Kaipailisin apuja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maikki

Vieras
Luin tuolla ketjun että oletko koskaan pettänyt ja oma arka aiheeni nousi pintaan.Ottaisin neuvoja vastaan miten pääsen tästä jopa ahdistavasta pelosta että poikaystäväni,lapseni isä pettäisi.Tuolla kirjoitin asiasta tiivistetysti,mutta se on todella hallisteva raskas ongelma minulle. Jos joku kehtaa lukea tuon oletko koskaan pettänyt ketjua ja osaisi jotain ehkä omakohtaisesti omilla kokemuksillaan neuvoa. Miten pääsen tästä noidankehästä ja voin vapauttaa itseni?!Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata!

Ainakin sun kannattaa miettiä, miksi pelkäät sitä niin paljon, että pelko on ahdistava. Usein pelot pienenee jos sillä, kun tarkkaan selvittää itselleen sen pelon syyn, pohtii, että mikä olis pahinta, jos pelko toteutuisi, ja sitten miettii, miten siitä voisi selvitä. Kun totuushan on, että mies joko pettää, tai sitten ei petä, sitä ei voi muuttaa. Miksi et nauttisi siitä, kun mies ei petä, niin kauan kun sitä ei tapahdu? :)

Hei. Minulla oli nykyisen suhteen alussa tai itseasiassa aika pitkäänkin ihan sairaalloisia mustasukkaisuuskohtauksia ja ajatuksia. Edellisessä pidemmässä suhteessa minua petettiin useita kertoja ja se repi kyllä palasiksi. En ollut tuota saanut käytyä läpi kun tämä nykyinen 7 vuotta kestänyt suhde alkoi. Tiesin jossain syvällä itsekin, että ajatukseni ovat ihan tuulesta temmattuja, mutta niin usein mustasukkaisuus otti vallan. Hyvin hiljalleen on luottamus saanut nykyisen muotonsa. Nykyinen mieheni oli tietoinen luottamuspulastani ihmisiin ja erityisesti miehiin, eikä ole menettänyt hermojaan minun joskus maalaillessani älyttömiä kuvia kuinka pelkään, että hän käy vieraissa:)

ei ole petetty,mutta olin äitini tukena silloin kun isäni petti hänet...se oli niin raskasta aikaa ja nyt kun meillä on oma lapsi niin en haluaisi ikinä joutua samaan tilanteeseen.Ja rakastan niin paljon että pelkään menettäväni hänet.Olen puhunut mutta hän tietenkin sanoo että jos en itse petä ei hänkään...ärsyttävä vastaus häneltä.Hänen entisessä suhteessa toimivat just noin ja kun nainen petti petti sitten myös mies..eli nykyiseni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei. Minulla oli nykyisen suhteen alussa tai itseasiassa aika pitkäänkin ihan sairaalloisia mustasukkaisuuskohtauksia ja ajatuksia. Edellisessä pidemmässä suhteessa minua petettiin useita kertoja ja se repi kyllä palasiksi. En ollut tuota saanut käytyä läpi kun tämä nykyinen 7 vuotta kestänyt suhde alkoi. Tiesin jossain syvällä itsekin, että ajatukseni ovat ihan tuulesta temmattuja, mutta niin usein mustasukkaisuus otti vallan. Hyvin hiljalleen on luottamus saanut nykyisen muotonsa. Nykyinen mieheni oli tietoinen luottamuspulastani ihmisiin ja erityisesti miehiin, eikä ole menettänyt hermojaan minun joskus maalaillessani älyttömiä kuvia kuinka pelkään, että hän käy vieraissa:)

Minäkin maalaan niitä kuvia kun hän on työmatkalla tai baarissa....tulen hulluksi...