTA.

Juu autokoulu kirjoittaa todistuksen kaikista suorituksista niin ekasta kuin tokastakin vaiheesta.
Ja kuule autokoulu selvitti mun puolesta tuon kinkkisen tilanteen silloin ja siihen selvitykseen kuului myös soitto poliisilaitokselle josta todettiin että ilman voimassaolevaa
Vaihtoehdot siis olla ajamatta kunnes kortti saatettu voimaan joko toimittamalla todistus kakkosvaiheen suorittamisesta poliisilaitokselle tai hakemalla kortille jatkoaikaa POLIISILAITOKSELTA.

:D

Aika mahdoton ajaa arvioajoa jos pitää ajaa se suljetulla alueella :D
Sitä mä en tiedä olisko se lappu pitäny kuskata poliisiasemalle, mut autokoulu sen olis kirjoittanu. ehkä täällä on sitten eri käytännöt. antaa olla mut ap selvittäkööt itse asian miten heillä on jos asia kiinnostaa.

Minä en saanut lisäaikaa. Piti kirjoittaa syy poliisipäällikölle, miksi ei ole käynyt ajoissa 2-vaihetta. Mulla oli sellainen tilanne, että kahden lapsen yksinhuoltajana ei ollut aikaa eikä rahaa (tukiverkostoa ei ole). Olisi pitänyt teoriakoe ja inssikäydä uudestaan ja luonnollisesti ei oo niihin varaa.

Riippuu siis paikkakunnasta :/

Mulle ei keväällä annettu jatkoaikaa, koska sitä ei nykyään myönnetä ilman pätevää syytä, esim. todistus, että olet ollut ulkomailla töissä tai lääkärintodistus, että sinulla on jalka paketissa.

Eli ei muuta kuin autokouluun:)

Sulla on ½ vuotta aikaa hakee jatkoaikaa 2-vaiheelle kun kortti on mennyt vanhaksi. Makso jotain 70e. Mä vasta hain alkukesästä ja kortti meni vanhaks jo helmikuussa. Pitää perustella miksi tarvii jatkoaikaa (esim. sepustat vaikka että tarvit lisää harjotusta, tai ettet ole ajanut vielä tarpeeksi...) tai mikä onkaan syy. Niillä on oikeus kyllä hylätä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Mulla olis siis pitäny käydä autokoulun kakkosvaihe nyt ens kuun alkuun mennessä mut erinäisistä syistä se on jäänyt ja nyt en ehdi enää sitä käydä.
Saako sille jatkoaikaa ja mistä se anotaan ja paljon maksaa?

Ja eikös sen vielä ehdi kun äkkiä soittaa. Aikas usein niitä kakkosvaiheita pidetään ja siihen ei kuulu kun liukasrata ja kahtena päivänä teoriatunti.

joo vaan milläs maksan sen tähän hätään...

mä sain ainakin laskulle, vain tuo liukasrata piti maksaa etukäteen ja kuitti piti ottaamukaan

meille sanottiin kakkosvaiheessa että nykyisin täytyy olla ERITTÄIN PÄTEVÄ syy että saa jatkoaikaa..tyyliin jalka poikki.

ennen siis sai ilman mitään selityksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Mulle ei keväällä annettu jatkoaikaa, koska sitä ei nykyään myönnetä ilman pätevää syytä, esim. todistus, että olet ollut ulkomailla töissä tai lääkärintodistus, että sinulla on jalka paketissa.

Täh? Mä sain ainakin jatkoaikaa ihan helposti. Mulla ei ollut edes kunnon pätevää syytä. Tämä siis Lahdessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Sulla on ½ vuotta aikaa hakee jatkoaikaa 2-vaiheelle kun kortti on mennyt vanhaksi. Makso jotain 70e. Mä vasta hain alkukesästä ja kortti meni vanhaks jo helmikuussa. Pitää perustella miksi tarvii jatkoaikaa (esim. sepustat vaikka että tarvit lisää harjotusta, tai ettet ole ajanut vielä tarpeeksi...) tai mikä onkaan syy. Niillä on oikeus kyllä hylätä...

Mutta jos kortti ehtii mennä vanhaksi, pitää kakkosvaiheessa ajaa inssi ja tehdä kirjallinen uudelleen, sehän se vasta kalliiksi tuleekin!!

:D

Aika mahdoton ajaa arvioajoa jos pitää ajaa se suljetulla alueella :D
Sitä mä en tiedä olisko se lappu pitäny kuskata poliisiasemalle, mut autokoulu sen olis kirjoittanu. ehkä täällä on sitten eri käytännöt. antaa olla mut ap selvittäkööt itse asian miten heillä on jos asia kiinnostaa.

Juu jos luet aiemman viestini niin ajoin sen arvioivan ja pimeän ennen kortin vanhenemista.
Jos sitä ei pysty ajamaan ennen vanhenemista niin joko jatkoaikaa poliisilta tai sitten täytyy käydä inssi uudestaan.

Ap.Jos et saa jatkoaikaa niin yritä ajaa tuo arvioiva ajo,ja jos pimeä ajamatta niin se,enne tuota umpeutumista.
Pimeä maksoi keväällä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla n. 70?.
Sen radan ja ne teoriat voit suorittaa vaikka kortti olisi vanhentunut.

Täh? Mä sain ainakin jatkoaikaa ihan helposti. Mulla ei ollut edes kunnon pätevää syytä. Tämä siis Lahdessa.

Eri kaupungeilla on sitten vielä eri tapa menetellä :whistle: Ap:n ei kannata asua Oulussa :laugh: :laugh:

Eri kaupungeilla on sitten vielä eri tapa menetellä :whistle: Ap:n ei kannata asua Oulussa :laugh: :laugh:

Mä vetosin siihen että sain lapset perä perään tuona aikana enkä kerenny ajamaan, enkä tuona aikana tuntenut itseäni niin turvalliseksi kuskiksi että oisin lapset ottanut mukaan. Sit laitoin siihen että nyt pääseen harjottelemaan... :ashamed: Juu, todella naurettava "syy", mutten keksiny muutakaan. Ja meni läpi...

mäkin asun oulussa ja en saanut jatkoaikaa.. sisko asu espoossa ja se sai jatkoaikaa

Mustakin kuulostaa jotenkin kummalliselta et joutuu antaa selvityksen.

mä hain 2x lisää jatkoaikaa eikä kummllakaan kerralla tarvinnu antaa mitään selitystä.

Mutta jos kortti ehtii mennä vanhaksi, pitää kakkosvaiheessa ajaa inssi ja tehdä kirjallinen uudelleen, sehän se vasta kalliiksi tuleekin!!

Mä soitin sillon poliisilaitokselle ennen kun kortti vanheni ja ne sano että jos ennen ½ vuoden aikana kortin vanhenemisesta haet lykkäystä 2-vaiheeseen, niin se riittää, jos menee yli ½-vuotta pitää käydä kokeet uudestaan.

Se jatkoaika maksaa noin 70 e, uudet kuvat tarvitaan. Mutta jos sulla on vielä pari viikkoa aikaa niin ehdit varmaan ajaakin sen, jos vain on rahat siihen. Itse huomasin vajaata viikkoa aikaisemmin, että menee kortti vanhaksi juuri ennen AUTOlomaa, ja ehdin ajaa kakkosvaiheen ennen lomaa =) Soittele autokouluihin, jossain saattaa olla kurssi alkamassa. Minäkin kävin eri autokoulussa kuin ykkösvaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Mustakin kuulostaa jotenkin kummalliselta et joutuu antaa selvityksen.

mä hain 2x lisää jatkoaikaa eikä kummllakaan kerralla tarvinnu antaa mitään selitystä.

Milloin olet hakenut nuo jatkoajat?
Ovat kuulemma viimeisen vuoden aikana tiukentaneet noita "kriteereitä".
Ja tosiaan kaupungeissa on eroja sillä Vantaalla eivät antaneet kaverille jatkoaikaa mutta sen kaverini sisko asuu Helsingissä niin sai sen mutinoitta.
Täysin turhaa rahastusta koko kakkosvaihe :kieh:

Jos joku tätä keskustelua vielä lukee/hakee (itselläni tuli googlessa vastaan kun hain tietoa kakkosvaiheesta), niin jatkoaikoja ei nykyään myönnetä enää samalla tavalla kuin aiemmin. Soitin autokouluihin sekä poliisille, ja poliisilla sanottiin että tarvitsee olla todella pätevä syy (sairaalassa olo tms.), huono rahatilanne ei kelpaa. Mielestäni se että ei siihen rahaa ole, on aika hyvä syy, mutta ei kuitenkaan pätevä. Sen vuoksi lykkäystä ei siis saa. Ja kalliiksi tuo lykkäys tulee myöskin, kun täytyy käydä ykkösvaiheen asioita läpi ym. Ratamaksut, autokoulun auton lainaus, ajotunnit ja mahdollisesti vielä uusia inssi/kirjalliset, ja toki vielä lykkäysmaksu (~70?).
Lykkäyksiä on tiukennettu jokunen aika sitten, koska kuulemma monet tekivät niin, että lykkäsivät ja lykkäsivät, monet jopa yli 10v ajeli "ykkösvaiheen kortilla". Kiitos kuuluu siis näille idiooteille, ja nyt kukaan muukaan ei enää saa lykättyä edes sitä yhtä kertaa.

Itselläni ajokortti vanhenee pian, ja siksi tänään olen kaikkia paikkoja läpi soitellut ja selvitellyt. Lykkäystä ei saa, joten sinne menee nyt muutenkin tiukassa tilanteessa 330?.. Rahastusta tuo koko kakkosvaihe on. :(

Itselläkin kakkosvaihe edessä, kortti voimassa vielä noin kuukauden..:B tämä on minulla jo toinen lyhytaikainen ajokortti eli viime tippaan taas menee. Stressaan tuota kakkosta tosi paljon, paitsi että rahaa menee p*keleesti niin minun pitäisi myös valmistua yliopistosta, etsiä työpaikka ym. pientä... ja todellakin, II-vaihe on silkkaa rahastusta!! Jos kurssi maksaa noin 270 euroa ja kestää ehkä 7 tuntia niin järkyttävän kovaa tuntimaksua koulut kiskovat - henkilökohtaista opetusta tuosta ajasta ei kuitenkaan ole kuin tunti!! Kyllä sapettaa ja suututtaa...!!!

Kun ajokorttini vanhenee huomenna ja kävin hakemassa ne paperit tota lykkäystä varten.
Tarvii passikuvat uudestaan + inssi ja kirjalliset ( ja 60e) lykkäysmaksu. Noh... Nyt on semmonen juttu, että tiistaina hain nuo paperit ja sitten nousi semmonen kipakka, melkein 40 asteen kuume... Noh En ole pystynyt mennä kaupunkiin passikuvaat tai edes täyttää, saatika sitten palauttaa tuota paperia.... Huomenna on lauantai, joten en pysty palauttamaan sitä lappua huomenna. Silloin korttikin vanhenee... Eli maanantaina viimeistään pystyn mennä tuonne kaupungille passikuvaan ja palauttamaan paperit.
Mutta silloin on kortti vanhentunut jo...

Kun ajokorttini vanhenee huomenna ja kävin hakemassa ne paperit tota lykkäystä varten.
Tarvii passikuvat uudestaan + inssi ja kirjalliset ( ja 60e) lykkäysmaksu. Noh... Nyt on semmonen juttu, että tiistaina hain nuo paperit ja sitten nousi semmonen kipakka, melkein 40 asteen kuume... Noh En ole pystynyt mennä kaupunkiin passikuvaat tai edes täyttää, saatika sitten palauttaa tuota paperia.... Huomenna on lauantai, joten en pysty palauttamaan sitä lappua huomenna. Silloin korttikin vanhenee... Eli maanantaina viimeistään pystyn mennä tuonne kaupungille passikuvaan ja palauttamaan paperit.
Mutta silloin on kortti vanhentunut jo...

Yhteistyössä