kainuun alue herätys!

Kuulostaa kotikurppa hyvin tutulta tuo uloslähtörumba!! Ja mulla sentäs on vain yksi tsipale noita taaperoita, joten hattua nostan ja korkialle! =)

Hanne, meillä poika on 2v2kk ja ei pue itse. Kengät saattaa tällätä jalkaansa, mutta ei niin että sillä vielä ulos vois lähteä, ne kun yleensä on väärissä jaloissa ja villasukat ei oo siellä alla tietenkään ja... Enkä kiirehdikään asian kanssa, kun vähemmällä pääsen kun vain itse puen, kuin se, että ensin aikani patistelen pukemaan ja sitten vielä riisun ne nurinperin olevat tamineet ja puen uudestaan... ;) No ei vaan, kesällä vois alkaa opettaa, kun vaatetta on vähemmän.

Meillä on pikkuneiti (Annika, kastajaiset oli eilen) alkanu kitisemään, varsinki nukkumaan alkamisen takkua.. kunpa oppis syömään tuttia ni ois joku apukeino!
 
Tervehdys tännekkin :)

Ippu toivotaan, et neiti rupeis tutille.Meillä kaksoset eivät koskaan syöneet tuttia ja yö unille meno olikin sit kauheeta. Aina piti hyssytellä ja nukuttaa todella pitkään. Nyt tämä kuopus otti tutin suuhun jo sairaalassa ja kova onkin sitä lutkuttaa :LOL: Helpottaa kummasti unille meno verrattuna kaksosiin silloin. Pientä tutti pelleilyä pitää, mutta kyllä nopsaan sitten nukahtaa kuitenkin.

Mites teillä muilla vauvelit nukkuu? Yllätyin todella, kun ei ole tarvinnut yhtään yötä valvoa vauvan kanssa. Kaksoset valvotti 3 ekaa kuukautta vuoron perään öisin ja unet oli todella vähissä. Pikkuneiti menee kahdeksalta nukkuu ja herää siinä yhden-kahden aikoihin syömään ja sit nukkuu tuonne seitsemään. Eli hyvin saa itsekkin nukkua. Onneksi :)

Niin ippu sievä nimi tytöllä. Mekin harkittiin tuota Annika nimeä tälle muorille toiseksi nimeksi, mutta päädyttiin sitten toiseen. Meillä kastajaiset on vasta 20. päivä.


mut tämmöstä tällä kertaa....
 
tervehdys pitkästä aikaa..täällä pikku-ukko on edelleen tyytyväistä sorttia, vähä sama meininki yöunien suhteen ku kotikurpan vauvalla, illalla 9-11 aikaan nukkumaan, 5 aikaan syömään ja sitte 8-9 aikaan ylös =) saa itekki edes yöt levätä ku tuntuu että päivät menee hetkessä ohi ja välillä tuntuu että miten sitä on muka niin väsyny vaikka noin kiltti vauva niin tottakai kotihommat vaatii veronsa ja sitten tuo esikoinen, meillä on ihan uskomattomia taisteluita ja tuntuu että viikko viikolta menee vaan huonommin.. :ashamed:

huomenna onkin vauvan neuvola niin pääsee näkemään miten se ukkeli on kasvanu viime kerrasta, kaksoisleuka on ainaki tullu :D meillä on jo ens viikolla ristiäiset, tänään vasta älysin että ne on jo niin lähellä ja vaatetus juhliin on vielä hakusessa, en oo kaupungilla pyörähtänykkään niitä katselemassa,no jospa ne kerkiää vielä.. :whistle:

mulle on tullu ihan kauheat makean himot, voisin kohta jo sanoa että pahemmat ku raskaus aikana, nyt ei tee karkkia mieli vaan kaiken maailman leivoksia, nyt on sitte tullu tehtyä pannaria ym. aika usein, niin voi ne kadonneet raskauskilot tulla kyllä kohta takasin.. :ashamed:

näin täällä =)

piipero86 & poeka 5 viikkoa 4 päivää :heart:
 
Moikka =) Miekin voisin tänne teidän joukkoonne liittyä rupattelemaan. koko pinosta en kyllä olisi mitään tiennyt ilman kotikurppaa. joten kiitos tiedosta =) Elikkäs mie olen myös Kajaanista laajankankaalta ja meidän pikkuinen Antti poikamme syntyi 4.1 :heart: Hän siis esikoisemme. Huomenna jo 3kk vanha =)
raskauskiloja minullekkin siis tuli melkeinpä 25kg ja aika paljon tuli sillon herkuteltua. varmaan jotain 5kg olis vielä pudotettavaa että olisin samoissa mitoissa ku ennen raskautta. Pitää koittaa viimeistään kesällä päästä niistä eroon etteivät juurru liian tiukkaan. Tosin nykyään minullakin tulee herkuteltua useammin ku kerran viikossa :(

mutta miekin voisin useamminki täällä käydä näitä kuulumisia kirjoittelemassa. Nyt täytyy rientää ku tuntuu poika heräilevän kauppareissun jäljiltä =)
 
meillä oli se neuvola eilen japieni mies olis sillon siis 5viikkoa ja 5päivää ja mitat oli 5290g(3655g), pituus 57,8cm(51,5cm) ja pipo oli 41,4cm(37cm) eli hyvin kasvaa, terkka sano pään ympäryksestä että tarkkaillaan sitä nyt ku se menee ihan omilla käyrillä ku kasvaa niin nopeasti, mut sano kuitenki että pää ei näytä mitenkään ylisuurelta/luonnottomalta kroppaan verrattuna ja oon kyllä ite ihan samaa mieltä.

kivaa että tänne tulee lisää sakkia :D

onko täällä kenenkään lapsia päiväkerhossa? mitä muksut tykänny? sain esikoisen vielä loppu kevään ajaksi tähän lehtikankaan kerhoon, niin on sillä sitte edes joku semmonen oma juttu ja näkee muitaki ku minua ja vauvaa. ja oon mietiskelly jos joskus uskaltautuisi sinne perhekerhoon käymään..
 
Heipä hei! Ollaan reissunpäällä keski-suomessa ja tääl on aivan ihana aurinkoinen ilma ja lämmintäkin melkeen 10 astetta! Isännällä on lomaviikko ja tultiin tänne mummille ja vaarille vähän lomailemaan. Poika tykkää aivan älyttömästi kun saa juosta ja peuhata ulkona niin et äiti olisi kokoaikaa vieressä naputtamassa et ei sinne tule pois yms. Neitokainen alkaa vasta nyt päästä matkaväsymyksestä vaik pari päivää täs jo oltu. Nytkin nukkumassa aamutorkkujaan ollut kohta 2 tuntia.

Maanantaina meillä neitillä puolvuotis neuvola ihan jänskättää et kuinka paljon kasvanut. Ite kotivaakalla koitin puntaroida neitosta viime viikolla ja vaaka näytti 6,5 kg että ei meillä vielä kovin iso neitonen ole. Kovasti näyttää siltä et konttaaminen jää välistä kun niin kävelee jo tuettuna eikä millään olisi enää edes kontillaan mielummin yrittää pystyyn. mutta nyt hälytin ääntelee et neitonen heräilee uniltaan joten eipä tämän kummosempia
 
Kävikö kukaan teistä tänään raatihuoneen torilla kattoo palo-, poliisiautoa ja ambulanssia? Me käytiin ja voi että oli 2v esikoinen innoissaan! :) Voitte vaan kuvitella mistä meillä on puhuttu tää päivä... ;) Mutta: missä oli ne ponit?? Olin näkevinäni ne kun sinne ajettiin, mutta lopulta kun me saatiin auto parkkiin ja perille päästiin ,en kyllä nähny heposesta karvaakaan... Ja me kuitenkin oltiin siellä jo noin klo 10.30 eli koko juttu oli kestäny vasta noin puol tuntia..

Mitäs teille muille kuuluu? Sairastaako nyt kukaan? Me luojan kiitos on edelleen vältetty kaikki.. ja toivotaan et säästytään tästä eteenpäinkin!
 
Huhheijaa.. :) Tänään on kyllä ollu aivan ihana ilma ulkona.. Aamulla herättiin klo: 7.00 ylös, heräsin siihen ku poika kilju ja jutteli pinniksessään leluilleen. Nukkuu todella hyviä yöunia ikäsekseen, klo. 21.00 meni nukkumaan ja heräsi siis vasta sillon klo.7 =) Yhdeksän maissa alettiin sitte siivoamaan asuntoa ku oli energiaa hyvin nukutun yön jälkeen. Päivemmällä käytiinki sitte ylitunnin pitunen kävelylenkki tekemässä ku on aivan mahtava tuo ilma ulkona.. Nyt vois sitte ottaa loppupäivän vähä rennommin, tosin pyykkiä pitäis jaksaa vielä pestä :)

Meillä ollaan onneksi sairasteluilta vältytty, toivottavasti ei mitään tulisikaan :)
 
No heips,

Terveenä ollaan oltu onneksi.
Piiperolle: meillä tytöt on olleet tuossa seurakunnan kerhossa tai no nyt vauvan synnyttyä en ole koskaan kerennyt niitä sinne viemään :ashamed: kun se on aina perjantaisin yhdeksältä aamulla ja ei mitään mahiksii, et kerkeisin ne sinne kuskata. Kyllähän ne siellä tykkää olla joten ilmoitin ne ensi syksyksi sinne taas. Varmaan sitten pääsen kuskaamaan, kun vauvakin on isompi ja ei syö ihan niin tiheään. Perhekerhoissa en ole käynyt.

Tosiaan ihanaa, kun on nyt noin ihania ilmoja ja kesä tulee :) Me tuossa tytsin kanssa käytiinkin jo vaunuttelemassa ja nyt sitten onkin niiiin laiska olo....

Ja me ei käyty kattoo siellä raatihuoneen torilla niitä juttuja. Tytöt ois varmaan olleet innoissaan, mutta tuo meidän vauva vähän estää tuota autolla liikkumista, kun hällä on lonkkalasta. Laitettiin jo sairaalassa ja nyt sen takia ollaan tavallaan jumissa täällä, kun ei oikein autossa voi kuljettaa. No onneksi lonkat jo kunnossa, mutta lastaa pitää pitää yhteensä 3kk ja vielä oisi 4 viikkoa jäljellä ja sit saadaan se pois. Ihanaa saada kesäksi se pois ja , et pääsää tuota mussukkaa halaamaan oikein kunnolla, kun tuo häkkyrä poistuu..

 
No minä se oon taas kahtonu lehdet ja muut jollain muulla ku silmällä, kun en oo moista toritapahtumaa huomannu ilmoiteltavan. Höh, harmittaa, ois meidänki esikoinen tykänny varmasti! Käytiin nimittäin torstaina Honkkarin pihalla ihmettelemässä poneja, ni mitä tuumaa meidän poika? Ka kun ohi ajoi henkilöauto, ni poika osoittaa sormi pitkällä että auto!!! Polleista viis, kun on kerta autojakin näkyvissä!! Daa.. :LOL:

Eilen illalla yritettin saada vauskia kolme tuntia nukkumaan... lopulta itki sekä äiti että tyttö, kun ei unenpäästä kiinni ottaminen meinannu onnistua millään. Iskän rinnalle sitä sit lopulta onnistuttiin rauhoittumaan.. kokeilin nimittäin ekaa kertaa unipussia, ja puin kuitenki normaaliin tapaan yöpön tytölle päälle; kuumuuttaan taisi pasuta, eikä siksi saanu nukuttua, ennenku älysin ottaa unipussin pois. Siinä vaiheessa oli jo niin yliväsynyt, että ei meinannu sen takia se tuutiminen onnistua. Ja kun ei tuutiminen onnistu, ni äiti alkaa olla levoton että mikä-mikä-mikä on hätänä, ja sit vauva vaistoaa äidin levottomuuden ja... huoh!! Onneksi isi oli rauhallinen ja siksi siihen isin rinnalle onnistui nukahtaa. Tänään uusi yritys unipussin kanssa, mutta jos panis tytölle pelkän bodyn päälle sinne sisään! =)
 
Heippa täältäkin!
reissusta palattu ja matkaväsymys vaivaa lapsia ja mua! No jospa se tästä tasaantus tän viikon aikana tämä hullunmylly. Oli kiva kotimatka kun pysty istuun takana keskipenkillä lasten kanssa! Isännällä ollut kohta vuoden autokuume ja nyt sitten osti uuden eli sai siis lääkettä kuumeeseesa (käytetty mut meille uusi)! farmari kävi meille jo liian pieneksi et nyt sitten on tila-auto. Isäntä tuumas eilen ennenkä lähettiin kotiin päin ajeleen et vielä mahtuis saman verran konttiin kuin jo mitä oli! Miten teillä muilla mahdutaan lasten kanssa autoihin?

Meillä ollaan oltu terveinä toisin minä olin mahataudissa pääsiäisen aikoihin mutta lapset ovat olleet terveinä. Tänään oli se 6kk neuvola neitosella ja pituutta oli 65,5 ja painoa 6,730kg Kaikki oli ok ja lihaa kehotteli alottelemaan kun niin hyvin jo kaikkea kasvista syö. Hammashoitajalle pitäis varailla ekaa aikaa neitoselle. Hullua musta näin pienenä hammashoitajalla käydä kun eihän niitä hampaitakaan vielä ole vaikka kovasti niitä koittaa tehäkkin! Sama oli pojalla sillon et ekalla hammastarkastus käynnillä ei ollut hampaita mistä ihailla tuli vasta lähemmäs 1 vuotiaana ensimmäinen.

Mutta kotihommat ei tuu istumalla tehtyä jotenkas niiden pariin täytyy joutua....
 
Meillä mahdutaan autoon huonosti!! Mies on niin älyttömän pitkä, että kuskin penkin taakse ei voi laittaa vauvan kaukaloa, eikä toisaalta esikoisen turvaistuintakaan takaperoisesti. Niinpä esikoinen istuu siinä kuskin takana ja jo etuperin, vaikka suosituksen mukaan ei vielä pitäisi niin päin istuttaa. Vauvan kaukalo taas on apukuskin takana. Hankalaa ku on noin pitkä tuo perheen pää!! =) Autoakaan kun ei ole rahaa ruveta nyt vaihtamaan.. tai ois kai jos ottais lainaa, mutta ei ole sit rahaa lyhentää sitä.. joten ei auta ku mennä nyt näin.

Aiotteko ottaa rotavirus-rokotteen? Sehän kun on ilmainen tänä vuonna syntyneille. Meidän neiti sai tänään neuvolassa ekan satsin sitä. Nyt pitää olla reilun viikon verran tarkkana että pesee kädet hyvin kakkavaipan vaihdon jälkeen, koska muuten se on kohta mulla se tauti! Terkka antoi muovihanskoja mukaan. Aion käyttää niitä ja varmaan silti pesen ja desinfioin vielä käsidesillä käteni ettei pöpö pääse tarttumaan, kammoan mahatautia niin! Ja tuntuispa kyllä että menee hohto koko rokotteesta jos sen takia pitää äitillä ko. tautiin sairastua! :/

Ihana vapaapäivä ku esikko mummilassa hoidossa. Kerranki aikaa istua koneellaki rauhassa =)

muoks: Taivas mitä mä olin kirjoittanut!! Aivan sekava tuo eka pätkä, mm. sai sen käsityksen että meidän perheenpää mahtuu hyvin istumaan vauvan turvakaukalossa joka on apukuskin paikalla koska siinä on airbag.. kaikkea se väsymys teettää! :LOL:
 
Se tuli talvi taas :headwall: ja minä kun luulin että ne saa kesähepenet kohta esille kaivaa :kieh: Nooh, kivaahan se tuo lumikin on, mutta tuo liukkaus on aika ikävää.. ainakin päivällä kun kaupungissa ajelin niin sai tosissaan ennakoida risteysalueet hyvissäajoin ku oli niiiin luikasta että..
Nii ja sitten päästäänkin siihen autokysymykseen ;) eli meillä mahdutaan ihan kivasti meidän farmareihin kahden lapsen kans :) Toisessa on turvaistuimet vänkärinpaikalla ja sit sen takana ja toisessa autossa molemmat istuimet on takapenkillä. Niin ja kaikki on selkä menosuuntaan! Ja hyvin mahtuu vielä eteen istumaankin vaikka takana on turvaistuin selin, vaikka pitkiä ollaan kaikki, siis minä, iskä ja pojat ;) Ja tarkoitus on pitääkkin pojat selkä menosuuntaan niin kauan kuin ainaki se 15kg tulee täyteen. En haluu kontolleni sitä tietoo/tunnetta et olisin vastuussa jopa lapsen hengestä sillä et penkki on käännetty "liian aikaisin".. Jo s ymmärrätte mitä tarkoitan? ehkä vähän hätävarjelun liioittelua, mutta on se poikien henkikulta niinkallis että haluun niille vaan parasta :heart: silläkin uhalla että joudutaan ehkä itse jostain tinkimään..
Pitäs alkaa kömpimään nukkumaan kun taas kaksi rankkaa päivää tulossa. Iskä menee huomenna aamulla töihin ja on 12h sillä ja samahomma sit torstaina niin lapset näkee iskää vasta perjantaina seuraavan kerran.. :( ja siitähän se sit äiti kärsii kun lapset tai ainakin toi vanhempi iskää ikävöi ja sitä kiukkuaa.. :p
Mutta sitten helpotaa, nimittäin mies jää pitää loput isyysvapaat ja isäkuukauden :D
Mut nyt tää lähtee uinuu.. :wave:
 
Vanhempien vastuullahan se lapsen henki on autossa joka tapauksessa, olipa penkki etu- tai takaperin. Tärkeintä on ihan varmasti se, että lapsi ylipäätään istuu turvaistuimessa! Pari kertaa nähny ku etupenkillä istua napottaa tirriäinen niin, että hätinä nokka ikkunasta näkyy ku niin on vielä pieni! :'(
Ja toisekseen kun penkin asennusohjeissa on ohjeet penkin asentamiseen takapenkille etuperin, pientä lasta varten, niin silloin sen täytyy tarkoittaa sitä että se on turvallinen niinkin päin. Muistaakseni se 3v / 15 kg on SUOSITUS, ja ylipäätään penkin käyttö on MÄÄRÄTTY LAISSA.
Kunpa vaan voittas lotossa ni ostas kai sitä vaikka minkälaisen tilaihmeen, johon mahtus vielä pari lasta lisääkin! =)

Pikkuisen sain tytöntylleröiseltä tänään taas hymyn tynkää kun hetken oikein lässyn-lässyn-lepertelin hälle. Muutoin on tuon lajin äidin-ilot aika vähissä, kai se on se rautalisä kun tekee tytöstä niin kiukkuisen. Tunnostaa että joko baby nukkuu, syö, tai kiukuttelee.. ei kauhean palkitsevaa.. :'(
Eilen oltiin neuvolassa, painoa oli 4485g (2870) ja pituutta 55cm (48), eli ihan jees kasvanu kahdessa kuukaudessa. Keskosuuden huomioon ottaen kasvu ja kehitys ok, vastaa ehkä n. kuukauden ikäistä, eli mikä noin kehitysiällisesti onkin, kun laskettu aika oli 17.3., siitä on nyt reilu 3 vkoa aikaa.
Voe mahoton, oisi sitä moni huoli ja mietintä vähempänä ku oisi vähä pidempään masussa tuo neiti malttanu pysytellä... *syyllisyys nostaa päätään taas, mitä teinkään väärin...*
Kuinka muut tuoreet tulokkaat jakselee?

Ja juu, talvi tuli takaisin. Tylsää, olin jo innoissani kun näytti niin keväiseltä, rattaitakin oli niin kevyt työnnellä ku kadut sulina! Pitää vaan toivoa että sulaa pian taas pois, ja sit vaan helteitä ja rusketusraitoja odotellessa! ;) ;) =)
 
Moikka :)

Meillä mahdutaan tällä hetkellä autoon aika hyvin.. Tosin eihän meitä olekkaan ku vasta kolme mutta kuitenkin tavaraa on senki edestä sitten aina ku mummoloihinkin reissaillaan :) Meilläkin tosiaan ollaan tuo rotavirus-rokotteen eka satsi saatu jo ja 29 päivä saadaan sitte se toinenki annos. Sillon on myös ekat rokotukset ku poika oli viime neuvolassa viikkoa vajaa 3kk ni ei se neukkutäti halunnu sitä pistää sitte vielä :)

Muutenki meillä jaksellaan onneksi ihan hyvin.. Poika nukkuu yöt kokonaan läpi jo päivisinki alkanu ottamaan ihan parin tunnin tirsat :) Muutenpa alkaakin olla jo aika seurallista ja puheliasta sorttia :) Aivan ihana kuulonen ku alkanu juttelemaan ja kiljahtelemaan :saint:

Ja tosiaan talvi tuli vielä takasin.. Toivottavasti ei enää satais.. Oli jo ihana ku oli välillä niin aurinkoisia ilmoja :) Ihana oli vaunulenkeillä käydä ku tietki oli jo sulat.. :) Noh, eiköpähän se kesä sieltä pikkuhiljaa tule!
 
Iltoja, miten mä oonkaan näin poikki :snotty:
Kauhee päivä tänään ollu. Pikkumuori on ollut tänään ihmeen kiukkunen vaikka yleensä ei paljoa huutele ja jaksaa tyytyväisenä seurata meitä muita. Mikä lie tänään ollu sit, toivottavasti huomenna parempi päivä.
Sit tytöt siihen päälle kiukutelleet ja hulinoineet vielä. Ja kauhee kauppareissu vielä takana, kun metsästelin niitä pukuja kevääksi. Ja eihän sieltä prismasta sit löytynyt kahta samankokoista pukua niin piti vielä lähtee muualta niitä kattelee. Onneksi kuitenkin sain ostettua niin on sekin homma hoidettu ;)

Meillä vauvelilla oli eilen kaksissa kontrolli aika ja neiti painoi tasan 5kg. Pituutta eivät tällä kertaa mitanneet...tiedä sit miks? Uusi aika onkin sitten kahdenviikon päästä. Huomenna on sitten neuvola jossa antavat sen rotavirus-rokotteen. Yöt menee edelleen niin, että yhdesti herää syömään ja onneksi nukahtaa samontein. Päivällä se tirppana vaan ei nuku, kuin ihan lyhyitä pätkiä, max 45min ja se onkin harvinaista herkkua..siis mulle.. :D vaunussahan se kyllä nukkus, jos minä vaan jaksasin koko päivän pyöriä pitkin pihoja, mut yhdet kunnon kävelylenkit päivässä mulle riittää :whistle:

Ja tuosta autosta...me ollaan kuin sillit purkissa :LOL: tai ollaan ainakin sitten, kun lastahoito loppuu. Eteen tulee kaukalo, isommat takana ja ukko saapi sen keski paikan :LOL: jos minä sit vaikka ajaisin. Ei nimittäin houkuta sinne keski paikalle ahtautua. Varmaan ukon kanssa otetaan aina juoksu matseja autolle, et kumpi pääsee ajamaan :D

no mut siinäpä tärkeimmät :LOL:
 
Nyt vasta huomasin et tännehän on tullut uusiakin joukkoon joten tervetuloa RouvaJones ja tytsi88!

Lapset päiväunille saatu ja itellä hetki aikaa istahtaa.

Hymyilytti pikkasen toi kotikurpan lausahdus et miehen kanssa matseja autolle mentäessä et kumpi ajaa! Meillä kun ollaan lähössä jonnekkin ja mä haluaisin ajaa autoa niin saan kyllä mut puolessa välin matkaa mies naputtaa kojelautaan et ei ole oikeen tekemistä!! Ja sen kerran kun minä haluan ajaa niin ukko valittaa ettei ole tekemistä! Viimeksikin kun mentiin mun kotipaikkakunnalle niin puolangalla alko kuluun ylimäärästä naputusta kun ei ollut mitä tehä! Että ihan suosiolla olen ajohommat jättäny ukolle.

Nyt paripäivää sitte poika tuumas kaupan pihalla kun oltiin lähössä kotia kauppareissulta et missä äiti? istuin kuskinpaikalla ja poika ihan hädissään että mihin äiti katos! Sanoin että täällä kuskinpaikallla poika vastas et ei äiti osaa ajaa, ikkä ajaa! Vähän oli takapenkillä sitte hiljasta ja kotipihalla poika sanoi että äiti ajoi autoa, osaa ajaa!

Kertokaas mikä kampaaja olisi hyvä tääl kajaanissa? Tuntuu et ei oikeen löydä sellasta hyvää paikkaa. Melkeen mulla mennyt siihen et sen hinnan perusteella valinnut et mis käy mutta nyt alkaa tuntuun et pitää sitä muutakin kriteeriä asettaa kuin toi pelkkä hinta.

Niin juu unohin kysyä että minkä ikäiselle olette hankkineet pyörän? Eli milloin ootte hankkinu ekan pyörän ja millainen se oli/on, kolmipyörä vai apupyörällinen 12 tuumanen? Huomasin tuos kaupassa kun kävimme et näköjään Prismassa on osattu paikka keksiä lasten pyörille! Kaikki pienet pyörät oli hyllyjen päällä korkealla ettei vaan kukaan pääse testaamaan olisko tää malli meidän muksulle sopiva! Ollaan ajateltu nyt täksi kesäksi hankkia pojalle pyörä ja siihen se työntövipu mut vielä on vasta ajatuksen asteella tuo pyörä asia.
 
Pikaseen tuohon pöyrähommaan kommentoin että meillä oli pojalla jo viime kesänä sellanen kolmirattainen pyärä ja siinä sellaienn "työntötanko". Aika vähälle käytölle se vielä sillon jäi, kun ei ressukalla kunnolla yltäny jalat polkimille :ashamed: lähinnä se vaan kyydissä istuskeli :) Nyt tälle kesälle olisi tarkoitus ottaa sama pyörä aluksi käyttöön ja sitten myöhemmin kesällä saadaan mun kummipojalta pieneksi jäänyt 12 tuumainen pyörä.. Eli pyöräilykelejä täälläkin odotellaan ;)

Kampaaja-asiaa: Missä te muut käytte parturissa? tai siis kampaajalla? ;) minkä hintaisia käyttämänne palvelut on? Itse oon käyny jo vuosia samoilla kampaajilla, rippuen miten on kiire ollu päästä tuoliin, eli oon käyny joko Huuhkajanvaarassa Pirjo Holapalla tai sitten jos ei oo tarvinnu päästä jus jollekkin tietylle päivälle niin oon käyny Vuorisen Annella Kuurnassa.. Sinne annelle vaan pitää varata aika noin 2kk etukäteen :kieh:
 
Meille mummi lupasi ostaa pyörän tälle kesälle, ja vissiin siis ihan "oikean" apupyörien kera, että ei kolmirattaista. En tiiä mitä siitä mahtaa tulla, ja miten kovalle käytölle pääsee, mutta onpahan sitten olemassa, ja mummille vissiin tärkeää saada ostaa =)

Kampaaja Miehen täti on kampaaja, käydään aina siellä, kun saadaan vähän sukulaisalennustakin. Eikä vain siksi siellä käydä, vaan kyllä hän on oikeasti hyvä. Nytkin, kunhan oon taas varoissani, olen ajatellut mennä niin että "keksi jotain". Yleensä olen aika tyytyväinen niihin keksimyksiin ollut! Joskaan nyt en ole piiiiitkään aikaan muuttanut mallia ollenkaan, mutta nyt vois kokeilla jotain vähän radikaalimpaakin. Jos uskaltais! =)
Niin ja tämä on siis Vuokatissa, Hair-Anne. Suosittelen! =)

Tänään taas vapaapäivää tiedossa, kun ukki hakee esikoisen hoitoon. Mulla on neuvolakäynti (jälkitarkastusjuttuja) itellä tänään, ni siksi poika pääsee sit ukin hoiviin, ja minä saan sen loppupäivän hummailla muuten vaan (lue: surffata rauhassa) ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marsu81:
Pikaseen tuohon pöyrähommaan kommentoin että meillä oli pojalla jo viime kesänä sellanen kolmirattainen pyärä ja siinä sellaienn "työntötanko".
Onko se vähän samanlainen kuin mitä on nyt HobbyHallissa myytävänä..? Sellainen, joka käy 10kk iästä alkaen...? Että ensin on sellaiset turvakaaret jne... Ajateltiin, että oiskohan se minkälainen... Tyttö kesällä 10kk ja mietittiin, että kannattaisko ostaa tuollanen pyörä ja oisko se hyvä sitten seuraavanakin kesänä..?
 
Täytyy tuohon pyöräjuttuun kommentoida... Ne kolmipyöräiset, joissa polkimet on siellä etuakselilla on tosi raskaita ja hankalia pienen polkea. Eli jos kolmipuöräistä ostaa niin suositteleen ostamaan sellaisen ketjuvetoisen, missä polkimet siis siinä keskellä... yltää paremmin polkemaan ja on paljon kevyempikin polkea.
Meillä tarkoitus hankkia noille kesällä 2v täyttäville pojille 12 tuumaset pyörät apurattailla ja se "työntötanko" kai olisi kans ihan kätevä...
 
pyöristä meillä esikoinen sai kolmipyöräsen 1,5 vuotiaana ja 12 tuumasen pyörän apurattailla sai vasta 3,5 vuotiaana. ajo apurattailla yhden kesän ja viime kesänä otettiin heti keväällä apurattaat pois eikä niitä oo tarvinnu takas laittaa =) tänä keväänä olis uuden pyörän osto edessä..

meillä oli lauantaina ristiäiset ja pojasta tuli Kalle Antti Olavi, kastetilaisuus meni tosi hyvin vauva nukahti kummin syliin, heräsi ku päätä kasteltiin mutta sitten jatko saman tien unia =) oli kyllä hirveää häslinkiä torstaista sunnuntaihin, no onneksi se on nyt ohi..on kyllä tosi väsyny olo mut jospa se parissä päivässä tasaantuisi..

piipero86 & pikku-kalle :D
 

Yhteistyössä