kainuun alue herätys!

Haukotus ja huomenta!

Meidän neitosesta näyttäs tulevan sellanen tahtonainen et oksat pois! nytkin olen koittanut nukuttaa sitä uudestaan kohta tunnin mut ei minähän se es nuku enää tyyliin nakkelee unipupun sängystä lattialle, ampuu tutin suustaan yms pelleilyä. Sylissä vain olisi, hirvee huuto jos hävien jonnekkin. Samoin on vaatteiden pukeminen yhtä pullistelua ja huutoa riittää ja kun ei pelkästään jonkin tietyn vaatteen pukeminen vaan aivan kaikkien ulkovaatteista lähtien. Onkos muiden pikkuiset jo tällaisia tahtovauveleita?

Minäkin mietin et jos toi lääkärin kommentti on siltä jolta luulen niin aivan kuulostaa häneltä itteltään! Isäntäkin kävi esikoisen raskausaikana mun mukana siellä tasan yhden kerran ja sit sano aina et sinne en kyllä tuu kun on niin ihmeellinen lekuri. Sillon melkeen huutamalla sano miehelle et tossa on sun paikkas ja osotti sitä tuolia mikä on siin verhon takana. Oltiin vähän ihmeissään et tarviko sitä nyt tollee sanoo kun sievemminkin olis voinut asian ilmasta.

No joo täytynee myöntää et täälläkin on ajoittain vauvakuumetta ilmassa! Vaikka minäkin vannoin neitosen syntymän jälkeen et ei enää tätä mut kuinkas kävikään välillä huomaan ajattlevani vielä yhdestä. Toisin vähän pelottaa kun kaksi raskausmyrkytystä nyt takana et uskaltaskohan sitä mut katsotaan nyt voihan se mieli vielä muuttua.

Jokos teillä muilla ollaan päästy ensimmäiset hiekkakakut tekeen? Sopivasti pieni pläntti sulanut tosta pihalta niin hiekkakakut on päästy tekeen. Toisin poika olis nyt jatkuasti siellä. Naureskelin miehelle tos eilen et taitaa piha olla kuoppia täynnä ennenkä hiekkalaatikko lumen alta paljastuu!

Mutta nyt aamukahville et tässä heräis ittekkin...
 
Hanne80 juuri tuolla tavalla sanoi minunkin miehelle, kun oli odotusaikana mukana R.S:lla... eli tutulta kuulostaa :LOL: :kieh:

Ja myös meidän tyttö alkaa osoittaa omaa tahtoaan... Ennen mm. vaipanvaihto ja vaatteiden laittaminen oli helppoa, mutta nyt on alkanut niiden kanssa aina välillä äppyilemään... eli tutulta kuulosta tämäkin :|
 
Piipero kiitos tiedosta.. :) Kyllä minäkin olin tietonen että hiuksia voi lähteä, mutta mulla niitä irtoaa ihan mielettömästi :| ja muutenkaan minulla ei mikään kovin vankka tukka ole... Nyt sain lyhkäsemmäksi leikattua ni jospa tämä tästä =) Meilläkin Antti on nyt eka lapsi vasta, ja lisää halutaan vielä ainakin yksi, ehkäpä toinenkin =) Ja hiekkalaatikoille päästään varmaan vasta loppukesästä ekaa kertaa.. :)
 
meillä oli tänään 2kk neuvola ja kalle oli kasvanu taas kauheasti
paino:6340g (synt.3655g)
pituus:60,6cm(51,5cm)
pipo:43cm(37cm)

ens kerralla lääkärin neuvola niin siellä sitten katotaan vielä tota päänympärystä ja mietitään tarviiko asiaa ruveta tutkimaan, ku kasvu menee ihan omaa käyrää..ja terkka sano että kalle varmaan periny isältään atooppisen ihon ku on kuivan tuntunen mut perusrasvauksella vielä mennään ja toivottavasti ei siitä muuksi muutu, minun mies oli nimittäin vauva ajan itkeny kuivaa ja kutisevaa ihoa..
 
Sehän Kalle poika on kasvanut :) meillä Eevi oli pari viikkoo sitten tasan 5kg, kun kaksissa oli tarkastus. ( syntymäp. 3700g ) Nyt, kun tuota neuvola korttia kattelin niin hokasin, että eihän ne ole synnytyksen jälkeen mitannu ees päänympärystä :eek: enkä itekkään ole sitä tajunnu, kun olen ollut huolissani niistä lonkista niin en ees ole älynnyt kysästä tuota. Pitääpä huomenna mainita asiasta.
Tuosta ihosta niin on kyllä kurjaa. Meillä tuon lastan takia muorilla on selkäpuoli aika kuiva ja välillä ihan hilseilee. Toivottavasti loppuu sitten kun hoito on ohi.
 
Me ei oo vielä hiekkakakkuja leivottu mutta pitkin talvea on pitäny lumesta tehä kakkuja samalla tavalla ku hiekasta kesäisin ;)

Meidän tirriäinen ei vielä paljo tahtoaan osoittele, ja esikoinenkin on aina ollu aika sopeutuvainen pukeutumisen suhteen, mutta nyt hiljattain on tullu semmosta että ulos tahtois lähtee mutta pukea ei haluttais sit millään. Kiemurtelee ja tenii vastaan minkä jaksaa! Levahtaa rennoksi lihakasaksi eteisen lattialle; tosi kiva puettava! :kieh:

Kalle on tolokku poika! Vähän eri mitoissa kuin tämä meijän sirpukka; 4,5 kg ja 55 cm kahden kuukauden iässä, jos oikein muistan ilman kortista tarkistusta.. =)
 
ääähh, mä en kestä :snotty: nimittäin odottaa ensi viikkoon, kun meillä oli tänään se radiologi aika kun ultrattiin niitä lonkkia vauvalta. Siis tulokset kuulen vasta ensi viikolla, kun se homma oli ohi ja kysyin siltä lääkäriltä, että mikäs on tilanne niin ei silloin voinut sitä kuulemma sanoa. Sen jälkeen oli lapsipoli aika ja lääkäri siellä sanoi, että heille tieto tulee parin päivän sisään, että soittele ensi viikolla. Hitto, kun nyt jännittää/huolettaa mitä siellä näkyi. Mutta hyvä tässä siltikin oli se, että lääkäri totesi lonkkien olevan hyvät...siis mitä nyt kokeili niitä siinä. Nyt vaan odotellaan niitä ultra uutisia. Jokohan tuota maanantaina voisi soitella ja kysyä, minäkö malttamaton :whistle:
 
sain onneksi terveen paperit jälkitarkastuksessa ja minipillerit vielä matkaan vaikka itelleni vannotin että pillereitä en enää kyllä syö.. :whistle:

onkos kotikurppa saanu jo lääkäreiltä vastauksia pikku muorin lonkista?odottaminen on ollu/on kyllä varmasti ihan kauheaa..

meidän vauvan iho alkaa olla käsissä tosi pahan näköstä, sellasia tosi kuivia alueita siellä täällä ja rasva ei tunnu auttavan, pirun atooppinen iho.. :kieh: onneksi ei kuitenkaan ilmeisesti kutise tai kirvele ku kalle on edelleen tosi tyytyväinen vauva.

mitkäs on mammojen vappusuunnitelmat? meillä vietellään ihan perheen kesken ja ajattelin että jos illalla jois sitten siiderin tai 2 kunhan nappulat nukahtaa. tänään laittelin ilmapallot ja serpentiinit ja pullotin siman, joka nyt tuli tehtyä aika myöhään mut oli pakko saasa tehdä ite ekan kerran, toivottavasti tulee yhtä hyvää ku äidin tekemästä :p munkitki olis ollu kyllä kiva ite tehdä, mutta onnistuisin kuitenkin polttamaan kämpän sillä rasvalla niin pitää tyytyä kaupan munkkeihin.
 
Juu, lääkäri soitti eilen ja ultra kuvissa oli löytynyt terveet lonkat ja mitään luksaatioon viittaavaa ei ollut näkynyt =) Oli kyllä ihana uutinen. Nyt odotellaan vielä pari viikkoa, niin on aika lapsipolilla ja lasta ilmeisesti lähtee :) Seuraava kontrolli on sitten puolenvuoden iässä ja röngtenkuvauksiin meno.

Vappu ollaan kotona, minneppäs sitä tästä lähtiskään. Mutta parin viikon päästä lähetään varmasti reissuun, kun ollaan tavallaan motissa täällä oltu :D
 
Onnittelut kotikurpalle vielä minultakin hyvistä uutisista :) Meillä tosiaa oli tiistaina se 4kk neuvola.. :) Painoa pojalla oli jo 7390g ja pituutta 65cm :) Iso poika siis.. Rokotuksenki sai, itkuhan siinä pääsi mutta ku homma oli ohi alko heti naureskelemaan, kuumettakaan eikä mitään siitä onneksi tullu.. Vähä uneliaampi ehkä oli :)

Ja tosiaan hyvät vaput kaikille vielä minulta! :) Aivan ihana ilma tänäänki ollut ni ei ole kerenny ja viittiny edes oikein täällä netissä tulla käymään.. :)
 
nyt on kyllä ilmat kylmentyny ihan kertaheitolla.. :( jospa ne kohta lähtis taas lämpenemään..meidän piti tänään käydä kallen kanssa neuvolassa punnituksella ku on nyt ollu ripulilla maha, kakka imeytyy suurimmaksi osaksi vaippaan ja sitten on jonku verran niitä kokkareita seassa. tänään paino oli 6710g niin nyt sitten jos ripuli jatkuu niin voidaan seurata että lähteekö paino laskuun. muuten kalle on kyllä tosi ilonen ja virkeä tapaus edelleen, niin jospa tämä on vaan joku pikkunen mahapöpö joka menis nopeesti ohi.
 
sain kimpullisen ruusuja (tosin mies anto ne jo perjantaina ku osti ja sillä ei olu paikkaa minne olis ne piilotellu pariksi päiväksi ) ja sitten esikoinen oli tehny kerhossa kortin, johon ukko oli unohtanu kirjottaa tämän meidän pienimmän ukkelin nimen, vissiin liian tuore tapaus vielä että ei muistanu :LOL: :ashamed: äsken ukko kävi vielä mulle ostamassa ison suklaalevyn lisäksi ( jota en kyllä enää todellakaan odottanu ) ja toisen kortin jossa oli kaikkien nimet tällä kertaa :D mulle olis kyllä riittäny yksikin kortti, olisihan siihen voinu kallen nimen lisätä, mutta meneehän se näinkin :LOL:
 
Tervehdys kaikille!

Hyvää Äitienpäivää jokaiselle tasapuolisesti!

Minä hölmö menin perjantaina "pilaamaan" isännän äitienpäivä yllätyksen. Postista tuli minulle osoitettu kirje ja tietty aukaisin sen. Ihmettelin kylläkin et mikäs tämä tämmönen on, no avattuani kirjeen kattelin vähän hölmistyneenä et onks tämä jokin kanta-asiakaskortti vai mikä?! En sen kummemmin ajatellut asiaa ennenkä jonkin ajan kuluttua luin kirjeen uudelleen ja kirjeessä luki omalle rakkaalle hyvää äitienpäivää! Tarkemmin katsottuani sitä "kanta-asiakaskorttia" se olikin 100e lahjakortti kylpylään!! Soitin sit miehelle töihin ja pyytelin anteeski kun pilasin yllätyksen. Tänään vielä sit syöty kakkua ja oltu perheenkesken, kiva päivä kumminkin vaik yllätys menikin piloille.

Olis nyt lämmenny noi ilmat oikeen kunnolla kun kerta yritteli, olis niin mukava ollut jo kesäisen lämpimät ilmat. No kerkeehän nuo vielä lämmitä, kunhan Juhannukseen mennessä kuitenkin lämpeisivät. Meillä neiti tekee sit pitkän kaavanmukaan niit hampaita koko ajan on niin kiukkunen ja ei millään meinais päivaunille alkaa. Liekkö sitten toi liikkuminen niin vilkasta et tulee uniinkin on meinaan niin mahoton kiipeilemään ja ihan mikä tahansa tuki kelpaa niin kävelee sitä pitkin. Välillä kiljuu niin korkeelta ja kovaa ikään kuin käskien äiti tuu auttaan en pääse eteen päin/pois.
 
Moikka taas.

Tänään saatiin lasta pois kokonaan =) On kyllä aivan mahtava tunne. Muorikin on ihan ihmeissään, kun pystyy paremmin potkuttelemaan. Saa nyt nähdä miten se hokaa tuosta lähtee liikuskelemaan. Varmaan vähän "jäljessä" voi tulla, kun ei ole koskaan voinut liikkua normaalisti.

Neuvolakin oli tänään ja tyttö painoi 5725g ja 57,7cm pitkä. Rokotteenkin sai ja ei tuuminut siitä mitään, ei edes itkua tullut :D mutta, kun suun kautta sai sen rotarixin niin huuto tuli, kun oli vissiin niin pahaa evästä :LOL:

Mut tämmöstä nyt meille :wave:
 
Hei :wave:

Eipä ole taaskaan tullut täällä kirjoiteltua kovin paljoa.. :( Meillä tosiaan se muutto edessä nyt n. viikon päästä ni se on kyllä vienyt kaikki voimat ja ajatukset. :) Nytkin ollaan vloppua täällä mummolassa viettämässä kun ei viitsi kotona siellä laatikoiden keskellä asua :D Toivottavasti ens viikko menee sitten nopsaan :) Pitäisi perjantaina sitten vielä siskon valmistujaisissa käväistä kun valmistuu nyt Ammattikorkeakoulusta restonomiksi :) Van pitää mennä, Antti tuntuu jälleen heräilevän päiväuniltaan :) Se tuntuu tietävän millon äiti on mukavasti asettunut koneelle :D
 
:attn: Huhuu!!! Mihin kaikki on joutunu?? Nyt ei ainakaan pihalla mahda kukaan viihtyä kun toi ilma meni tuollaiseksi? Muutaman päivän olikin jo hienot ilmat.. Minäkin sain muutaman ikkunan pestyä ja mattojen pesukin on jo aloitettu :saint:
Käytiin aamulla lenkillä, niin aika hiljaista tuossa sateessa oli, eipä juuri ollu vastaan tulijoita :whistle: Yhtä hiljaista siis kuin tässä ketjussa
 
Juu, pakko myöntää ettei ole nyt kauheesti tullut tänne kirjoiteltua, kun tulee enemmän käytyä tuolla kerhon puolella :ashamed:

Mulla oli tosiaan tänään kummipoika hoidossa ja ei päästy ulos, kun hankalaa lähtee kahden vauvan ja kahden isomman kanssa ulos...ja vettäkin satoi niin ei senkään takia :whistle:

Mäkin sain viikonloppuna kaksi ikkunaa pestyä ja vielä ois jäljellä kaksi ja parvekelasit :kieh:
Ärsyttävää puuhaa muuten, mutta pakko pestä välillä, kun tympii katella kakkasien lasien läpi :whistle:

Mut pitää lähtee viihdyttää tuota pikkumuoria, kun tuntuu kaipaavan seuraa :wave:
 
eipä oo kyllä itelläkään tullu tänne ihan äsken kirjotettua, minä oon kotikurpan tavoin seuraillu nykyään enemmän tuolla kerhon puolella..

vitsi viime viikolla oli koti-kajaanissa omakotitalo vuokralle ja minähän ihan onessani sinne soittelin ja matkaa kajaanista olis olu sinne 20 kilsaa, mut 160 neliötä ja vuokra vaan 550? :eek: meillä olis ilmeisesti ollu aika hyvät mahdollisuudet saada se mut hitto tuo matka..olis pitäny hankkia toinen auto, esikoisen koulu hommat olis menny uuteen uskoon jne jne..ärsyttää kyllä, mä oon NIIIIN kypsä tähän kerrostalo elämään.. :kieh:

kallella on juhannuksen jälkeen se päänultra ku pää kasvaa edelleen niin kovaa kyytiä niin tarkistetaan onko ylimääräistä nestettä tms. toivottavasti ei mitään inhottavia löytöjä tule vastaan.

vaihdoin just ahkerana tyttönä parille kasville mullat ja kohta pitäis mennä pyörittelemään lihapullia, ku väsäsin taikinan aamulla ku kalle oli päikkäreillä.

niin ja sitähän tässä piti vielä noitua että tuo ilma on kyllä ihan P*RSEESTÄ! mikäs kesä se tämmönen on, kylmä ku napajäätiköllä ja vettä välistä tihkuttaa.. :kieh:
 
Heippa!

Olen kolmen pojan kotiäiti Kainuusta ja työskentelen samalla Oriflamen tiiminvetäjänä. Jos jotakuta kiinnostaa saada omalla asiakasnumerolla Oriflame tuotteita halvemmalla niin ottakaa yhteyttä.

kirku08@gmail.com
 

Yhteistyössä