kainuun alue herätys!

onpa kiva ku on tullu muitakin =)

No miten itse kullakin syksy mennyt? Bellukka ja ellimelli onko teillä jo muksuja vai ootteko odottajia? Mulla lähtee huomenna 18 viikko menemään. eilen oli neuvola ja sydänääniä kuunneltiin niin sano se nauvolan emäntä että ei oo ihan äsken törmänny yhtä vilkkaaseen tapaukseen ku ei millään halunnu pysyä paikoillaan niin ei sitte saatu tarkkaa pulssia :LOL:
 
Täällä myös yksi kainuulaisäiti. Ikää 25, tyttö 3v ja 10kk, on meillä myös mies, joka käy pesettämässä pyykkinsä ja aina välillä nukkumassakin :heart:
Tuolla lapsettomuus-palstalla olen enemmänkin kirjoitellunna. Sekundäärinen lapsettomuus vaivaa. :(
 
vitsi oon ihan täpinöissäni täällä ku on tullu taas lisää porukkaa :D
tänään on tosiaan ollu ihana ilma, mutta tänää on ollu niin väsy että en oo jaksanu ulos raahautua,mutta ny tuntuu että vois ehkä illan mittaan käydä tekee pienen lenkin..poika oli 4 tuntia pihalla eikä olis sittenkää halunnu vielä tulla, hyvä että välillä maltto käydä syömässä =)

mitäs te itse kukin teette? minä oleskelen kotiäitinä, vaikka olen yrittänyt saada töitä ja käyny muutamia harapaikkojaki kysymässä mutta eivät oo minnekkää ottanu..mieskin lohdutti edellisellä kerralla niinkin hyvin sanomalla että "ne ei vaan tykkää sinun pärstästä,niin sen takia ne ei sinua ota." (sano sen ihan huumori mielessä)
 
Meillä on semmonen tilanne, että 06/06 päätettiin, että toinen lapsi saa tulla jos on tullakseen. Joulun alla sitten oltiin tosi iloisia alkaneesta raskaudesta, mutta se osoittautuikin kohdun ulkoiseksi uuden vuoden aattona päivystyksessä. Seuraavana päivänä leikkaus, missä poistettiin alkio (meille VAUVA!!) sekä repeämisen takia vasen munajohdin. Yhdellä tuuballa siis yritetään selvitä. Muuta "vikaa" meissä kummasakaan ei ole. Kävin 06/07 yksityisellä gynellä vielä tutkituttamassa kaiken varalta paikat, kaikki ok. Syön clomifen+terolut-lääkkeitä. Toivotaan kovasti, että saatais uusi raskaus alkamaan noiden avulla, en tiedä, että haluanko lähteä pidemmälle lapsettomuushoitoihin.
 
Kiitos, Papagena! :flower:
Kyllähän se oli todella rankka kokemus, ja surutyö on edelleen kesken. Aika kamalaa oli myös elokuun loppu, jollon olis ollu tuon raskauden laskettu aika. Eikä sitä voi olla edelleen ajattelematta, että JOS kaikki olisi menny hyvin, niin meillä tuhisisi kuukauden ikäinen vauva täällä... :'(
Olin kevättalven aika masentunu, eikä elämä oikeastaan ollu minkään arvoista mun mielestä. Nyt ollaan jo voiton puolella! Onneksi mulla on maailman ihanin mies, joka jaksoi tukea ja ymmärsi katseesta, että missä mennään. Hänelle tuo raskaus ei tietysti samallai ollu ja tuntunu, kun mulle ja hällä olikin suurin huoli se, että selviänkö minä. Meni leikkuusaliin meno sen verran kinttaalle, että meinasi henkikulta lähteä.
Piiperolle tiedoksi, että tämän lapsettomuuden "alkaminen" on vielä meillä niin alussa, että tässä vaiheessa meitä ei oikeastaan lohduta yhtään se, kuinka kauan kukakin on yrittäny lastaan. Ei meilläkään esikko ole lähteny helposti alkuun. 1 1/2 vuotta häntä yritettiin. Ja meille todellakin tämä sekundäärisen lapsettomuuden toteaminen oli shokkihoitoa! Ei millään pahalla.

Minä olen alun perin Kajaanista, ja siellä olen tavannu mieheni, mutta nyt asutaan pienemmällä paikkakunnalla. Mä (vielä toistaiseksi) haluan pitää kotikuntani salassa, ja myös mieheni kotikunnan, Kainuu on sen verran pieni, että ei tiedä vaikka sattuisi tuttuja olemaan samoilla sivuilla. Ja täällähän kun saa olla kasvoton, ja anonyymi tyyppi nimimerkin takana, niin käytän tätä hyväkseni.
Sen verran voin kuitenkin kertoa, että teen päivätyöni lasten parissa.
 
Bing: Koitin laittaa sinulle yv:tä mutta postisi saapuneet kansio on täynnä =) Jos vaan huomaat kirjoitukseni täällä niin laitahan vaikka uutta postia tulemaan jos en itse ole kerinnyt niin muistan vastata.

LT82: Oikein paljon tsemppiä teille. Onneksi sinulla on hyvä mies vierellä. Toivotaan että pian tärppäisi teillä.

Heh... pongasin sinutkin papagena täältä :) Terve vaan taas :wave:
 
Huomenta vaan kaikille :)
Ja toivotaan LT82, että teillä vielä tärppää :)
Meillä meni ensimmäistä odotellessa kolme vuotta ja sitten saatiinkin kaksi kerralla. Pelkäsin että ei kolmatta ehkä saadakkaan, kun tyttöjen saantiin meni aikaa, mutta tämä kolmas onnistikin heti. :)

Minä olen vielä työttömänä työnhakijana, mutta jään sitten joulukuun puolella äitiyslomalle. Olin alkuvuodesta kahdessa eri lyhytaikaisessa työssä, mutta nyt kotona lasten kanssa. Mies käy koulua joten lasten kanssa pidetään kotia pystyssä päivisin. :wave:
 
huomenta huomenta. Mullaki pitää soittaa tänään terveydenhoitajalle ku tuntuu että kohdunsuu on laskeutunu, vaikka ei sen varmaan vielä näin 18. viikolla pitäis laskeutua. Viime viikkoina se on ollu vielä niin kaukana että hyvä että lääkärikään on sitä löytäny,nooh,jospa vaan ylireagoisin.. :/
3 viikon päästä on vasta seuraava ultra niin ei jaksa sinnekkää asti odottaa..
 
täällä myös yksi kainuusta. :wave: Vieläkös mahtuu mukaan. Tarkempaa paikkaa en minäkään halua (ainakaan vielä) kertoa. Perheeseen kuuluu tyttö 8,5kk ja avokki , kaksi kissaa. Parin viikon päästä saamme vahvistukseksi koiranpennun.

Lapsettomuudesta täällä ollaan juteltu ja meillä oli myös omat hankaluutemme kun vauvaa aloimme yrittämään. kolmisen vuotta siinä meni johon mahtui myös kaksi keskenmenoa :'( .
 
Onko sulla, Papagena, siis n. rv 15 menossa?
Mulla oli esikoisen odotus yksi h***etin iso katastrofi; kohdun kannatin repesi, ennen aikaisa supistuksia, raskauden puolesta välistä suunnilleen olin koko ajan sairaslomalla, tyttö meinasi syntyä 10 etuajassa, ja sitten kun pääsin sairaalasta kotiin, niin ehdottomaan vuodelepoon passittivat. En saanu olla yksin kotona (asuttiin sillon vielä Kajaanissa), ja mies oli täällä nykyisellä kotikunnalla jo töissä, eli mä makasin mun vanhempiem luona, ja kun mun isä on koirille allerginen, niin meidän koira oli kolmannella paikkakunnalla hoidossa anoppilassa.... :whistle: Näin elemmttin raskausviikot 30-37. Ja kun tyttö saatiin maailmaan 38+1 niin ei tullu kyllä mielen viereenkään että heti alkaisin uudestaan yrittää raskautta. Ja siis vauvakuumeen annettiin rauhassa kehitty', mutta nyt kun kuume olisi korkeimmillaan, niin ei onnistu, vaikka kuina yrittää. |O
 
Piipero86, saapiko ihan udella, että tuo 86 on siis sun syntymävuosi, eli olet 21? Onkos tuo ekassa viestissä mainitsemasi "poika 5v" sun vai avopuolison? =)

Onko tässä pinossa muita vm 82 Kajaanilaisia? Tiedä, vaikka tuttuja löytyy!
 
LT82 kyllä 5v poika on minun (olen vielä 20,loppuvuoden lapsi kun oon) , olin 15 ku synnytin ja myöhemmin samana vuonna täytin 16. Jätin sillon vielä raskauden aikana silloisen poikaystävän ja asuin ensimmäiset kuukaudet vauvan kanssa minun vanhempien luona, mut sitte muutettiin pojan kans kahdelleen ku poika oli n.4kk ja asuttiin kahdelleen aika tarkalleen siihen asti ku poika täytti 2 (sillon pistettiin hynttyyt yhteen tän nykysen kans) . Välillä oli tosi rankkaa, mut en kyllä päivääkään vaihtais pois! ja seki oli sitte aika hauskaa, varsinki näin jälkeenpäin ajateltuna, et mulla ei ollu mitään hajua lasten hoidosta, koska ei ollu pikku siskoja/veljiä tms... et semmonen elämä mulla :D
 
Aurinkoiset huomenet kaikille!! :wave: Ainakin täällä Kajaanissa aurinko paistaa, ihana syksyinen ilma. Lähdetään pojan kanssa ulkoilemaan heti kunhan mamma malttaa jättää tämän koneen rauhaan =) Mitenniin nettiaddikti? ;)

Nuorena olet piipero86 aloittanut! =) Mutta, nuorenahan sitä jaksaa, joten mikäs siinä =) Olet ainakin nuori mummi sitten tämän pojan lapsenlapsille aikanaan ;)
 

Yhteistyössä