Itse tein herkullisen kasvispiirakan kaupan lehtitaikinasta ja täyteeksi laittelin näitä
- 1 pieni kesäkurpitsa paloina
- 1 peruna paloina
- 1 porkkana pienen pieninä kuutioina
- 1 sipuli aivan pienenä silppuna
- persiljasilppua
Näitä keitelin vedessä keskenään kunnes olivat kaikki pehmeitä (ei persilja). Erotin porkkanakuutiot pois. Kaadoin veden pois ja laitoin lautaselle kesäkurpitsat, perunat ja sipulit ja muusasin karkeasti haarukalla. Lisäsin porkkanakuutiot. Kun kasvismössö oli viileää, lisäsin sen piirakkavuokaan levitetyn lehtitaikunan päälle. Sekoitin kulhossa 3 kananmunaa, lisäsin siihen persiljasilppua, 2 rkl maitoa/kermaa, vähän juustoraastetta ja suolaa & pippuria. Tarkista mausteiden maku. Kaadoin seoksen piirakan päälle ja uuniin n. 30 min 175 astetta. Herkullista!