Kaikkien aikojen hääkutsu

  • Viestiketjun aloittaja taidamme jättää menemättä
  • Ensimmäinen viesti
narikka83
en menis, tosi nolo etes lähettää tuomonen kuttu. täälä ku ruukannu olla tapana että pitopöyvässä on paljon ruokaa, hääkakun kans useampaa sorttia ja jos on ollu alkoa tarjolla son riittäny lophuun asti.

hävettäis morsiusparin puolesta erittäin paljon.
 
vi
En menisi, on sen verran tökeröä.

Meillekin tulee varmaan lahjalista, jossa muutama juttu, myös hyvin edullisia. Ihan vain sen takia, että lahjan osto olisi vieraille helpompaa enkä rehellisesti sanottuna lisää krääsää haluaisi.
Nykyään monet juhlapaikat ovat a-oikeudellisia joten ravintolahinnoilla tarjotut alkoholit tulevat aivan järjettömän kalliiksi. Jos meillä olisi tuollaisessa paikassa juhlat, saisi vieraat maksaa itse alkumaljoja lukuun ottamatta. Mutta nyt kun ei ole, kustannetaan alkot vieraille.
 
berttis
Erittäin noloa ja lapsellista... Jättäisin väliin, koska ei heille ole tärkeintä saada ystäviä juhlimaan avioliiton solmimista vaan tärkeintä on saada itselleen isot komeat juhlat ja matka toisten kustannuksella.. Eikä pari silloin arvosta omia ystäviä ystävinä.

Eikö sitä haluta naimisiin siksi että haluaa toisen kanssa avioliittoon? Näistä nykyajan hääjutuista tulee tunne että rakkaudella, avioliitolla, toiseen sitoutumisella ei ole enää mitään merkitystä häiden järjestelyssä. Tärkeintä on saada ITSELLEEN JUHLAT, olla päivä HUOMION KESKIPISTEENÄ, SAADA RAHAA JA LAHJOJA jne jne.

Miten ihmisistä on tullut niin järjettömän itsekkäitä ja omahyväisiä???

Minäkään en ole vielä mikään vanha mutta näissä asioisssa tuntuu että elän jotain ihan eri aikakautta.. Itse menimme naimisiin jokunen vuosi sitten, siksi että halusimme avioliittoon ja sitoutua toisiimme. Ja halusimme ystävät ja lähisuvun juhlimaan tärkeää päiväämme yhdessä. Jokainen, joka kutsuttiin, oli tervetullut ihan omana itsenään. Ei ollut lahjalistoja, ei lahjatoiveita, ei rahan keruuta. Tärkeintä oli aivan muut asiat....
 
vi
Alkuperäinen kirjoittaja berttis:
Eikö sitä haluta naimisiin siksi että haluaa toisen kanssa avioliittoon? Näistä nykyajan hääjutuista tulee tunne että rakkaudella, avioliitolla, toiseen sitoutumisella ei ole enää mitään merkitystä häiden järjestelyssä. Tärkeintä on saada ITSELLEEN JUHLAT, olla päivä HUOMION KESKIPISTEENÄ, SAADA RAHAA JA LAHJOJA jne jne.

Miten ihmisistä on tullut niin järjettömän itsekkäitä ja omahyväisiä???

Minäkään en ole vielä mikään vanha mutta näissä asioisssa tuntuu että elän jotain ihan eri aikakautta.. Itse menimme naimisiin jokunen vuosi sitten, siksi että halusimme avioliittoon ja sitoutua toisiimme. Ja halusimme ystävät ja lähisuvun juhlimaan tärkeää päiväämme yhdessä. Jokainen, joka kutsuttiin, oli tervetullut ihan omana itsenään. Ei ollut lahjalistoja, ei lahjatoiveita, ei rahan keruuta. Tärkeintä oli aivan muut asiat....
Me olemme olleet sen verran kauan yhdessä, että menemme naimisiin mm. juhlien takia. Ja mitä sitten?
Toki kaikista tärkein syy on sitoutuminen ja "kruunu" liitolle mutta silti haluan hyvät juhlat, en missään maistraatissa. Ja meillä tulee olemaan lahjalista / rahatoive, MUTTA kyllä me otamme myös vieraat erittäin hyvin huomioon ja häät tulee maksamaan niin paljon että jos rahan perässä olisin niin maistraattiin menisin :D
En ymmärrä miksi joillekin lahjalista on kauhean suuri mörkö. Itselleni se on silkka helpotus!
 
.
Aijoitko tehdä tuollaisen kutsun? En kehtaisi. Häät voi järjestää ihan oman budjetin mukaan. Tarjota kotonaan vaikka kakkua ja jotain pientä suolaista (itsetehtyä). Ei maksa paljon.
 
?
Tosi noloa! Mun mielestä ei onnitteluja kummempa lahjaa tarvitse antaa. Jos eivät olisi pyytäneet rahaa/lahjaa ollenkaan, niin olisi varmasti ollut ihan kiva jotain viedäkin. Mutta aika rahastukselta tuntuu!
 
:LOL:
Mä ymmärrän lahjalistan ja todella helpottaa minun pähkäilyä, mitä ostaa parille, joilla on jo kaikkea...
En ymmärrä sitä, että kaikki maksaa ruokansa itse. Jos ei rahaa ole järjestää ruokajuhlia, voi mennä kaikessa hiljaisuudessa naimisiin tai ottaa lainaa tai odottaa muutama hetki. Tai pyytää vain lähimmät ihmiset ja tarjota heille vaikka jauhelihasoppaa ja kaakkua.
 
vi
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Aijoitko tehdä tuollaisen kutsun? En kehtaisi. Häät voi järjestää ihan oman budjetin mukaan. Tarjota kotonaan vaikka kakkua ja jotain pientä suolaista (itsetehtyä). Ei maksa paljon.
Kelle tämä kysymys on tarkoitettu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja berttis:
Minäkään en ole vielä mikään vanha mutta näissä asioisssa tuntuu että elän jotain ihan eri aikakautta.. Itse menimme naimisiin jokunen vuosi sitten, siksi että halusimme avioliittoon ja sitoutua toisiimme. Ja halusimme ystävät ja lähisuvun juhlimaan tärkeää päiväämme yhdessä. Jokainen, joka kutsuttiin, oli tervetullut ihan omana itsenään. Ei ollut lahjalistoja, ei lahjatoiveita, ei rahan keruuta. Tärkeintä oli aivan muut asiat....
Näin meilläkin oli, paitsi, että kaasolla oli lahjalista siltä varalta, että joku kysyisi sitä.
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Itse olen myös todella vähissä varoissa elänyt ja nyt kun on parempi taloudellinen tilanne, mielelläni tuen ja autan niitä, kenellä ei ole yhtä hyvin. Jos siis todellinen tarve siihen on.

Näissä tilanteissa toivoisin, että ihmisillä olisi toisinaan parempi tahto toisiaan kohtaan. Peace.


Mitäpä tähän lisäämään. Aamen. Palstan henki on jälleen tullut toteentodistetuksi. :(
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Meille on tullut vastaavanlainen kutsu. Tosin siinä mainittiin että ken haluaa jotain nautiskella, ottakoon omat juomat mukaan. Häissä oli kyllä ruokatarjoilu mutta siinä kohtaa loppuikin sitten näköjään rahat. Mua ei asia haitannut koska olin raskaana tuolloin.
No pitääkö häissä automaattisesti olla se viinatarjoilu??
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Joo, itsekin tarjoaisin mieluummin vaikka lohikeittoa luonnonhelmassa, kuin pyytäisin vieraita maksamaan itse ruokansa.

Mutta ymmärrän tässä kyllä hääpariakin, enkä todellakaan jättäisi menemättä juhliin tuon takia. Mielestäni on enemmän väärin jättäytyä pois periaatteellisista syistä hyvän ystävän yhdestä elämän tärkeimmästä päivästä kuin esittää tuollainen kutsu.

Tiiäkkö, Ninni, olen ihan samaa mieltä kanssasi!

Itse ehkä köyhässä elämäntilanteessa tarjoaisin sen lohisopan. Mutta juurikin tuo viimeinen lauseesi kiteytti myös minun ajatukseni! Kumpikohan on isompi toope, kutsun esittäjä vai siitä kieltäytyjä?
 
minä
Mitä ihmeen vikaa siinä lahjalistassa on??? Mielestäni kyseessä on vakiintunut tapa, joka on ollut häissä käytössä yli 15 vuotta jo. Näin siis ainakin pääkaupunkiseudulla. Itse ihmettelisin, ellei kutsussa olisi mainitaa lahjalistasta. Toki voi olla maininta tilistä tai, että eivät toivo lahjoja, mutta muuten se lahjalista on ehdoton. Olisi todella rasittavaa alkaa soittelemaan äideille, kaasoille, etc, jotta saisi edes vähän vihiä, mitä voisi viedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Kaikki ovat olleet vain järkyttyneitä tuosta kutsusta, mutta vaikken ikinä itse toimisi noin, ymmärrän hääparia kuitenkin. Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin. Jos jostain vakaumuksellisesta syystä ei esim. halua lykätä naimisiinmenoa (esim. tuleva lapsi), niin kyllä mä mielelläni hyvää ystävääni tukisin osallistumalla ilomielin noihin häihin.

Mielestäni kukin tavallaan ja jos ei halua osallistua, ei siinä mitään.
Maistraatissa voi käydä pikasella..ja pitää ne juhlat sitten kun siihen on varaa. :whistle:
 
vieras
Aika törkeen kuulonen kutsu kyllä. Itse olen sitä mieltä että juhlat järjestetään sen mukaan mihin varaa on. Ts jos halutaan juhlat pienellä budjetilla niin silloin tarjottavat on sen mukaan eikä niin että vieraat kustantavat itse syömisensä. Nuo lahjalistat ymmärän sinänsä, helpompihan se on lahjaa miettiä kun on annettu pientä vinkkiä mitä toivotaan eikä tule turhaa "krääsää". Monillahan tosiaan on jo kaikkea valmiina. Mutta listakin voisi olla minusta tyyliin et toivotaan esim astioita tietystä sarjasta, tai liinavaatteita tietystä sarjasta jne...
 

Yhteistyössä