Kakka fobia!!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nessi

Vieras
Tiedän, että tämä on teidän mielestä ihan sairasta ja niinhän se onkin,
mutta tää on ihan hirveetä.

Mulla on ihan järkky kakkafobia! Oman kakkaamisen jälkeen on pakko käydä suihkussa.

Ahdistaa lapsen kakan pyyhkiminen pottalun jälkeen ja jos en suihkuta lasta tuntuu, että sitä kakkaa on omissa vaatteissa ja lapsen vaatteissa.

Kakkafobia vaikeuttaa myös avioelämää todella rankasti. Mieheni varmasti käy joka päivä isommalla hädällä, mutta joka ilta ei käy suihkussa.

Ahdistaa siis koskea hänen alaselkäänsä tai sängyssä ahdistaa, että hänellä on yöpuvussaan kakkaa tai sitä on hiertynyt lakanoihin.

Ja miksi sitten pelkään kakkaa? Pelkään, että sitä päätyy suuhuni ja saan ruokamyrkytyksen tms. ja olen raskaana! :o

Rasittaa tää hirvee kakkapelko ja jatkuvat suihkuttelut ja pyykin määrä..
Itelläni kun on vielä vilkas aineenvaihdunta.. ...

VOISIKO JOKU TAKOA MULLE JOTAIN JÄRKEÄ PÄÄHÄN, TERAPIAAN EN KEHTAA TÄSTÄ HAKEUTUA :(

no vaikea sua on kyllä mitenkään neuvoa..fobia mikä fobia :/
hulluna en sua kyllä pidä,vaikka kuulostaa tälleen ulkopuolisen korvissa hassulta :)
noh,eipä mulla mitään järkevää sanottavaa taas ollu.

Mene vain hoitoon, tuohan vaikeuttaa jokapäiväistä elämääsi. Ei tuo varmaan ole mitenkään tavatonta. Kyllä ne psykiatrit on tuollaista ennenkin nähneet ja kuulleet. onko sinulla muita samankaltaisia juttuja? esim. lika? entä tarkisteletko asioita moneen kertaan? tuntuuko, että sinulla on joku sairaus koko ajan muhimassa?

Yleensä neuroosit hälvenevät vuosien karttuessa ja kokemusten kasvaessa. Mitä enemmän hoidamme toisia ihmisiä ja/eläimiä, sitä helpommin sopeudumme elämän realiteetteihin hysterisoitumatta.

terveisin Islantiin lentänyt entinen lentopelkoinen

Juu, niinhän ne neuroosit hälvenee.

Mulla on ollut joitain muita neurooseja, mutta sitten ihmiset on saanut mulle järkeä päähän. Enkä oo sit enää niin kammonnut joitain asioita.

En ryhdy jonottamaan terapiaan pääsyä kun se kestää yhtä pitkään kun on aikaa siihen, että vauva syntyy..

Kannattaisi muuten hakea apua, olet hyvää vauhtia siirtämässä fobiaasi lapseesi... Oletko kärsinyt tuosta aina? Millaisen siisteyskasvatuksen olet kotoa saanut?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaisi muuten hakea apua, olet hyvää vauhtia siirtämässä fobiaasi lapseesi... Oletko kärsinyt tuosta aina? Millaisen siisteyskasvatuksen olet kotoa saanut?

Joo, toi on totta.

Isäni on pakkoneurootikko ja äiti turhankin huolimaton.
Mutta eipä mua juuri oo omat vanhemmat töiltään ehtineet hoitamaan..

ja mulla on bakteeri kammo...

mahatauti...
mä pidän jopa viikon väliä vieraaseen jos heillä on ollu mahatautia..
siis viikon viimeisimmästä ripuloinnista...tai oksentamisesta...
lapset kylvetän joka ilta jos olemme käyneet päivällä jossain kerhossa tai kylässä...

ja mitä se hyödyttää ei mitään...
muutamat mahataudit on sairastettu siltikin... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
ja mulla on bakteeri kammo...

mahatauti...
mä pidän jopa viikon väliä vieraaseen jos heillä on ollu mahatautia..
siis viikon viimeisimmästä ripuloinnista...tai oksentamisesta...
lapset kylvetän joka ilta jos olemme käyneet päivällä jossain kerhossa tai kylässä...

ja mitä se hyödyttää ei mitään...
muutamat mahataudit on sairastettu siltikin... :headwall:

Lapset kun ei saa sitä vastustuskykyä muuten kuin sairastamalla jonkin verran, ja liian steriili ympäristö heikentää vastustuskykyä edelleen.

No ymmärrät itsekin, että olet sairas. Vaikka ymmärrät, tunnet silti hirvittävää kammoa kakkaa kohtaan. Täällä kenelläkään ei ole mitään keinoa auttaa sinua, koska tuollaiseen ei maalaisjärki tepsi.

Hae ihmeessä apua, ei tuossa ole mitään hävettävää. Sinulla on neuroosi, joka vaatii hoitoa.